Coronavirus
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Dat had in China niet kunnen gebeuren, daar hielden in warenhuizen politiemensen de wacht. Je kan toch zo voorspellen dat dit gedrag ooit gaat optreden, daarvoor moet ge toch niet gestudeerd hebben.voorn schreef: ↑29 mar 2020, 16:58Het begint sommige mensen te irriteren en maakt mensen agressief.
Gisteren heeft mijn zoon het warenhuis laten sluiten en politie gebeld.
Regelrecht gevecht aan de vleeswaren.Alles vloog in het rond en naar mekaar.
Gevolg 235€ boete; en al wat op de grond lag meenemen of vernietigen.
Ga al eens inkopen doen of kom tussenbeide
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
En als de ophokplicht verstrengd zou worden dan zullen pas de rapen gaar zijn.Fred1950 schreef:
Dat had in China niet kunnen gebeuren, daar hielden in warenhuizen politiemensen de wacht. Je kan toch zo voorspellen dat dit gedrag ooit gaat optreden, daarvoor moet ge toch niet gestudeerd hebben.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Het merendeel van de bevolking doet het heel goed,blijven in hun kot ,houden afstand en zorgen voor hun oude buren en geven applaus aan de verzorgers,het is de regering, en met name de 8 ministers van volks gezondheid die falen,als ik hoor dat in een groot deel van de zorgcentra er nog steeds een te kort is aan bescherm materiaal, dat men uit noodzaak besmette kledij opnieuw moet wassen en desinfecteren,dat ze nog steeds de verdeling van mondmaskers niet onder controle hebben,dat er nog geen nood hospitalen zijn,dan kan ik alleen maar beamen "dat we het niet goed doen"als ze op TV komen praten ze veel ,maar zeggen niets, ze draaien rond de pot, geven onduidelijk advies,ze zijn te laks, de lui, en on-geintresseertFred1950 schreef: ↑29 mar 2020, 15:14Wij doen het niet goed !
We tellen al meer besmettingen dan Nederland, en ons dodental begint ook dat van Nederland stilletjes aan te benaderen ! En nu blijkt op de koop toe dat de besmette personen in de WZC's niet eens getest worden en dus ook niet in de statistieken opduiken, en dus ook hun corona doden niet ! Wat zijn dit voor toestanden ? Of denkt nu nog iedereen nog altijd dat dit maar "een griepje" is en met besmette handen overal aan komt en anderen mag besmetten ? Totale lockdown van alle bedrijven en openbaar vervoer , NU !
Op de regionale TV zie ik dat 2 jonge mensen 2 miljoen mondmaskers hebben besteld en al geleverd is uit China die ze nu gaan verdelen aan de RVT's,van de kant van de block bijft het stil, als zij 10 maskers uitdeelt staat het op de eerst blz,van de kant van de bakker en beke blijft het stil, crembo, nu is het cremba,vind het niet kunnen dat wielertoeristen 50 Km met de fiets rijden,en de politie kan zich laten bespuwen,want sommige groepen jongeren blijven dat maar doen,de burgemeester moet zijn plan maar trekken....
Maar niet alleen hier , maar overal gaan de beleidsmakers de mist in,ook zo in Zweden neemt geen maatregelen,ze vinden het maar een griepje...
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/vr ... ~a4174d22/
En het nieuwe woord voor de politie is niet terrorist, maar corona spuwers.....
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/po ... ~a11c64f3/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Bestelling van 5 miljoen FFP2-mondmaskers gaat niet door: “Leverancier dreef de prijs plots op”
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/be ... ~ad3c7f8c/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Slapen onze 8 ministers,of blijven ze in hun kot.Charlie Maru schreef: ↑29 mar 2020, 17:53Bestelling van 5 miljoen FFP2-mondmaskers gaat niet door: “Leverancier dreef de prijs plots op”
Ook de Europese unie,doet aan desinformatie,ze doen ook niets ,nu laten ze het probleem aan de landen,
Ze hebben de middelen en de macht om de hulpgoederen te organiseren, en wie komt er naar Europa.... de Rus, met de steun van de Chinees.
