Corona virus
-
Lars - Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Die in hun kot blijven zullen dan diegene zijn die vroeger ook al in kot bleven, bejaarden, zieken, huismussen,....enz.dejules schreef:
Van Gucht tijdens de persconferentie : Wanneer de cijfers gaan zakken, moeten we de grip houden. Anders dreigt de dam die we hebben opgebouwd tegen het virus door te breken. Inspanningen blijven dus belangrijk, ook wanneer de cijfers zouden zakken.”
De meeste Belgen blijven in hun kot tot er een vaccin is, duidelijk.
Als het tot een jaar kan duren vooraleer er een vaccin is dan zal zijn dam, hoe goed gebouwd, geen kneit helpen. Mensen kun je nu eenmaal niet zo lang binnenhouden en al zeker de jeugd (jongeren) niet. Boetes zullen ook niet helpen en zullen ze mogen blij zijn dat de politiecombi's dan niet in de gracht terecht gaan komen door woeste burgers.
-
dejules
De overheid is heel vindingrijk.
Indien U een niet noodzakelijke verplaatsing doet met uw wagen of mooie Harley Davidson dan wordt die verbeurd verklaard of desnoods geperst. Indien je je met vrienden in groep in de openbaarheid begeeft wordt U 1 dag in de amigo gegooid om uw identiteitsgegevens te controleren zodat men uw uitkering kan stopzetten. De eerste overtreding bijvoorbeeld voor 1 maand en daarna definitief.
De grootste miserie zie ik eerder als men bevolkingsgroepen geïsoleerd "vrijlaat". Als de -50 jarigen losgelaten worden, hoe reageren de anderen? Of als de ene provincie losgelaten wordt en de andere niet ... Volgens mij liggen er scenario's klaar.
Laatst gewijzigd door dejules op 03 apr 2020, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
dejules
Van Gught werkt niet op de dienst verloren voorwerpen waar jij uw tijd gedood hebt. Het kaf van het koren scheiden betekent een opbrengst van 10%BBP.
-
Lars - Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40
"A disinformation a day, keeps the doctor away" moet iemand Jules ingefluisterd hebben....dejules schreef: ↑03 apr 2020, 11:58De overheid is heel vindingrijk.
Indien U een niet noodzakelijke verplaatsing doet met uw wagen of mooie Harley Davidson dan wordt die verbeurd verklaard of desnoods geperst. Indien je je met vrienden in groep in de openbaarheid begeeft wordt U 1 dag in de amigo gegooid om uw identiteitsgegevens te controleren zodat men uw uitkering kan stopzetten. De eerste overtreding bijvoorbeeld voor 1 maand en daarna definitief.
De grootste miserie zie ik eerder als men bevolkingsgroepen geïsoleerd "vrijlaat". Als de -50 jarigen losgelaten worden, hoe reageren de anderen? Of als de ene provincie losgelaten wordt en de andere niet ... Volgens mij liggen er scenario's klaar.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Zoals ik al schreef: ' Boetes zullen ook niet helpen en zullen ze mogen blij zijn dat de politiecombi's dan niet in de gracht terecht gaan komen door woeste burgers.'dejules shreef:
Indien U een niet noodzakelijke verplaatsing doet met uw wagen of mooie Harley Davidson dan wordt die verbeurd verklaard of desnoods geperst.
De takeldiensten zullen er wel bij varen.
Brussel, en andere grootsteden, zullen te klein zijn vrees ik.Indien je je met vrienden in groep in de openbaarheid begeeft wordt U 1 dag in de amigo gegooid om uw identiteitsgegevens te controleren zodat men uw uitkering kan stopzetten (de eerste overtreding bijvoorbeeld voor 1 maand en daarna definitief.
(Dacht even dat je ging schrijven dat die vrienden dan gingen geperst worden....
De mens is een kuddebeest. Waarom zij wel en ik niet.........en we zijn vertrokken.De grootste miserie zie ik eerder als men bevolkingsgroepen geïsoleerd "vrijlaat". Als de -50 jarigen losgelaten worden, hoe reageren de anderen? Of als de ene provincie losgelaten wordt en de andere niet ...
-
dejules
De (semi-lockdown) heeft als doel flattening the curve.Dicksy schreef: ↑03 apr 2020, 12:06Zoals ik al schreef: ' Boetes zullen ook niet helpen en zullen ze mogen blij zijn dat de politiecombi's dan niet in de gracht terecht gaan komen door woeste burgers.'dejules shreef:
Indien U een niet noodzakelijke verplaatsing doet met uw wagen of mooie Harley Davidson dan wordt die verbeurd verklaard of desnoods geperst.
De takeldiensten zullen er wel bij varen.Brussel, en andere grootsteden, zullen te klein zijn vrees ik.Indien je je met vrienden in groep in de openbaarheid begeeft wordt U 1 dag in de amigo gegooid om uw identiteitsgegevens te controleren zodat men uw uitkering kan stopzetten (de eerste overtreding bijvoorbeeld voor 1 maand en daarna definitief.
