Corona virus
-
dejules
2 maanden nadat het virus in Wuhan uitbrak was er nergens in de wereld een besmetting te bespeuren.Wil. schreef: ↑12 apr 2020, 11:24Griekenland heeft een bevolking die qua grootte vergelijkbaar is met de onze.
1/4 van de bevolking is bovendien ouder dan 60.
De gezondheidssector heeft heel sterk moeten inleveren omwille van de financiële crisis waar Griekenland is doorgegaan. In de hospitalen is niet genoeg personeel, is er gebrek aan materiaal en uitrusting.
Kortom, een ideaal recept voor een ramp wanneer een coronapandemie het land treft. Maar wat zeggen de feiten? Griekenland heeft merkelijk minder doden te betreuren dan belgië.
Griekenland heeft 2000 gevallen van corona vastgesteld en telt nog maar 93 doden. Bij ons 3.600 (dat is 38 keer meer!!)
Hoe is dit te verklaren?
Toen men in Italië de doden niet meer kon tellen was er in België nog niemand gestorven aan covid-19.
Toen in België reeds tientallen doden waren geregistreerd was er in het VK nog geen dode gevallen.
Hoe verklaar je achterlijkheid en bestaat daar een vaccin tegen?
-
dejules
Dankzij de Waalse beleidsmakers oa Di Rupo, hebben wij relatief weinig doden.
Zij hebben de lockdown kunnen afdwingen.
De N-VA wou het volk opofferen voor de economie wat trouwens niet mogelijk is want zelfs Trump is daar niet in geslaagd! Dit is een misdaad tegen de menselijkheid en hoort voor het Hof in Den Haag behandeld te worden. Het laatste woord hierover is nog niet gezegd!!!
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Rustige Zweden ? 10.151 geregistreerde gevallen en 887 doden, en stijgend ! Ze zitten nog maar aan het begin van hun lijden. De Jules heeft gelijk, de maatregelen kwamen telkens te laat met het idee in het achterhoofd "dit zal bij ons niet gebeuren" . Zie maar eens wat er nu in de VS gebeurt.
Bron van dit alles : https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps ... 7b48e9ecf6
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
In Griekenland heeft men gedaan wat móest gedaan worden. Daarom zijn er 38 keer minder doden te betreuren dan hier. Waarschijnlijk hebben ze daar die glazen bol van jou even mogen lenen op basis waarvan jij de zotste voorspellingen hebt gemaakt.dejules schreef: ↑12 apr 2020, 12:592 maanden nadat het virus in Wuhan uitbrak was er nergens in de wereld een besmetting te bespeuren.Wil. schreef: ↑12 apr 2020, 11:24Griekenland heeft een bevolking die qua grootte vergelijkbaar is met de onze.
1/4 van de bevolking is bovendien ouder dan 60.
De gezondheidssector heeft heel sterk moeten inleveren omwille van de financiële crisis waar Griekenland is doorgegaan. In de hospitalen is niet genoeg personeel, is er gebrek aan materiaal en uitrusting.
Kortom, een ideaal recept voor een ramp wanneer een coronapandemie het land treft. Maar wat zeggen de feiten? Griekenland heeft merkelijk minder doden te betreuren dan belgië.
Griekenland heeft 2000 gevallen van corona vastgesteld en telt nog maar 93 doden. Bij ons 3.600 (dat is 38 keer meer!!)
Hoe is dit te verklaren?
Toen men in Italië de doden niet meer kon tellen was er in België nog niemand gestorven aan covid-19.
Toen in België reeds tientallen doden waren geregistreerd was er in het VK nog geen dode gevallen.
Hoe verklaar je achterlijkheid en bestaat daar een vaccin tegen?
Deze keer stond die bol wel juist afgesteld, julio. Het resultaat is ernaar.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Dwaze praat. Alweer.dejules schreef: ↑12 apr 2020, 12:34Griekenland is factor 4.4 keer groter dan België en heeft 700.000 inwoners minder dan wij.
De helft van de Grieken wonen in Athene en Thessaloniki.
De anderen wonen ver verspreidt over dorpjes en eilanden.
Een virus verspreidt zich snel via clusters en die vindt je in dichtbevolkte gebieden.
Voorbeelden zijn Wuhan, Bergamo, Madrid, Barcelona, New York, ...
In onze Belgische Ardennen zijn nauwelijks besmettingen te vinden.
U heeft de gave niet om analytisch te denken.
Zoiets kan je niet leren.
Griekenland mag dan groter zijn, de helft van het land bestaat uit bergen waar geen mens woont. De anderen wonen samen in zeer dichtbevolkte gebieden. Daardoor natuurlijk óók goed te vergelijken met dit land.
Ik mag dan niet analytisch kunnen denken, maar ik merk dat julleke schrijft: 'die vindt je' . Op basis van analyse van die zin, zou je moeten weten dat er hier geen -t aan het werkwoord komt. Nu ja, dat is mijn analyse, hé. Ik weet niet of jouw analytisch denken daarmee akkoord gaat, julio? Misschien begrijp ik het verkeerd en dan lees ik het wel.
