Coronavirus
-
twistenopdemaan - Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41
Heeft er al iemand ooit gehoord van een griepepidemie die 6 maanden duurt ? Nee dus want zo werkt het niet, griepepidemieen bereiken een piek en dooft dan snel uit, covid-19 was al langer in het land dan begin maart en is nu gewoon al op de terugweg omdat het veel besmettelijker is dan de gewone griep en het verzadigingspunt (waarbij 55-60% besmet is) sneller zal bereiken. Onze regering zal die pluimen op z’n hoed steken maar dit is gewoon de natuurlijke gang van zaken.
Spinnst du oder was
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Hieronder de grafiek voor de verspreiding van griep. De snelle verspreiding begint zo'n 10 weken vóór de piek en dan duurt het weer 10 weken voor de epidemie voorbij is. Dat was 6 jaar jaar na elkaar zo in het Canadees onderzoek waaruit het plaatje is genomen.
20 weken: dat is 4 maanden en half. Indien corona zich op dezelfde manier gedraagt, dan is dat de periode die men in het achterhoofd moet houden. In dit land zijn we vanaf begin maart geconfronteerd geweest met de stijgende fase van die grafiek. Dat zou dus inhouden dat we tot in juli in de puree zitten.

20 weken: dat is 4 maanden en half. Indien corona zich op dezelfde manier gedraagt, dan is dat de periode die men in het achterhoofd moet houden. In dit land zijn we vanaf begin maart geconfronteerd geweest met de stijgende fase van die grafiek. Dat zou dus inhouden dat we tot in juli in de puree zitten.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Monteer een zwaailicht op uw step. Denken ze dat je bij de 'club' hoort en onderweg bent naar een dringende interventie.Delavega schreef:
Ik ga morgen met mijn elektrische step een toertje maken om mij wat te ontspannen. Is mijns inziens niet toegestaan, aangezien het niet echt een ‘beoefening van een individuele fysieke activiteit’ inhoudt.
Ik zal wel iets verzinnen mocht de politie mij staande houden, bijvoorbeeld dat ik onderweg ben naar een voedingswinkel in de stad, die 7 dagen op 7 open is.Vuile verklikkerdoor Wil. » Vandaag, 09:48
Ik ga u aangeven![]()
-
wardje - Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Gisteren een fietstocht gemaakt, hoorde een qwad achter mij, die stak voorbij, plots met grote snelheid een anonieme wagen van de politie met loeiende sirene en zwaailicht, wat verder hadden ze hem langs de kant laten zetten, ik voorbij en bemerkte dat de persoon een rugzak droeg en zijn thermos stak er een klein deel uit; vraag mij af zal die interventie hem 250€ gekost hebben of niet ( tja je weet natuurlijk niet of hij uberhaupt van zijn werk kwam, kan om te misleiden thermos van thuis hebben meegenomen om eens een ritje te maken.
Tja als je alleen bent met een fiets, brommer ,moto of qwad vraag mij af kan je nu iemand besmetten , nee toch of vergis ik me.
Tja als je alleen bent met een fiets, brommer ,moto of qwad vraag mij af kan je nu iemand besmetten , nee toch of vergis ik me.
-
Ice
Inderdaad, Wardje...het is belachelijk, trouwens: de eisen die gesteld worden aan motorrijders, die zijn strenger dan verzorgend personeel op de IC waar corona patiënten liggen: aangepaste kledij,(jeans, t-shirt/short: verbóden!!) laarzen, handschoenen met verplíchte helm...zo ingepakt kunnen die niemand besmetten!
Is het dan puur pestgedrag om mensen, die op hun eentje een ritje maken, te dwingen thuis te blijven of gaat het wéér om boetes te kunnen optrekken?
Want van besmetting is er dan helemaal geen sprake: alleen (en zelfs in groep!) en volledig ingepakt een toertje maken...
