Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

04 apr 2020, 21:22

Men toont hierbij de registreerden die nog niet genezen zijn. Het aantal nieuw geïnfecteerden stijgt de laatsten weken nog nauwelijks, maar het aantal personen die nog steeds niet genezen zijn daalt heel langzaam. Dit zijn allemaal gevallen met ernstige complicaties. De zieken met lichte symptomen genezen doorgaans op 14 dagen tijd ( cfr. Hilde Crevits )

Trouwens, éénmaal geïnfecteerd wordt men immuun, maar men is per definitie geïnfecteerd geweest. Die curve zou volgens hun "Number of infected people" na de piek vlak moeten liggen, net zoals dat hier https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps ... 7b48e9ecf6 ook wordt getoond ( selecteer links "China" , en bekijk de curve rechtsonder )

sibarita

04 apr 2020, 21:49

Aelbrecht schreef:
04 apr 2020, 13:36
benq schreef:
04 apr 2020, 08:46
Wielertoeristen zijn wij en de mensen die met een gewone fiets rijden al dan niet elektrisch,
De rest is terrorist, ze roepen en tieren als ze je willen voorbij steken en als ze kunnen zouden ze je van de weg duwen.
Maar ja dat wist je al hé.
Ik walg van deze beesten
Ik rijd ook graag met de fiets alleen, op een normale manier. Daarom akkoord met wat benq schrijft.
Al weken doe ik iedere namiddag 20 - 40 km met de fiets langs kanaal en Maas , helaas stoppen om ergens in beide Limburgen een terrasje te doen , zit er voorlopig niet in ! :cry: maar we hebben geduld en zijn blij dat wij wel nog buiten kunnen :D !
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

Wil.

04 apr 2020, 23:50

Fred1950 schreef:
Men toont hierbij de registreerden die nog niet genezen zijn. Het aantal nieuw geïnfecteerden stijgt de laatsten weken nog nauwelijks, maar het aantal personen die nog steeds niet genezen zijn daalt heel langzaam. Dit zijn allemaal gevallen met ernstige complicaties. De zieken met lichte symptomen genezen doorgaans op 14 dagen tijd ( cfr. Hilde Crevits )

Trouwens, éénmaal geïnfecteerd wordt men immuun, maar men is per definitie geïnfecteerd geweest. Die curve zou volgens hun "Number of infected people" na de piek vlak moeten liggen, net zoals dat hier https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps ... 7b48e9ecf6 ook wordt getoond ( selecteer links "China" , en bekijk de curve rechtsonder )
Bij Gisanddata laat men het aantal ooit geïnfecteerde mensen zien.
In de grafiek die ik heb geplaatst staan de 'currently active cases'. Dat is iets anders. Wie genezen is, is niet meer 'active' en valt eruit. Daarom zakt de curve weer naar nul.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

boeffer

04 apr 2020, 23:56

W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fred1950

05 apr 2020, 09:42

Wil. schreef:
04 apr 2020, 23:50
Fred1950 schreef:

Bij Gisanddata laat men het aantal ooit geïnfecteerde mensen zien.
In de grafiek die ik heb geplaatst staan de 'currently active cases'. Dat is iets anders. Wie genezen is, is niet meer 'active' en valt eruit. Daarom zakt de curve weer naar nul.
Theoretisch ( puur theoretisch, hoor ) zou na 100% quarantaine de curve voor een 3-tal weken ( 4 weken voor een gezin ) vlak moeten komen om nadien plotseling op nul te vallen ( mits uitzondering van de zieken met complicaties). Dan kan er van een symmetrie geen sprake zijn, en de hoogte van de top wordt bepaald door het tijdstip waarop in quarantaine werd gegaan. Maar ja, de mens is nu éénmaal een dier en géén machine waarvan men de schakelaar zomaar eventjes kan omleggen.

Wil.

05 apr 2020, 09:48

Over welke van de twee curves heb je het?

De grafiek met de blauwe lijn die ik bovenaan deze blz. heb gepost, geeft het aantal 'active cases' weer. Elke keer dat er 1 persoon geneest of sterft, zakt die lijn. Uiteindelijk komt die zachtjes tot nul.

Fred1950

05 apr 2020, 10:56

Wil. schreef:
05 apr 2020, 09:48
Over welke van de twee curves heb je het?

....
Over jouw curve. In theorie zou die abrupt naar nul moeten gaan ( met voorbehoud van de beamende personen, dus met zware complicaties ). Na 3 weken is een besmette persoon in theorie genezen ( 1 week incubatie + 2 weken ziekte ). En bij een 100 % quarantaine ( theoretisch ) geraakt niemand nog besmet, dus erna volgt een vlakke curve van 3 weken en daarna een nul terugval.

Wil.

