frits1955 schreef:Ach, Geert Noels is een intieme vriend van onze groot financieel genie Van Overtveldt en wordt bovendien door diezelfde Van Overtveldt ook nog eens dik betaald als "adviseur". Noels laat geen kans liggen om de afbraak van de overheid aan te prijzen.
Wel, me dunkt dat het hoog tijd is om die staat in de staat op zijn verantwoordelijkheid te wijzen. Bijvoorbeeld dat er geen enkel plausibel argument is dat overheidspensioenen minstens anderhalve keer groter zijn dan in de privé en dat het adagium "verworven rechten" voorgoed naar de prullenmand verdwijnt. Waarom moet een ambtenaar een premie krijgen omdat hij godbetert tweetalig is of in een bepaalde regio woont?
Dat dat zootje ongeregeld om de haverklap het bedrijfsleven lam legt met onverantwoorde acties en vernielingen zelfs nog lang voor de uiteindelijke wetteksten bekend zijn?
Straks mag ik ook nog opdraaien voor het Arco-gedoe terwijl de EU al meerdere keren heeft laten weten dat de zogenaamde coöperanten zeer goed wisten waarvoor ze intekenden.
Ach ja, die arme ambtenaren toch: vanochtend moest ik op het gemeentehuis zijn - pardon, De Kouter, een megalomaan project van 21 miljoen euro ex BTW waarvan nu een groot gedeelte te huur staat voor geïnteresseerde bedrijven die blijkbaar niet de minste belangstelling hebben - voor de vervanging van een ID-kaart. Twee florissante receptionistes waarvan eentje duidelijk aan een versnapering onder de vorm suggestief gepelde banaan toe was verwees mij naar de wachtzaal terwijl er verder geen enkele activiteit whatsoever in de luxueuze ontvangsthal te bespeuren was, tenzij een bediende in een belendend lokaal met glazen wanden die de kwaliteit van zijn neuskeutels aan een grondig onderzoek onderwierp.
Om een lang verhaal kort te maken: daar zitten in dat gebouw 200 gemeenteambtenaren, OCMW inbegrepen, voor ochere 20.000 inwoners en de bemanning voor burgerzaken bestond daadwerkelijk uit 1 persoon die het bovendien ook nog lastig had met het Nederlands gezien haar Oost-Europese achtergrond.