België is een ambtenarenland
-
dejules
De (ex-)ambtenaren (zowat iedereen is hier (pre-)gepensioneerd) die reageren in deze rubriek maken ongeveer 90% van alle gebruikers uit.
Zij spreken niet over vakbonden maar over "vagbound". Niet vergeten om denigrerend te praten over vakbondsmilitanten, ...
Ik zou dus snel deleten dat je vakbondsmilitant zijt.
-
Lars - Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40
Ik schaam me nergens voor.dejules schreef: ↑22 aug 2019, 18:11De (ex-)ambtenaren (zowat iedereen is hier (pre-)gepensioneerd) die reageren in deze rubriek maken ongeveer 90% van alle gebruikers uit.
Zij spreken niet over vakbonden maar over "vagbound". Niet vergeten om denigrerend te praten over vakbondsmilitanten, ...
Ik zou dus snel deleten dat je vakbondsmilitant zijt.
Probeer anders eens een stelling deftig uit te werken, voor je over iets anders begint.
Ik blijf me afvragen hoe het komt dat quasi niemand uit de privé-sector kiest om een paar uren in het onderwijs te staan.
Jij wouwelde iets over statuten die niet deugen... zeg me dan wat volgens jou mensen uit de privé over de streep zou halen om voor het onderwijs te kiezen.
Iets concreet graag.
-
dejules
Vanaf 50.000 € bruto per jaar zit je in de hoogste belastingschijf : uw loon in het onderwijs wordt belast aan 63% (hoogste schijf + gemeentetaxatie + bijzondere bijdrage rsz) en bouw je geen bijkomend pensioen op want gplaffoneerd.
Waarom zou een IT-er uit de privé dan nog gaan bijklussen in het onderwijs? Dan zijt ge goed zot!
Het ambtenarenstatuut verhindert de arbeidsmobiliteit in 2 richtingen.
Het is oneerlijk en niet te verdedigen.
Het zal en moet op de schop gaan.
U kunt niet verwachten dat mensen uit de privé steeds meer sociale verworvenheden verliezen en dat die moeten opdraaien voor excessieve voordelen van mensen die beweren dat hun sociale rechten verworven zijn voor het leven.
Dat krijgt U nooit uitgelegd.
Laatst gewijzigd door dejules op 22 aug 2019, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Jonge mensen zijn totaal niet bezig met pensioen, Jules.dejules schreef: ↑22 aug 2019, 18:25Vanaf 50.00 € bruto per jaar zit je in de hoogste belastingschijf en bouw je geen bijkomend pensioen op.
Waarom zou een IT-er uit de privé dan nog gaan bijklussen in het onderwijs? Dan zijt ge goed zot!
Het ambtenarenstatuut verhindert de arbeidsmobiliteit in 2 richtingen.
Het is oneerlijk en niet te verdedigen.
Het zal en moet op de schop gaan.
U kunt niet verwachten dat mensen uit de privé steeds meer sociale verworvenheden verliezen en dat die moeten opdraaien voor excessieve voordelen van mensen die beweren dat hun sociale rechten verworven zijn voor het leven.
Dat krijgt U nooit uitgelegd.
Ge zijt niet meer mee, Jules.
Proficiat trouwens hoe ge u weer tegenspreekt: eerst trekt het statuut op niks en 'moet ge ge goed zot zijn' iets later zijn het 'excessieve voordelen', wat is het nu?
Laatst gewijzigd door Lars op 22 aug 2019, 18:33, 2 keer totaal gewijzigd.
-
dejules
Toch wel, zij zeggen dat ze in België nooit pensioen zullen krijgen.
U beseft wat ze daarmee bedoelen?
Die willen niet meer solidair zijn met de babyboomers en liefst van al hun toekomst opbouwen buiten België.
ps Het zijn niet alleen jonge mensen uit de privé die men naar het onderwijs wil halen!
-
Inderdaad Jules, jonge mensen willen veel cash, een auto, gsm, premies, een groepsverzekering.dejules schreef: ↑22 aug 2019, 18:30Toch wel, zij zeggen dat ze in België nooit pensioen zullen krijgen.
U beseft wat ze daarmee bedoelen?
Die willen niet meer solidair zijn met de babyboomers en liefst van al hun toekomst opbouwen buiten België.
ps Het zijn niet alleen jonge mensen uit de privé die men naar het onderwijs wil halen!
Allemaal zaken die de openbare sector hen niet kan geven.
Zicht op een goed pensioen waar elke regering een knip in geeft trekt weinig volk aan....
-
dejules
U begrijpt het niet : schoolverlaters worden niet of hoogstens kort toegelaten tot werkloosheidsuitkeringen. Die krijgen vanaf dag 1 te voelen dat ze geen toegang hebben tot de sociale verzekering. Die worden geacht steeds langer te werken met onzekere precaire contracten maar niet voor zichzelf maar voor de babyboomers die niet eens gemiddeld aan 30 jaar effectief gewerkte jaren komen.
En als zij werken moeten ze meer dan de helft van hun loon afgeven voor zaken waar zij nooit of hoogstens beperkt toegang voor krijgen oa werkloosheidsuitkeringen, pensioen, ...
Gaat gij een brandverzekering betalen als je op voorhand weet dat je voor bijna 97% vd gevallen uitgesloten zijt?
-
Waarom kiezen ze dan toch niet massaal voor het decadente ambetenarenleven??dejules schreef: ↑22 aug 2019, 18:53U begrijpt het niet : schoolverlaters worden niet of hoogstens kort toegelaten tot werkloosheidsuitkeringen. Die krijgen vanaf dag 1 te voelen dat ze geen toegang hebben tot de sociale verzekering. Die worden geacht steeds langer te werken met onzekere precaire contracten maar niet voor zichzelf maar voor de babyboomers die niet eens gemiddeld aan 30 jaar effectief gewerkte jaren komen.
En als zij werken moeten ze meer dan de helft van hun loon afgeven voor zaken waar zij nooit of hoogstens beperkt toegang voor krijgen oa werkloosheidsuitkeringen, pensioen, ...
Gaat gij een brandverzekering betalen als je op voorhand weet dat je voor bijna 97% vd gevallen uitgesloten zijt?
-
dejules
Wij hebben geen techniekers want ouders willen dat hun kinderen "schoon" werk doen met mooie uren, thuiswerk, glijdende uren, goed betaald, benoemd voor het leven, veel verlof en een dik pensioen. U snapt trouwens ook niet wat de waarde is van een levenslange benoeming. Zelfs contractuelen zitten gebeiteld tot hun pensioenleeftijd.
-
Dat is geen antwoord op mijn vraag.dejules schreef: ↑22 aug 2019, 20:15Wij hebben geen techniekers want ouders willen dat hun kinderen "schoon" werk doen met mooie uren, thuiswerk, glijdende uren, goed betaald, benoemd voor het leven, veel verlof en een dik pensioen. U snapt trouwens ook niet wat de waarde is van een levenslange benoeming. Zelfs contractuelen zitten gebeiteld tot hun pensioenleeftijd.
Probeer nog eens.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Julleke, wat is 't? Pillekes werken niet meer, zeker? Je moet alweer je toevlucht nemen tot goedkoop gescheld. Dan weten we het wel: de argumentjes zijn op. Dat was al duidelijk toen je op de vragen van Lars niet meer kon antwoorden.
Ambtenaren: moeilijk om mee te discussiëren, hé?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.