Corona virus

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Aelbrecht

10 apr 2020, 20:05

Charlie Maru schreef:
10 apr 2020, 15:00
Ga maandag dan maar eens een pint gaan drinken op café of een restaurantje gaan doen......
Een pint gaan drinken of een restaurantje doen zal nooit meer zijn zoals voor de crisis.

Het eerste jaar zeker al zullen overal de regels van 1,5 meter in acht moeten worden genomen, social distancing. Dus "gezellig" een pint gaan drinken zit er niet meer in. Thuis wel natuurlijk, liefst alleen of met de huisgenoten. Gezellig eten zal thuis moeten gebeuren. Een "restaurantje" doen zal dus ook nooit meer zijn zoals het was, misschien binnen twee jaar.

Mensen willen de realiteit niet zien, velen denken nog steeds dat het een kwestie is van enkele weken of maanden.

Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar wat betreft de horeca, de gezelligheid van gelijk welk feestje, dat is voor een verre toekomst.

Aelbrecht

10 apr 2020, 20:07

dejules schreef:
10 apr 2020, 19:33
Ik vrees dat veel Vlaams Blokkers en hun N-VA-vrienden vies gaan opkijken als ze hun holen mogen verlaten en zich op de baan begeven om zich te gaan bezuipen want de kans dat hun stamkroeg tegen dan nog bestaat wordt met het uur minder groot.
Inderdaad.

Dicksy

10 apr 2020, 20:16

29/03/2020:
'Van de 1.702 nieuwe gevallen wonen er 906 in Vlaanderen, 691 in Wallonië en 85 in Brussel. Dat brengt het totale aantal bevestigde besmette personen op 10.836. Dat blijft een onderschatting van het werkelijke aantal besmette patiënten.

'Niet enkel onthielden de N-VA-leden in het Europees Parlement zich haast als enige, maar de N-VA zorgde er ook voor dat België zich als enige lidstaat moest onthouden. Steen des aanstoots voor de N-VA: van de 66 miljoen euro steun voor België gaat het grootste deel naar Wallonië. Het is de verdeelsleutel van de Europese structuur- en investeringsfondsen die daarvoor wordt gebruikt, en waar de héle Vlaamse regering enkele weken geleden nog kritiek op had geuit

En ik die dacht dat men eerst de nood moest lenigen daar waar de nood het hoogst is. Als de rekeningen zullen betaald moeten worden gaat Wallonië dan ook het grootste deel betalen?
(Voor E.T.: Dit is een retorische vraag.)

boeffer

10 apr 2020, 21:10

Na de vaccinatie zal je kunnen doen en laten wat je wil, hoelang en wanneer men start(wie eerst?) is weeral een vraag er bij.
Vakantie vanaf november in Spanje, Italië,en en lijkt met ook niet leuk.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
dejules

10 apr 2020, 23:20

Dicksy schreef:
10 apr 2020, 20:16
[

En ik die dacht dat men eerst de nood moest lenigen daar waar de nood het hoogst is.
De Wever heeft altijd gezegd dat Vlaanderen een rijke economische natie is en dat Walen leven op een economisch kerkhof en dat ze 3de generatiewerklozen zijn.
Het lijkt mij logisch dat de rijke Vlaming de Waalse arme luis helpt.
Of gaat U beweren dat de Wever loog over het rijke Vlaanderen?

Wil.

10 apr 2020, 23:32

dejules schreef:
10 apr 2020, 23:20

Het lijkt mij logisch dat de rijke Vlaming de Waalse arme luis helpt.
Waarom is dat logisch? Een kind leert men hoe het op 18 jaar op eigen benen moet staan.
De Franstaligen hebben al veel méér dan 2 decennia hulp gekregen om te leren lopen.
Het zou logisch zijn dat die rakker nu voor zichzelf kan zorgen en niet telkens moet komen bedelen, terwijl hij nog in onze hand spuwt wanneer hij het geld krijgt.

Het spreekwoord zegt: "Veel te goed is half zot" .
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

11 apr 2020, 00:27

Wil. schreef:
10 apr 2020, 23:32

Waarom is dat logisch? Een kind leert men hoe het op 18 jaar op eigen benen moet staan.
U heeft toch ook nooit op eigen benen gestaan.
Zonder levenslange steun van de BELGISCHE staat (U spuwt elke dag in de hand die U voedert, hoe laag kan je vallen?!) was U de hongerdood gestorven.
En Antwerpen dan met zijn hoogste werkloosheid van Vlaanderen waar nu supplementair meer dan 220.000 mensen economisch werkloos werden en waar uitzendkrachten, freelancers, dagloners, berooide zelfstandigen, ... met duizenden het ocmw-kantoor overspoelen ... Is dat de referentie van het "rijke" Vlaanderen?
Welke "rijke" natie moet 150.000 poetsvrouwen uit het zwart circuit toveren en hen het predikaat "werkzaam in de private sector" geven om de mooie schijn op te houden?
Vlaanderen is kitsch net zoals de maatpakken van de flaminganten met hun kop vol fijne zand die nog te dom zijn om te helpen donderen.

petrol

11 apr 2020, 05:22

Ge moet nen domme kloot zijn om in dat kitscherig Vlaanderen waar niks goed is te blijven wonen.En dan nog tussen allemaal mensen die te dom zijn om te helpen donderen.

gast43

11 apr 2020, 08:27

Petrol : Kom je ons halen , we gaan ons valies klaar zetten ( Dom zeg je toch )
Of dat we hier gaan weg geraken zal beetje moeilijk zijn ( Blijft in u kot )
En denk je nu echt dat elders zo primeur is , heb het gemerkt zitten bijna allemaal met zelfde probleem .

dejules
Gisteren, 14:44

Wil. schreef: ↑Gisteren, 13:54

Precies, Julio! Daarom heb ik ook de de doden die we in de neerwaartse fase van de grafiek gaan zien nog eens opgenomen.

Maandag wordt alles terug opgestart!
Alles gaat terug open.

Heb je goed waar je bent prima houden zo .
Maar dat er hier veel kemels worden afgeschoten dat is feit .
En telkens dat je denkt hebben weer hun kar gekeerd !!
Nog maar één opmerking is maar kleintje , maandag beginnen ze weer te werken is wel tweede paasdag
en bouw is in verlof , zo zie je maar en zo gaat dat hier alle dagen op forum :wink: !!
En ik denk dat de schilders en behangers ook niet welkom zijn bij de mensen op dit moment
en chauffagist- elektricien- enz enz voor renovatie :mrgreen:
Laatst gewijzigd door gast43 op 11 apr 2020, 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.
dejules

11 apr 2020, 08:46

petrol schreef:
11 apr 2020, 05:22
Ge moet nen domme kloot zijn om in dat kitscherig Vlaanderen waar niks goed is te blijven wonen.
Het enige slechte zijn de Flamen die elke dag opnieuw 2 stenen laten vechten. Gelukkig woon ik op een steenworp van Wallonië, Nederland en Duitsland.
Trouwens, U woont in het buitenland, toch?

gast43

11 apr 2020, 08:49

Denk dat niemand nog kan volgen wat ze ons iedere dag opleggen
en daarmee is alles gezegd .Heb wel begrip dat we moeten naleven .

Voor dringend gevallen mag je buiten , moeten ze mij eens komen vertellen
mensen die ouders of familie hebben die in home verblijven dat we dat traject te voet
moeten afleggen , naar home 8O voor de was ophalen en terugbrengen .
2 uur en 38 minuten enkel wel te voet :roll: en we zijn ook allemaal op leeftijd .
Daar denken ze wel niet aan bij overheid en virologen , kan je nog boeten krijgen van 250 euro

voorn

11 apr 2020, 09:10

Als er geen poetshulp was; dan zaten ze nog met meer in het rusthuis.
Dat merk ik hier in het gebouw.

Dicksy

11 apr 2020, 09:11

dejules schreef:
Het enige slechte zijn de Flamen die elke dag opnieuw 2 stenen laten vechten.
😂😂😂 En dat van ‘s morgens vroeg. Maar goed dat we weten van wie het komt.

gast43

11 apr 2020, 09:20

Voorn : Als er geen poetshulp was; dan zaten ze nog met meer in het rusthuis.
Dat merk ik hier in het gebouw.

Al een geluk , dat er nog mensen zijn die thuishulp krijgen .En dat bestaat
op dit moment moeten we dankbaar zijn .
dejules

11 apr 2020, 09:22

Erika Vlieghe, professor doctor in de Infectiologie, is sinds halfweg deze week voorzitter van de GEES, De Groep Experten die de ExitStrategie zullen bepalen.
Zij zal ons zeggen hoe lang we nog in ons kot moeten blijven.
“Hoe lang het nog gaat duren?
Maanden. Máánden.
Een jaar misschien zelfs, of nog langer.
Dat betekent niet dat we ons nog een jaar zullen moeten opsluiten zoals we dat nu doen. Laten we vooral hopen van niet.
Maar we zullen de maatregelen heel omzichtig moeten afbouwen. Stapje voor stapje, zonder te overhaasten.”
“Tot nu is dat aardig gelukt, dat klopt. Maar als we de teugels een beetje laten vieren, dan kan het virus weer opflakkeren op een manier die vele keren erger is dan wat we nu meemaken. Dat moeten we ons heel goed realiseren.”
hbvl