Corona virus

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

05 apr 2020, 15:31

Mogelijk dubbel zoveel coronadoden in Nederland als tot nu toe gemeld

Volgens het RIVM was de sterfte ‘sterk verhoogd’ in de leeftijdsgroepen van 65 jaar en ouder. Voor de getroffen provincies als Noord-Brabant, Limburg, Gelderland en Zuid-Holland lag het sterftecijfer hoger, blijkt uit aanvullende informatie van het CBS.

https://www.demorgen.be/nieuws/mogelijk ... ~b1165865/

tokkio

05 apr 2020, 15:56

Iedereen krijgt dezelfde pensioenvoorwaarden zonder uitzonderingen.
Iedereen een werknemerscontract.
Dat gaat naar communisme ,maar daar kregen da staatsbonzen wel wat voordeel, het werknemers contract telde voor iedereen, ze moesten allemaal aan het werk....
nu nog broodbonnen, en als men al een autootje kan kopen met hand en tand uitleggen waar men dat geld heeft kunnen(uit) sparen :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

05 apr 2020, 16:04

tokkio schreef:
Dat gaat naar communisme ,maar daar kregen da staatsbonzen wel wat voordeel, het werknemers contract telde voor iedereen, ze moesten allemaal aan het werk....
nu nog broodbonnen, en als men al een autootje kan kopen met hand en tand uitleggen waar men dat geld heeft kunnen(uit) sparen :mrgreen:
Waarom is dat communisme ? Een gepensioneerde presteert niet meer, dus hoeft hij ook maar te krijgen om een min of meer royaal leven te kunnen leiden ( of lijden ). Als hij heeft kunnen sparen, des te beter, en als hij nog wat tijdens zijn pensioen kan bijverdienen, dan heeft hij een luxieus leventje. So, why not equalize ?

tokkio

05 apr 2020, 16:38

Waarom is dat communisme ? Een gepensioneerde presteert niet meer, dus hoeft hij ook maar te krijgen om een min of meer royaal leven te kunnen leiden ( of lijden ). Als hij heeft kunnen sparen, des te beter, en als hij nog wat tijdens zijn pensioen kan bijverdienen, dan heeft hij een luxieus leventje. So, why not equalize ?
Ik weet niet of u zich kunt voorstellen wat communisme is, dat is geen groepje van de PVDA,in een communistisch land, mag een gepensioneerde die niet productief is nog alleen overleven,ik heb nog in die communistische landen rondgereden, die mensen hadden niets,maar ze waren tevreden omdat ze van niet beter wisten,Hongarije was een van de betere,Roemenië,Polen en Oost duitsland,dat kunt u zich niet voorstellen,en Albanië was nog meer gesloten, daar mochten we zelfs niet binnen, alles en iedereen was eigendom van de staat,en geloof me de schrik zit er in.
Wat wij nu hier meemaken is nog maar een lichte vorm van dictatuur,maar hoe meer macht ze krijgen hoe meer vrijheid ze beknotten.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Dicksy

05 apr 2020, 16:48

Fred1950 schreef:
En wie bepaalt dat ‘min of meer royaal leven te kunnen leiden (of lijden)? U of vadertje staat.
Vadertje staat? Dan gaan we inderdaad naar dat communisme.
Bepaalt u dat voor uzelf? Doe dan de berekening van wat je nodig hebt. Ik denk dat je voor jezelf wel zo zult rekenen dat je maar net toekomt. 🤔 Hier is anders al een tip maar er zijn er nog vele te vinden op internet voor wat je over hebt. En bijverdienen kun je ook nog altijd.
https://pelicano.be/nl/home/

Laat iets weten hoe het afgelopen is.

gast43

05 apr 2020, 17:18

[https://www.hln.be/nieuws/binnenland/wi ... ~a6082a18/][/url]

Winkelbediende (32) van Colruyt gestorven na besmetting met coronavirus, bedrijf zal extra inspanningen doen voor personeel

Moet je maar overkomen .
En dat zitten ze hier te zagen en te klagen over geld .
Zie dat ze moeten inleveren !!
Deze jonge man moet niet meer inleveren .
Zoveel respect hebben jullie hier voor elkaar zou me schamen
heb daar niet meer aan toe te voegen.
En denk dan ook eens twee keer na dat jongeman zijn laatste drie weken enorm zwaar zijn geweest
om ieder te kunnen bedienen want daar hadden de burgers ook geen respect voor hamsterwoede !!

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202004 ... 3727102648

Een met het coronavirus besmette winkelbediende van Colruyt Vorst is enkele dagen geleden overleden. Het overlijden hakt er stevig in bij het personeel, zo blijkt uit een emotioneel bericht van een collega op sociale media. “Onze grootste vrees is uitgekomen”, schrijft die. Colruyt Group belooft bijkomende compensatie voor het personeel. “We zijn er allemaal erg door aangedaan.”

