Corona virus

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Dicksy

10 mar 2020, 11:28

dejules schreef:
Noodkreet zieke Claudia Nainggolan: “Ik heb medicijnen nodig, maar ze zijn door coronavirus niet beschikbaar”
Neem initiatief julio, laat uw goed hart zien. Informeer naar welke medicijnen ze nodig heeft en laat die voorschrijven door uw huisarts op uw naam en stuur ze op naar Claudia Nainggolan.
Niemand zal argwaan hebben wat jullie beiden hebben dezelfde ‘familie’ als ziekte en vermits uw huisdokter gisteren uw medicijnen is komen voorschrijven zullen ze hier wel nog beschikbaar zijn.
Dat zou u sieren en u kan uw goed hart tonen.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 10 mar 2020, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

10 mar 2020, 11:29

Wil. schreef:
10 mar 2020, 11:21
Het zit aan de top! De Franse minister van cultuur, Franck Riester, heeft het zitten. En hij heeft vorige week nog veel tijd doorgebracht in de assemblée. Binnenkort een geheel nieuw parlement in Frankrijk. Hou het in 't oog!
Binnenkort ook een nieuwe top bij de N-VA en het VB ? Joepi-ja-jeie :lol:

Wil.

10 mar 2020, 11:33

dejules schreef:
09 mar 2020, 23:09
Wil. schreef:
09 mar 2020, 23:05
De grens is bereikt!
Zeker weten van niet, blijf de aandelenkoersen volgen!
Ik lees dat de aandelenkoersen op de grote Europese beurzen vandaag 3% tot 5% stijgen!?
Wat betekent dat voor het kroontje? Het ergste voorbij? We trekken het ons niet meer aan?
Leg eens uit?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

10 mar 2020, 14:33

‘Beter nu drastische maatregelen dan binnen een week of twee’
Epidemioloog Pierre Van Damme pleit ervoor om niet te wachten met maatregelen om covid-19 in te dijken.
Het is immers zaak om de epidemie te spreiden over een langere periode om nu geen piek mee te maken.
In Italië loopt het zorgsysteem mank omdat er niet genoeg ziekenhuisbedden en dokters zijn.
‘Door te spreiden behouden we medische capaciteit.
Daarvoor zullen we stapsgewijs maatregelen moeten treffen.’

https://www.standaard.be/cnt/dmf2020031 ... witterfeed

voorn

10 mar 2020, 15:02

Waarom is die piek in Italië in één groot gebied.
Er zijn niet kochere zaken gebeurt die wij niet mogen weten.
Te beginnen in China........met wat waren die bezig dat het daglicht niet mocht zien
( arrestatie van klokkenluider bv)

Lars

10 mar 2020, 15:17

voorn schreef:
10 mar 2020, 15:02
Waarom is die piek in Italië in één groot gebied.
Er zijn niet kochere zaken gebeurt die wij niet mogen weten.
Te beginnen in China........met wat waren die bezig dat het daglicht niet mocht zien
( arrestatie van klokkenluider bv)
Ga je zelf een complottheorie verzinnen of kies je een bestaande?

voorn

10 mar 2020, 16:09

U leest zeker PRIMO.
Zeer wetenschappelijke lektuur.

Wil.

10 mar 2020, 16:12

De beurs van Shanghai staat nu 2,5% lager dan haar top van de laatste 9 maanden en 10% hoger sinds 1 februari.

Julleke zegt ons dat we de aandelen moeten in het oog houden. Wat wil dat dan zeggen?? Moet ik bellen naar de bank om te kopen?

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Hobo

10 mar 2020, 16:54

Op de beurs - aandelenkoersen - wordt al jaar en dag gespeculeerd....
Vroeger heette dat in de volksmond "op de beurs spelen" :?
Een beetje gokken.

Er bestaan zelfs stromannen, die op de beursvloer een kleine show opvoeren om anderen te misleiden. 8)

En bij banken zijn er mensen, die op reuzegrote schermen allerlei grafieken observeren
en intussen op een stress-balletje knijpen.
De modale klant probeert soms het risico te beperken,
door een klein stukje van al die roulette-toestanden in zijn portefeuille te stoppen.
Maar regelmatig rollen er toch koppen. (Zoals o.a. in oktober 1987...dollarkoers die fors daalde)
Of tussen 2007 en 2011 toen onze eigen Belgische banken
door de woningencrisis in de USA werden meegesleurd...
Fortis...KBC en herinner u ook DEXIA en de resten die "BAD BANK" worden genoemd

Als senior kan men beter op de zelf ingeschatte levensverwachting gokken
en vaststellen, dat het spaarvarkentje al eens wat magerder kan/mag zijn,
zonder dat er echt potten gebroken worden.
Want als buiten alle onheils-toestanden en/of berichten de man met de zeis
aan de voor- of achterdeur opdaagt, zal het vadertje staat zijn,
die op de eerste lijn staat om een flinke hap te nemen uit al dat zuinig vergaarde geld.

Dat is dan géén COVID-19 maar dat heet successie-(rechten) :|

De kannibaal

10 mar 2020, 17:01

Wil. schreef:
10 mar 2020, 16:12
De beurs van Shanghai staat nu 2,5% lager dan haar top van de laatste 9 maanden en 10% hoger sinds 1 februari.

Julleke zegt ons dat we de aandelen moeten in het oog houden. Wat wil dat dan zeggen?? Moet ik bellen naar de bank om te kopen?

