België is een ambtenarenland

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

gast43

26 jul 2019, 17:55

Dejules ga eens dagje op stap met ambtenaar .

En komt ons vertellen wat je hebt gezien en gehoord , en welke opleidingen Vacature's ,
Binnen Ambtenaren . Misschien ga je dan eens eindelijk verstaan waarom en hoe .
En vraagt dan ook eens wat betekenis is mP1 mP2 mP3 en ga zo maar door .
Als je klapt van verloren energie hier op forum je zou er warm van krijgen .
Laatst gewijzigd door gast43 op 26 jul 2019, 21:40, 2 keer totaal gewijzigd.
dejules

26 jul 2019, 19:00

Wil. schreef:
26 jul 2019, 17:41

Maar ik wil jouw geweldige redenering wel even doortrekken
Mag ik ook even doortrekken, grijze stoffen jas?
Gewoon een vraag :
Indien men de VDAB opdoekt en vervangt door een app : zijn er dan meer of minder werklozen?
Wij kunnen 80% vd Fod financiën activeren naar de privé middels block-chain.
Maar ze zijn levenslang benoemd.
Dat bedoelt U, toch?

gast43

26 jul 2019, 19:33

Kannibaal correct verwoord .

"Wie al in het pensioensysteem zit, laat men daarbij onaangeroerd." Voor U een zekerheid, voor mij twijfelachtig. Als de gemeentes nu al met de handen in het haar zitten, dan vraag ik mij af, hoe men dit gaat oplossen binnen 10 jaar. Wellicht heeft men tegen die tijd een nieuw ras ezels opgekweekt, die met een vergaarbak aan hun poep rondlopen om de centen op te vangen.

En dat is al bezig , maar uiteraard loopt het verder die problemen . En hoe gaan ze aanpakken :?:
Zij weten toch ook dat ze personeel in dienst hebben , en dat er ook mensen zijn die op pensioen gaan .
En dan ineens worden ze wakker en hoor je daar bedrag , dat je denkt waarom altijd zolang wachten is niet niks 3,4 miljard . Maar mens moet altijd maar zwijgen want het is overheid en wij hebben geen bevoegdheid om te oordelen . Maar daar moet je niet voor geleerd hebben om te weten dat er problemen zijn .
Ezels gaan er altijd zijn :mrgreen: en geld bijmaken komt in orde N.B.B ; :lol: :P , maar kan niet blijven duren zoals ze nu bezig zijn .
Dat zou vroeg of laat eens staartje kunnen krijgen met grote gevolgen .

Wil.

26 jul 2019, 21:21

gast43 schreef:
26 jul 2019, 17:55
Dejules ga eens dagje op stap met ambtenaar .

En komt ons vertellen wat je hebt gezien en gehoord , en welke opleidingen Vacature's ,
Binnen Ambtenaren . Misschien ga je dan eens eindelijk verstaan waarom en hoe .
En vraagt dan ook eens wat betekenis is mP1 mP2 mP3 en ga zo maar door .
Als je klapt van verloren energie hier op forum je zo er warm van krijgen .
Doe hem dat niet aan! Die jongen kampt al jaren met zijn frustraties om verkeerde keuzes. Nu zou je hem nog eens met de neus in de slagroom willen wrijven waarnaar hij al zo lang snakt?
Heb je tel.nr. 1813 bij de hand?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

gast43

26 jul 2019, 21:34

Wil
Hoe gaan we anders aan zijn verstand brengen , :roll:
Idd is triest . Hoe kan je zo gefrustreerd lopen .Gods ganse dagen .
Zijn andere dingen in leven als je op pensioen bent . Genieten voor tijd dat ons nog rest , en doen wat je graag doet .En u aan niks ergeren is de beste medicijn zal ooit wel eens stoppen als we geduld hebben :wink:
Heb liever aardbeien met slagroom hahaha :lol:
dejules

27 jul 2019, 08:49

Wil. schreef:
26 jul 2019, 17:41
dejules schreef:
26 jul 2019, 14:19
Wil. schreef:
26 jul 2019, 11:20

Die man is zijn wedde dubbel en dik waard. Hij brengt voor de overheid veel zaad in het bakje.
Alleen het innen van belastingen kost ons 1.2 miljard Euro.
Als die man ging werken in de privé dan bracht die geld op.
Nu is die netto-ontvanger van geboorte tot de dood.
Het innen van belastingen kan veel eenvoudiger : wij hebben de technologie nl block-chain.
Larie.

