Corona virus
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Met 83 miljoen inwoners denk ik wel dat ze genoeg gezonde mensen zullen kunnen vinden dat gelijk staat, of ver overtreft, aan het aantal inwoners dat Vlaanderen telt.E.T. schreef:Dat is natuurlijk de vraag hé hoeveel gezonde mensen heb je nodig om zulke aantal testen te verhapstukken, en zijn die mensen zomaar ter beschikking … In Vlaanderen allenzins nietdoor dejules » Vandaag, 19:02
Duitse onderzoekers ontwikkelen methode om testcapaciteit fors op te drijven: tot 400.000 per dag
Maar natuurlijk onze julio kennende moet je zijn postings altijd met de nodige scepsis lezen want hij draait er zijn hand niet voor om berichtgeving een zodanige draai te geven zodat het in zijn kraam past.
‘Duitsland heeft het aantal coronatests zelfs opgevoerd tot een half miljoen per week. ‘
Dit lees ik op internet, toch iets heel anders dan /dag.
-
dejules
Het hoge salaris van topvoetballers voedt ook over het kanaal het coronadebat. De regering roept de spelers van de Premier League nu op om een deel van hun loon af te staan. De Britse minister van Volksgezondheid Matt Hancock is duidelijk: “Zo kan alvast het loon van niet-spelend personeel betaald worden.”
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ik snap niet echt goed waar jullie zich vragen over stellen. Natuurlijk zijn er mensen genoeg om die testen af te nemen . Dat is alleen maar een staafje met een watje eraan in de keel steken, en dat hoeft geen dokter te zijn , een verpleger kan dit ook. Het probleem was dat die staafjes door een "machien" in een labo moeten geanalyseerd worden ( het virus wordt er gekweekt en met een reagentia behandeld zodat zichtbaar kan worden of het al dan niet aanwezig was ). Die analyse capaciteit was er tot dusver niet, en nu blijkbaar wel. Dat "testen" houdt de afname van een staal bij de patient in, plus de analyse in verschillende laboratoria. Zonneklaar toch ?Dicksy schreef: ↑02 apr 2020, 22:55Met 83 miljoen inwoners denk ik wel dat ze genoeg gezonde mensen zullen kunnen vinden dat gelijk staat, of ver overtreft, aan het aantal inwoners dat Vlaanderen telt.E.T. schreef:Dat is natuurlijk de vraag hé hoeveel gezonde mensen heb je nodig om zulke aantal testen te verhapstukken, en zijn die mensen zomaar ter beschikking … In Vlaanderen allenzins nietdoor dejules » Vandaag, 19:02
Duitse onderzoekers ontwikkelen methode om testcapaciteit fors op te drijven: tot 400.000 per dag
Maar natuurlijk onze julio kennende moet je zijn postings altijd met de nodige scepsis lezen want hij draait er zijn hand niet voor om berichtgeving een zodanige draai te geven zodat het in zijn kraam past.
‘Duitsland heeft het aantal coronatests zelfs opgevoerd tot een half miljoen per week. ‘
-
dejules
Bij Maybrit Illner (zdf) werd zojuist gezegd dat men in Duitsland in de privé over genoeg gekwalificeerd personeel beschikt die tijdelijk gemuteerd worden naar das Deutsche gezundheitsambt.E.T. schreef: ↑02 apr 2020, 19:12400.000 testen per dag![]()
Ook in Duitsland zijn er maar 24 uur in een dag hé ... dat zijn 1440 minuten
Of te wel meer dan 270 testen per minuut
Iemand een idee hoeveel tijd er nodig is om een staal te nemen?
Te registreren?
Te verpakken?
Te verzenden?
Te testen?
Uitslag terug te sturen?
Aan de juiste persoon te bezorgen?
Iemand![]()
Die beschikken momenteel over 600 callcenter-medewerkers om de burgers te informeren.
De Kanzleramtsminister Helge Braun (CDU) zei dat ze dit gingen opschalen naar 3.000 en als het moet naar nog meer ; geld en middelen was geen probleem.
In deze talkshow werd ook gezegd dat de entstof (vaccin) enkel beschikbaar werd gesteld voor de jonge bevolking.
