Corona virus
-
dejules
Luca Franzese (43), een Italiaanse acteur uit de bekende maffiaserie ‘Gomorra’, heeft zondag een wanhopige oproep gedeeld op Facebook, 24 uur na het overlijden van zijn zus Teresa (47). “Mijn dode zus ligt hier bij mij. Niemand helpt ons. Italië laat ons in de steek”, zegt hij tijdens de pakkende video. En wat later zou ook zijn grootste vrees bevestigd worden: uit een test na haar dood is gebleken dat zijn zus besmet was met het coronavirus. Wellicht is de man uit Napels zelf ook besmet, maar hij is vooralsnog niet getest.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/it ... ac4d81f40/
Dit is een griepje!
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Spreek a.u.b voor u zelf. Ik haal nooit een griepspuit als ze komt, toch al niet de laatste 40 jaar. Heb ik al griep gehad.....zal wel zijn, ik ben geen dokter. Maar ik loop niet te paniekeren of loop daarvoor naar de dokter voor iets dat men vrij kan krijgen bij de apotheek, middeltjes om de ongemakken te verzachten. Familie en vrienden wijs ik de vriendelijk maar kordaat de deur.paullamb schreef:
De moment dat het bij jullie in de buurt is,Een gewoon griepje? Dan gaat u weer uw kazak draaien.
Typisch!!
Ik laat mijne kop nie zot maken en als ze komt so be it. Ik zal mij bij (griep)symptomen laten testen en dan zal ik ook in quarantaine gaan mocht het nodig zijn maar nu laat ik nu mijne kop niet zot maken. Ik blijf doen wat ik gisteren, eergisteren, de dag daarvoor deed en hetzelfde morgen, overmorgen, de dag daar na enz....
Iedereen , zelfs uw eerlijke expert Van Ranst, geeft aan waakzaam te zijn maar verder normaal te doen. Ook de maatregelen die hij aangeeft zijn dezelfde die ze geven als bij een griep.Ik vraagje af , Dicksy, waarom u mij een kieken zonder kop noemt? Wij halen toch alleen maar feiten aan.
Wat stelt u dan voor dat ze moeten doen? Zoiets als Italië dat 16 miljoen mensen in quarantaine kan plaatsen dan moet onze regering dat ook maar kunnen met maar slechts 11 miljoen inwoners.
Dat men beste, is rondlopen als een kieke zonder kop. Niet meer normaal doen.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 09 mar 2020, 21:33, 2 keer totaal gewijzigd.
-
dejules
In België is voor het eerst een patiënt overleden aan het coronavirus. Dat bevestigt minister van Volksgezondheid Maggie De Block. Het gaat om een man van 74 jaar die was opgenomen in een van de Europaziekenhuizen in Brussel.
Uit respect voor de familie geven de instanties geen verdere persoonlijke informatie vrij over de man.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ma ... ~a576b0cf/
-
Die foto dejules, waar is die getrokken?dejules schreef:
In België is voor het eerst een patiënt overleden aan het coronavirus. Dat bevestigt minister van Volksgezondheid Maggie De Block. Het gaat om een man van 74 jaar die was opgenomen in een van de Europaziekenhuizen in Brussel.
-
dejules
Op nieuwsuur ned 2 werd zojuist gezegd : hetgeen nu in Lombardije gebeurt krijgt Nederland over 4 à 6 weken te verduren. Zij hebben 1.200 ICT bedden en hebben uitgerekend dat zij die onmiddellijk moeten verdubbelen OM DE EERSTE TOESTROOM op te vangen (10% vd coronapatiënten zal intensieve behandeling nodig hebben).
Ik stel vast dat België momenteel ... 130 IC bedden heeft voor corona. In Nederland zijn ze duizenden beademingsapparaten aan het bestellen om buiten IC te behandelen. Wat doet ons land? Dit is GEEN GRIEPJE. De Wever geeft geen zier om onze gezondheid. Die man dient niet het volk maar zijn rijke vrienden.
-
dejules
Ik niet maar De Wever mag schrik beginnen krijgen. Mijn huisarts is namiddag langsgekomen voor mijn medicatievoorschriften. We hadden het over de uitspraak van De Wever gisteren in het VTM-nieuws. Hij zei : "Door corona te bagatelliseren en te vergelijken met "een griepje" heeft De Wever zonder het te weten politieke zelfmoord gepleegd. Die man beseft niet wat op ons afkomt en die uitspraak zal hij nooit meer van zich af kunnen schudden!".
-
dejules
“Ik ging rond 6 uur ’s avonds naar het ziekenhuis, maar het was er vreselijk druk. Ik moest tot 4 uur ’s ochtends wachten voor ik getest kon worden. Op CT-scans en röntgenfoto’s was te zien dat ik een zware longontsteking had, maar mijn officiële test kwam negatief terug. De dokters zeiden dat ik vermoedelijk besmet was met het coronavirus, maar dat ze niets voor me konden doen. Ik moest mezelf thuis in isolatie plaatsen.’
