Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

15 apr 2020, 11:57

Voor 't ogenblik zijn er slechts twee landen in Europa waar het aantal besmettingen zo goed als niet meer toeneemt :
Oostenrijk en het G.H.Luxemburg
Ice

15 apr 2020, 12:14

De mening van een árts over covid19, hij legt precies uit wat dit coronavirus is.
En nu geen commentaren over de mán maar luisteren naar wat hij te vertellen heeft en graag een mening over de inhoud!

https://www.bitchute.com/video/lE1bYT8t5gi6/

Wie de boodschapper wil afschieten en voorbij gaan aan de boodschap: onthou u van commentaar, het gaat niet over de reputatie van de man maar over zijn professionele mening als ervaren arts.

Wil.

15 apr 2020, 12:39

Fred1950 schreef:
Voor 't ogenblik zijn er slechts twee landen in Europa waar het aantal besmettingen zo goed als niet meer toeneemt :
Je vergeet alvast Griekenland. De dagelijkse nieuwe gevallen zijn kleiner dan in Oostenrijk. Griekenland heeft een grotere bevolking dan Oostenrijk.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

15 apr 2020, 14:19

Wil. schreef:
Fred1950 schreef:
Je vergeet alvast Griekenland. De dagelijkse nieuwe gevallen zijn kleiner dan in Oostenrijk. Griekenland heeft een grotere bevolking dan Oostenrijk.
Ik kijk naar de relatieve toename ten opzichte van het totaal aantal geregistreerde gevallen op https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps ... 7b48e9ecf6 , dus de afvlakking van de curve rechts onderaan. G.H.Luxemburg scoort het best .... en Nederland scoort nog behoorlijk ... slecht ! Ook Zweden scoort slecht.

Fazal

15 apr 2020, 15:19

Laten we ons maar geen illusies maken. Het leven zal nooit meer worden zoals voorheen.
Na déze pandemie zal er binnen afzienbare tijd een andere volgen.
En daarna zal het de ene na de andere zijn, en misschien wel meerdere tezelfdertijd, zodat de mens niet meer in staat zal zijn er nog op tijd de nodige geneesmiddelen tegen te vinden.

De natuur zoekt steeds naar evenwicht, en er zijn nu al teveel mensen op deze planeet.
Nog niet zolang geleden las ik in een wetenschappelijk verslag waarin stond dat de huidige wereldbevolking met 70% zou moeten verminderen.

Nadien is er weer hoop.
De natuur kan zich dan langzaam herstellen, en er zal werk, geld en eten genoeg zijn ..., voor iedereen.

Fred1950

15 apr 2020, 16:06

Fazal schreef:
Laten we ons maar geen illusies maken. Het leven zal nooit meer worden zoals voorheen.
En daarna zal het de ene na de andere zijn, en misschien wel meerdere tezelfdertijd, zodat de mens niet meer in staat zal zijn er nog op tijd de nodige geneesmiddelen tegen te vinden.

De natuur zoekt steeds naar evenwicht, en er zijn nu al teveel mensen op deze planeet.
Nog niet zolang geleden las ik in een wetenschappelijk verslag waarin stond dat de huidige wereldbevolking met 70% zou moeten verminderen.

Nadien is er weer hoop.
De natuur kan zich dan langzaam herstellen, en er zal werk, geld en eten genoeg zijn ..., voor iedereen.
Het probleem is niet zozeer dat er teveel mensen zijn, het probleem is dat de mensen hun territorium uitbreiden en zo in contact komen met dieren ( + planten , insecten ) die voor de mens onbekende gevaren in zich dragen. De kans is inderdaad groot dat we in de toekomst terug zo'n "exotisch" virus tegen komen. Anderzijds kan men mensen meer dichter bij mekaar laten samenhokken ( de zgn. verdichting waar onze Vlaamse bouwmeester het er zo graag over heeft ) en dan ontstaat er meer kans op een epidemie die heel snel uitbreidt zoals in Wuhan. Er zijn inderdaad teveel mensen op de wereld, maar wat doe je er aan. :) Ik kom net van de straat af wegens boodschappen, en zie, er loopt geen volk meer rond. Ik waande mij terug in de jaren '60 :lol: Dat de wereld niet meer wordt zoals voorheen zal een feit zijn, alleen is de vraag, hoe zal die er dan uitzien. Voor mijn part mag al dat goedkoop vakantiegevlieg verdwijnen. Ik heb de tijd gekend dat men 500 Euro moest betalen voor een economy class vlucht van Brussel naar München en terug, en dat mag er voor mijn part terug komen. Veel reizen naar Tenerife puur uit naäperij maar hebben nog niets eens de schoonheid van de Ardennen weest bewonderen. En als de economie op een laag pitje gaat draaien zullen diegenen die zelf wat in mekaar kunnen steken of repareren de overwinnaars worden. Dat was in de jaren '50 en '60 ook het geval toen er amper iets te vinden was, of het verschrikkelijk duur was.

