Corona virus
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Tijdens de oorlog is dat van minder belang, inderdaad. En na de oorlog kan men nog altijd van de grond eten maar dan moet er wel iets op de grond liggen om op te eten. Probeer maar eens dat 'iets' aan te schaffen als de economie op apegapen ligt en men heeft geen inkomen of spaargeld heeft om de slechte tijd te overbruggen. En daar zullen meer slachtoffers vallen dan tijdens de coronacrisis.dejules schreef:
Als het oorlog is ben je bezig om in leven te blijven en niet met een auto te kopen of een nieuwe keuken.
Maar: 'Eerst de mensen, dan de economie.'
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Je kan zelf patatten planten , en zelf je fiets of zelfs je auto herstellen. Wat denk je dat de mensen in de jaren '50 hebben gedaan ? Die hebben het glansrijk overleefd. Er zullen veel traantjes vloeien, maar onder de armen van vandaag vloeien die ook al. Gedaan met feestjes en reisjes naar Teneriffe ....Dicksy schreef: ↑02 apr 2020, 12:28Tijdens de oorlog is dat van minder belang, inderdaad. En na de oorlog kan men nog altijd van de grond eten maar dan moet er wel iets op de grond liggen om op te eten. Probeer maar eens dat 'iets' aan te schaffen als de economie op apegapen ligt en men heeft geen inkomen of spaargeld heeft om de slechte tijd te overbruggen. En daar zullen meer slachtoffers vallen dan tijdens de coronacrisis.dejules schreef:
Als het oorlog is ben je bezig om in leven te blijven en niet met een auto te kopen of een nieuwe keuken.
Maar: 'Eerst de mensen, dan de economie.'
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
U ziet één belangrijk feit over het hoofd. We leven niet meer in de jaren 50 maar zitten nu opgescheept met een smartphonegeneratie. Ik wens ze veel succes met hun patatten planten, fiets of auto herstellen. Laat staan het juiste ballonneke kopen om in een lampadairke te steken.Fred1950 schreef:
Je kan zelf patatten planten , en zelf je fiets of zelfs je auto herstellen. Wat denk je dat de mensen in de jaren '50 hebben gedaan ?
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
De stand van de techniek heeft daar niets mee te maken. In repair cafés herstelt men smartphones ( en dat door niet eens professionelen ), en een moderne auto met toeters en bellen kan men ook zelf herstellen. Ik onderhoud en repareer ook zelf mijn centrale verwarming en mijn old-timer. Diegenen die zich kunnen aanpassen overleven ( vrije vertaling van de "survival of the fittest" -- "to fit" = past in , aanpasbaar )Dicksy schreef: ↑02 apr 2020, 12:43U ziet één belangrijk feit over het hoofd. We leven niet meer in de jaren 50 maar zitten nu opgescheept met een smartphonegeneratie. Ik wens ze veel succes met hun patatten planten, fiets of auto herstellen. Laat staan het juiste ballonneke kopen om in een lampadairke te steken.Fred1950 schreef:
Je kan zelf patatten planten , en zelf je fiets of zelfs je auto herstellen. Wat denk je dat de mensen in de jaren '50 hebben gedaan ?
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 02 apr 2020, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
dejules
Normaal gesproken vinden er in Almere enkele begrafenissen per maand plaats. Nu zijn dat een stuk of twintig per week.
NOS
NOS
-
dejules
De competitie in de Jupiler Pro League dient per direct stopgezet. Dat is de aanbeveling van de Raad van Bestuur van de Pro League, en dient te worden bekrachtigd op een Algemene Vergadering. Er komt geen dertigste en laatste speeldag meer. De huidige rangschikking is definitief. Club Brugge is kampioen. AA Gent speelt voorronde Champions League. Charleroi, Antwerp en Standard gaan naar de voorrondes van de Europa League. Antwerp kan zich nog direct plaatsen voor de groepsfase indien het de bekerfinale wint tegen Club. Die wedstrijd zou wel mogelijk nog kunnen plaatsvinden voor 30 juni, maar het advies is om ook die niet te spelen.