Maar ik wil jouw geweldige redenering wel even doortrekken: het innen van de belastingen kost geld. Weet je wat, we schaffen die belastingcontroleurs en -ontvangers allemaal af. Dat is dan een besparing van 1,2 miljard volgens julio.

Moet ik nog verder gaan? :lol: :lol: :lol:
Pakjessleper, blijf bij je doosjes.
De kostprijs van de overheidsadministratie bedraagt 7,2 procent van het bbp, blijkt uit cijfers van de Europese statistische dienst Eurostat.
Daarmee is ze bijna de duurste overheid van Europa.

https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 48600.html

Wil.

27 jul 2019, 09:18

• Deze jongen schreef eerder al: "We moeten het met 10% minder personeel kunnen doen; misschien wel 15% minder."
We gaan het nog eens geraken 8O

Van Massenhove (ex-topman FOD): "Ambtenaren moeten heel wat overbodige procedures en regels volgen, die het werk allesbehalve efficiënt maken. " → in die richting met gewerkt worden om meer te doen met minder personeel.

• Stijn Baert (UGent): ‘Als in ons land evenveel mensen als in Nederland zouden werken, smelt ons begrotingstekort als sneeuw' → Hier ligt het belgisch kalf gebonden. In Vlaanderen zijn we niet ver verwijderd van die werkzaamheidsgraad. In Wallonië en Brussel is dat een heel verre droom. Vandaar: Vlaamse zelfstandigheid.
dejules

27 jul 2019, 09:25

Wil. schreef:

• Stijn Baert (UGent): ‘Als in ons land evenveel mensen als in Nederland zouden werken, smelt ons begrotingstekort als sneeuw' → Hier ligt het belgisch kalf gebonden. In Vlaanderen zijn we niet ver verwijderd van die werkzaamheidsgraad. In Wallonië en Brussel is dat een heel verre droom. Vandaar: Vlaamse zelfstandigheid.
Nederland heeft zijn werklozen verstopt in deeltijdse jobs : 80% vd Dames werken deeltijds en 40% vd Heren.
Daardoor werken zij gemiddeld slechts 30u/week en een Belg bijna 38.
Daardoor hebben zij een hogere werkzaamheidsgraad die niets zegt over de financieel-economische toestand van een land.
Echter, deeltijdsen in Nederland krijgen ook werkloosheidsuitkeringen en tal van sociale toelagen oa om te huren.
Nederland verstopt zijn werklozen in deeltijdse jobs en wij in ambtenarij en andere gesubsidieerde jobs zoals poetsen en strijken met dienstencheques.

Ons BBP zit vol ambtenarenlucht. 32,1 procent van de werknemers in België was in 2007 in dienst van de overheid, wat neerkwam op een totaal van om en bij de 1,040 miljoen.
In verhouding met de totale bevolking in het gewest, zou de publieke tewerkstelling in Vlaanderen groter zijn dan in Wallonië. Ondertussen is het aantal ambtenaren fors gestegen!
Het is een verbijsterend cijfer in het recente verslag van de Nationale Bank: acht van de tien banen die tussen 2000 en 2013 in ons land werden gecreëerd, zijn hoofdzakelijk met overheidsmiddelen gefinancierd.
Bij de overheidsdiensten en het onderwijs kwamen er 100.000 jobs bij, in de gezondheidszorg en de maatschappelijke dienstverlening nog eens 170.000. https://www.hln.be/.../bijna-1-op-3-werknemers-is.../

Vandaag worden ruim twee miljoen Belgen - bijna 42 procent van de actieve bevolking - betaald door de overheid.
Het personeel van 'autonome' overheidsbedrijven als de NMBS en Infrabel, die zonder overheidsgeld niet kunnen overleven, niet eens meegeteld.
Het is daarbij opmerkelijk dat de industriële sector in ons land sinds 2000 de grootste achteruitgang van het hele Europese vasteland kent.
Zelfs Griekenland is erin geslaagd meer industriële banen te behouden', zegt Marcia De Wachter, directeur van de Nationale Bank, op tournee door Vlaanderen met een lezing over de dreigende langdurige economische stilstand. https://www.knack.be/.../article-opinion-540341.html...