Afbeelding
Gij kunt misschien op dezelfde grafiek, de miljarden Euro's weergeven die de Centrole Bank heeft geïnjecteerd . Allemaal centen waarvan de drukinkt nog niet volledig droog is. In Vlaanderen is er geen mens die zo een berg geld al ooit gezien heeft .
dejules

10 mar 2020, 17:50

De kannibaal schreef:
10 mar 2020, 17:01

Gij kunt misschien op dezelfde grafiek, de miljarden Euro's weergeven die de Centrole Bank heeft geïnjecteerd . Allemaal centen waarvan de drukinkt nog niet volledig droog is. In Vlaanderen is er geen mens die zo een berg geld al ooit gezien heeft .
Nog te zwijgen vd grote beloftes die Trump gedaan heeft .
Niet dat hij inzit met de gewone Amerikaan maar omdat hij herkozen wil worden.
Later vandaag zal de president een pakket maatregelen aankondigen om de Amerikaanse economie te ondersteunen. Het Witte Huis zou onder meer denken aan betaald ziekteverlof voor werknemers in quarantaine.
Toen bekend werd dat Trump niet getest was op het corona virus daalden de aandelen weer.
dejules

10 mar 2020, 17:52

“DRAMATISCH”
“Vorige week was ik nog aan het wachten op de resultaten van het eerste wattenstaafje. Als ik er goed over nadenk, lijkt mijn bezorgdheid over dat ene mogelijke geval bijna belachelijk”, bedenkt de spoedarts. “De situatie is nu zonder overdrijven dramatisch te noemen.”

“De oorlog is geëxplodeerd, de strijd gaat dag en nacht verder. Nu komen we opnieuw bedden tekort. Coronapatiënten palmden aan een indrukwekkend tempo de ene na de andere afdeling in.”

“Normaal gebruiken we verschillende kleuren om de patiënten van elkaar te onderscheiden. Nu zijn ze allemaal rood en komt die ene verdomde diagnose altijd terug: een dubbele longontsteking. Zeg mij eens welk griepvirus zo snel dit soort drama’s kan aanrichten.”
Macchini wil vooral dat de Italianen zich aan de quarantaineregels houden die de regering heeft opgelegd. “Veel mensen benadrukken nog dat ze geen schrik hebben. Ze slaan goede raad in de wind en komen in opstand omdat hun dagelijkse routine tijdelijk verstoord wordt. Maar intussen vindt de epidemiologische ramp plaats.”

“Je kan voorlopig niet naar het theater, het museum of de fitnesszaal. Dat klopt, ja. Maar wees geduldig. Heb medelijden met de groep oudere mensen die jij door je roekeloos gedrag zou kunnen uitroeien.”

https://www.demorgen.be/nieuws/italiaan ... ~b2089eed/
dejules

10 mar 2020, 17:57

Afbeelding

Letterlijk moe gestreden. Met haar hoofd rustend op een kussen aan haar toetsenbord. Elena Pagliarini (40) haalde het eind van haar shift niet en stortte in. Het is hét beeld dat de Italianen raakt - een iconische foto die de niet-aflatende strijd tegen het nieuwe coronavirus symboliseert.
Elena Pagliarini werkt de ene zware shift na de andere af in het Cremona ziekenhuis nabij Milaan. Het pakkende kiekje werd gemaakt door een collega en vervolgens gepost op de Italiaanse Facebookpagina NurseTimes. “Bedankt voor wat je doet”, luidde het bijschrift.

Dit zijn de mensen die een maatschappij nodig heeft.
Niet mensen zoals de Wever die van de oude en zieke mensen af wil omdat ze teveel kosten.
Bijlagen
image.png
image.png (389.97 KiB) 252 keer bekeken
image.png
image.png (389.97 KiB) 252 keer bekeken

Fred1950

10 mar 2020, 18:19

dejules schreef:
10 mar 2020, 17:57
....
Niet mensen zoals de Wever die van de oude en zieke mensen af wil omdat ze teveel kosten.
In de jaren '30 van vorige eeuw zou die al met zijn kop omlaag aan de galg gehangen hebben.

figaretto

10 mar 2020, 18:20

Fred1950 schreef:
09 mar 2020, 18:12
figaretto schreef:
09 mar 2020, 17:59
Fred1950 schreef:
09 mar 2020, 12:25

N-VA'ers zijn nu éénmaal gepeupel dat alles "leuk" wil vinden , brast en feestjes brouwt met hun "vriendjes" van de Vlaamsche Nieuwe Bourgeoisie en tsjirpt waar de krekels jaloers van worden. Het is een wereldvreemde commune met totalitaire trekjes.

Goed om dit te vernemen ! Te mijden, dus. Gelukkig is er nog het Vlaams(ch ?) Belang.
Aan dat soort ondergrondse zwarte rioolratten zijn geen woorden vuil te maken, ook een van oorsprong Antwerpse broeihaard.
Blijkbaar is satire (humor) niet aan iedereen besteed. Als ik het dus volgens u goed begrijp is de helft (ondertussen misschien al meer) van de Vlaamse bevolking onder te brengen bij hetzij "een wereldvreemde commune met totalitaire trekjes" of anders "een soort ondergrondse zwarte rioolratten". Toch raar dat ik daar op straat niets van merk en dat heel veel mensen uit alle windstreken ter wereld graag in dit oord van verderf willen komen wonen.