Corona virus
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Dat wordt moeilijk want ze geven de eerste helft van hun loon al aan de partij.Dicksy schreef: ↑11 apr 2020, 23:19’ PVDA roept alle parlementsleden op helft van loon te schenken aan strijd tegen corona.’
Goed initiatief van Mertens en laat hem deze oproep uitbreiden naar hun leden en sympathisanten. Een goede graadmeter om te zien hoe ver de echte solidariteit gaat binnen zijn eigen aanhang en de holle slogan ‘laat de rijken de crisis betalen‘ is dan misschien beter te plaatsen.
Die andere helft wegschenken? Ik denk het niet.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Ik begrijp het ook niet goed want wat lees ik:Wil schreef:Dat wordt moeilijk want ze geven de eerste helft van hun loon al aan de partij.door Dicksy » Gisteren, 23:19
’ PVDA roept alle parlementsleden op helft van loon te schenken aan strijd tegen corona.’
‘ En zelf blijven we werken aan een normaal loon van 2.000 euro per maand”, geeft Busselen nog mee. PVDA-mandatarissen storten immers een (groot) deel van hun loon door naar de partijwerking.‘
Dus ze werken aan een normaal loon van 2.000€/maand en daar schenken ze dan nog eens 1.000€ van voor de strijd tegen corona.
Leep is hij wel om zich enkel te beperken tot de maand april. Twee maanden, of drie maanden, .... ... zou toch een ietsje meer geloofwaardig geweest zijn. Nu is het gewoon populistische linkse praat.
Never waste a good crisis is ook een slogan die PvdA perfect weet uit te buiten.
-
dejules
Volgens N-VA-kopstuk Jan Jambon moeten werklozen die na drie jaar geen job vinden, eerst hun eigen middelen aanspreken voor ze recht krijgen op een leefloon. Dat betekent dat ze in eerste instantie van de opbrengst van hun woning en van hun spaarboekje moeten leven. ‘Dat is niet hard, dat is de logica zelve’, zegt Jambon in een dubbelinterview met Groen-voorzitter Wouter van Besien in Het Nieuwsblad. Jan Jambon heeft de tekst van onze journalisten twee keer nagelezen vóór publicatie.Wil. schreef: ↑12 apr 2020, 09:29Dat wordt moeilijk want ze geven de eerste helft van hun loon al aan de partij.Dicksy schreef: ↑11 apr 2020, 23:19’ PVDA roept alle parlementsleden op helft van loon te schenken aan strijd tegen corona.’
Goed initiatief van Mertens en laat hem deze oproep uitbreiden naar hun leden en sympathisanten. Een goede graadmeter om te zien hoe ver de echte solidariteit gaat binnen zijn eigen aanhang en de holle slogan ‘laat de rijken de crisis betalen‘ is dan misschien beter te plaatsen.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20140509_01100040
Uiterlijk 48 maanden, oftewel vier jaar, na het ontslag valt een werkloze terug op het minimum. De N-VA wil die periode inkorten, zodat werklozen maximaal 24 maanden, ofwel twee jaar, na hun ontslag op het minimum belanden. Aan de minimumbedragen verandert de partij niets.
‘De versnelde degressiviteit moet werkzoekenden aansporen sneller werk te aanvaarden’, zegt Spooren. Wel blijft er een uitzondering voor oudere werklozen, die hun uitkering na een jaar werkloosheid niet verder zien dalen. Die uitzondering geldt nu voor 55-plussers, maar de N-VA wil die leeftijdsvoorwaarde verhogen naar 60 jaar.
https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 85324.html
De N-VA gaat veel stemmen halen nu er meer dan 2 miljoen Belgen een werkloosheidsuitkering trekken en nog eens 1.300.000 een ziekteuitkering krijgen.
Ook de mensen uit de zorgsector houden vd besparingsplannen van de N-VA, toch?
En Jambon heeft al gezegd dat het coronageld dat nu massaal verdeeld wordt snel teruggehaald zal worden bij de Vlamingen. De N-VA gaat heel veel stemmen halen, toch?
-
Op 2 maart heb ik dit gepost:
Vandaag blijken die Israëli's zo goed als op schema te liggen om het vaccin over enkele maanden klaar te hebben. Vanaf 1 juni beginnen de tests op mensen.
Het wordt een vaccin dat via de mond wordt ingenomen.
Het feit dat het zo snel is gegaan, kan worden verklaard doordat die mensen al 4 jaar lang gewerkt hadden aan een vaccin tegen een gelijkaardig virus (zie vorige posting).
Wil. schreef: ↑02 mar 2020, 11:15Israëlische wetenschappers (inderdaad, opnieuw Israëli's) zullen als eersten een vaccin uitbrengen tegen het coronavirus.
Al 4 jaar waren deze mensen bezig met een onderzoek naar een vaccin tegen IBV (infectueus bronchitis virus). Voor hun onderzoek kozen ze toen het coronavirus. Het is dus puur toeval dat deze wetenschappers precies dát virus uitkozen om hun onderzoek te doen. In de tests is aangetoond dat een vaccinatie via de mond zorgt voor hoge niveaus van IBV-antilichamen.
Over een drietal maanden zal het vaccin bij de apotheker beschikbaar zijn.
Bron: klik
Vandaag blijken die Israëli's zo goed als op schema te liggen om het vaccin over enkele maanden klaar te hebben. Vanaf 1 juni beginnen de tests op mensen.
Het wordt een vaccin dat via de mond wordt ingenomen.
Het feit dat het zo snel is gegaan, kan worden verklaard doordat die mensen al 4 jaar lang gewerkt hadden aan een vaccin tegen een gelijkaardig virus (zie vorige posting).

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
gast43 - Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50
https://www.rva.be/nl/documentatie/infoblad/t67
Hoeveel bedraagt uw uitkering na een tewerkstelling?
Infoblad
T67
Laatste update
01-03-2020
Zou je dat niet beter raadplegen in plaats van telkens nonsens te plaatsen .
Hoeveel bedraagt uw uitkering na een tewerkstelling?
Infoblad
T67
Laatste update
01-03-2020
Zou je dat niet beter raadplegen in plaats van telkens nonsens te plaatsen .
-
dejules
De N-VA kan bij de volgende verkiezingen altijd zeggen dat het om te lachen was en dat ze dat niet menen.
Ge kunt altijd proberen, toch?
-
dejules
Er zijn 268 mensen overleden door het nieuwe coronavirus in de afgelopen 24 uur. In totaal zijn er nu 3.600 mensen overleden door covid-19 in ons land.
-
Je kunt die simpele vraag niet beantwoorden, merk ik.
Dat zegt genoeg.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.