Er werd niet gezegd wie daartoe behoort. Reden : de eerste vaccins zijn niet 100% vrij van nevenwerkingen en kunnen gevaarlijk zijn voor de oudere populatie. Ook zou het vaccin minder of zelfs niet werken bij de oude knoken.
-
dejules
https://www.hln.be/wetenschap-planeet/w ... ~a89ae312/Dicksy schreef: ↑02 apr 2020, 22:55Met 83 miljoen inwoners denk ik wel dat ze genoeg gezonde mensen zullen kunnen vinden dat gelijk staat, of ver overtreft, aan het aantal inwoners dat Vlaanderen telt.E.T. schreef:Dat is natuurlijk de vraag hé hoeveel gezonde mensen heb je nodig om zulke aantal testen te verhapstukken, en zijn die mensen zomaar ter beschikking … In Vlaanderen allenzins nietdoor dejules » Vandaag, 19:02
-
Zo , en nu zit iedereen met een rode kop voor zijn scherm te apegapen. Onderschat dejules niet !
-
dejules
In Heinsberg was de eerste grote uitbraak in Duitsland.Dicksy schreef: ↑02 apr 2020, 19:39Worden die testen afgenomen door één en dezelfde persoon? Misschien worden die testen wel gedaan door meerdere personen, een 500-tal, een 1000-tal,...........E.T. schreef:
Ook in Duitsland zijn er maar 24 uur in een dag hé ... dat zijn 1440 minuten
Of te wel meer dan 270 testen per minuut
Of hoeveel personen nemen de test af per gemeente/stad.![]()
Daar is men al weken onderzoek aan het doen door honderden mensen van verschillende ministeries alsook van het Robert Koch Instituut. Die hotels in Heinsberg en omstreken zitten er vol van. Men doet daar, en nog steeds bij elke nieuwe besmetting!, sporenonderzoek in de huizen van de besmette personen. Dat is vanaf de zolder tot in de kelder tot zelfs in de rioolputten. ALLES! Kamerplanten, de vuile was, voedsel, ...Momenteel loopt daar de grootste en meest intensieve bevraging ooit in de wereld gehouden. Men is daar een grote reconstructie aan het houden vanaf R0 (eerste besmette persoon). Men gaat alle data (dat gaat over waanzinnig veel informatie oa medisch, sociale contacten, de afstanden die men aflegt, etc) in algoritmes invoeren. Heinsberg is het vertrekpunt om wiskundig en statistisch de verspreiding van het coronavirus over heel Duitsland visueel in kaart te brengen en ook de toekomstige verspreiding accuraat te voorspellen. Zo krijgt men oa zicht op het aantal geïnfecteerde en niet geïnfecteerden. Op basis daarvan kan men het virus in kaart brengen en kent men alle onbekende gegevens zoals mortaliteit, de verspreidingsfactor, etc. Deze studie zal model staan voor alle andere landen en er wordt naar geld, tijd noch moeite gekeken. Nog opmerken dat men vanaf begin mei (nog een kleine maand) een app ter beschikking stelt die elke Duitser kan downloaden om mee te helpen aan dit onderzoek.
Laatst gewijzigd door dejules op 03 apr 2020, 01:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
dejules
Spoorwegingenieur VS probeert trein in hospitaalschip te doen crashen “om wereld wakker te schudden”
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/-s ... ~ae458106/
De waanzin heeft zich gesetteld in de hoofden van de Amerikanen.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/-s ... ~ae458106/
De waanzin heeft zich gesetteld in de hoofden van de Amerikanen.
-
dejules
Onderzoekers uit Frankfurt hebben een nieuwe methode ontwikkeld waardoor het aantal testen naar het nieuwe coronavirus explosief kan stijgen. De testcapaciteit kan zo vervijf- of misschien zelfs vertienvoudigen, van de huidige 40.000 per dag in Duitsland, tot 200.000 en zelfs 400.000 per dag, staat in een persbericht van de Goethe universiteit in Frankfurt. Professor Birgitta Wolff, voorzitster van de universiteit, heeft het over “een mijlpaal”.
