Corona virus

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Fred1950

15 mar 2020, 12:24

Informatie vanuit de 7de dag ( I. Vervotte ) . Er loopt blijkbaar iets mis met de bestelling van mondmaskers waardoor er een tekort dreigt aan te komen. Foutje van de witte boord ambtenaren, of is het door de besparingsmaatregelen van de N-VA ? Geen commentaar van Z. Demir op dit gegeven .....
dejules

15 mar 2020, 12:41

Fred1950 schreef:
Informatie vanuit de 7de dag ( I. Vervotte ) . Er loopt blijkbaar iets mis met de bestelling van mondmaskers waardoor er een tekort dreigt aan te komen. Foutje van de witte boord ambtenaren, of is het door de besparingsmaatregelen van de N-VA ? Geen commentaar van Z. Demir op dit gegeven .....
N-VA politica Kathleen Depoorter begreep niet dat ons land zonder mondmaskers viel en ging zelf op zoek.
Zij vond via google in India een bedrijf dat mondmaskers maakt en dat geleid wordt door een Oost-Vlaming en die bleek bereid om aan België te leveren. Dit gaat om een bestelling van 5 miljoen euro waar een goot deel van naar de huisartsen zou gaan. Een ander deel zou naar de ziekenhuizen gaan. Om middernacht landde een vrachtvliegtuig met de eerste beloofde zending. Bij het uitladen bleek er geen zending te zijn (of lege dozen?). Blijkbaar een zaak van oplichting.
Laatst gewijzigd door dejules op 15 mar 2020, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.

gast43

15 mar 2020, 12:47

Fred1950,

Postje Minister tegen zijn goesting ( Komt wel niet goed over naar de mensen )
Hij wist goed genoeg dat 10 voor 12 was .
Dan ineens kunnen ze alles .Bewijst nogmaals manipulatie tegen over zijn burgers .
Was vergeten dat de klok verder tikt begroting .

Fred1950

15 mar 2020, 12:51

dejules schreef:
15 mar 2020, 12:41
Fred1950 schreef:
N-VA politica Kathleen Depoorter begreep niet dat ons land zonder mondmaskers viel en ging zelf op zoek.
Zij vond via google in India een bedrijf dat mondmaskers maakt en dat geleid wordt door een Oost-Vlaming en die bleek bereid om aan België te leveren. Om middernacht landde een vrachtvliegtuig met de eerste beloofde zending. Bij het uitladen bleek er geen zending te zijn (of lege dozen?). Blijkbaar een zaak van oplichting.
Enkele dagen geleden landde er vanuit China een vliegtuig in Luik met een lading maskers en afschermkledij, allemaal bestemd voor Europese landen ..... Een ambtenaarke was misschien vergeten daar ook een bestelling voor België bij te plaatsen ?

Indische rommel zou ik toch niet vertrouwen, ze kunnen niet eens voor de hygiëne van hun eigen bevolking instaan.

gast43

15 mar 2020, 12:57

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/-d ... ~a85ed5a1/

“Donald Trump probeert Duits vaccin exclusief voor VS te pakken te krijgen”

Door dit manoeuvre van Trump zou er nu een haar in de boter zitten tussen de Duitse en de Amerikaanse regering.
De Amerikaanse president Donald Trump probeert de rechten op een vaccin tegen het coronavirus, dat getest wordt in Duitsland, exclusief voor de VS te pakken te krijgen. De Duitse regering probeert dit te voorkomen. Dat schrijft Welt Am Sonntag.

Deze zakenman loopt voor op alles is niet te schatten ligt altijd op de loer .

Wil.

15 mar 2020, 13:47

dejules schreef:
15 mar 2020, 11:49
Wil. schreef:
15 mar 2020, 11:42
Hoe zit het ondertussen met het percentage besmettingen in Noord-Italië? Ik hoor zeggen 22.000 op 28.000.000. Klopt dat?
U zegt hetzelfde als De Wever nl economie is belangrijker dan mensenlevens.
In crisistijden komt het goede en het slechte boven bij de mens.
U bent een slecht mens!
Ik denk dat je je moet laten checken of je niet al in een vergevorderd stadium bent beland.

Een antwoord op mijn vraag is wat boven je petje zeker?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

15 mar 2020, 13:58

Wil. schreef:
15 mar 2020, 13:47
....
Een antwoord op mijn vraag is wat boven je petje zeker?
Pffff ... wie wil er nog antwoorden op vragen van N-VA en VB slippendragers :lol:

Wil.