(Dacht even dat je ging schrijven dat die vrienden dan gingen geperst worden....![]()
)
De mens is een kuddebeest. Waarom zij wel en ik niet.........en we zijn vertrokken.De grootste miserie zie ik eerder als men bevolkingsgroepen geïsoleerd "vrijlaat". Als de -50 jarigen losgelaten worden, hoe reageren de anderen? Of als de ene provincie losgelaten wordt en de andere niet ...
Van die doelstelling KAN MEN NIET AFWIJKEN want anders zaten wij voor niets in ons kot.
Pas als de curve helemaal naar onder is gekomen EN gedurende minstens 4-6 weken gelijke tred houdt met de X-as DAN PAS kunnen mensen "losgelaten" worden. EN ZEKER NIET DE HELE BEVOLKING.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Na deze eerste stroom van coronagevallen gaan we weer aan het werk. Maar mensen gaan voorzichtiger zijn: vaker handen wassen en geen handen meer schudden.
Opnieuw gaan er mensen ziek worden, maar minder. De intensieve zorgen kunnen de toevloed gemakkelijk aan. Ondertussen worden meer en meer mensen immuun voor de ziekte. De bedrijven blijven nu grotendeels draaien maar er zijn nog heel wat zieken.
Na de tweede golf gaan we weer aan de slag en af en toe wordt er nog eens iemand ziek, zoals bij de griep. De collega's pakken over. In de ziekenhuizen wordt het business as usual.
Daarna zijn er geneesmiddelen en/of vaccins.
The End - Koniec
Opnieuw gaan er mensen ziek worden, maar minder. De intensieve zorgen kunnen de toevloed gemakkelijk aan. Ondertussen worden meer en meer mensen immuun voor de ziekte. De bedrijven blijven nu grotendeels draaien maar er zijn nog heel wat zieken.
Na de tweede golf gaan we weer aan de slag en af en toe wordt er nog eens iemand ziek, zoals bij de griep. De collega's pakken over. In de ziekenhuizen wordt het business as usual.
The End - Koniec

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
En waarom zouden er dan minder ziek worden ? De meeste geregistreerde besmette personen vallen in de categorie 40-60 jaar, dus een groot deel van de actieve bevolking. Door de sluiting van bedrijven en de ophokplicht is het grootste deel in die categorie ( en andere categorieën ) niet eens besmet geraakt , en die moet dus nog aan de beurt komen. Als die allemaal terug aan het werk gaan zonder zich nog om iets te bekommeren, en dat mag je verwachten omdat ze de ophokplicht beu waren ( kusjes , omhelzen, en al de rest van de huidige "social behaveour" ) zal het aantal besmettingen nog sneller pieken dan nu. Vergeet niet : zieke mensen presteren niet en consumeren niet.Wil. schreef: ↑03 apr 2020, 12:29Na deze eerste stroom van coronagevallen gaan we weer aan het werk. Maar mensen gaan voorzichtiger zijn: vaker handen wassen en geen handen meer schudden.
The End - Koniec![]()
-
dejules
De globale ketting is onderbroken. Er zijn geen grondstoffen, onderdelen, ... Er kan niets geproduceerd worden. Werkvolk is ziek of dood.
Er is overal in de wereld massawerkloosheid. Mensen kopen niets. Reizen worden geannuleerd, huur wordt niet meer betaald, facturen worden niet betaald, ... We zitten in een oorlogseconomie!
-
dejules
Het dodental in Spanje als gevolg van het coronavirus is in 24 uur met 932 gestegen naar 10.935. Gisteren werden 950 doden gemeld, tot nu toe het hoogste aantal doden op één dag in het Zuid-Europese land. Het is de eerste keer in ongeveer een week tijd dat het Spaanse sterftecijfer lager uitvalt dan een dag eerder.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De gepensioneerde ambtenaren komen nu aan zet!dejules schreef: ↑03 apr 2020, 13:23De globale ketting is onderbroken. Er zijn geen grondstoffen, onderdelen, ... Er kan niets geproduceerd worden. Werkvolk is ziek of dood.
Er is overal in de wereld massawerkloosheid. Mensen kopen niets. Reizen worden geannuleerd, huur wordt niet meer betaald, facturen worden niet betaald, ... We zitten in een oorlogseconomie!
Met hun drievoudige pensioenen beginnen zij te spenderen dat het een aard heeft. En ze zijn met miljoenen. Aan alle kanten zullen bedrijven aangepord worden om meer en meer te produceren. Er zullen tekorten aan werknemers zijn. De werkloosheid droogt op en nog blijven de ambtenaren doorgaan met hun uitgestelde wedde in de economie te pompen.
Het volk richt een standbeeld op ter ere van de ambtenaar, zoals die destijds in het oude Egypte met de gepaste eer werden bejegend.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
dejules
België kan niet meer lenen op de internationale markten en het ECB geeft geen noodkredieten voor hogere ambtenarenpensioenen. U kunt dat navragen bij uw Griekse collega die de dienst verloren voorwerpen bemande.