Corona virus

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.

13 apr 2020, 01:31

Fred1950 schreef:
12 apr 2020, 21:43
Wil. schreef:
12 apr 2020, 20:11
De kannibaal schreef:
12 apr 2020, 16:41
Twee of drie gemeenschappelijk verticale schachten, die zorgen voor een gezonde luchtstroming van de appartementen onderling 8O 8O . De "place to be" voor een besmettelijk virus om zich knus te nestelen. Waarschijnlijk is de werkelijke besmettingsgraad hier hoger dan 50%, maar gelukkig wordt er niet gemeten, zodat niemand zich ongerust zou maken.
Daar gaan ze dan onmiddellijk de groepsimmuniteit bereiken. Vanaf 60% besmettingen heeft het virus bijna geen kans om zich nog verder te verspreiden.
Tiens, had je al vroeger niet 70 % geschreven ? En wat je schrijft klopt NIET ! Iemand die tijdens de eerste besmetting lichte symptomen had ( zeg maar, weinig virusmateriaal binnen gekregen heeft ) , vertoont slechts weinig antilichamen en kan bij een nieuwe besmetting terug ziek worden. Iemand die WEL veel antistoffen heeft opgebouwd, bouwt ook nog een haard van virussen in neus, keel en luchtpijp op gedurende de incubatietijd. Na de incubatie, dit is de tijd dat het afweermechanisme nodig heeft om het virus te "ontdekken" , heeft het afweersysteem voldoende kracht om het virus te doden. Maar .... tijdens die incubatietijd kan de persoon het virus op een ander persoon overdragen door een simpele niesbui.
Eindresultaat : het virus blijft circuleren , maar zonder effect of nieuwe zieken tot ..... de immuniteit afzwakt. Dat is de reden waarom men jaarlijks vaccineert tegen een pak griepsoorten, t.t.z. om het immuunsysteem terug te activeren vooraleer het griepvirus terug aan de slag kan gaan.

Zo, mijnheer de ambtenaar, terug genoeg stof tot nadenken, neem ik aan .....
Ik zal je even zeggen hoe het zit want je slaat maar wild in het rond zonder iets te raken.

Wanneer de HIT (herd immunity threshold) wordt bereikt, hangt af van de graad van besmettelijkheid van de ziekte. Die wordt uitgedrukt door R0 (R nul). R0 is het basis reproductie getal: het aantal mensen dat door 1 drager zou besmet worden in een populatie waar iedereen vatbaar is. Bij mazelen is die zéér hoog. Bij gewone griep erg laag.

In het geval van Covid19 valt het nogal mee. De geschatte R0 ligt er tussen 1,4 en 3,9. Met die cijfers is het dan mogelijk om de HIT te berekenen. Die ligt bijgevolg tussen 29 en 74% (zie tabel). Het gemiddelde ligt dus zelfs lager dan 60%.

Ik hoop dat het zelfs voor jou duidelijk is.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

13 apr 2020, 10:12

Wil. schreef:
Fred1950 schreef:
Wil. schreef:
12 apr 2020, 20:11
Daar gaan ze dan onmiddellijk de groepsimmuniteit bereiken. Vanaf 60% besmettingen heeft het virus bijna geen kans om zich nog verder te verspreiden.
Tiens, had je al vroeger niet 70 % geschreven ? En wat je schrijft klopt NIET ! Iemand die tijdens de eerste besmetting lichte symptomen had ( zeg maar, weinig virusmateriaal binnen gekregen heeft ) , vertoont slechts weinig antilichamen en kan bij een nieuwe besmetting terug ziek worden. Iemand die WEL veel antistoffen heeft opgebouwd, bouwt ook nog een haard van virussen in neus, keel en luchtpijp op gedurende de incubatietijd. Na de incubatie, dit is de tijd dat het afweermechanisme nodig heeft om het virus te "ontdekken" , heeft het afweersysteem voldoende kracht om het virus te doden. Maar .... tijdens die incubatietijd kan de persoon het virus op een ander persoon overdragen door een simpele niesbui.
Eindresultaat : het virus blijft circuleren , maar zonder effect of nieuwe zieken tot ..... de immuniteit afzwakt. Dat is de reden waarom men jaarlijks vaccineert tegen een pak griepsoorten, t.t.z. om het immuunsysteem terug te activeren vooraleer het griepvirus terug aan de slag kan gaan.

Ik zal je even zeggen hoe het zit want je slaat maar wild in het rond zonder iets te raken.

Wanneer de HIT (herd immunity threshold) wordt bereikt, hangt af van de graad van besmettelijkheid van de ziekte. Die wordt uitgedrukt door R0 (R nul). R0 is het basis reproductie getal: het aantal mensen dat door 1 drager zou besmet worden in een populatie waar iedereen vatbaar is. Bij mazelen is die zéér hoog. Bij gewone griep erg laag.

In het geval van Covid19 valt het nogal mee. De geschatte R0 ligt er tussen 1,4 en 3,9. Met die cijfers is het dan mogelijk om de HIT te berekenen. Die ligt bijgevolg tussen 29 en 74% (zie tabel). Het gemiddelde ligt dus zelfs lager dan 60%.