Yu bleef acht dagen thuis, maar haar symptomen werden steeds erger. “Ik had iedere dag koorts, ik hoestte en verloor mijn eetlust. Mijn dochter probeerde me te laten eten, maar ik kreeg niets binnen. Ik had zo veel pijn in mijn lichaam dat ik ervan moest huilen. Ik kon niet eens zitten, alleen liggen. En ik werd steeds kortademiger, moest extra zuurstof krijgen uit een zuurstoftank. Het was vreselijk, ik had het gevoel dat ik ging stikken.”
Uiteindelijk werd Yu in het ziekenhuis opgenomen, maar daar was de situatie nog erger. “Tegenover me – in bed nummer vier – lag een zestiger die volgens de dokters aan de beterende hand was. Ik heb nog even met hem gepraat. Maar even later werd hij plots heel kortademig, moest hij naar de intensivecareafdeling en overleed hij. Die eerste dag zijn er op mijn afdeling vier mensen gestorven. Ik heb die eerste nacht geen oog dichtgedaan.”
Yu is 55 jaar, sport veel en heeft geen onderliggende ziektes. Ze valt buiten de risicogroep. “Ik weet ook niet waarom ik ernstige symptomen heb gekregen, maar ik weet dat het snel kan gaan. Het virus valt de longen aan, en zodra je longen aangetast zijn, krijg je het lastig.
Ze werd beter, en na elf dagen werd ze ontslagen. Daarna moest ze nog drie weken in quarantaine, tot haar CT-scan helemaal schoon was.
Bij Yu moet je niet aankomen met relativeringen, of met de bewering dat Covid-19 niet meer is dan een zware griep. “Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. Normaal weten we de griep in Wuhan redelijk onder controle te houden. Als een kind op school koorts krijgt, zal zijn leerkracht hem vragen naar huis te gaan om anderen niet te besmetten. Maar dit was veel erger. Zelf ben ik normaal nooit ziek, ik heb in geen jaren griep gehad. Maar zo ziek als nu ben ik nog nooit geweest.”
Yu heeft vrienden in Europa en ze waarschuwt hen om mondmaskers te dragen en zo veel mogelijk binnen te blijven. “Een masker dragen is geen vorm van paniek. Je weet niet wie het virus draagt, dus je kunt je maar beter beschermen. Eerst droegen wij hier ook geen maskers, we wisten niet hoe ernstig het was. Later bleek dat we elkaar zo geïnfecteerd hadden. Pas als het losbarst, weet je hoe angstaanjagend het is.”
Officieel is Yu Meiying genezen van het coronavirus. Zij is een van de 58.805 herstelde Covid-19-patiënten in China. Maar helemaal de oude voelt Yu zich nog niet. ‘Volgens de dokter zal het nog een half jaar duren voor ik volledig hersteld ben. Dit virus richt zware schade in je lichaam aan.’
https://www.demorgen.be/nieuws/corona-o ... ~b35c5118/
Uit Wuhan zijn veel getuigenissen van mensen die "genezen" zijn dwz ze zijn geen drager meer van het virus.
ECHTER, veel van die mensen hebben onherstelbare schade opgelopen aan hun longen!
-
Prima Vera - Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10
Hij heeft niets gebagatelliseerd, behalve in jouw fantasie. En je bent dan nog zo arrogant om je huisarts naar huis te laten komen ipv zelf je gat te verplaatsen en naar hem toe te gaan. Weer een andere patiënt die meer en eerder hulp nodig had en deze moet ontberen omdat jij zo egoïstisch bent.dejules schreef: ↑09 mar 2020, 21:59Ik niet maar De Wever mag schrik beginnen krijgen. Mijn huisarts is namiddag langsgekomen voor mijn medicatievoorschriften. We hadden het over de uitspraak van De Wever gisteren in het VTM-nieuws. Hij zei : "Door corona te bagatelliseren en te vergelijken met "een griepje" heeft De Wever zonder het te weten politieke zelfmoord gepleegd. Die man beseft niet wat op ons afkomt en die uitspraak zal hij nooit meer van zich af kunnen schudden!".
-
dejules
China heeft een sociale atoombom boven Wuhan laten ontploffen. Nooit eerder in de geschiedenis werden zoveel mensen (50 miljoen) in quarantaine gehouden. Er werden tienduizenden dokters en hulpverleners overgvlogen naar het getroffen gebied. Er werden noodhospitalen met IC bedden geïnstalleerd en tienduizenden bedden in opgeëiste hotels en andere plaatsen opgezet met beademingsapparatuur. Desondanks is de mortaliteit 5.6%.
