Corona virus

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

09 mar 2020, 23:55

Fred1950 schreef:
09 mar 2020, 23:46
.... Wie zich in godsnaam of allah's naam meer zorgen maakt over de wereldeconomie dan over de mensen zelf, verdient het om eens flink zwaar ziek te worden, dat zal haar/hem misschien tot andere inzichten brengen.
Ik zou eerder opteren dat zo mensen het overleven maar dat al hun geliefden overlijden.
dejules

09 mar 2020, 23:56

Wil. schreef:
09 mar 2020, 23:40

Als we ingenieurs hadden die de grote problemen van vandaag zouden kunnen aanpakken (energievoorziening - batterijen) dan zouden er vanzelf bedrijven ontspruiten die wereldklasse zouden worden.
Liepen er veel ingenieurs rond bij verloren voorwerpen?

Wil.

09 mar 2020, 23:58

Neen, die waren allemaal bezet: hangmatten voor swt'ers werden bij tientallen tegelijk gevraagd.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

10 mar 2020, 00:11

Wil. schreef:
09 mar 2020, 23:58
Neen, die waren allemaal bezet: hangmatten werden bij tientallen tegelijk gevraagd.
Die waren voor U en uw echtgenote : gecumuleerd 28 jaar voor de pensioenleeftijd gaan leeglopen.
Faut le faire, boomer!
dejules

10 mar 2020, 00:32

Prima Vera schreef:
09 mar 2020, 22:10
De Wever heeft niets gebagatelliseerd.
"Er is in Italië een grote onderschatting geweest", zegt de professor. "Niet van de besmettelijkheid, maar wel van de ernst van de ziekte. Velen hebben onzin verkocht door te zeggen dat het maar om een griep gaat."

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/09 ... wnVONsMKNo

Wil.

10 mar 2020, 00:40

Die waren voor U en uw echtgenote
Vergissing brave baas, wij waren performante ambtenaren - zoals jij ze graag hebt en zoals er veel zijn. Toch? Het bewijs is er: enkele maanden geleden heeft men weer een beroep op mij gedaan om een heel moeilijke klus te helpen klaren. Mijn ervaring en oplossingsgericht denken werden gemist en dus stak ik een handje toe.

Hangmatten: dat is voor gabbers zoals jij die al vér vóór de pensioengerechtigde leeftijd wetens en willens opzij gaan staan. Dit door 'ongeneeslijke ziekte', te weten: de opgekropte frustraties voor verkeerde keuzes uit een ver verleden. Indien de psychologische begeleiding hier geen verandering in kan brengen, dan blijf je de marginaal die je nu al jaren uithangt op het politiek forum.

In zekere zin heb ik medelijden met jouw zelf opgeroepen mentale kerker. Maar uiteindelijk zul je het zelf moeten oplossen. Indien niet, dan zal de laatste die zich nog even met je zal bezighouden een ambtenaar zijn, wanneer hij je uit de registers schrapt. De wereld zal zich geen seconde afvragen waar julleke is gebleven.

Dicksy

10 mar 2020, 00:44

dejules schreef:
Ik zou eerder opteren dat zo mensen het overleven maar dat al hun geliefden overlijden.
:?: :?: :?:

Wil.

10 mar 2020, 00:55

Dicksy schreef:
10 mar 2020, 00:44
dejules schreef:
:?: :?: :?:
Dat heeft allemaal veel te maken met zijn verleden. Niet te diep op ingaan, Dicksy.

petrol

10 mar 2020, 05:07

paullamb schreef:
09 mar 2020, 18:07
Het woehaaaaaaaa van Petrol ( what’s in a name) dat hij zich duidelijk niks aantrekt van gebeuren.
Natuurlijk heeft NvA geen schuld aan Corona ( gewoon griepje) maar aan de schuld hebben ze wel verantwoordelijkheid van.
Nog een paar weken beursdaling en hij begint weer te schelden. Petrol: de naam spreekt voor zich.
Er bestaat zoiets op de beurzen om u in te dekken tegen een daling.
Daar heeft Petrol dankbaar gebruikt van gemaakt.

Suc6.

Zo te zien is het gloom en doom team hier weer heel bedrijvig in hel en verdoemenis preken.
En natuurlijk wat had je gedacht wie de grote schuldigen zijn in dit alles.
BDW en NVA natuurlijk !!
Hoe kan het anders.

Fred1950

10 mar 2020, 09:24

dejules schreef:
09 mar 2020, 23:55
Fred1950 schreef:
09 mar 2020, 23:46
.... Wie zich in godsnaam of allah's naam meer zorgen maakt over de wereldeconomie dan over de mensen zelf, verdient het om eens flink zwaar ziek te worden, dat zal haar/hem misschien tot andere inzichten brengen.
Het zou geen kwaad kunnen moest de wereldeconomie wat afkoelen tot wat essentieel is voor het mensdom. Misschien komt men dan eens tot inzicht dat levenskwaliteit moet primeren over losbandige consumptie. Een smartphone bvb. ( die ik niet heb ) zou mijn levenskwaliteit niet verhogen, een wasmachine die 50 jaar defectloos meegaat dan weer wel ....
Wil. schreef:
10 mar 2020, 00:40
Die waren voor U en uw echtgenote
Vergissing brave baas, wij waren performante ambtenaren - zoals jij ze graag hebt en zoals er veel zijn. Toch?
....
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
"performante ambtenaren" , dat bestaat per definitie zelfs niet, onmogelijk. Je kan al evengoed beweren dat morgen de zon gaat ontploffen.