Overigens voert eu een RICHTLIJN in (die hoeft dus ook niet gevolgd te worden want kan niet verplicht opgelegd worden aan soevereine lidstaten!!) voor technische keuring van motorfietsen vanaf 2022 onder het mom van....jawél extra VEILIGHEIDSMAATREGELEN voor motorrijders in het verkeer...eu en politieke huichelaars zijn toch zoooo bezorgd voor onze veiligheid, hé?
http://m.motornieuws.be/be//nieuws/de-k ... -2022-6194
Op sociale media is de woede en verontwaardiging bij het publiek en motards groot en circuleren petities...ónze politici/weyts hebben opzettelijk verzuimd om aanvullende maatregelen te melden aan Europa waardoor deze keuring zou vermeden zijn, net zoals NL wél deed.
Wát gaan ze overigens keuren aan motorfietsen?
De stand van de lichten en de staat van de banden en remmen? Welke medewerkers in keuringsstations zijn opgeleid en hebben kennis van al die motorfietsen om te kunnen beoordelen welke veilig zijn en welke niet?
Alsof motorrijders niet beseffen dat hun veiligheid en leven afhankelijk is van het perfect en technisch in orde houden van hun motorfietsen....Weer duidelijk pure diefstal en burgertje pesten!!

Is het dan puur pestgedrag om mensen, die op hun eentje een ritje maken, te dwingen thuis te blijven of gaat het wéér om boetes te kunnen optrekken?
Want van besmetting is er dan helemaal geen sprake: alleen (en zelfs in groep!) en volledig ingepakt een toertje maken...
Overigens voert eu een RICHTLIJN in (die hoeft dus ook niet gevolgd te worden want kan niet verplicht opgelegd worden aan soevereine lidstaten!!) voor technische keuring van motorfietsen vanaf 2022 onder het mom van....jawél extra VEILIGHEIDSMAATREGELEN voor motorrijders in het verkeer...eu en politieke huichelaars zijn toch zoooo bezorgd voor onze veiligheid, hé?
http://m.motornieuws.be/be//nieuws/de-k ... -2022-6194
Op sociale media is de woede en verontwaardiging bij het publiek en motards groot en circuleren petities...ónze politici/weyts hebben opzettelijk verzuimd om aanvullende maatregelen te melden aan Europa waardoor deze keuring zou vermeden zijn, net zoals NL wél deed.
Wát gaan ze overigens keuren aan motorfietsen?
De stand van de lichten en de staat van de banden en remmen? Welke medewerkers in keuringsstations zijn opgeleid en hebben kennis van al die motorfietsen om te kunnen beoordelen welke veilig zijn en welke niet?
Alsof motorrijders niet beseffen dat hun veiligheid en leven afhankelijk is van het perfect en technisch in orde houden van hun motorfietsen....Weer duidelijk pure diefstal en burgertje pesten!!
-
Aelbrecht - Lid geworden op: 02 mei 2019, 16:45
Ice schreef:
Het verbod voor mensen met een tweede verblijf aan zee is belachelijk, puur pestgedrag om iedereen als kippen in de ophok ter plaatse te houden.
Als er ergens plaats genoeg is om 1,5 meter van elkaar te gaan wandelen, dan is het wel aan zee - maar er mag niet genoten worden in deze tijden van 'crisis', je mag niet van de nood een deugd maken en gebruik maken van je tweede verblijf aan zee om de ophokplicht draaglijker te maken....enkel politici mogen vrij rondzwerven en iedereen blijven besmetten.
En neen, ik heb geen tweede verblijf aan zee maar ik gun mensen met een tweede verblijf tenminste wél om deze crisis zo aangenaam mogelijk door te komen.
Volledig akkoord met deze stelling. Bij sommige van deze (pest) maatregelen ontgaat mij alle logica.
Het verbod voor mensen met een tweede verblijf aan zee is belachelijk, puur pestgedrag om iedereen als kippen in de ophok ter plaatse te houden.
Als er ergens plaats genoeg is om 1,5 meter van elkaar te gaan wandelen, dan is het wel aan zee - maar er mag niet genoten worden in deze tijden van 'crisis', je mag niet van de nood een deugd maken en gebruik maken van je tweede verblijf aan zee om de ophokplicht draaglijker te maken....enkel politici mogen vrij rondzwerven en iedereen blijven besmetten.