Er is geen daler waardoor 1A volgend seizoen wordt gespeeld met 18 clubs - inclusief Beerschot en OH Leuven.
Er is geen daler waardoor 1A volgend seizoen wordt gespeeld met 18 clubs - inclusief Beerschot en OH Leuven.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
FACT CHECK
België heeft tot vandaag 15.348 besmettingen op een bevolking van 11,4 miljoen.
Dat wil zeggen dat 1 op 742 mensen besmet is.
Het dodental bedraagt tot op vandaag 1.011 ofwel 1 op 11.276 mensen is aan corona overleden.
11.276 mensen, dat is al een fatsoenlijk groot dorp en gemiddeld is daarin is deze maand één persoon overleden aan corona.
Het dodental bedraagt tot op vandaag 1.011 ofwel 1 op 11.276 mensen is aan corona overleden.
11.276 mensen, dat is al een fatsoenlijk groot dorp en gemiddeld is daarin is deze maand één persoon overleden aan corona.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dejules, je schrijft veel te veel over economie en geld verdienen en ambtenaren.dejules schreef: ↑02 apr 2020, 12:17Wij zitten nu in een oorlogseconomie.Dicksy schreef: ↑02 apr 2020, 11:56Eerst de gezondheid van de mensen dan pas de economie. Als het virus ‘overwonnen’ is begint het economisch puinruimen onder de mensen en kunnen hiervan de slachtoffers geteld worden.dejules schreef:
De verkoop van vastgoed in ons land is sinds de uitbraak van de coronacrisis in elkaar gestort. De eerste week van de ‘lockdown light’ waren er al 27,1 procent minder transacties, en de tweede week daalde dat zelfs naar -40 procent. Dat blijkt uit de nieuwe notarisbarometer.
’Eerst de mensen, dan de economie.’
ps België kan nog alleen bij de ECB lenen. Denkt U echt dat die geld lenen om dubbele ambtenarenpensioenen mee te betalen?
De mensen, dáár gaat het om.
U bent een slecht mens.

dejules
In de Nederlandse ziekenhuizen is 2400 IC-bedden het absolute maximum. Er zijn simpelweg niet genoeg verpleegkundigen om meer bedden aan te kunnen. Dat zegt Gerton Heyne, de voorzitter van beroepsvereniging V&VN van de verpleegkundigen in De Telegraaf.
-
Lars - Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40
Niemand weet exact hoeveel Belgen besmet zijn.Wil. schreef: ↑02 apr 2020, 13:35FACT CHECK
Uw twee eerste zinnen mogen we dus gerust klasseren als (poging tot...) disinformatie.
-
Cijfers van de vrt .... dus desinformatie? Vaak, da's waar.Lars schreef: ↑02 apr 2020, 13:48Niemand weet exact hoeveel Belgen besmet zijn.Wil. schreef: ↑02 apr 2020, 13:35FACT CHECK
Uw twee eerste zinnen mogen we dus gerust klasseren als (poging tot...) disinformatie.
Informatie van wordometer.info ... desinformatie? Echt?
Informatie van John Hopkins university ... desinformatie? Echt, Lars?

Lars - Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40
Ja, echt Wil.Wil. schreef: ↑02 apr 2020, 13:55Cijfers van de vrt .... dus desinformatie? Vaak, da's waar.Lars schreef: ↑02 apr 2020, 13:48Niemand weet exact hoeveel Belgen besmet zijn.Wil. schreef: ↑02 apr 2020, 13:35FACT CHECK
Informatie van wordometer.info ... desinformatie? Echt?
Informatie van John Hopkins university ... desinformatie? Echt, Lars?
Je begrijpt het verschil niet (of je bent van kwade wil...), tussen "geregistreerde gevallen" en het werkelijke aantal.
Wat zal het zijn, Wil?