Corona virus
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
In heel China met zijn 1,5 miljard mensen werden vandaag 40 nieuwe besmettingen vastgesteld.
Ik raad iedereen aan om voldoende mondvoorraad in huis te nemen. Pasta is lang bewaarbaar. Water in flessen: onmisbaar tijdens een lockdown.
Ondertussen is in Antwerpen in de Seefhoek een persoon gestorven door de griep. Ik zou een foto willen plaatsen maar het lichaam is zodanig verminkt door de griepvirussen dat de ontzetting té erg zou toeslaan. Daarom enkel deze melding en meer niet. Uit respect voor het quasi onherkenbare slachtoffer.
Ik raad iedereen aan om voldoende mondvoorraad in huis te nemen. Pasta is lang bewaarbaar. Water in flessen: onmisbaar tijdens een lockdown.
Ondertussen is in Antwerpen in de Seefhoek een persoon gestorven door de griep. Ik zou een foto willen plaatsen maar het lichaam is zodanig verminkt door de griepvirussen dat de ontzetting té erg zou toeslaan. Daarom enkel deze melding en meer niet. Uit respect voor het quasi onherkenbare slachtoffer.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ik denk het niet. Zolang dat men miljardentransfers naar paradijseilanden toelaat, zolang de Vlaming niet "slimmer" wordt om zelf bedrijven met eigen merknaam wereldberoemd te maken in plaats van te teren op buitenlandse investeringen, zolang ambtenaren vastgeroest en veel te traag en ondermaats functioneren, zolang dit alles niet opgelost geraakt zal er niets veranderen. En verder, de omliggende landen gaan ons niet meer serieus nemen, integendeel, die gaan ons uitlachen en met onze voeten rammelen.paullamb schreef: ↑09 mar 2020, 22:15.....
Met zijn visie “ nieuwe verkiezingen” ben ik het eens. Tijd voor een ander beleid, en laat ons eerlijk zijn : tijd voor een splitsing van België. Als het wat kost, Soit, maar de volgende generatie zal er beter mee zijn.
Kiekens zonder kop, of kop in het zand. Kiekens zijn we allemaal!!
Dat virus is effectief een corona virus variant, een mutatie dus. Corona virussen veroorzaken zowat 15 % van alle verkoudheden, rhinovirussen zijn voor 80 % de oorzaak, en griep wordt veroorzaakt door een specifiek influenza virus en zijn mutaties. Uw "vriend" huisarts die eventjes langskwam is in mijn ogen een verzonnen verhaaltje, ge kunt toneel gaan spelen of in de politiek nog een carrière maken.Dicksy schreef: ↑09 mar 2020, 22:23Mijn huisarts kwam in de vooravond langs, niet voor medicatie voor te schrijven, maar gewoon als vroegere schoolmakker en we hadden het over de woorden van BDW.
Hij zei dat zelfs onze experten en de hele medische wereld niet weten wat dit virus juist is. Is het griep, is het een griepmutant, is het iets compleet nieuw........niemand weet het en daardoor slaan te mensen in paniek en dat is begrijpelijk.
....
-
Hier zitten geen ingenieurs met klasse. Dát is wat er hier mankeert. Hun hersenen zijn meer coronahersenen dan iets anders. De waarheid moet gezegd worden.
Laatst gewijzigd door Wil. op 09 mar 2020, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Prima Vera - Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10
Sorry géén dode, MDB heeft haar woorden ingeslikt, de persoon is er erg aan toe! Dus nog géén dode.Wil. schreef: ↑09 mar 2020, 22:45In heel China met zijn 1,5 miljard mensen werden vandaag 40 nieuwe besmettingen vastgesteld.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Ik dacht dat de Sof ingenieur was of ben ik verkeerd?Fred1950 schreef:
Dat virus is effectief een corona virus variant, een mutatie dus. Corona virussen veroorzaken zowat 15 % van alle verkoudheden, rhinovirussen zijn voor 80 % de oorzaak, en griep wordt veroorzaakt door een specifiek influenza virus en zijn mutaties. Uw "vriend" huisarts die eventjes langskwam is in mijn ogen een verzonnen verhaaltje, ge kunt toneel gaan spelen of in de politiek nog een carrière maken.
-
De grens is bereikt! Nu zal mogelijks zelfs St. Patrick's Day worden afgelast in Ierland. Dit is n.b. de heilige die Ierland gezuiverd heeft van de slangen en nu zou zelfs híj moeten wijken voor het virus?! De wanhoop staat te lezen in de ogen van vele Ieren. Het geweeklaag van de kindertjes van Ierland doet zelfs de hardste zeebonk in tranen uitbarsten.
Sweet Molly Malone, sta ons bij!
Sweet Molly Malone, sta ons bij!

Het is geen kwestie van ingenieurs, het is een kwestie van ondernemerstalent. De oude garde van 100 jaar geleden hebben internationaal gerenommeerde bedrijven opgericht, en die ondernemers kwamen meestal uit de franstalige adellijke hoek. Zonen en dochters van boerkes hebben generaties lang geen ondernemersgeest kunnen opbouwen. Beschouw het gelijklopend met de zoon van een ingenieur die ook meer kans heeft om een ingenieursdiploma te halen. Alles draait rond interesse, durf, overdracht van kunnen en kennis, en vooral rond "goesting", en al zeker niet op wroetgedrag of elleboogwerk.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 09 mar 2020, 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Koen Schoors van U Gent heeft vandaag nog gezegd dat er nieuwe kansen gaan opduiken. Heb je een tip? Dan profiteren we toch nog op één of andere manier van de coronacrash.

Als we ingenieurs hadden die de grote problemen van vandaag zouden kunnen aanpakken (energievoorziening - batterijen) dan zouden er vanzelf bedrijven ontspruiten die wereldklasse zouden worden. Helaas, het zit er niet in, in onze 'ingenieurs'. Dus zal het er ook niet uitkomen.Fred1950 schreef: ↑09 mar 2020, 23:35Het is geen kwestie van ingenieurs, het is een kwestie van ondernemerstalent. De oude garde van 100 jaar geleden hebben internationaal gerenommeerde bedrijven opgericht, en die ondernemers kwamen meestal uit de franstalige adellijke hoek. Zonen en dochters van boerkes hebben generaties lang geen ondernemersgeest kunnen opbouwen. Beschouw het gelijklopend dat de zoon van een ingenieur ook meer kans heeft om een ingenieursdiploma te halen. Alles draait rond interesse, durf, overdracht van kunnen en kennis, en vooral rond "goesting", en al zeker niet op wroetgedrag of elleboogwerk.

Och god, binnen een paar maanden heeft de Chinese economie zich herstelt en ligt de VS plat met duizenden doden .... Wie zich in godsnaam of allah's naam meer zorgen maakt over de wereldeconomie dan over de mensen zelf, verdient het om eens flink zwaar ziek te worden, dat zal haar/hem misschien tot andere inzichten brengen.
-
Waarom heb jij je nooit zorgen gemaakt over de doden t.g.v. de griep? Ik heb daar niets over gelezen van jouw hand? Is dat de moeite niet? Is de communistische partij belangrijker dan mensen die sterven?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.