05 apr 2020, 11:15

Maar denk nu toch eens na ... :roll:

Een 'active case' is iemand die nog ziek is. Wat gebeurt er als die geneest? Hoe reflecteert zich dat in de curve?

marcelvm

05 apr 2020, 11:37

Als men dingen ziet die niet kunnen waarom zou men niet klikken
Zij spelen met mensen levens verdomme
Als ik een inbreker zie bij de buren zou ik hier zoals sommige zeggen de politie niet moeten bellen
Want dan ben ik een verklikker,terwijl dit maar een inbreker is
corona is wel een moordenaar

tokkio

05 apr 2020, 11:53

Sommige mensen willen het niet begrijpen, maar voor deze bus chauffeur is het te laat,maar niemand voelt zich schuldig....
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200404_04913237
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

05 apr 2020, 11:56

Wil. schreef:
05 apr 2020, 11:15
Maar denk nu toch eens na ... :roll:

Een 'active case' is iemand die nog ziek is. Wat gebeurt er als die geneest? Hoe reflecteert zich dat in de curve?
Welja, jij schijnt die theorie ( nogmaals, theorie ) niet te begrijpen. Als die na 3 weken na instelling van de quarantaine genezen is, dan zit dit niet meer in die "active case" curve. Als die quarantaine 100 % is, geraakt niemand na de instelling ervan nog besmet, en dus ziek. Er komen dan geen zieken meer bij, dus de curve wordt vlak voor een termijn van 3 weken ( door de zieken op basis van de laatst geregistreerde gevallen ), t.t.z. voor de tijd dat de reeds besmette personen vóór de aanvang van de quarantaine nog als ziek in de curve zullen opduiken. Na die drie weken moet die curve op nul "vallen" ( nogmaals met uitzondering van de gevallen met complicaties in intensieve ).

URSULAMI

05 apr 2020, 12:00

Nog iets

Men spreekt nu over een Marshall plan
Vraag me al een tijd af hoe dat na 1945 ging
Waar ging die Marshall hulp in België naartoe ?

Moeten cafébazen en wapenhandelaars ook hulp krijgen ?
Zij verkopen immers alcohol en wapens
Maar ja , de uitleg zal weer zijn : het zijn de klanten die misbruik maken
Ice

05 apr 2020, 12:27

E.T. schreef:
03 apr 2020, 19:27
Je moet goed beseffen dat die bijna allemaal aan de doping zitten …
Naast Testosteron, waar ze agressief van worden, ook veel Cortisone.
Verder dingen die je meer zuurstof doen opnemen zoals Actovegin, verschillende soorten EPO …
cf. een artikel in Newsmonkey uit 2015
Wél....dan zou ik toch heel graag eens weten van al die medische 'experten', die het allemaal toch zo goed weten, topviroloog van ranst en huisarts/minister de block inbegrepen:
Wát is dan het nut van beademing als de longfunctie door het coronavirus zodanig verstoord is dat er onvoldoende zuurstof kan worden opgenomen in het bloed en er daardoor ademhalingsproblemen optreden?
Dan is het nutteloos om te beademen want langs die weg krijgt het bloed dan toch geen zuurstof?
Sportdokters gebruiken reeds jaren methodes om zuurstof rechtstreeks toe te voegen aan het bloed dmv oa baxters om zo de prestaties van topatleten te verbeteren?
Waarom wordt dit niet toegepast op besmette corona patiënten met aangetaste longen in plaats van, de dan nutteloze, beademing om het zuurstofgehalte in het bloed naar normale waarden te kunnen brengen?
Een vraag vanuit logica en gezond verstand....heeft iemand hier een antwoord op?

@Aelbrecht:
Bij sommige van deze (pest) maatregelen ontgaat mij alle logica.
Dat zou je machtsmisbruik kunnen noemen? Door sadistische machthebbers die er plezier in hebben om mensen te pesten omdat ze kunnen?

@URSULAMI: heb je meneer hesp niet gehoord deze week?
Elke eurocent die de vlaamse en federale bende uitkeert om bedrijven en de economie te 'redden' zal moeten terugbetaald worden door de belastingbetalers!
Dezelfde belastingbetalers die nu in technische werkloosheid geduwd worden en met 70% van hun loon moeten zien te overleven en als arme ratten uit deze vermeende crisis zullen komen, zullen erná nog eens fors mogen inleveren voor wat dat politiek crapuul nu kwistig rondstrooit aan vriendjes volgens een plan onder het mom van de coronacrisis.
Het is ónmogelijk om iedereen steun te geven, dat kan gewoon niet, dat is niet realistisch....waarmee hesp bedoelt dat de gewone werkmens maar zijne plan moet trekken want hún belastinggeld is niet bedoeld om gezinnen te steunen maar om uit te delen aan bedrijven...tenslotte verliezen hun aandeelhouders dividenden die moeten gecompenseerd worden, nietwaar?
En hier en daar krijgt een zelfstandige dan ook eens een graantje, dat uitvergroot verschijnt in de media, om de indruk te wekken dat de gewone burger geholpen wordt terwijl de volgende, legale ROOF op de bevolking met corona als smoes al beslist is. :x

