Corona virus
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Viroloog Van Ranst:dejules schreef:
De Wever wenst niet te communiceren over de coronacrisis en zijn uitspraken die deze catastrofe minimaliseren.
Hij wenst met rust gelaten te worden!
Bron : Ter Zake 11/03/2020
“Straf dat mensen ongerust zijn over het coronavirus maar niet over de griep, die dit jaar weer een paar honderd doden zal maken”, waarschuwt viroloog Marc Van Ranst.
Viroloog Van Ranst:
Viroloog Marc Van Ranst (KU Leuven) heeft begrip voor de Italiaanse beslissing om een groot gebied in quarantaine te plaatsen om het coronavirus in te dijken. Toch wil hij, vanuit medisch oogpunt, ook nuanceren: "In dezelfde periode heb je elk jaar evenveel doden door griep. Voor hen doet men geen lockdown."
Experts verklaren:
“Mensen panikeren over het coronavirus, maar in België sterven toch jaarlijks zo’n 1.000 mensen aan een gewone griep.”
-
dejules
In Italië is het aantal mensen dat aan de gevolgen van corona is overleden gestegen met 196 tot 827. Dat hebben Italiaanse autoriteiten bekendgemaakt. Het is de snelste stijging sinds de eerste besmetting bekend werd op 21 februari.
Morgen wordt met zekerheid de kaap van 1.000 overlijdens genomen.
DIT OP EEN PERIODE VAN NOG GEEN 2 WEKEN TIJD.
-
Viroloog Van Ranst:dejules schreef:
In Italië is het aantal mensen dat aan de gevolgen van corona is overleden gestegen met 196 tot 827. Dat hebben Italiaanse autoriteiten bekendgemaakt. Het is de snelste stijging sinds de eerste besmetting bekend werd op 21 februari.
Viroloog Marc Van Ranst (KU Leuven) heeft begrip voor de Italiaanse beslissing om een groot gebied in quarantaine te plaatsen om het coronavirus in te dijken. Toch wil hij, vanuit medisch oogpunt, ook nuanceren: "In dezelfde periode heb je elk jaar evenveel doden door griep. Voor hen doet men geen lockdown."
-
dejules
De Italiaanse premier Giuseppe Conte heeft nog strengere quarantainemaatregelen afgekondigd om de verdere verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Alle winkels worden gesloten, behalve voedingswinkels en apotheken. Ook cafés, restaurants en kappers gaan dicht.
In bedrijven blijven alleen de afdelingen open die noodzakelijk zijn voor de productie.
In bedrijven blijven alleen de afdelingen open die noodzakelijk zijn voor de productie.
-
Professoren Goossens en Van Ranst: "Draconische maatregelen zijn nodig, zoals alle evenementen schrappen"dejules schreef:
De Italiaanse premier Giuseppe Conte heeft nog strengere quarantainemaatregelen afgekondigd om de verdere verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Alle winkels worden gesloten, behalve voedingswinkels en apotheken. Ook cafés, restaurants en kappers gaan dicht.
"Als er een zekerheid is vandaag, dan is het dat er een storm op ons afkomt. Het zal een tsunami worden als we niets doen. Ik ben ervan overtuigd dat we draconische maatregelen moeten nemen om de verspreiding van het coronavirus onder controle te kunnen houden" zegt Herman Goossens. Viroloog Marc Van Ranst houdt hetzelfde pleidooi in "De afspraak".
Herman Goossens pleit om alle evenementen te annuleren. "De overheid moet heel duidelijk zijn. Het cijfer van maximum 1.000 mensen is niet houdbaar. Ik denk dat je per definitie geen evenementen meer mag toelaten en dus ook geen bioscopen en theaters meer openhouden",besluit Goossens.
En wat is draconische? Iets dat men kan afdwingen wat zeker niet het geval is bij een advies.Dicksy schreef vandaag:
BDW wil dat er een nationaal rampenplan afgekondigd wordt zodat er voor heel België uniforme maatregelen kunnen genomen worden die voor elke gemeente/stad onmiddellijk van kracht, en bindend zijn. Het zogenaamde advies dat gegeven wordt is niet bindend waardoor elke burgemeester kan doen en laten wat hij wil in zijn gemeente/stad.
(Gemeente A verbiedt een optreden en volgt het advies maar buurgemeente B zegt foert en volgt dit advies niet omdat hij wettelijk niet verplicht is om dat te doen.)
Maar dit krijgt ge niet in die leeghoofden hier op dit forum niet ingeprent.
BDW pleit met zijn nationaal rampenplan voor hetzelfde wat beide heren hier komen te vertellen maar BDW heeft blijkbaar de pech dat zijn naam Bart De Wever is.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Dicksy schreef: ↑11 mar 2020, 21:32Viroloog Van Ranst:dejules schreef:
Van Ranst heeft de hoop dat de mensen hier hun gezond verstand gaan gebruiken en de richtlijnen gaan opvolgen om niet tot pieksituaties te komen zoals in Italië. Als de bevolking denkt zoals De Wever en dat het maar "een griepje" is en verder doen zoals naar gewoonte, komen we in dezelfde situatie als in Italië. Van Ranst stelde ook voor om slechts 500 mensen bij mekaar te laten hokken, op voorwaarde dat ze voldoende afstand van mekaar kunnen houden. De politiek wist het beter. Hij is het eigenlijk ook eens met Merkel dat 60 % tot 70 % van de bevolking besmet gaat geraken, maar hij hoopt, zoals ik hierboven schreef, dat die besmettingen niet in een piek gaan optreden, maar over een langere periode uitgesmeerd gaan verlopen.