https://www.dewereldmorgen.be/community ... ronavirus/
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/ch ... ~ac5a640c/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Idioten snappen nog blijkbaar altijd niet dat een verstrengde ophokplicht het aantal nieuwe besmettingen zal doen dalen waardoor de piek sneller wordt bereikt en waardoor iedereen vlugger aan het werk zal kunnen gaan.Dicksy schreef: ↑29 mar 2020, 17:07En als de ophokplicht verstrengd zou worden dan zullen pas de rapen gaar zijn.Fred1950 schreef:
Dat had in China niet kunnen gebeuren, daar hielden in warenhuizen politiemensen de wacht. Je kan toch zo voorspellen dat dit gedrag ooit gaat optreden, daarvoor moet ge toch niet gestudeerd hebben.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 29 mar 2020, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Weet je wat ons niet gezegd werd ? Er werd ons niet gezegd dat iemand met handschoenen aan OOK iemand kan besmetten via deurklinken, eetgerei en wat nog allemaal. Als iemand handschoenen aan heeft, dan MOET hij zijn handen met handschoenen aan wassen als die in een zieke heeft aangeraakt, verzorgd heeft, enz ....tokkio schreef: ↑29 mar 2020, 17:17Het merendeel van de bevolking doet het heel goed,blijven in hun kot ,houden afstand en zorgen voor hun oude buren en geven applaus aan de verzorgers,het is de regering, en met name de 8 ministers van volks gezondheid die falen,als ik hoor dat in een groot deel van de zorgcentra er nog steeds een te kort is aan bescherm materiaal, dat men uit noodzaak besmette kledij opnieuw moet wassen en desinfecteren,dat ze nog steeds de verdeling van mondmaskers niet onder controle hebben,dat er nog geen nood hospitalen zijn,dan kan ik alleen maar beamen "dat we het niet goed doen"als ze op TV komen praten ze veel ,maar zeggen niets, ze draaien rond de pot, geven onduidelijk advies,ze zijn te laks, de lui, en on-geintresseertFred1950 schreef: ↑29 mar 2020, 15:14Wij doen het niet goed !
We tellen al meer besmettingen dan Nederland, en ons dodental begint ook dat van Nederland stilletjes aan te benaderen ! En nu blijkt op de koop toe dat de besmette personen in de WZC's niet eens getest worden en dus ook niet in de statistieken opduiken, en dus ook hun corona doden niet ! Wat zijn dit voor toestanden ? Of denkt nu nog iedereen nog altijd dat dit maar "een griepje" is en met besmette handen overal aan komt en anderen mag besmetten ? Totale lockdown van alle bedrijven en openbaar vervoer , NU !
Op de regionale TV zie ik dat 2 jonge mensen 2 miljoen mondmaskers hebben besteld en al geleverd is uit China die ze nu gaan verdelen aan de RVT's,van de kant van de block bijft het stil, als zij 10 maskers uitdeelt staat het op de eerst blz,van de kant van de bakker en beke blijft het stil, crembo, nu is het cremba,vind het niet kunnen dat wielertoeristen 50 Km met de fiets rijden,en de politie kan zich laten bespuwen,want sommige groepen jongeren blijven dat maar doen,de burgemeester moet zijn plan maar trekken....
Maar niet alleen hier , maar overal gaan de beleidsmakers de mist in,ook zo in Zweden neemt geen maatregelen,ze vinden het maar een griepje...
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/vr ... ~a4174d22/
En het nieuwe woord voor de politie is niet terrorist, maar corona spuwers.....
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/po ... ~a11c64f3/
-
Waarom denkt ge nu dat ze toelaten dat men nog buiten mag komen? Doe een verstrengde ophokplicht, dus niemand meer buiten enkel en aleen voor voedsel, voor een maand, misschien twee en dan ben ik eens benieuwd hoelang het gaat duren voor ze er deftig hun kl.... aan gaan vegen. Boetes of geen boetes. Ze zullen de karretjes van de politie uit de grachten moeten gaan halen met de agenten erin.Fred1950 schreef:
Idioten snappen nog blijkbaar altijd niet dat een verstrengde ophokplicht het aantal nieuwe besmettingen zal doen dalen waardoor de piek sneller wordt bereikt en waardoor iedereen vlugger aan het werk zal kunnen gaan.
Gij woont op den buiten met een hof, ik ook. Dus dat zal misschien nog wel meevallen maar stel u in de plaats van zij die in de grootsteden wonen op een appartement, eventueel met kids. Succes verzekert.
-
Allé , gebruik nu ook eens uw verstand, of moet ik alles met koffielepeltjes uitleggen ? Uiteraard moogt ge in uw tuin lopen, maar ge moogt alleen buiten voor voedsel ( en sch**tpapier ). Voor appartementsbewoners moet er iets gevonden worden zodat ze niet met mekaar in contact komen als ze om voeding gaan. De syndic of huisbewaarder van het appartementsgebouw zorgt voor de ontsmetting van deurklinken , liften , enz .... en bepaalt wie op welk uur mag gaan winkelen ..... Is dat allemaal zo moeilijk om te organiseren ? Zijn kids een probleem ? Ik was als kid nooit een probleem en ik verveelde me nooit ( en toen bestond er nog niet eens social media en internet ). Dit is een goed moment waarop kids eens kunnen leren wat zelfbeheersing is, geen compassie.Dicksy schreef: ↑29 mar 2020, 19:36Waarom denkt ge nu dat ze toelaten dat men nog buiten mag komen? Doe een verstrengde ophokplicht, dus niemand meer buiten enkel en aleen voor voedsel, voor een maand, misschien twee en dan ben ik eens benieuwd hoelang het gaat duren voor ze er deftig hun kl.... aan gaan vegen. Boetes of geen boetes. Ze zullen de karretjes van de politie uit de grachten moeten gaan halen met de agenten erin.Fred1950 schreef:
Idioten snappen nog blijkbaar altijd niet dat een verstrengde ophokplicht het aantal nieuwe besmettingen zal doen dalen waardoor de piek sneller wordt bereikt en waardoor iedereen vlugger aan het werk zal kunnen gaan.
