Corona virus
-
dejules
Het antwoord is dat de besturingsknoppen zich in de cockpit bevinden nl FEDERAAL.
En het burgemeesterke in A kan zien dat hij de wetten uitvoert die FEDERAAL opgelegd worden of hij wordt uit functie gezet.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Griekenland heeft een bevolking die qua grootte vergelijkbaar is met de onze.
1/4 van de bevolking is bovendien ouder dan 60.
De gezondheidssector heeft heel sterk moeten inleveren omwille van de financiële crisis waar Griekenland is doorgegaan. In de hospitalen is niet genoeg personeel, is er gebrek aan materiaal en uitrusting.
Kortom, een ideaal recept voor een ramp wanneer een coronapandemie het land treft. Maar wat zeggen de feiten? Griekenland heeft merkelijk minder doden te betreuren dan belgië.
Griekenland heeft 2000 gevallen van corona vastgesteld en telt nog maar 93 doden. Bij ons 3.600 (dat is 38 keer meer!!)
Hoe is dit te verklaren wanneer de gezondheidssector door de bezuinigingen in de lappenmand ligt?
Het antwoord: Griekenland heeft al héél vroeg de scholen gesloten en alle grote bijeenkomsten verboden, waaronder ook carnaval. De Grieken hebben de orders van de overheid betreffende zelf-isolatie goed opgevolgd.
Wanneer een land met 10,7 miljoen mensen met een oude bevolking slechts 93 doden telt t.g.v. corona, dan moet dat aanzetten tot nadenken over de dingen die noodzakelijk zijn. Is het betere preventie, of is het meer geld naar de sector?
1/4 van de bevolking is bovendien ouder dan 60.
De gezondheidssector heeft heel sterk moeten inleveren omwille van de financiële crisis waar Griekenland is doorgegaan. In de hospitalen is niet genoeg personeel, is er gebrek aan materiaal en uitrusting.
Kortom, een ideaal recept voor een ramp wanneer een coronapandemie het land treft. Maar wat zeggen de feiten? Griekenland heeft merkelijk minder doden te betreuren dan belgië.
Griekenland heeft 2000 gevallen van corona vastgesteld en telt nog maar 93 doden. Bij ons 3.600 (dat is 38 keer meer!!)
Hoe is dit te verklaren wanneer de gezondheidssector door de bezuinigingen in de lappenmand ligt?
Het antwoord: Griekenland heeft al héél vroeg de scholen gesloten en alle grote bijeenkomsten verboden, waaronder ook carnaval. De Grieken hebben de orders van de overheid betreffende zelf-isolatie goed opgevolgd.
Wanneer een land met 10,7 miljoen mensen met een oude bevolking slechts 93 doden telt t.g.v. corona, dan moet dat aanzetten tot nadenken over de dingen die noodzakelijk zijn. Is het betere preventie, of is het meer geld naar de sector?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Nog een voorbeeld van het beliegen van de bevolking door de MSM:
Vanmorgen meldt de nieuwslezeres op de vrt dat de Queen een paasboodschap heeft uitgesproken. Dat heeft ze gedaan omdat het VK bijzonder zwaar getroffen is door het virus.
Het VK telt 66 miljoen inwoners en er zijn 9.875 overleden mensen.
België telt 11,5 miljoen mensen. Dat is 1/6 van de bevolking van het VK. Indien wij in gelijke mate "zwaar getroffen" zouden zijn door het virus, dan zouden we 1/6 van het aantal doden kunnen hebben, nl. 1.645.
Het zijn er bij ons 3.600.
Bravo vrt.
Vanmorgen meldt de nieuwslezeres op de vrt dat de Queen een paasboodschap heeft uitgesproken. Dat heeft ze gedaan omdat het VK bijzonder zwaar getroffen is door het virus.
Het VK telt 66 miljoen inwoners en er zijn 9.875 overleden mensen.
België telt 11,5 miljoen mensen. Dat is 1/6 van de bevolking van het VK. Indien wij in gelijke mate "zwaar getroffen" zouden zijn door het virus, dan zouden we 1/6 van het aantal doden kunnen hebben, nl. 1.645.
Het zijn er bij ons 3.600.
Bravo vrt.