tokkio

05 apr 2020, 13:05

heb je meneer hesp niet gehoord deze week?
Elke eurocent die de vlaamse en federale bende uitkeert om bedrijven en de economie te 'redden' zal moeten terugbetaald worden door de belastingbetalers!
Dezelfde belastingbetalers die nu in technische werkloosheid geduwd worden en met 70% van hun loon moeten zien te overleven en als arme ratten uit deze vermeende crisis zullen komen
Dat zal een zekerheid zijn Ice,wij krijgen nu al een voorproefje van dictatuur,en als ze na de corona crisis os pensioen met 30% verminderen,is het slikken of stikken, zoals in Griekenland.
Waarom hoor in niet van al die regeringen, die nu toch bijna allemaal werkloos zijn,dat ze voor die maanden , hun loon met 50% verminderen, en afzien van al die verplaatsing kosten, woonbonus,onkosten vergoeding.
ook die 50 rijken bedrijven die "maar" 1,7% belasting betalen, en 170 miljard versluist hebben nar belasting paradijzen?
Het plan is om het werkvolk te verarmen, en de happy flew nog rijker te maken,........
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

sibarita

05 apr 2020, 14:23

Lijkt niet onwaarschijnlijk , er zullen nog veel artikels en later boeken geschreven worden over dit virus

Subject: China's Strategy

The corona Virus travelled the entire world from Wuhan but it did not reach Beijing and Shanghai... can anybody shed some light?

Chinese Stock Market didn't crash....American and European Markets did...Destroy other markets and be ready to capture them in every way.

THE GREAT CHINESE STRATEGY

1. Create a virus and the antidote.

2. Spread the virus.

3. A demonstration of efficiency, building hospitals in a few days. After all, you were already prepared, with the projects, ordering the equipment, the labor, the water and sewage network, the prefabricated building materials and stocked in an impressive volume.

4. Cause chaos in the world, starting with Europe.

5. Quickly decimate the economy of dozens of countries.

6. Stop production lines in factories in other countries.

7. Cause stock markets to fall, then buy companies at a bargain price.

8. Quickly control the epidemic in your country. After all, you were already prepared.

9. Lower the price of commodities, including the price of oil you buy on a large scale.

10. Get back to producing quickly while the world is at a standstill. Buy what you negotiated cheaply in the crisis then sell at inflated prices to countries that have had their industries paralysed.

PS: read the book by Chinese colonels Qiao Liang and Wang Xiangsui, from 1999, “Unrestricted Warfare: China’s master plan to destroy America”, on Amazon. It's all there.

Worth pondering..Just Think about this...

How come Russia & North Korea are totally free of Covid- 19? Because they are a staunch ally of China. Not a single case reported from this 2 countries. On the other hand South Korea / United Kingdom / Italy / Spain and Asia are severely hit. How come Wuhan is suddenly free from the deadly virus?

China will say that the drastic initial measures they took were stern and Wuhan was locked down. I am sure they are using the Anti-dote of the virus.

Why was Beijing was not hit? Why only Wuhan? Kind of interesting to ponder upon.. right? Well ..Wuhan is open for business now. America and European countries are devastated financially. Soon American economy will collapse as planned by China. China knows it CANNOT defeat America militarily at present.

THE MOST POWERFUL country in the world. So use the virus...cripple the economy and paralyse the nation and its Defense capabilities. Lately President Trump was always telling of how GREAT American economy was improving in all fronts. The only way to destroy his vision of making AMERICA GREAT AGAIN is to create an economic havoc.

China's President Xi Jinping...just wore a simple RM1 facemask to visit those affected areas. As President he should be covered from head to toe.....but it was not the case. He was already injected to resist any harm from the virus....that means a cure was already in place before the virus was released.

Some may ask....Bill Gates already predicted the outbreak in 2015...so the chinese agenda cannot be true. The answer is. ..YES...Bill Gates did predict. .but that prediction is based on a genuine virus outbreak. Now China is also telling us that the virus was predicted well in advance. ....so its agenda would play along well to match that prediction.

China's vision is to control the World economy by buying up stocks now from countries on the brink of ECONOMIC COLLAPSE

Soon China will announce that their Medical Researchers have found a cure to destroy the virus once China have other countries stocks in their possession.

CHINA will rule the World.

Think about it ...

The Chinese Doctor who warned the world about this virus was Silenced by the Chinese Authorities...

He was young but he is dead.
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850