Iemand die de stap zet naar de ambtenarij draagt de rest van zijn leven de frustratie mee dat hij/zij het in de privé niet kon waar maken. Dit soort mensen willen steeds maar aan anderen bewijzen hoe "goed" ze wel zijn, en uiten onbewust een typisch soort minderwaardigheidscomplex dat meteen herkenbaar is voor de anderen ( de "normalen" ). En ik viseer jou hier niet meteen met je uitlating, maar schrijf uit ervaring met mensen uit de reële wereld van vlees en bloed.
Wil. schreef:
09 mar 2020, 23:40
.....
Als we ingenieurs hadden die de grote problemen van vandaag zouden kunnen aanpakken (energievoorziening - batterijen) dan zouden er vanzelf bedrijven ontspruiten die wereldklasse zouden worden. Helaas, het zit er niet in, in onze 'ingenieurs'. Dus zal het er ook niet uitkomen.
Ingenieurs zijn de architecten van een product, ondernemers zijn diegenen die de productie ervan tot stand moeten brengen.

onze ingenieurs ? Ons Imec komt al te laat met zijn droge cel batterijtechniek. Elon Musk is hen voor en plant een gigafactory2 fabriek in China voor de productie van droge cel batterijen, in samenwerking met een andere Amerikaans bedrijf. Links hiervan heb ik reeds al een tijdje geleden hier geplaatst. Waarschijnlijk zitten er nu bij Imec ook al ingenieurs met een depressie die zouden willen overstappen naar de witte boord ambtenarij. :roll:

voorn

10 mar 2020, 09:33

petrol schreef:
10 mar 2020, 05:07
[

Er bestaat zoiets op de beurzen om u in te dekken tegen een daling.
Ik heb ook zulk een deel aandelen ; maar de opbrengst is veel kleiner.

Wil.

10 mar 2020, 09:36

Fred1950 schreef:
Het zou geen kwaad kunnen moest de wereldeconomie wat afkoelen tot wat essentieel is voor het mensdom. Misschien komt men dan eens tot inzicht dat levenskwaliteit moet primeren over losbandige consumptie. Een smartphone bvb. ( die ik niet heb ) zou mijn levenskwaliteit niet verhogen, een wasmachine die 50 jaar defectloos meegaat dan weer wel ....
Wel, Sof, ik zal je iets zeggen om te onthouden: als we vandaag alleen nog maar de goederen en diensten zouden leveren die de levenskwaliteit verbeteren, dan zitten we overmorgen in de armoede.
Ik ga je dat niet verder uitleggen, want er zijn twee problemen die je verhinderen om dat te kunnen vatten: ten eerste je pvda-gedachtegoed en het tweede, dat zul je zelf ook wel beseffen, denk ik.
Sof schreef: "performante ambtenaren" , dat bestaat per definitie zelfs niet
Je gaat in conflict komen met julleke.

Fred1950

10 mar 2020, 09:59

Wil. schreef:
10 mar 2020, 09:36
Fred1950 schreef:
Wel, Sof, ik zal je iets zeggen om te onthouden: als we vandaag alleen nog maar de goederen en diensten zouden leveren die de levenskwaliteit verbeteren, dan zitten we overmorgen in de armoede.
Jij wel, ik niet. De jobs zonder meerwaarde verdwijnen ( o.a. veel marketing jobs ) , maar andere zullen dan hun plaats innemen.
......
Wil. schreef:
"performante ambtenaren" , dat bestaat per definitie zelfs niet
Je gaat in conflict komen met julleke.
deJules uitte hierbij een wensdroom, onrealiseerbaar met de mentaliteit en manier van denken in ons huidig witte boord ambtenaren wereldje.

Wil.

10 mar 2020, 10:01

China heeft vanmorgen de recentste cijfers gepubliceerd:

• 22 nieuwe gevallen op 1 dag
• 17.525: dat is het aantal gevallen dat nu nog besmet is en waarvan sommigen nog zullen sterven.
• Van alle besmettingen is een kleine 5% overleden (indien de cijfers juist zijn)
• Op de totale Chinese bevolking is 0,00021 % overleden (berekening volgens Contador)
• Het totaal aantal doden: 3.136 . Vergelijk dat even met het aantal doden door griep in de VS in 2019.

De onderstaande grafiek geeft aan wanneer de ziekte voorbij zal zijn in China

Afbeelding

Fred1950

10 mar 2020, 10:11

Wil. schreef:
10 mar 2020, 10:01
.....
De onderstaande grafiek geeft aan wanneer de ziekte voorbij zal zijn in China

....
Ge weet toch waarom die opwaartse knik rond 12 februari er is, neem ik aan. Vertel eens ?

Het aantal nieuwe besmettingen in België ( en uiteraard het aantal doden ) wordt niet eens meer internationaal doorgegeven. 8O Zelfs op "volksgezondheid" is men al corrupt bezig, waar eindigt dit ....
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 10 mar 2020, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.