Nieuws

Coronavirus

Gestart door Ice op 23 feb 2020, 12:09 9023 berichten 653.129 keer gelezen Reageer
miel 18 mar 2020, 20:22 vlaanderen 309 berichten
Wat ik mij afvraag na het filmke op tv gezien heb van O. Naesens die vandaag meer dan 300 km op de weg getraind heeft en R. Evenepoel die ook goed bezig is , is "wat met andere wielersporters"?
Nog niks concreet gehoord over wielertoeristen, eventueel individueel. Er wordt wel over wandelen gepraat en geschreven, maar wie wat niet mag vernemen we niet .
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.
    Citeer
    Dicksy 18 mar 2020, 20:46 8.386 berichten
    miel schreef:
    Nog niks concreet gehoord over wielertoeristen, eventueel individueel. Er wordt wel over wandelen gepraat en geschreven, maar wie wat niet mag vernemen we niet
    Ik denk niet dat ze voor elke tak van sport of recreatie gaan uitleggen of het mag of niet.
    'Alleen sporten mag.'
    'Naar de fitness gaan mag niet.'
    'Samen buiten sporten mag niet.'

Als men dan ook weet dat men juist (grote) groepen moet vermijden zal het niet moeilijk zijn denk ik om de juiste beslissing te nemen.
    Een wielertoerist zal wel een wielertoerist blijven ook al gaat hij alleen fietsen net zoals een wandelaar een wandelaar blijft als hij alleen gaat wandelen.
      Citeer
      benq 19 mar 2020, 10:10 Antwerpen 2.247 berichten
      miel schreef: ↑
      18 mar 2020, 20:22
      Nog niks concreet gehoord over wielertoeristen,
      Correctie: wieler terrorist :lol:
      genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:
        Citeer
        DelaVega 19 mar 2020, 10:13 509 berichten
        DelaVega schreef: ↑
        11 mar 2020, 09:31
        Succes met vitamine C tegen coronavirus

https://www.rd.nl/vandaag/buitenland/su ... -1.1636402

Vitamine C in China ingezet tegen coronavirus

https://www.rd.nl/meer-rd/gezondheid/vi ... -1.1636446

De Belgische overheid zou gratis vitamine C tabletten moeten uitdelen ten voordele van de burger - dat zou meer care en minder cure bewerkstelligen.
        Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.
          Citeer
          DelaVega 19 mar 2020, 10:15 509 berichten
          19 mar 2020, 10:13
          11 mar 2020, 09:31
          Succes met vitamine C tegen coronavirus

https://www.rd.nl/vandaag/buitenland/su ... -1.1636402

Vitamine C in China ingezet tegen coronavirus

https://www.rd.nl/meer-rd/gezondheid/vi ... -1.1636446

De Belgische overheid zou gratis vitamine C tabletten moeten uitdelen ten voordele van de burger - dat zou meer care en minder cure bewerkstelligen.
          Vraag naar vitamine C bij de apotheek zeer populair op dit moment in verband met de Coronacrisis. :)

Laatst gewijzigd door DelaVega op 19 mar 2020, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.
            Citeer
            Wil. 19 mar 2020, 10:18 24.094 berichten
            19 mar 2020, 10:15

Vitamine C vaak uitverkocht in apotheek wegens zeer populair op dit moment in verband met de Coronacrisis. :)
            Ja, maar WC-papier ook. De vraag is: is het nodig?
            AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
              Citeer
              Prima Vera 19 mar 2020, 10:20 2.368 berichten
              De rush op vit C is ook nodeloos want het helpt niet. Het enige wat helpt is 15 min in het zonnetje. Tenslotte je lichaam neemt maar vitamines op in de mate dat het het nodig heeft. Al de rest wordt gewoon afgevoerd.
                Citeer
                sibarita 19 mar 2020, 10:23 1.395 berichten
                In januari, toen Wuhan al in lockdown was, keurde Maggie De Block een trip goed van een orkest van Wuhan naar Luik (Alibaba).
                Die bezochten samen met haar Waalse vrienden Antwerpen, Brugge, Gent en Brussel.

