Coronavirus
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Dat is natuurlijk zo, maar wanneer we over 5 jaar achterom kijken, dan gaan we toch denken in percentages. Het klopt natuurlijk dat het altijd erg is wanneer iemand vroegtijdig de dood vindt, maar weten we nog hoeveel doden er gevallen zijn bij die tsunami op kerstavond? Voor die regio was dat ingrijpender qua dodentol dan corona in Europa, denk ik.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Ik maak altijd de vergelijking met één of andere ziekte. Als het iemand anders treft zijn de woorden ooooh, amai das erg, enz.....niet van de lucht en is het makkelijker stil te staan bij percentages. Wordt men echter door diezelfde ziekte getroffen dan doen percentages niks meer ter zake net omwille van het feit dat het dan persoonlijk wordt/is. Zo ook met die 1 op 1000. Ken ik hem, ken ik hem niet, het is erg......enz. Is mijn echtgenote of ander dierbare die 1 op 1000 dan zal die 1 op 1000 wel in mijn geheugen gegrift staan. Niet omwille van die 'slechts' 1 op 1000 maar omdat die 1 op mij/familie slaat want dat heeft mij persoonlijk geraakt.Wil schreef:
Dat is natuurlijk zo, maar wanneer we over 5 jaar achterom kijken, dan gaan we toch denken in percentages.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 29 mar 2020, 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ik zag 10 minuten geleden Trump bezig op CNN. Hij zei daar iets over wat er zou gebeuren indien Amerika het virus gewoon over zich zou laten heen komen. Het uitzweten, zeg maar.
Wel, dan zouden er tussen 1,6 en 2,2 miljoen mensen sterven. In Amerika wonen 329 miljoen mensen.
Wel, dan zouden er tussen 1,6 en 2,2 miljoen mensen sterven. In Amerika wonen 329 miljoen mensen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Die zullen inroepen dat het discriminerend zou zijn tegenover hen die niet aangesloten zijn bij een vakbond. En mocht iedereen gesyndiceerd zijn zouden ze kunnen zeggen dat ze hun financiële middelen nodig gaan hebben om hun leden te verdedigen, na de coronacrisis, tegen de werkgevers die mensen niet meer terug willen aannemen.berretz schreef:
Even terzijde, zou het geen schone geste zijn indien de vakbonden hun leden een financieel steuntje in deze barre tijden zouden geven? Of blijven zij liever op hun berg goudstaven zitten?
Maar het zou inderdaad een mooie geste zijn.
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
De 50 bedrijven die in België de grootste fiscale korting kregen (2018) zaten aan een gemiddeld belastingtarief van 1,7%. Op een winst van 48 miljard€ betaalden ze 0,8 miljard€ belastingen = 1,7%. Aan het nominale tarief van 29,58% had dat eigenlijk 15,5 miljard moeten zijn.Even terzijde, zou het geen schone geste zijn indien de grootste bedrijven die nauwelijks belastingen betalen de burger een financieel steuntje in deze barre tijden zouden geven? Of blijven zij liever op hun berg goudstaven zitten?
Die belastingkortingen kregen ze hoofdzakelijk via de "Definitief Belaste Inkomsten" (57% van de fiscale kortingen) en de "Fiscale vrijstelling van meerwaarden op aandelen" (35,7% van de fiscale kortingen).
Dit gaat dus enkel om die bedrijven die in de top 50 van de grootste belastingkortingen zitten...
Je moet dus niet verbaasd zijn dat in 2018 ongeveer 170 miljard€ onbelast ( op een totaal van 450 miljard € aan productie van goederen en diensten dat jaar)naar belastingparadijzen verdween met dank aan die belastingkortingen. Overigens allemaal cijfers van de Nationale Bank van België.
Wie zit er eigenlijk op een berg goudstaven? Uit welke richting het steuntje moet komen en zal moeten komen in de nabije toekomst is wel duidelijk. De "goudstaven" van de vakbonden zijn minder dan peanuts vergeleken met het bovenstaande.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Is totaal geen oplossing hé in het beste geval worden wij allemaal mondjesmaat besmet. Een grote hoop weet er niet van, voor een kleiner deel is het zoals een griepaanval (Dafalgan en week in bed) en sommigen moeten aan de zuurstof in't ziekenhuis en … enkelingen gaan het niet halenTwee maanden niet naar buiten, niemand!![]()
Hopelijk zij de huidige maatregelen net voldoende om onze ziekenhuizen niet te veel te over belasten.
Tot er voor bijna iedereen een effectief vaccin is zullen we het moeten doen met groepsimmuniteit ...