15 mar 2020, 13:59

Verkeerd geformuleerd Sof. 'Wie kan er nog antwoorden?'

Wil.

15 mar 2020, 14:03

China heeft aan die hele corona-aanval tot nu toe 3.200 doden overgehouden.

Vorig jaar is de bevolking van China toegenomen met 4 miljoen. D.w.z. een netto-toename van bijna 11.000 personen per dag.

Die hele coronacrisis gaat in de tabellen van de Chinese bevolkingsaangroei zelfs met een loep niet te zien zijn.

E.T.

15 mar 2020, 14:06

N-VA politica Depoorter begreep niet dat ons land zonder mondmaskers viel en ging zelf op zoek op 't internet via Google … 8)
Dan stel ik mij de vraag of deze Kathleen van nature een blondje is 8O
Toen ze van de week, tijdens het openbaar debat in de kamer, ook nog eens reclame ging maken voor zelftesters was ik er van overtuigd :lol: :lol: :lol:

Blijkbaar heeft niet alleen het VlaamsBlok problemen met hun politiek personeel
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Wil.

15 mar 2020, 14:08

Er zijn partijen die dat probleem inderdaad niet hebben. 8)

E.T.

15 mar 2020, 14:21

Wil. schreef:
Er stond wel degelijk wie wil er nog antwoorden …. lezen wat er staat Wil, gewoon zoals het geschreven staat :wink:
en proberen te begrijpen wat er bedoeld is. Onze Sof formuleerde het helemaal niet verkeerd hoor, hij/wij zijn je vraagjes soms wel een beetje beu :lol:

In Slisse & Cesar was de running gag:
Weet gij het? ... Waarom vraag je het dan? ...

PS vrije vertaling uit 't Antwaarps
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Wil.

15 mar 2020, 14:37

E.T. schreef:
15 mar 2020, 14:21
Wil. schreef:
Er stond wel degelijk wie wil er nog antwoorden …. lezen wat er staat Wil, gewoon zoals het geschreven staat :wink:
Je loopt één stapje achter ET.

Vanzelfsprekend heb ik goed gelezen wat Sof geschreven heeft, maar mijn punt is dat hij met opzet de verkeerde vraag stelt omdat het voor bepaalde mensen al te moeilijk is om het percentage te bepalen . Ze kunnen het gewoon niet. Of moet ik zeggen: ze durven het niet. Dan wordt de realiteit immers duidelijk.

en proberen te begrijpen wat er bedoeld is. Onze Sof formuleerde het helemaal niet verkeerd hoor, hij/wij zijn je vraagjes soms wel een beetje beu :lol:
Dat is nu precies wat ik het best kan: vragen stellen die door de gemiddelde burger beantwoord kunnen worden. Tenminste, als ze kunnen en durven nadenken. :D

gast43

15 mar 2020, 14:49

Wil : manipuleer je ook de mensen op forum , maar dat is soms duidelijk te lezen tussen de regels . :mrgreen:

T'is niet omdat je de weg en de taal kent , dat de gewone burgers niet beseffen wat er aan de hand is .
Laatst gewijzigd door gast43 op 15 mar 2020, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.

E.T.

15 mar 2020, 14:58

Wil. schreef:
15 mar 2020, 14:37
Je loopt één stapje achter ET. Vanzelfsprekend heb ik goed gelezen wat Sof geschreven heeft, maar mijn punt is dat hij met opzet de verkeerde vraag stelt omdat het voor bepaalde mensen al te moeilijk is om het percentage te bepalen . Ze kunnen het gewoon niet. Of moet ik zeggen: ze durven het niet. Dan wordt de realiteit immers duidelijk.
Nee Wil wij willen helemaal niet meer antwoorden op je vraagjes …

Dat is nu precies wat ik het best kan: vragen stellen die door de gemiddelde burger beantwoord kunnen worden.
Klopt helemaal Wil maar
a) wij dachten dat je veel andere zaken best zou kunnen (geen sarcasme)
b) wij zijn geen gemiddelde burgers hé Misschien kunnen we het wel, misschien ook niet. Beetje afhankelijk van wat Wiki erover schrijft :wink:
c) weet gij het? Waarom vraag je het dan!