Fred1950 schreef: ↑26 mar 2020, 23:15
Aelbrecht schreef: ↑26 mar 2020, 21:19
..... Ik eet bv. al jaren drie a vier eieren per dag ......
En géén last van uwe cholesterol , zeker ?
Absoluut niet. Als er dan eens een dag is dat ik geen eiren eet, koop ik kalfslever, gebakken in goede boter met veel boter en die gebruik ik om op mijn aardappelen te doen, is erg lekker.
Ik verbruik drie à vier pakjes boter (Kerry Gold) per week, gebruik het om te smeren en te bakken. Ook om aardappelpuree te maken. Tussendoortjes zijn altijd fruit. Maar mijn boter en eieren zijn mijn basisvoedsel wat ik elke dag nodig heb. Met mijn cholesterol, LDL of HDL is niets aan de hand. Is twee maanden geleden nog gecontroleerd op mijn vraag door de huisarts. Ook mijn bloeddruk is perfekt zijnde 12 op 9. Ik weeg al jaren 58 kg.
Wat ik nooit eet zijn zaken die gebakken zijn in vet zoals fritten. Ook niks van snoep, koekjes enz...
Ik wandel dagelijks in totaal een kleine 10 km. Fiets elke maand naar Aalst (van uit Gentbrugge) bij mijn moeder van 82, geen probleem. Ik eet wat ik lekker vind en niets onbewerkt. Mayonaise maak ik ook zelf.
Da's uiteraard mijn persoonlijke manier van leven. Nooit problemen met stoelgang, nooit diarhee, nooit krampen, perfekte nachtrust, niets van pillen. ..... cholesterol