Wij hebben die middelen niet! Hoeveel gaan er hier sterven?
-
paullamb - Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Meent u dat Diksey. Ik heb nog nergens gelezen dat het om de NvA draait! Wel dat ze zeggen dat het om een gewoon griepje gaat.
Geen enkele politieke partij durft nu verantwoordelijkheid nemen. Te veel risico voor de toekomst!
Wat me wel stoort, De Jules moddert wat met getallen, Hij wordt dan weer aangevallen door Wil die weer gigantische getallen uit het buitenland.
Waarom reageren Jullie op Jules, laat die toch wat aanmodderen. Ik,heb niet de indruk dat die een bepaalde partij aanvalt.
Met zijn visie “ nieuwe verkiezingen” ben ik het eens. Tijd voor een ander beleid, en laat ons eerlijk zijn : tijd voor een splitsing van België. Als het wat kost, Soit, maar de volgende generatie zal er beter mee zijn.
Kiekens zonder kop, of kop in het zand. Kiekens zijn we allemaal!!
Geen enkele politieke partij durft nu verantwoordelijkheid nemen. Te veel risico voor de toekomst!
Wat me wel stoort, De Jules moddert wat met getallen, Hij wordt dan weer aangevallen door Wil die weer gigantische getallen uit het buitenland.
Waarom reageren Jullie op Jules, laat die toch wat aanmodderen. Ik,heb niet de indruk dat die een bepaalde partij aanvalt.
Met zijn visie “ nieuwe verkiezingen” ben ik het eens. Tijd voor een ander beleid, en laat ons eerlijk zijn : tijd voor een splitsing van België. Als het wat kost, Soit, maar de volgende generatie zal er beter mee zijn.
Kiekens zonder kop, of kop in het zand. Kiekens zijn we allemaal!!
-
Mijn huisarts kwam in de vooravond langs, niet voor medicatie voor te schrijven, maar gewoon als vroegere schoolmakker en we hadden het over de woorden van BDW.
Hij zei dat zelfs onze experten en de hele medische wereld niet weten wat dit virus juist is. Is het griep, is het een griepmutant, is het iets compleet nieuw........niemand weet het en daardoor slaan te mensen in paniek en dat is begrijpelijk.
Momenteel leunt het het dichts aan bij griep gezien de symptomen en het dodental. Het is bij elk nieuw virus dat uitbreekt dat mensen in paniek geraken, dat er slachtoffers vallen tot men een medicijn gevonden heeft. Bij de griep vallen jaarlijks een 1000-tal doden in België, waarom paniekeren de mensen niet meer stelde hij zichzelf de vraag? Omdat er een medicijn is en de griep ‘ingeburgerd’ is. Zo zal het met dit virus hetzelfde gaan. Is er een medicijn dan zijn de mensen gerust en paniekeren niet meer, ook al vallen er de komende jaren 1000 dodelijke slachtoffers. Het aantal slachtoffers wordt dan een fait divers, de mensen voelen zich gerust want ze kunnen er zich tegen inenten.
Of de uitspraken van BDW hem zijn politieke kop zou kosten vroeg ik hem? Dju, zei hij. Ik ben dejules zijn kalmeerpillen vanmiddag vergeten voorschrijven en weg was hij.
Daar zat ik dan, wie in godsnaam is dejules. Ik zal het hem de volgende keer eens vragen.
Hij zei dat zelfs onze experten en de hele medische wereld niet weten wat dit virus juist is. Is het griep, is het een griepmutant, is het iets compleet nieuw........niemand weet het en daardoor slaan te mensen in paniek en dat is begrijpelijk.
Momenteel leunt het het dichts aan bij griep gezien de symptomen en het dodental. Het is bij elk nieuw virus dat uitbreekt dat mensen in paniek geraken, dat er slachtoffers vallen tot men een medicijn gevonden heeft. Bij de griep vallen jaarlijks een 1000-tal doden in België, waarom paniekeren de mensen niet meer stelde hij zichzelf de vraag? Omdat er een medicijn is en de griep ‘ingeburgerd’ is. Zo zal het met dit virus hetzelfde gaan. Is er een medicijn dan zijn de mensen gerust en paniekeren niet meer, ook al vallen er de komende jaren 1000 dodelijke slachtoffers. Het aantal slachtoffers wordt dan een fait divers, de mensen voelen zich gerust want ze kunnen er zich tegen inenten.
Of de uitspraken van BDW hem zijn politieke kop zou kosten vroeg ik hem? Dju, zei hij. Ik ben dejules zijn kalmeerpillen vanmiddag vergeten voorschrijven en weg was hij.
Daar zat ik dan, wie in godsnaam is dejules. Ik zal het hem de volgende keer eens vragen.