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Die 50 bedrijven, die zijn zoals de voetballers, die willen ook niet inleveren,als ze vroeger al eerlijk hun belastingen hadden betaald zoals een gewone werkmens, dan zouden we niet met een put zitten ,maar op een berg, maar daar we een waalse liberale bazin hebben, en de croo junior van de zelfde familie is, gaat zijn voorkeur naar het geld dat op de spaarboekjes staat, dat is gemakkelijker af te romen , dan van de 50 bedrijven.....frits1955 schreef: ↑30 mar 2020, 12:11De 50 bedrijven die in België de grootste fiscale korting kregen (2018) zaten aan een gemiddeld belastingtarief van 1,7%. Op een winst van 48 miljard€ betaalden ze 0,8 miljard€ belastingen = 1,7%. Aan het nominale tarief van 29,58% had dat eigenlijk 15,5 miljard moeten zijn.Even terzijde, zou het geen schone geste zijn indien de grootste bedrijven die nauwelijks belastingen betalen de burger een financieel steuntje in deze barre tijden zouden geven? Of blijven zij liever op hun berg goudstaven zitten?
Die belastingkortingen kregen ze hoofdzakelijk via de "Definitief Belaste Inkomsten" (57% van de fiscale kortingen) en de "Fiscale vrijstelling van meerwaarden op aandelen" (35,7% van de fiscale kortingen).
Dit gaat dus enkel om die bedrijven die in de top 50 van de grootste belastingkortingen zitten...
Je moet dus niet verbaasd zijn dat in 2018 ongeveer 170 miljard€ onbelast ( op een totaal van 450 miljard € aan productie van goederen en diensten dat jaar)naar belastingparadijzen verdween met dank aan die belastingkortingen. Overigens allemaal cijfers van de Nationale Bank van België.
Wie zit er eigenlijk op een berg goudstaven? Uit welke richting het steuntje moet komen en zal moeten komen in de nabije toekomst is wel duidelijk. De "goudstaven" van de vakbonden zijn minder dan peanuts vergeleken met het bovenstaande.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
En wat denk je over de "identiteiten" die in 2018 zowat 172 miljard Euro naar paradijseilanden sleepten ? Zou je daar ook geen geste van verwachten ? Of vindt ge dat normaal.
Als na de crisis aan het licht zou komen dat die "identiteiten" steun zouden krijgen voor geleden schade, en dat de PVDA hierop niet op zijn achterste poten zou gaan staan, dan .... stem ik ook niet meer voor de PVDA. ( Moest ik 40 jaar jonger zijn, dan ging in China gaan wonen, daar loopt tenminste nog volk met gezond verstand rond ). En als de PVDA blijft hameren op belasting op vermogen in plaats van op een vermogenswinstbelasting mogen ze van mij ook hun C4 krijgen wegens "te dom".
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Het Suikerfeest is pas eind mei.
Wie weet kan het dan …
Veilig
In Sha Allah
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Thuisblijven, https://www.nu.nl/coronavirus/6041460/f ... lk_wrapper
Bij min 3 corona topics hier lees ik graag wat anders zoals de reacties op het artikel van cruise mag niet aanmeren in Florida.
Bij min 3 corona topics hier lees ik graag wat anders zoals de reacties op het artikel van cruise mag niet aanmeren in Florida.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
het corona virus, nieuws,fake nieuws ,complot theorieën,wat mogen we weten en wat niet.
Feit is dat de vlees/vismarkt al10 tallen jaren in China is, en in beging 2000 is er een uitbraak van het sars virus,familie van corona, maar dat was relatief rap onder controle, ook de opvolger mers had geen wereld schokkende gevolgen, nu is grote broer corona opgestaan, die hebben ze ook de noemer covid 19 als naam gegeven,ze beweren wel dat het is ontstaan door vleermuizen, dat gemuteerd is, maar wetenschapper klooien ook met virussen,en waarom ze er steeds gevaarlijker willen maken en tot welk doel telt wel wat vraagtekens.
Als ik lees dat Nederlandse geleerden een nog gevaarlijker virus ontwikkeld hebben,is de vraag waarom, zijn die knettergek, of zitten er andere doelen achter,als het is om er BV een vaccin op voorhand te maken zijn ze gevaarlijk bezig,of willen ze via een bacteriologisch oorlog de wereld veroveren..........
https://www.scientias.nl/een-van-de-gev ... t-gemaakt/
Feit is dat de vlees/vismarkt al10 tallen jaren in China is, en in beging 2000 is er een uitbraak van het sars virus,familie van corona, maar dat was relatief rap onder controle, ook de opvolger mers had geen wereld schokkende gevolgen, nu is grote broer corona opgestaan, die hebben ze ook de noemer covid 19 als naam gegeven,ze beweren wel dat het is ontstaan door vleermuizen, dat gemuteerd is, maar wetenschapper klooien ook met virussen,en waarom ze er steeds gevaarlijker willen maken en tot welk doel telt wel wat vraagtekens.
Als ik lees dat Nederlandse geleerden een nog gevaarlijker virus ontwikkeld hebben,is de vraag waarom, zijn die knettergek, of zitten er andere doelen achter,als het is om er BV een vaccin op voorhand te maken zijn ze gevaarlijk bezig,of willen ze via een bacteriologisch oorlog de wereld veroveren..........
https://www.scientias.nl/een-van-de-gev ... t-gemaakt/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.