Duitse onderzoekers ontwikkelen methode om testcapaciteit fors op te drijven: “Een mijlpaal”
De nieuwe methode bestaat erin om stalen uit de neus of keel van vijf verschillende patiënten samen te brengen in een zogenaamde “minipool” en te onderwerpen aan de PCR-test (polymerase chain reaction), een manier om het genetisch materiaal van het virus te identificeren. Als het resultaat negatief is, is ook elke individuele staal negatief, ontdekten de onderzoekers. Als de groepstest toch positief kleurt, moet elke staal nog eens individueel onderzocht worden om te bepalen wie precies besmet is. Het resultaat zou al binnen enkele uren bekend zijn.
De onderzoekers gaan de testmethode deze week verder uitbreiden naar tien stalen per keer. Professor Erhard Seifried gelooft niet dat het aantal groepstesten oneindig kan uitgebreid worden, maar hoopt dat tien nog zal lukken. “Dat zou natuurlijk fantastisch zijn”, klinkt het in de Frankfurter Neue Presse.
De groepstesten zouden vooral nuttig zijn om bijvoorbeeld het voltallige personeel van een ziekenhuis, een woonzorgcentrum of een fabriek te testen. Bij mensen die al sterke symptomen van het longvirus COVID-19 vertonen, heeft de groepsmethode dan weer weinig zin.
De onderzoekers dienden al een patent in in Europa en in de VS. “Met deze nieuwe methode kan Duitsland de strijd tegen het virus op een hoger niveau aangaan”, meent Seifried.
Laatst gewijzigd door dejules op 03 apr 2020, 08:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Uit de keel ja, maar ook met een wattenstaafje diep uit uw neus. Als ge de correcte wilt uithangen moet ge ook alles vermelden van die site.Fred1950 schreef:
k snap niet echt goed waar jullie zich vragen over stellen. Natuurlijk zijn er mensen genoeg om die testen af te nemen . Dat is alleen maar een staafje met een watje eraan in de keel steken, en dat hoeft geen dokter te zijn , een verpleger kan dit ook. Het probleem was dat die staafjes door een "machien" in een labo moeten geanalyseerd worden ( het virus wordt er gekweekt en met een reagentia behandeld zodat zichtbaar kan worden of het al dan niet aanwezig was ). Die analyse capaciteit was er tot dusver niet, en nu blijkbaar wel. Dat "testen" houdt de afname van een staal bij de patient in, plus de analyse in verschillende laboratoria. Zonneklaar toch ?
-
Ja sorry, ik heb me vergist. Het staal wordt uit de neus gehaald, maar daarvoor moest ik het artikel niet lezen ( ik was het eventjes vergeten
-
Bijzonder verontrustend nieuws .....
In Wuhan zijn er opnieuw besmettingen vastgesteld die niet van buitenaf kwamen. Dit betekent dat het virus er nog steeds sluimerend bij personen aanwezig was zonder dat die symptomen vertoonden, en die het op anderen overbrachten. Nu, ik ga er van uit dat de Chinezen nog steeds heel gealarmeerd zijn en die kleine uitbraak onder controle krijgen. Ik vrees echter dat als na de piek hier, en als het virus zogezegd weg is, en er geen strenge maatregelen meer zullen zijn, het opnieuw tot een totale opflakkering kan komen. Liberalen en flamiganten zijn nu al aan het klagen dat er te weinig gewerkt wordt, en dus gaat men veel vroeger de maatregelen opheffen met alle desastreuze gevolgen van dien, ook voor de economie trouwens ( zieke mensen presteren niet en consumeren niet ).
In Wuhan zijn er opnieuw besmettingen vastgesteld die niet van buitenaf kwamen. Dit betekent dat het virus er nog steeds sluimerend bij personen aanwezig was zonder dat die symptomen vertoonden, en die het op anderen overbrachten. Nu, ik ga er van uit dat de Chinezen nog steeds heel gealarmeerd zijn en die kleine uitbraak onder controle krijgen. Ik vrees echter dat als na de piek hier, en als het virus zogezegd weg is, en er geen strenge maatregelen meer zullen zijn, het opnieuw tot een totale opflakkering kan komen. Liberalen en flamiganten zijn nu al aan het klagen dat er te weinig gewerkt wordt, en dus gaat men veel vroeger de maatregelen opheffen met alle desastreuze gevolgen van dien, ook voor de economie trouwens ( zieke mensen presteren niet en consumeren niet ).