En neen, ik heb geen tweede verblijf aan zee maar ik gun mensen met een tweede verblijf tenminste wél om deze crisis zo aangenaam mogelijk door te komen.
Volledig akkoord met deze stelling. Bij sommige van deze (pest) maatregelen ontgaat mij alle logica.
-
Ceausescu laat groeten. En Dicksy, dat vrees ik ook, vooral zoals je aangeeft, met dit mooie weer. Na de winter snakken de mensen naar de warmere zonnige dagen. Maar zolang de maatregelen gelden leven we in een échte dictatuur met alle gevolgen van dien voor "dissidenten".Dicksy schreef: ↑03 apr 2020, 14:04Mensen gaan dit niet blijven pikken zoals ik al eerder aangaf. 1 maand zal goed gaan, 2 maand al wat minder en nu met de zomer voor de deur zal het hek helemaal van de dam zijn.tokkio schreef:
ook op een bank alleen ,in de zon zitten mag niet,ook naar Limburg rijden, met 2 fietsen achterop, om daar dan eens een toerke te doen ,mag niet,het zelfde voor de Ardennen,zelfs een muzikaal eerbetoon aan de zorgverstrekkers, dat amper 5 min duurde levert een boete op van 750€,alleen gaan vissen op een grote vijver, verboden ,dus zoals Aelbrecht het aangaf ,een politie staat,dat brengt veel boeten op.
Ademen mag nog wel,en liefst zon....enz, enz,...
De mensen gaan er gewoon hun klak aan vegen, corona of niet.![]()
-
Ik rijd ook graag met de fiets alleen, op een normale manier. Daarom akkoord met wat benq schrijft.benq schreef: ↑04 apr 2020, 08:46Wielertoeristen zijn wij en de mensen die met een gewone fiets rijden al dan niet elektrisch,
De rest is terrorist, ze roepen en tieren als ze je willen voorbij steken en als ze kunnen zouden ze je van de weg duwen.
Maar ja dat wist je al hé.
Ik walg van deze beesten
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Voila ,we hebben een doping's dokter,ik heb mijn tong bijna in de knoop gedraait om die namen uit te spreken.....de enige doping die ik heb zit in het achterwiel van de fiets,maar ik moet dat iedere dag aan het infuus hangenE.T. schreef: ↑03 apr 2020, 19:27Je moet goed beseffen dat die bijna allemaal aan de doping zitten …
Naast Testosteron, waar ze agressief van worden, ook veel Cortisone. Verder dingen die je meer zuurstof doen opnemen zoals Actovegin, verschillende soorten EPO (CERA, Eprex, EPO zeta, EPO Retacrit), Neorecormon en Albumin. Hormonen zijn ook erg in: Kryptocur, Lutrelef, Gonasi, TB-500, Glucagone, Geref, Menogon, Proviron, Deca Durabolin, Testovis, Triacana, Dynatrope, Monores en Hypertropin …
cf. een artikel in Newsmonkey uit 2015
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Die symmetrie klopt niet voor de huidige corona crisis, die klopt alleen maar in het geval van "groepsimmuniteit" , dus zonder quarantaine maatregelen.Wil. schreef: ↑04 apr 2020, 10:46Hieronder de grafiek voor de verspreiding van griep. De snelle verspreiding begint zo'n 10 weken vóór de piek en dan duurt het weer 10 weken voor de epidemie voorbij is. Dat was 6 jaar jaar na elkaar zo in het Canadees onderzoek waaruit het plaatje is genomen.
![]()
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De curve verloopt gelijkaardig. Of de timing dezelfde zal zijn, valt af te wachten. China wijst al in die richting.
Vanaf de aanloop tot de top heeft 1 maand geduurd. De vermindering heeft een beetje langer geduurd.

Vanaf de aanloop tot de top heeft 1 maand geduurd. De vermindering heeft een beetje langer geduurd.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.