Als we nu ook de honderdduizenden jobs die gesubsidieerd zijn bijtellen
zoals poetsen en strijken met dienstencheques, de sociale economie, de thuisverzorgsters van het Wit-Gele-Kruis, Familiehulp, studentenjobs/flexijobs/ ... waarvoor geen of nauwelijks bijdragen verschuldigd zijn.
Als we kijken naar de mensen in de privé die lage lonen hebben en of deeltijds werken en weinig moeten bijdragen aan sociale zekerheid ...
Als we luisteren naar het Planbureau en de Nationale Bank van België :
'De jobs die dankzij de taxshift gecreëerd worden zijn bovendien erg duur', zegt Gert Peersman in een interview in Knack.
Volgens De Nationale Bank gaat het om minstens 25.000 euro jaarlijks per job, volgens het Planbureau 108.000 euro.
En dan gaan we er vanuit dat alle terugverdieneffecten worden gerealiseerd.'
https://www.knack.be/.../econo.../artic ... 10859.html

Daar sta je dan met uw mond vol tanden te kijken naar het cijfer van de werkzaamheidsgraad wetende dat slechts een klein deel van uw werkende populatie netto bijdraagt en de overgrote meerderheid netto-ontvanger is of in het beste geval nauwelijks bijdraagt.

De stelling : "Hoe hoger de werkzaamheidsgraad, des te beter voor de betaalbaarheid van onze sociale zekerheid".
klopt niet en kan gelijk in de vuilbak!
dejules

27 jul 2019, 09:31

Wil. schreef:
• Deze jongen schreef eerder al: "We moeten het met 10% minder personeel kunnen doen; misschien wel 15% minder."

Laten we die afslanking niet berekenen door een ambtenaar en al zeker niet door eentje die benoemd is voor het leven en op 50 jarige leeftijd met vervroegd pensioen ging.
Dit moet gebeuren door een onafhankelijke instantie zonder connecties met de leegloperij!

Wil.

27 jul 2019, 09:35

dejules schreef:
32.1procent van de werknemers in België was in 2007 in dienst van de overheid

(…) tussen 2000 en 2013

Ben je de geschiedenis van belgië aan het bestuderen, julleke?
Afvoeren die onzin.
Daar ….
Een grotere mond opzetten, vermindert het niveau van ongeletterdheid niet.
dejules

27 jul 2019, 09:39

Wil. schreef:
dejules schreef:

(…) tussen 2000 en 2013

U heeft gelijk, die miljoenen netto-ontvangers werken 3 jaar later plotseling allemaal in de privésector!

Dit is up-to-date informatie :

'De jobs die dankzij de taxshift gecreëerd worden zijn bovendien erg duur', zegt Gert Peersman in een interview in Knack.
Volgens De Nationale Bank gaat het om minstens 25.000 euro jaarlijks per job, volgens het Planbureau 108.000 euro.
En dan gaan we er vanuit dat alle terugverdieneffecten worden gerealiseerd.'

https://www.knack.be/.../econo.../artic ... 10859.html
dejules

27 jul 2019, 09:40

Wil. schreef:

Een grotere mond opzetten, vermindert het niveau van ongeletterdheid niet.
U kunt niet analytisch denken.
Uw "beroepswerkzaamheden" lieten dat niet toe!

Wil.

27 jul 2019, 09:48

dejules schreef:
27 jul 2019, 09:39
Wil. schreef:
dejules schreef:

(…) tussen 2000 en 2013

U heeft gelijk, die miljoenen netto-ontvangers werken 3 jaar later plotseling allemaal in de privésector!
We zijn 6 jaar later dan 2013 en 12 jaar (!) later dan het door jou geciteerde 2007.

Tellen, in welk leerjaar staat dat op het programma?
dejules

27 jul 2019, 09:52

Wil. schreef:
27 jul 2019, 09:48

We zijn 6 jaar later dan 2013 en 12 jaar (!) later dan het door jou geciteerde 2007.

Tellen, in welk leerjaar staat dat op het programma?
Ik citeer de evolutie sinds 2007 tot heden, chronologisch en gestaafd met cijfers.
In die 12 jaar gingen nog eens 120.000 industriële jobs verloren!

Artikel van 2015 dus vrij recent :

Het is daarbij opmerkelijk dat de industriële sector in ons land sinds 2000 de grootste achteruitgang van het hele Europese vasteland kent.
Zelfs Griekenland is erin geslaagd meer industriële banen te behouden', zegt Marcia De Wachter, directeur van de Nationale Bank, op tournee door Vlaanderen met een lezing over de dreigende langdurige economische stilstand.

https://www.knack.be/.../article-opinion-540341.html...

Wil.

27 jul 2019, 09:59

Afbeelding