( a propos , onze vurige tegenstander van inentingen , Ice , laat niet meer van zich horen. Heeft ze misschien een "griepje" te pakken ? )
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 11 mar 2020, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Informeer eens bij de Sof en als dat niet lukt is internet ook een optie.Fred1950 schreef:
Waar en wanneer heeft hij dat gezegd ? Ik denk dat ge hem woorden in de mond legt die hij nooit uitgesproken heeft.
*** Ben blij dat je het gevonden hebt en dat je ingezien hebt dat het niet mijn woorden waren maar wel degelijk de zijne.
-
Geen bron kunnen geven staat gelijk aan fantasie ... Ik heb niets gevonden !
Van Ranst was te zien in "De Afspraak" van vandaag, en daar uitte hij zijn bezorgdheid : "we lopen 11 dagen achter op Italië" . Ik wacht nog steeds op je bron ( krant , VRT , of wat dan ook ) ...
-
Zie mijn post hier hoger geplaatst. Als je nu pleit voor draconische maatregelen dan ben je inderdaad bezorgd en 11 dagen te laat en zoals ik ook al eerder schreef (enkele dagen geleden) over Van Ranst, dan loop je achter de feiten aan.Fred1950 schreef:
Van Ranst was te zien in "De Afspraak" van vandaag, en daar uitte hij zijn bezorgdheid : "we lopen 11 dagen achter op Italië"
-
Straf dat jullie in een handomdraai alles vinden over BDW, zelfs waar hij zijn laatste scheet zou gelaten hebben en dat van Van Ranst vind(t)en jullie (u) niet.Fred1950 schreef:
Van Ranst was te zien in "De Afspraak" van vandaag, en daar uitte hij zijn bezorgdheid : "we lopen 11 dagen achter op Italië" . Ik wacht nog steeds op je bron ( krant , VRT , of wat dan ook ) ...
Maar omdat gij het zijt:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/08 ... vende-dag/
-
Je haalt de zaak uit zijn context. Zijn statement begint er op 01:08 van het programma, en daar vergelijkt hij het aantal griepgevallen met het aantal corona gevallen. Die verhouding is nu wel al totaal gewijzigd nietwaar ... "je zou dat niet doen ( de lockdown ) voor iets dat we al kennen ( de griep )" . Begrijp jij nu niet hoe jij dat uit zijn context rukt ? Je bent een echte rechts-extremist, van dat soort zijn dergelijke hersenkronkels schering en inslag.Dicksy schreef: ↑11 mar 2020, 23:08Straf dat jullie in een handomdraai alles vinden over BDW, zelfs waar hij zijn laatste scheet zou gelaten hebben en dat van Van Ranst vind(t)en jullie (u) niet.Fred1950 schreef:
Maar omdat gij het zijt:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/08 ... vende-dag/
-
Dat heb je dus ook niet gesnopen. Italië ligt 11 dagen voorop in de wedloop op wat ons ook als disaster te wachten staat ( als we zouden voordoen zoals we nu bezig zijn). Vergelijk het met een vélo koers waarvan de renner op kop 11 minuten vóór ligt op zijn achtervolger.Dicksy schreef: ↑11 mar 2020, 23:02Zie mijn post hier hoger geplaatst. Als je nu pleit voor draconische maatregelen dan ben je inderdaad bezorgd en 11 dagen te laat en zoals ik ook al eerder schreef (enkele dagen geleden) over Van Ranst, dan loop je achter de feiten aan.Fred1950 schreef:
Van Ranst was te zien in "De Afspraak" van vandaag, en daar uitte hij zijn bezorgdheid : "we lopen 11 dagen achter op Italië"
-
dejules
Mijnheer de Wever kan niet langer aanblijven als burgemeester maar ook niet als voorzitter van zijn partij.
Hij werd over zijn controversiële uitspraken ook niet gedekt door zijn partij wat gebruikelijk is. Niemand nam het voor hem op. Ook zijn bazen, Voka, niet.
Nee, Mijnheer de Wever is politiek dood. Hij is in zijn kelder gekropen.
-
. Ik had deze reactie al verwacht.Fred1950 schreef:
Je haalt de zaak uit zijn context. Zijn statement begint er op 01:08 van het programma, en daar vergelijkt hij het aantal griepgevallen met het aantal corona gevallen. Die verhouding is nu wel al totaal gewijzigd nietwaar ... "je zou dat niet doen ( de lockdown ) voor iets dat we al kennen ( de griep )" . Begrijp jij nu niet hoe jij dat uit zijn context rukt ? Je bent een echte rechts-extremist, van dat soort zijn dergelijke hersenkronkels schering en inslag.