Afbeelding
Ok, en dan ? Wat zijn uw besluiten na deze "hoogwaardige" analyse ?
dejules

13 apr 2020, 10:22

Fred1950 schreef:
De geschatte R0
Next.

Wil.

13 apr 2020, 11:14

dejules schreef:
13 apr 2020, 10:22
Fred1950 schreef:
De geschatte R0
Next.
Jij bent van Limburg zeker? :roll:

Wetenschappers werken vaak met voorlopige en beperkte zekerheden.
Denk jij wel analytisch? :lol:

Wil.

13 apr 2020, 11:15

Fred1950 schreef:
Wil. schreef:
Fred1950 schreef:

Afbeelding
Zeg, Sof, is dat niet overduidelijk? Als je de 'hoogwaardige analyse' wil weerleggen, ga je gang, hé.

E.T.

13 apr 2020, 11:40

Zelfs een reproductiegetal (R0) van 1,4 is meer dan dat de ziekenhuizen normaal aankunnen 8O
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Wil.

13 apr 2020, 11:45

E.T. schreef:
13 apr 2020, 11:40
Zelfs een reproductiegetal (R0) van 1,4 is meer dan dat de ziekenhuizen normaal aankunnen 8O
Nochtans is dat het kenmerk van de gewone griep. Heb jij weet van overrompelingen door die ziekte?

Wil.

13 apr 2020, 11:49

Afbeelding

Sarah Gilbert, een vaccinologe van de Oxford University beweert dat. Maar ze is maar 80% zeker, julleke.
dejules

13 apr 2020, 12:12

Wil. schreef:
13 apr 2020, 11:45

Nochtans is dat het kenmerk van de gewone griep.
U bent de laatste aardbewoner die sars-cov-2 vergelijkt met griep.
Kwakzalver!

Fred1950

13 apr 2020, 12:13

Wil. schreef:
13 apr 2020, 11:15
Fred1950 schreef:
Wil. schreef:

Afbeelding
Zeg, Sof, is dat niet overduidelijk? Als je de 'hoogwaardige analyse' wil weerleggen, ga je gang, hé.
Wat moet er overduidelijk zijn ? Ge plaatst hier wat cijfers en tabellen en ge doet er niets mee. Noemt GIJ uw bijdrage een analyse ? Ge snapt blijkbaar de betekenis van het woord niet. Uit jouw gegevens valt niets te weerleggen, maar ge weerlegt ook niet wat ik heb geschreven, iets wat met jouw tabellen en cijfers weinig of niets te maken heeft. Sorry jong, ik dacht dat ge toch wat intelligenter waart.
dejules

13 apr 2020, 12:14

Wil. schreef:
13 apr 2020, 11:14

Wetenschappers werken vaak met voorlopige en beperkte zekerheden.
U komt van de dienst verloren voorwerpen.
U heeft geen academische achtergrond noch bent U medisch geschoold.
U bent een toogviroloog.

Wil.

Te lang horizontaal liggen in de hangmat verbetert je talent voor begrijpend lezen helemaal niet. Dat blijkt alweer.

Kun jij analytisch denken? :lol:
Laatst gewijzigd door Wil. op 13 apr 2020, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

13 apr 2020, 12:16

Fred1950 schreef:
13 apr 2020, 12:13
Wat moet er overduidelijk zijn ? Ge plaatst hier wat cijfers en tabellen en ge doet er niets mee. Noemt GIJ uw bijdrage een analyse ? Ge snapt blijkbaar de betekenis van het woord niet. Uit jouw gegevens valt niets te weerleggen, maar ge weerlegt ook niet wat ik heb geschreven, iets wat met jouw tabellen en cijfers weinig of niets te maken heeft. Sorry jong, ik dacht dat ge toch wat intelligenter waart.
Als je het niet eens kunt aflezen wanneer het duidelijk voor je neus staat, dan kan geen hulp je baten.
Blijf maar bij je batterijen, Sof, daar heb je volgens mij (een niet-ingewijde) veel kennis van.

Fred1950

13 apr 2020, 12:19

Wil. schreef:
Te lang horizontaal liggen in de hangmat verbetert je talent voor begrijpend lezen helemaal niet. Dat blijkt alweer.

Kun jij analytisch denken? :lol:
Jij alleszins niet, je kan en wilt alleszins het bewijs niet leveren. Een copy-paste plaatsen kan iedereen .... en die deed hier zelfs niets terzake.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 13 apr 2020, 12:24, 2 keer totaal gewijzigd.
dejules

13 apr 2020, 12:22

Wil. schreef:
13 apr 2020, 11:49
Afbeelding

Sarah Gilbert, een vaccinologe van de Oxford University beweert dat. Maar ze is maar 80% zeker, julleke.
Een vaccin wordt normaal 2 jaar getest op neveneffecten.
Dat moet 99,9999999999999% effectief werken ZONDER neveneffecten want anders heb je kans op meer doden door het vaccin dan door het virus.
Daarom zegt men dat wij minstens 18 maanden moeten wachten vooraleer er een vaccin wordt vrijgegeven (maar men bedoelt 24 maanden om de pijn van het lange wachten te verzachten).