Zoiets kun je niet leren, hé?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Dat in Walloniê minder gevallen zijn komt door haar dorps structuur.
Ik heb 25 jaar een caravan gehad aan de Semois.
De meeste dorpen liggen heen en terug 30 km van een supermarkt.
Men slaat dus voedsel in voor min twee weken.
Hier woon ik op 100 meter van 4 supermarkten.En kan dus elke dag tussen besmette personen lopen.
Als ze dat al aan iedereen zijn verstand zouden krijgen niet elke dag naar de supermarkt te tenen
Hier in het gebouw 8 uur en daar zijn ze met hun karretje; elke dag dezelfde vrouwen op pad.
De meeste dorpen liggen heen en terug 30 km van een supermarkt.
Hier woon ik op 100 meter van 4 supermarkten.En kan dus elke dag tussen besmette personen lopen.
Als ze dat al aan iedereen zijn verstand zouden krijgen niet elke dag naar de supermarkt te tenen
Hier in het gebouw 8 uur en daar zijn ze met hun karretje; elke dag dezelfde vrouwen op pad.
Laatst gewijzigd door voorn op 12 apr 2020, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
En van de rest van de partijen blijft het stil,wel zelf van de toren roepen dat me solitair moet zijn,kom en spreek niet aan/over hun geld dat ze maandelijks ontvangen,want dan is men de gebeten hond, en schaamte kennen ze niet.PVDA roept alle parlementsleden op helft van loon te schenken aan strijd tegen corona.’
Goed initiatief van Mertens en laat hem deze oproep uitbreiden naar hun leden en sympathisanten. Een goede graadmeter om te zien hoe ver de echte solidariteit gaat binnen zijn eigen aanhang en de holle slogan ‘laat de rijken de crisis betalen‘ is dan misschien beter te plaatsen.
Ze hebben geen recht om spreken,als ze ontslag nemen, ontslagen worden, zelfs afgedankt wegens onbekwaam, krijgen ze een oprot premie waar men bijna 10 jaar goed kan van leven,een dik varken weet niet dat een mager honger heeft......Volgens N-VA-kopstuk Jan Jambon moeten werklozen die na drie jaar geen job vinden, eerst hun eigen middelen aanspreken voor ze recht krijgen op een leefloon. Dat betekent dat ze in eerste instantie van de opbrengst van hun woning en van hun spaarboekje moeten leven. ‘Dat is niet hard, dat is de logica zelve’, zegt Jambon in een dubbelinterview met Groen-voorzitter Wouter van Besien in Het Nieuwsblad. Jan Jambon heeft de tekst van onze journalisten twee keer nagelezen vóór publicatie.
En ze maken zich geen zorgen dat er zoveel oude mensen vroeger sterven dan normaal , en schuld gevoelens hebben ze niet( zolang het over hun eigen oudjes gaat)in hun achterhoofd draait het reken machinetje, reken maar het getal van de pensioenen die ze nu niet moeten betalen ,en eventueel de successierechten die ze nu meer gaan ontvangen, en dat er zoveel overlijdens in de rusthuizen zijn, komt omdat ze te laat, te laks en het niet dringend vonden om op tijd voor mondmaskers, en bescherm materiaal te zorgen,en volgens ik gelezen heb in tussen september en december de eerste gevallen van het corona in wuhan ontdekt,en heeft beging januari het WHO de waarschuwing gegeven dat er een pandemie is uitgebroken.......maar de ministers hebben wel de pretentie om te zeggen dat ze goed bezig
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
De kannibaal - Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25
Het schoonste voorbeeld van de domheid van de stadsmens.voorn schreef: ↑12 apr 2020, 16:04Dat in Walloniê minder gevallen zijn komt door haar structuur.
De meeste dorpen liggen heen en terug 30 km van een suppermarkt.
Hier woon ik op 100 meter van 4 supermarkten. En kan dus elke dag tussen besmette personen lopen.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Vertel dat nu eens aan de "bouwmeester" van Vlaanderen die voor verdichting pleit.De kannibaal schreef: ↑12 apr 2020, 16:41Het schoonste voorbeeld van de domheid van de stadsmens.voorn schreef: ↑12 apr 2020, 16:04Dat in Walloniê minder gevallen zijn komt door haar structuur.
De meeste dorpen liggen heen en terug 30 km van een suppermarkt.
Hier woon ik op 100 meter van 4 supermarkten. En kan dus elke dag tussen besmette personen lopen.![]()
En dan hokken ze nog samen in gemeenschappelijke gebouwen met 150 gezinnen. Een gemeenschappelijke hal met een doorstroming van minstens 100 man per uur, Een of als het meevalt 2 liften van 0.75 m². Twee of drie gemeenschappelijk verticale schachten, die zorgen voor een gezonde luchtstroming van de appartementen onderling
![]()
. De "place to be" voor een besmettelijk virus om zich knus te nestelen. Waarschijnlijk is de werkelijke besmettingsgraad hier hoger dan 50%, maar gelukkig wordt er niet gemeten, zodat niemand zich ongerust zou maken.