https://www.lameuse.be/509064/article/2 ... el-chinois
                Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
                "Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
                  Citeer
                  DelaVega 19 mar 2020, 10:54 509 berichten
                  Prima Vera schreef: ↑
                  19 mar 2020, 10:20
                  De rush op vit C is ook nodeloos want het helpt niet. Het enige wat helpt is 15 min in het zonnetje. Tenslotte je lichaam neemt maar vitamines op in de mate dat het het nodig heeft. Al de rest wordt gewoon afgevoerd.
                  U heb geen biochemische kennis.
                    Citeer
                    Dicksy 19 mar 2020, 11:59 8.386 berichten
                    Wil schreef:
                    Hoe ik vitamine C moet innemen weet ik. Maar hoe doe ik dat in godsnaam met wc-papier? :cry: :cry:
                      Citeer
                      Prima Vera 19 mar 2020, 12:14 2.368 berichten
                      19 mar 2020, 10:54
                      Prima Vera schreef: ↑
                      19 mar 2020, 10:20
                      U heb geen biochemische kennis.
                      Tja als jij slimmer bent dan experten: be my guest. Dat overtollige vitaminen worden afgebroken door het lichaam is nochtans een vaststaand feit.
                        Citeer
                        Wil. 19 mar 2020, 12:44 24.094 berichten
                        Dicksy schreef: ↑
                        19 mar 2020, 11:59
                        Wil schreef:
                        Hoe ik vitamine C moet innemen weet ik. Maar hoe doe ik dat in godsnaam met wc-papier? :cry: :cry:
                        Wordt toegepast als 'suppo'.
                        AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
                          Citeer
                          meredith 19 mar 2020, 13:25 284 berichten
                          Stop nu toch eens met die foute informatie over vitamine C. Er is nergens bewezen dat vit. C zou helpên bij corona, integendeel wetenschappers maken zich zorgen dat mensen te veel synthetische vit. C zouden nemen wat gevaarlijk kan zijn voor maag en darmen. Bovendien heeft het lichaam een natuurlijke afweer en verwijdert het onmiddellijk het teveel aan vit. C langs de nieren.
                          Onze dagelijkse voeding aardappelen, groenten , vlees bevat voldoende vit C . En eet desnoods elke dag een appelsien, maar ook geen 10 want dan krijg je gegarandeerd diarree.
                          En wie de onzin van de vit C geloofd, ga een boom knuffelen, dat helpt ook tegen corona naar het schijnt.
                          Eendracht maakt macht
                            Citeer
                            Fred1950 19 mar 2020, 13:46 14.353 berichten
                            meredith schreef: ↑
                            19 mar 2020, 13:25
                            Stop nu toch eens met die foute informatie over vitamine C. Er is nergens bewezen dat vit. C zou helpên bij corona, integendeel wetenschappers maken zich zorgen dat mensen te veel synthetische vit. C zouden nemen wat gevaarlijk kan zijn voor maag en darmen. Bovendien heeft het lichaam een natuurlijke afweer en verwijdert het onmiddellijk het teveel aan vit. C langs de nieren.
                            Onze dagelijkse voeding aardappelen, groenten , vlees bevat voldoende vit C . En eet desnoods elke dag een appelsien, maar ook geen 10 want dan krijg je gegarandeerd diarree.
                            En wie de onzin van de vit C geloofd, ga een boom knuffelen, dat helpt ook tegen corona naar het schijnt.
                            Volledig mee eens, behalve ..... Vit.C blijkt wel de kans op besmetting tegen eender welk virus te verkleinen, en versnelt het genezingsproces.

Wat andere Vitamines betreft : Vit. A en Vit. D worden wel in het lichaam opgestapeld en het teveel ervan wordt niet uitgeplast. Dat kan toch vergiftiging leiden. Zowel DelaVega en Prima Vera verspreiden hier foute informatie ( goed voor in de "boekskes" )
                              Citeer

Schrijf gerust een antwoord

Om te antwoorden heb je een gratis account nodig. Heb je al een account, klik dan op "Aanmelden". Via "Gratis account maken" maak je er eenvoudig een in enkele minuten.