Gij woont op den buiten met een hof, ik ook. Dus dat zal misschien nog wel meevallen maar stel u in de plaats van zij die in de grootsteden wonen op een appartement, eventueel met kids. Succes verzekert.
Ik pleit vooral voor het stilleggen van het openbaar vervoer. Men kan niet zomaar iedere tram, bus of trein om de paar uur gaan ontsmetten. En aangezien het virus 72 uur buiten de mens kan overleven is dit een onmogelijke taak. Idem voor bedrijven waar de ene personen toestellen, werktuigen, van de andere moet gebruiken. Uiteraard kan men warenhuizen voor voedselvoorziening niet zomaar sluiten, maar daar moet men dan ook speciaal het onmogelijke mogelijk maken.
-
Dat koffielepeltje steekt ge gerust maar daar waar de zon nooit schijnt.Fred1950 schreef:
Allé , gebruik nu ook eens uw verstand, of moet ik alles met koffielepeltjes uitleggen ? Uiteraard moogt ge in uw tuin lopen, maar ge moogt alleen buiten voor voedsel ( en sch**tpapier ).
Begin er maar aan. Als ze morgen zeggen het wordt verstrengd dan staat ge daar met uwe syndic of huisbewaarder.Voor appartementsbewoners moet er iets gevonden worden zodat ze niet met mekaar in contact komen als ze om voeding gaan. De syndic of huisbewaarder van het appartementsgebouw zorgt voor de ontsmetting van deurklinken , liften , enz .... en bepaalt wie op welk uur mag gaan winkelen ..... Is dat allemaal zo moeilijk om te organiseren ?
Vraag eens aan Voorn of dat allemaal te regelen valt en hoelang dat het duurt? Denkt ge nu werkelijk dat er ene zich de les gaat laten spellen door een syndic of huisbewaarder die zegt wanneer iemand naar de winkel mag gaan ? Gij zijt echt nog zotter dan dejules.
Mijn punt is dat ge mensen geen twee maand kunt opsluiten of ge moet de deuren dichtlassen zodat ze niet buiten kunnen. Daarom dat ze u laten sporten en wandelen aan de opgelegde voorwaarden zodat de mensen elkaar de kop niet gaan inslaan (figuurlijk dan, misschien bij sommigen letterlijk) na 14dagen/maand/twee maand/.....
Ik zeg het nog eens. Het is gemakkelijk praten als men op den buiten woont met een hof en niet in een vogelkooitje zoals er in antwerpen verschillende blokken staan. U hebt er echt geen benul van.
-
Dat bewijst alleen maar dat de Vlaming geen normen, geen opvoeding meer heeft en geen zelfdiscipline meer aan de dag kan leggen. Blijkbaar moeten ze heel dringend de legerdienst terug invoeren, ze leren daar tenminste wat zelfbeheersing is.Dicksy schreef: ↑29 mar 2020, 20:38....
Mijn punt is dat ge mensen geen twee maand kunt opsluiten of ge moet de deuren dichtlassen zodat ze niet buiten kunnen. Daarom dat ze u laten sporten en wandelen aan de opgelegde voorwaarden zodat men zich elkaar de kop niet gaat inslaan na 14dagen/maand/twee maand/.....
Ik zeg het nog eens. Het is gemakkelijk praten als men op den buiten woont met een hof en niet in een vogelkooitje zoals er in antwerpen verschillende blokken staan. U hebt er echt geen benul van.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Rustig aan, jongens. Keer terug tot de feiten.
Neem de VS als voorbeeld van een land waar het er erg aan toe zal gaan. Daarstraks hoorde ik op de radio dat iemand met enig gezag ter zake had gezegd dat de VS 100.000 tot 200.000 doden zouden kunnen tellen door corona.
Ik doe er nog 50% bovenop: 300.000 op een bevolking van 329.000.000. Dat is 0,09% van de bevolking. Bijna 1 op 1000.
Dat is serieus maar niet catastrofaal.
Neem de VS als voorbeeld van een land waar het er erg aan toe zal gaan. Daarstraks hoorde ik op de radio dat iemand met enig gezag ter zake had gezegd dat de VS 100.000 tot 200.000 doden zouden kunnen tellen door corona.
Ik doe er nog 50% bovenop: 300.000 op een bevolking van 329.000.000. Dat is 0,09% van de bevolking. Bijna 1 op 1000.
Dat is serieus maar niet catastrofaal.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.