Wil. schreef: ↑26 jul 2019, 13:57
Jij denkt nog altijd dat die man enkel een diploma middelbaar onderwijs heeft. Op de letter genomen is dat misschien zo. Jij weet echter niets van examens binnen de FOD Financiën. Daar heb jij geen kennis van, anders zou je zulke onzin niet uitkramen.
Als die jongens waarnaar jij verwijst met een lager loon naar huis gaan, dan is dat een teken dat ze niet meer waard zijn. Anders sprongen ze wel naar een ander bedrijf waar hun skills werden gewaardeerd.
Gij hebt heel grote pech broeder. Ik heb zelf les gegeven aan onze ambtenaren, maar dan wel uit de cat A&B - informatica - scada management en verkeerscontrole, maar die hadden uiteraard een beter basisopleiding dan onze vacature man. Een zeer gemengd publiek, van sukkelaars tot hoogbegaafden, maar met een kleiner loon dan het gewraakte probleem kind. Hoe kan ik het weten

: benoeming en loon zijn zowat de grootste gespreksonderwerpen bij de ambtenaren.
Sommige van de "jongens" waarnaar gij met zoveel minachting verwijst van de categorie die ik aanhaalde, hebben meer wijsheid en kunnen in hun pink zitten, dan 10 gewone ambtenaren te samen. Gij denkt misschien dat het mannen zijn die een lamp en een schakelaar kunnen installeren, maar gij hebt een totaal verkeerd beeld. En inderdaad , er gebeurt job-hopping, maar voor wie in de hoogste barema categorie zit zijn de mogelijkheden beperkt, en ze zullen zich enkel kunnen verbeteren met extra legale voordelen.
Wie hier meegelezen heeft , weet nu ondertussen wat ze moeten doen. Zich verbroederen met een politieker en dan direct naar de administratie voor dubbel loon. Hun diploma voldoet ruimschoots.