-
dejules
De man die stock van 63 miljoen verdwenen mondmaskers beheerde, doet zijn verhaal
“De vernietiging is begonnen in 2015. In 2018 werd het laatste deel maskers verbrand.” Marc Caekebeke, een gepensioneerde adjudant die alles vanop de eerste rij zag gebeuren, reconstrueert het hele verhaal.
De stock telde op zijn hoogtepunt maar liefst 63 miljoen maskers, om een nieuwe epidemie het hoofd te bieden. Het ging om de onvoorstelbare aantallen van 40 miljoen chirurgische en 23 miljoen FFP2-maskers. Het was immens. Laurette Onkelinx (PS) is de laatste minister die nog een bestelling mondmaskers geplaatst heeft voor 10 miljoen euro.”
Waarom de hele stock dan vernietigd is? “Het klopt dat die over datum was. Ik geloof dat de eerste maskers die in 2015 vernietigd zijn een houdbaarheidsdatum hadden tot 2010. De laatste stuks die in 2018 vernietigd zijn, waren goed tot 2015. Maar de belangrijkste reden was volgens mij plaatsgebrek. In 2015 besliste de overheid dat het Rode Kruis een deel van de gebouwen zou benutten om vluchtelingen op te vangen.
Ik herinner me dat de toenmalige chef-arts van Volksgezondheid, de grote man achter de stock, bij een van de vernietigingsrondes in onze kazerne aankwam en zei: Waarom geven we die maskers eigenlijk niet aan Afrika? Daar kunnen ze zoiets altijd wel gebruiken.
Viroloog Marc Van Ranst was in de tijd van de Mexicaanse griep een van de grote voorvechters van het aanleggen van een strategische stock. “Zelfs indien ze vervallen waren, hadden de maskers uit Belgrade nu heel goed van pas gekomen”, zegt ook hij. “De houdbaarheidsdatum heeft vooral betrekking op het elastiekje dat aan het masker zit, niet op de filterkwaliteit van besmette lucht.
“De vernietiging is begonnen in 2015. In 2018 werd het laatste deel maskers verbrand.” Marc Caekebeke, een gepensioneerde adjudant die alles vanop de eerste rij zag gebeuren, reconstrueert het hele verhaal.
De stock telde op zijn hoogtepunt maar liefst 63 miljoen maskers, om een nieuwe epidemie het hoofd te bieden. Het ging om de onvoorstelbare aantallen van 40 miljoen chirurgische en 23 miljoen FFP2-maskers. Het was immens. Laurette Onkelinx (PS) is de laatste minister die nog een bestelling mondmaskers geplaatst heeft voor 10 miljoen euro.”
Waarom de hele stock dan vernietigd is? “Het klopt dat die over datum was. Ik geloof dat de eerste maskers die in 2015 vernietigd zijn een houdbaarheidsdatum hadden tot 2010. De laatste stuks die in 2018 vernietigd zijn, waren goed tot 2015. Maar de belangrijkste reden was volgens mij plaatsgebrek. In 2015 besliste de overheid dat het Rode Kruis een deel van de gebouwen zou benutten om vluchtelingen op te vangen.
Ik herinner me dat de toenmalige chef-arts van Volksgezondheid, de grote man achter de stock, bij een van de vernietigingsrondes in onze kazerne aankwam en zei: Waarom geven we die maskers eigenlijk niet aan Afrika? Daar kunnen ze zoiets altijd wel gebruiken.
Viroloog Marc Van Ranst was in de tijd van de Mexicaanse griep een van de grote voorvechters van het aanleggen van een strategische stock. “Zelfs indien ze vervallen waren, hadden de maskers uit Belgrade nu heel goed van pas gekomen”, zegt ook hij. “De houdbaarheidsdatum heeft vooral betrekking op het elastiekje dat aan het masker zit, niet op de filterkwaliteit van besmette lucht.
-
dejules
In Nederland zijn in week 12 van dit jaar (16 t/m 22 maart) 3575 mensen overleden, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek. Dat is ruim 500 meer dan in dezelfde week een jaar eerder.
Het CBS schrijft de stijging toe aan de covid-19-epidemie.
De toename in week 12 duidt erop dat er mogelijk 'verborgen' coronadoden zijn.
NOS
Het CBS schrijft de stijging toe aan de covid-19-epidemie.
De toename in week 12 duidt erop dat er mogelijk 'verborgen' coronadoden zijn.
NOS