Gezin uit Neeroeteren zit in thuisisolatie: “Wie wil onze boodschappen brengen?”
Als vrachtwagenchauffeur rijdt Johan wekelijks naar Noord-Italië.
Toen hij zaterdag rond 16 uur thuiskwam met koorts, maakte zijn vrouw Wendy (45) alvast een digitale afspraak bij de huisarts.
Maandagochtend kregen we meteen telefoon van de huisarts met de vraag om voorlopig nog niet naar de praktijk of de spoedafdeling te gaan.
Uiteindelijk mochten we ’s avonds om 20 uur toch langsgaan.
Dat doktersbezoek verliep met de nodige voorzorgsmaatregelen. “We moesten in de auto blijven wachten tot de huisarts ons kwam halen.
Dinsdagmiddag vertrok het staal dat bij Johan afgenomen werd naar het UZ Leuven. “Sindsdien wachten we thuis op het resultaat.
Johan zelf is nog altijd erg ziek. “Ik heb bovendien geen voorschrift voor medicijnen gekregen, aangezien ik niet in een apotheek mag komen.
Woensdag hebben we de huisarts voor het laatst gehoord. Het kan nog enkele dagen duren voor we de resultaten ontvangen. Blijkbaar krijgen stalen van mensen met long-, nier- en hartziekten voorrang en is er iets misgegaan met de papieren bij het staal. Johan staat ergens onderaan de lijst, al is hij dus wel in Noord-Italië geweest.”
Intussen raken de voorraadkasten van de familie Wagemans leger en leger. Iemand anders zou die voor ons moeten ophalen en aan onze deur neerzetten”, zegt Wendy.
Behalve mijn vader van 72 hebben we hier geen familie in de buurt. Hij is hartpatiënt en woont in Genk. Ik ben eigenlijk zijn mantelzorger, maar ik ben dus ook al de hele week niet kunnen langsgaan.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200306_048 ... en-brengen
België is niet voorbereid op deze ziekte. Mensen worden aan hun lot overgelaten en weten 1 week na ziektemelding nog steeds niet of ze positief zijn.