Corona virus
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
quote]Maar als zo is dat ze al wisten op voorhand stel ik mij de vraag waarom heeft iedereen dan gezwegen ?
Of was met de bedoeling oorlog tussen de landen , je ga me nu toch niet zeggen dat zo epidemie alle landen kan bereiken !! En dat je daar niks kan tegen doen .[/quote]
Dat komt door besmetting "gast"dat heeft altijd al zo geweest,de pest, de cholera,tyfus, tuberculose,ebola, ezv, waar er reizigers komen , en die hebben een ziekte is er 99% kans dat ze het doorgeven, Corona is ook bij 1 iemand ontstaan,en door het vliegverkeer, gaat het nu razend snel.
Maar dat vele landen het gaan misbruiken om de eigen bevolking armer te maken, dat zit er aan te komen,ik denk dat we Griekse toestanden gaan krijgen.....
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/sp ... ~aee072d6/
Of was met de bedoeling oorlog tussen de landen , je ga me nu toch niet zeggen dat zo epidemie alle landen kan bereiken !! En dat je daar niks kan tegen doen .[/quote]
Dat komt door besmetting "gast"dat heeft altijd al zo geweest,de pest, de cholera,tyfus, tuberculose,ebola, ezv, waar er reizigers komen , en die hebben een ziekte is er 99% kans dat ze het doorgeven, Corona is ook bij 1 iemand ontstaan,en door het vliegverkeer, gaat het nu razend snel.
Maar dat vele landen het gaan misbruiken om de eigen bevolking armer te maken, dat zit er aan te komen,ik denk dat we Griekse toestanden gaan krijgen.....
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/sp ... ~aee072d6/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Een homo is een viezerik? Pas op maar dat je geen klacht aan je been krijgt.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Je weet blijkbaar niet hoe men te werk gaat. De ECB drukt geld bij ( en moet er dan voor zorgen dat er geen inflatie of geldontwaarding van komt ), koopt dan schuldpapieren op van de landen met dat vers geld, en smijt die papieren gewoon in de vuilbak.Dicksy schreef: ↑04 apr 2020, 23:52Ook u Fred1950 zult mee afbetalen aan datgene dat nu de ECB aan het betalen is. Dit zijn voorschotten en zullen terugbetaald worden door o.a de verhoogde bijdragen/land aan de EU. En die verhoogde bijdragen die moeten u en ik ophoesten. Maar als de mensen geen werk hebben omdat het economische luik tijdens deze crisis compleet verwaarloosd werd of naar de achtergrond verdrongen, want niet vergeten dat ‘de gezondheid van de mensen belangrijker is dan de economie,’ dan gaan de naweeën van dit virus voor een nog grotere menselijke catastrofe zorgen in heel Europa. En vooral ook in België.dejules schreef:
VKW : “Om te overleven zullen bedrijven, hoe erg tegen hun zin ook, niet anders kunnen dan afscheid nemen van vele medewerkers. Op dit ogenblik zitten er 1.170.000 werknemers in het stelsel van economische werkloosheid. Werknemers met tijdelijke contracten zoals ontslagen uitzendkrachten en mensen uit de culturele en sociale economie zitten niet in dit cijfer. Zij vervoegen de reguliere werklozen.Fred1950 schreef:
ECB betaalt, en desnoods halen ze die 172 miljard terug die naar belastingsparadijzen is versast geweest. De bevolking is het slachtoffer, en dan zouden ze nog eens moeten opdraaien en betalen voor het laattijdig optreden door eigen incompetentie ? Da-ziede-vanier. Hadden ze sneller opgetreden, dan zaten we nu al aan de piek en met veel minder doden. Ge moet nu echt idioot zijn om Jambon en andere liberalen al te volgen in hun weeklacht over het gebrek aan centjes.
Mááár .... onze neo-liberalen gaan ons dat niet wijsmaken, maar ons wel wijsmaken dat we vééél gaan moeten inleveren en dat het "pijn gaat doen". Dus, dokken maar en zowel het ECB geld als onze extra inspanningen verdwijnen naar belastingsparadijzen .... Ook tijdens de crisis van 2008 zijn er pakken superrijken bijgekomen, vergeet dat niet. Laat u dus niets wijsmaken door Hespen en Textielarbeiders.
-
Lars - Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40
-
dejules
De vereniging van intensive care-artsen (Nederland) heeft een draaiboek verstuurd aan haar leden over mogelijke maatregelen als de Covid-19-uitbraak in Nederland uit de hand loopt. Hoewel de artsen denken dat het niet zover zal komen, kan het dan gebeuren dat de artsen keuzes moeten maken wie er niet meer in aanmerking komen voor een bed op de intensive care-afdeling, meldt de Volkskrant.
In het protocol stelt de intensive care-vereniging voor iedereen van boven de 80 niet meer op te nemen. Hetzelfde geldt voor mensen met kanker en een slechte prognose, voor patiënten na een langdurige reanimatie, voor verkeersslachtoffers voor wie het er slecht uitziet.
In Italië gelden vergelijkbare richtlijnen.
https://joop.bnnvara.nl/nieuws/draaiboe ... 0-plussers
In het protocol stelt de intensive care-vereniging voor iedereen van boven de 80 niet meer op te nemen. Hetzelfde geldt voor mensen met kanker en een slechte prognose, voor patiënten na een langdurige reanimatie, voor verkeersslachtoffers voor wie het er slecht uitziet.
In Italië gelden vergelijkbare richtlijnen.
https://joop.bnnvara.nl/nieuws/draaiboe ... 0-plussers
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Als het van dejules afhangt zal het van hun statuut afhangen:Lars schreef:Dat maken huisartsen uit.dejules » Vandaag, 12:11
Mogen de bejaarde mensen uit de woonzorgcentra en de 80+ers nu terug opgenomen worden op de intensive care of moeten die nog steeds sterven?
- Bejaarden/80+ met een werknemersstatuut mogen opgenomen worden.
- Bejaarden/80+ met een statutair ambtenarenstatuut moeten thuis sterven.
- Bejaarden/80+ met een zelfstandigenstatuut is nog een twijfelgeval.
-
dejules
Inderdaad, iedereen gelijk.Dicksy schreef: ↑05 apr 2020, 13:59Als het van dejules afhangt zal het van hun statuut afhangen:Lars schreef:Dat maken huisartsen uit.dejules » Vandaag, 12:11
Mogen de bejaarde mensen uit de woonzorgcentra en de 80+ers nu terug opgenomen worden op de intensive care of moeten die nog steeds sterven?
Afschaffen die archaïsche handel!
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Inderdaad zo moet het ook zijn. Maar lees eens goed wat ik schreef:dejules schreef:
Inderdaad, iedereen gelijk.
Afschaffen die archaïsche handel!
‘Als het van dejules afhangt zal het van hun statuut afhangen:
- Bejaarden/80+ met een werknemersstatuut mogen opgenomen worden.
- Bejaarden/80+ met een statutair ambtenarenstatuut moeten thuis sterven.
- Bejaarden/80+ met een zelfstandigenstatuut is nog een twijfelgeval. ‘
-
dejules
-
dejules
Deze crisis zal daarvoor zorgen.
Iedereen krijgt dezelfde pensioenvoorwaarden zonder uitzonderingen.
Iedereen een werknemerscontract.
Ben je niet tevreden als ambtenaar dan ga je gewoon naar de privé en vice versa.
Goed voor de arbeidsmobiliteit.
-
Lars - Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40
En we hebben een nieuwe voorspelling!
Te klasseren in de file > "Fictie" subfile > "Julekes' natte dromen"