E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Misschien weet de Queen wat er nog komen gaat 
De NHS kan de toestroom van Covid19 patiënten bijna niet meer aan. Er sterven er in verhouding (voorlopig) wel minder MAAR ze liggen praktisch op straat …
De NHS kan de toestroom van Covid19 patiënten bijna niet meer aan. Er sterven er in verhouding (voorlopig) wel minder MAAR ze liggen praktisch op straat …
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Nee Wil. , er zijn er veel die nog denken aan de uitspraak van viroloog De Wever dat "het maar een griepje" is en vegen hun botten aan de maatregelen.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Tja, onze wichelroedeloper Van Ranst dacht hetzelfde.Fred1950 schreef:
Nee Wil. , er zijn er veel die nog denken aan de uitspraak van viroloog De Wever dat "het maar een griepje" is en vegen hun botten aan de maatregelen.( en die op zich nog veel te laks zijn ook .... )
-
Maak maar een keuze, ET: 1.645 doden waarvan de helft op straat ligt te sterven (is niet eens het geval) ofwel 3.600 doden die 'comfortabel' sterven.
Ik lees het wel.

Hier gaat het niet over een been breken.
Het gaat over leven en dood.
Wat is de beste situatie om in te vertoeven als beleidsmakers van een land?

'Neen' wat?
Moeten we niet eens goed nadenken over beter voorkomen dan over te moeten gaan genezen?
Elke euro die je uitspaart door te voorkomen, moet je nadien niet dubbel (of drie, vier, vijf keer meer) uitgeven in de genezingsfase.
Griekenland heeft een oude bevolking, heeft een slechte geneeskundige sector maar heeft 93 doden. Wij 38 keer meer.
Ga je ons dodenaantal de volgende keer verbeteren door meer geld naar de sector te gooien?

dejules
Griekenland is factor 4.4 keer groter dan België en heeft 700.000 inwoners minder dan wij.
De helft van de Grieken wonen in Athene en Thessaloniki.
De anderen wonen ver verspreidt over dorpjes en eilanden.
Een virus verspreidt zich snel via clusters en die vindt je in dichtbevolkte gebieden.
Voorbeelden zijn Wuhan, Bergamo, Madrid, Barcelona, New York, ...
In onze Belgische Ardennen zijn nauwelijks besmettingen te vinden.
U heeft de gave niet om analytisch te denken.
Zoiets kan je niet leren.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Op beide " Is het betere preventie, of is het meer geld naar de sector? " volgt een "nee Wil. " Leer eens begrijpend lezen.Wil. schreef: ↑12 apr 2020, 12:25'Neen' wat?
Moeten we niet eens goed nadenken over beter voorkomen dan over te moeten gaan genezen?
Elke euro die je uitspaart door te voorkomen, moet je nadien niet dubbel (of drie, vier, vijf keer meer) uitgeven in de genezingsfase.
Griekenland heeft een oude bevolking, heeft een slechte geneeskundige sector maar heeft 93 doden. Wij 38 keer meer.
Ga je ons dodenaantal de volgende keer verbeteren door meer geld naar de sector te gooien?
-
dejules
Ga even naar buiten en schudt de achterlijkheid van U af en neem dan terug plaats achter uw pc of tablet en adem eens rustig door en probeer logisch te denken.
De Queen heeft de bommentapijten en de V1 en V2 raketten meegemaakt.
De Britten zijn niet dom en die zijn in publieke schuilkelders gekropen als de sirenes afgingen.
Dit is een beschermingsmaatregel zoals wij die nu ook hebben nl oa lockdown, social distancing, handen wassen, gezicht niet aanraken, ...
Indien de Britten achterlijk waren en niets deden en dus "de normaliteit" hadden aangehouden door bovengronds te blijven ...
Begrijpt U het plaatje?
Indien U wenst kan ik U een eenvoudig tekeningske maken, eentje op uw niveau zodat je het begrijpt!.
Laatst gewijzigd door dejules op 12 apr 2020, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
dejules