Wel wat laat . Zoals altijd

Drive in , en geen winkel meer open is enige oplossing .
Laatst gewijzigd door gast43 op 05 apr 2020, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

05 apr 2020, 17:18

Dicksy schreef:
Fred1950 schreef:
En wie bepaalt dat ‘min of meer royaal leven te kunnen leiden (of lijden)? U of vadertje staat.
Vadertje staat? Dan gaan we inderdaad naar dat communisme.
Bepaalt u dat voor uzelf? Doe dan de berekening van wat je nodig hebt. Ik denk dat je voor jezelf wel zo zult rekenen dat je maar net toekomt. 🤔 Hier is anders al een tip maar er zijn er nog vele te vinden op internet voor wat je over hebt. En bijverdienen kun je ook nog altijd.
https://pelicano.be/nl/home/

Laat iets weten hoe het afgelopen is.
Hoeveel % krijgt ge nu als pensioen van uw laatste wedde ? Neem het mediaan pensioen aan ( stel 1600 Euro netto ) en daarvan kan iedereen royaal leven, ook mijnheer professor emeritus of Bart De Wever.
dejules

05 apr 2020, 17:23

tokkio schreef:
Dat gaat naar communisme
Wat snapt U niet?
dejules

05 apr 2020, 17:23

Dicksy schreef:

En wie bepaalt dat ‘min of meer royaal leven te kunnen leiden (of lijden)?
Het statuut.
U bent statutair, toch?

Wil.

05 apr 2020, 17:25

De jeugd staat al klaar om voor de oudere kameraden te zorgen.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

05 apr 2020, 17:28

dejules schreef:
Het statuut.
U bent statutair, toch?
Lees de posting van Fred1950 nog eens opnieuw. En nu ga ik u iets vragen wat heel, heel moeilijk is voor u. Probeer eens te lezen wat er staat en kom dan terug.
dejules

05 apr 2020, 17:35

In Sint-Truiden staat de balans vandaag op 37 sterfgevallen door Covid-19.
Op intensieve zorgen zijn tot nu toe vier mensen overleden.
Voor de andere patiënten, die al ziek waren en verzwakt binnenkwamen was geen redding mogelijk.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200403_049 ... eve-zorgen

Men kijkt altijd naar het aantal patiënten op intensive care om het potentïele dodental te berekenen.
Dit blijkt nu fout. De meest zwaar zieken halen deze afdeling niet wegens onbehandelbaar.
Trouwens, de meeste covid-19 slachtoffers overlijden thuis of in een woonzorgcentrum!
De echte cijfers zijn veel hoger dan de officiële!
Er worden zelfs al overlijdens uit februari toegedicht aan covid-19!
dejules

05 apr 2020, 17:45

Wil. schreef:
05 apr 2020, 17:25

Afbeelding
Dit is het gevolg als iemand 15 jaar voor zijn officiële pensioenleeftijd met een royaal bedrag gaat leeglopen.
Die steelt het brood uit de mond van anderen.
Deze foto kwetst mij in het diepste van mijn hart.
Dezelfde foto doet U niets.
Ik weet in welke middens U zich ophoudt en hoe U denkt en spreekt over vreemdelingen, moslims en Walen.

Dicksy

05 apr 2020, 17:54

dejules schreef:
Die steelt het brood uit de mond van anderen.
Deze foto kwetst mij in het diepste van mijn hart.
Die ouders hadden een job gehad als u niet zo hebberig en inhalig geweest was om 3 jobs te willen doen.
U hebt het brood uit hun mond gestolen ondanks een goed betaalde job bij Ford.
Die foto typeert waar een Dagobert Duck als u voor staat. Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken.
Mensen als u zijn de oorzaak van de armoede, u pikt de laatste korst brood uit hun mond voor eigen luxe. Shame on you.
dejules

05 apr 2020, 17:57

tokkio schreef:
05 apr 2020, 16:38

Ik weet niet of u zich kunt voorstellen wat communisme is,
Jef en Louis zijn ambtenaar bij een landelijke gemeente.
Ze werken op dezelfde dienst en doen hetzelfde werk.
Beiden zijn door de coronacrisis naar huis gestuurd wegens geen werk.
Jef is statutair en krijgt zijn loon aan 100% en zijn pensioenopbouw is 100%. Jef kan nooit afgedankt worden en is heel rustig in deze zware tijden. Hij lijdt geen verlies.
Louis is contractueel en met economische werkloosheid naar huis gestuurd. Hij krijgt een uitkering die 70% van zijn loon bedraagt. Zijn pensioenopbouw wordt berekend volgens het statuut van werkloze. Louis kan niet slapen. Hij weet niet of hij nog mag terugkeren. De gemeente zit krap bij kas en heeft nauwelijks inkomsten en wettelijk mogen zij éénzijdig het contract met Louis verbreken.
Laatst gewijzigd door dejules op 05 apr 2020, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.