Coronavirus
-
DelaVega - Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05
Dat wordt door reguliere voedingsdeskundigen verondersteld, maar dat is onjuist. Zij houden geen rekening met de biologische programmatuur.Fred1950 schreef: ↑27 mar 2020, 08:27Eierdooiers zijn cholesterol bommen ...
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.
-
Prima Vera - Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10
Idd DelaVega, eieren zijn gezond. Het cholesterol dat er in zit is van het goeie type. Zelfs een diabeet mag zijn eitje eten. Hier worden ongeveer 4 tot 5 eieren p/p per week gegeten, de éne week meer dan de andere. Soms eens een weekje zonder. Maar idd niets zo gezond als een eitje én bovendien is jouw lichaam er aan gewend.
Het feit dat een ei ongezond zou zijn is al héél lang achterhaald. Maar er zijn mensen die in het verleden blijven hangen én als je de voeding en producten natuurlijk niet opvolgd dan blijf je met die oeroude ideeën zitten.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
-
Prima Vera - Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10
Trouwens toen mijn vriendin een jaar of 6 terug geopereerd is geworden aan haar hart, lagen er bij haar op het tafeltje folders ivm gezonde voeding. Eén van die voedingsproducten waren juist eieren omdat die supergezond zijn en waren. En die voedingsexperten die nu eieren nog altijd afdoen als slecht, zouden geen voedingsexperten meer mogen zijn, die lopen gewoonweg achter.
-
Zulke smeerlapperij slik ik niet.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.
-
Ik weet wat goed en slecht voor me is, aangezien ik al meer dan 30 jaar met mijn neus in reguliere en alternatieve medische vakbladen en boeken zit. 
-
Aelbrecht - Lid geworden op: 02 mei 2019, 16:45
Absoluut niet. Als er dan eens een dag is dat ik geen eiren eet, koop ik kalfslever, gebakken in goede boter met veel boter en die gebruik ik om op mijn aardappelen te doen, is erg lekker.
Ik verbruik drie à vier pakjes boter (Kerry Gold) per week, gebruik het om te smeren en te bakken. Ook om aardappelpuree te maken. Tussendoortjes zijn altijd fruit. Maar mijn boter en eieren zijn mijn basisvoedsel wat ik elke dag nodig heb. Met mijn cholesterol, LDL of HDL is niets aan de hand. Is twee maanden geleden nog gecontroleerd op mijn vraag door de huisarts. Ook mijn bloeddruk is perfekt zijnde 12 op 9. Ik weeg al jaren 58 kg.
Wat ik nooit eet zijn zaken die gebakken zijn in vet zoals fritten. Ook niks van snoep, koekjes enz...
Ik wandel dagelijks in totaal een kleine 10 km. Fiets elke maand naar Aalst (van uit Gentbrugge) bij mijn moeder van 82, geen probleem. Ik eet wat ik lekker vind en niets onbewerkt. Mayonaise maak ik ook zelf.
Da's uiteraard mijn persoonlijke manier van leven. Nooit problemen met stoelgang, nooit diarhee, nooit krampen, perfekte nachtrust, niets van pillen. ..... cholesterol
-
Inderdaad Prima Vera, eieren zijn gezond. Mijn apotheker wist me zelfs te zeggen (ze vertelde mij dat ze dat geleerd hadden in het vak 'bromatologie' ) dat alle voedingstoffen in een ei ook perfekt evenwichtig zijn in vehouding tot elkaar. En dat in het eigeel het meeste eiwit zit. Wist ik allemaal niet. Ook vertelde ze mij dat, als men veel cholesterol eet, dat de lever dan minder cholesterol zelf moet aanmaken.Prima Vera schreef: ↑27 mar 2020, 10:25Trouwens toen mijn vriendin een jaar of 6 terug geopereerd is geworden aan haar hart, lagen er bij haar op het tafeltje folders ivm gezonde voeding. Eén van die voedingsproducten waren juist eieren omdat die supergezond zijn en waren. En die voedingsexperten die nu eieren nog altijd afdoen als slecht, zouden geen voedingsexperten meer mogen zijn, die lopen gewoonweg achter.
-
Ik geloof pas iets als ik over een beppald onderwerp (eieren in dit geval) aan zeker twee dokters die vraag heb gesteld, dan ook nog apothekers, dan verschillende dagen over dit onderwerp andere meningen lees, en pas dan mijn oordeel probeer te vormen.
Zoals gezegd, mocht het zo slecht zijn, dan zou ik na korte tijd wel ziek beginnen worden. Trouwens, heb je er al eens bij stilgestaan in hoeveel produkten eieren verwerkt zitten? En in het fritkot hoorde ik vroeger dikwijls roepen: "voor mij dubbele mayonaise".
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Antimalariamiddel tegen Covid-19? Niet te vroeg juichen
https://www.hln.be/wetenschap-planeet/m ... ~a9f200b7/
https://www.hln.be/wetenschap-planeet/m ... ~a9f200b7/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier