Corona virus

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.

11 apr 2020, 09:49

dejules schreef:
11 apr 2020, 09:22
Erika Vlieghe, professor doctor in de Infectiologie, is sinds halfweg deze week voorzitter van de GEES, De Groep Experten die de ExitStrategie zullen bepalen.
Zij zal ons zeggen hoe lang we nog in ons kot moeten blijven.
Aha, iemand die nooit één cent heeft bijgedragen voor de staatskas. Een leegloper die vanaf haar geboorte tot haar dood zal onderhouden worden door degenen die échte welvaart creëren. Zó iemand gaat ons komen zeggen wat we moeten doen?

't Is ver gekomen, hé, julleke?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

11 apr 2020, 09:51

dejules schreef:
“Hoe lang het nog gaat duren?
Maanden. Máánden.
Een jaar misschien zelfs, of nog langer.
Voor u geen probleem, toch?
dejules

11 apr 2020, 10:07

Dicksy schreef:
11 apr 2020, 09:51
dejules schreef:
“Hoe lang het nog gaat duren?
Maanden. Máánden.
Een jaar misschien zelfs, of nog langer.
Voor u geen probleem, toch?
Als gij morgen de economie terug kunt opstarten in zijn normaliteit, DOE HET DAN!
Niemand houdt U tegen!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik stel enkel vast dat de wereldeconomie op zijn gat ligt.
Dat CEO's hun wedde hebben verlaagd of zelfs niet wensen op te nemen.
Dat aandeelhouders geen dividend meer krijgen.
Dat de rijkste clubs van de wereld hun spelers niet meer kunnen betalen en naar de dop sturen.
Dat honderdduizenden zelfstandigen geen inkomen hebben.
Dat 1.125.000 werknemers het moeten doen met 70% van hun BASISloon.
Dat uitzendkrachten, mensen uit de sociale en culturele economie, dagloners, jobstudenten, ... de ocmw's overspoelen.
Dat er duizenden mensen sterven of vechten voor hun leven en anderen blijvend gehandicapt zijn.
U bent godverdomme de enige in de wereld die op zijn lui kloten in zijn zetel mag liggen zonder dat hij heeft moeten inboeten op zijn royaal statutair pensioen waarvoor nooit bijdragen werden betaald en waarvoor veelal geen volle loopbaan nog nuttige jobinhoud tegenover stond.
Wat is uw angst : dat ze U niet meer kunnen voederen?
ps Uw angst is zeer terecht. Dankzij de N-VA mag je echter na uw pensioen bijverdienen. Wees blij, "hardwerkende" Vlaming!
Laatst gewijzigd door dejules op 11 apr 2020, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.

petrol

11 apr 2020, 10:08

Virusremmer van Gilead toont 'hoopvolle' resultaten

Farmabedrijf Gilead heeft in een eerste, erg kleine studie met zijn medicijn remdesivir positieve resultaten geboekt. De studie, die gepubliceerd werd in The New England Journal of Medicine', toonde dat twee derde van de 53 onderzochte patiënten vooruitgang boekte na behandeling met het middel.

Remdesivir werd oorspronkelijk ontwikkeld als virusremmer tegen ebola, maar haalde het nooit tot op de markt.

Gilead nuanceert dat er nog geen grote conclusies kunnen getrokken worden uit deze eerste studie. Grote klinische tests zijn nog bezig, onder andere in het Chinese Wuhan, het epicentrum van de pandemie. Maar de onderzoekers noemen de resultaten wel 'hoopvol'.

Remdesivir is één van veel medicijnen die in ijltempo onderzocht worden als behandeling tegen covid-19.

Wil.

11 apr 2020, 10:10

Veel uitroeptekens, hoofdletters en een vinnige 'godverdomme' er bovenop.

tsss, tsss, tsss .... Iemand heeft een gevoelige zenuw aangeboord bij julleke ...
dejules

11 apr 2020, 10:15

Wil. schreef:

tsss, tsss, tsss .... Iemand heeft een gevoelige zenuw aangeboord bij julleke ...
Aan campus Salvator van het Jessa Ziekenhuis in Hasselt prijkt voortaan een rode tent, hetzelfde type dat de hulpdiensten opzetten bij een dodelijk ongeval. Het is ter afscherming van het mortuarium, zo blijkt.

E.T.

11 apr 2020, 10:20

Dicksy schreef:
10 apr 2020, 20:16
En ik die dacht dat men eerst de nood moest lenigen daar waar de nood het hoogst is. Als de rekeningen zullen betaald moeten worden gaat Wallonië dan ook het grootste deel betalen?
(Voor E.T.: Dit is een retorische vraag.)
Ook retorische vragen kunnen een beetje fout zijn. :)
Stel dat in België iedereen een Corona schuld heeft van 100 en de EU neemt daar 40 voor hun rekening om Wallonië te redden dan heeft elke Belg nog een rest schuld van 60 8)
Toch?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Dicksy

11 apr 2020, 10:21

dejules schreef:
Wat is uw angst : dat ze U niet meer kunnen voederen?
Uw grote angst Dagobert Duck is dat ze aan uw deur komen kloppen en dat zullen ze doen. Dat u uw kl......levenslang hebt afgedraaid voor de hond zijn kl......U gaat gedwongen solidair moeten zijn met Jan en alleman.
U zult alles te samen wel meer inkomsten hebben dan ik, het is u gegund. Maar dat u kwa inkomsten zult gelijk geschakeld worden met de inkomsten van een ambtenaar moet heel veel pijn doen en zeker omdat dan blijkt dat u al die jaren voor niks uw kl.....afgedraaid hebt in tegenstelling tot mij. Daarom uw constant gefulmineer tegen de ambtenaar omdat u dan hoopt dat de kelk u zal passeren.
U leeft constant in angst om uw centen Dagobert Duck en ik heb er hemels plezier in. :lol: :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door Dicksy op 11 apr 2020, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
dejules

11 apr 2020, 10:22

Wil. schreef:
Lange sluitingen eisen hoge tol van bioscopen: “10.000 faillissementen in de VS en ook in Vlaanderen veel onzekerheid”

De zestigers van nu zijn de veertigers van vroeger zegt De Wever.
Hopelijk hebt ge uw malette en uw boterhammendooske niet weggedaan.
dejules

11 apr 2020, 10:24

Dicksy schreef:
11 apr 2020, 10:21
Dat u uw kl......levenslang hebt afgedraaid voor de hond zijn kloten.
Miljoenen Belgen zijn economisch actief of zijn dat geweest.
Die hebben U altijd moeten voederen.
Dat was VOOR corona.
De vraag die U moet bezighouden is : "Wie gaat mij NA corona voederen".

gast43

11 apr 2020, 10:38

Dicksy schreef: ↑12 minuten geleden
Dat u uw kl......levenslang hebt afgedraaid voor de hond zijn kloten.

Dejules
Dat was VOOR corona.

Denk dat iedereen voor zijn eigen moet instaan , of denk je dat je alleen op de wereld bent .
Zou dit niet op de eerste plaats komen (epidemie wegkrijgen )
Hebben ze u inkomen al achter gehouden denk van niet zo dus kun je verder leven en sparen
we zijn toch iedere dag thuis we geven niks uit alleen aan eten en drinken en vaste kosten .

Wil.

11 apr 2020, 10:42

Wie gaat mij NA corona voederen".
Professor doctor Erika Vlieghe, doctor in de infectiologie? Je weet wel, een leegloper?

Dicksy

11 apr 2020, 10:44

dejules schreef:
Dat was VOOR corona.
Dat zal dezelfde werkgever zijn die mij vroeger ook al voederde, vadertje staat. En waar haalt vadertje staat zijn centjes om mij te voederen? O.a. bij u dejules.
Ik heb nooit gedacht dat u mij nog zou gaan onderhouden en dus mag ik mij zeer gelukkig prijzen dat u het bent. U hebt tenslotte 3(4) jobs gehad, daar valt zeker wat te rapen om mijn inkomsten te verzekeren. Ik ben een gelukkig mens met zulke mensen als u.

twistenopdemaan

11 apr 2020, 10:47

Afbeelding

Toch een mooi gebaar van dejules om een witte solidariteitsvlag aan zijn raam te hangen
Spinnst du oder was

gast43

11 apr 2020, 10:50

kost moe wordt je van altijd dat heen en weer geroep .
Stopt met die leeglopers en vadertje staat .

Heeft geen zin . We moeten vooruit , zit niks anders op .
En proberen beste van te maken .
Denk aan de mensen die op dit moment in de klinieken en rusthuizen , het veel moeilijker hebben
en vechten voor hun leven en aan zorgsector die dag en nacht moeten paraat staan die hoor je
wel niet klagen .