Fazal

15 apr 2020, 17:12

Fred1950 schreef:
15 apr 2020, 16:06
Er zijn inderdaad teveel mensen op de wereld, maar wat doe je er aan. :)
Wij ...? Niks. Daar zal de natuur wel voor zorgen.
Misschien ook nog met iets waardoor de mens onvruchtbaar wordt!?
Die vruchtbaarheid is trouwens sedert 1961 al serieus aan het afnemen.
Zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Vruchtbaarheidscijfer
en: https://www.mo.be/opinie/groei-wereldbe ... t-om-actie
De natuur is in ieder geval druk bezig met het evenwicht proberen te herstellen, hetgeen haar mettertijd zal lukken ook.
Maar voor de rest heb je gelijk.
Laatst gewijzigd door Fazal op 15 apr 2020, 17:26, 3 keer totaal gewijzigd.

Wil.

15 apr 2020, 17:22

Fred1950 schreef:
15 apr 2020, 14:19
Wil. schreef:
Fred1950 schreef:
Ik kijk naar de relatieve toename ten opzichte van het totaal aantal geregistreerde gevallen op https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps ... 7b48e9ecf6 , dus de afvlakking van de curve rechts onderaan. G.H.Luxemburg scoort het best .... en Nederland scoort nog behoorlijk ... slecht ! Ook Zweden scoort slecht.
De onderste regel telt: hoeveel doden op de ganse bevolking wanneer de hele pandemie is uitgewerkt.
Je bent beleidsmaker en je mag kiezen: 101 doden op 10,7 miljoen mensen of 393 doden op 8,8 miljoen mensen.

Voorlopig zitten we nog maar aan de helft van het totaal aantal doden van deze eerste golf. Er komt nog wel een golf, maar die zal minder ernstig zijn.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio

15 apr 2020, 18:08

Waarom sommige wetenschapper zitten te klooien met virussen, ze het DNA/RNA willen veranderen,is dat opgelegd, zit er een plan achter,ze nemen wel grote risico's want als het de bedoeling is om een heel dodelijk virus te kweken,zouden ze zelf het slachtoffer kunnen zijn,of is het om een vaccin te ontwikkelen,voor dat er een uitbraak is?
Niemand weet wat er in het hoofd van dictators of ander machtspersonen zit......
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/am ... ~a5928a9d/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Aelbrecht

15 apr 2020, 18:41

Fazal schreef:
Ik sluit me hier volledig bij aan.

Fazal

15 apr 2020, 19:01

tokkio schreef:
Waarom sommige wetenschapper zitten te klooien met virussen, ze het DNA/RNA willen veranderen,is dat opgelegd, zit er een plan achter,ze nemen wel grote risico's want als het de bedoeling is om een heel dodelijk virus te kweken,zouden ze zelf het slachtoffer kunnen zijn,of is het om een vaccin te ontwikkelen,voor dat er een uitbraak is?
Niemand weet wat er in het hoofd van dictators of ander machtspersonen zit......
- zouden ze zelf het slachtoffer kunnen zijn
Risico's van 't vak ingecalculeerd?

- of is het om een vaccin te ontwikkelen,voor dat er een uitbraak is?
Goed mogelijk dat dat vaccin tegen het coronavirus al bestaat.

Actemra, een immunosuppressief geneesmiddel tegen reumatoïde artritis dat in 2017 goedgekeurd werd om cytokinestormen bij kankerpatiënten te bestrijden, is al met succes uitgetest op Ryan Padgett, een spoedarts in het EvergreenHealth Medical Center in Seattle (Washington).

Niet enige patiënt op die manier genezen.
In hetzelfde ziekenhuis werd een 33-jarige moeder van drie met identieke symptomen als Padgett op dezelfde manier behandeld. Ook zij sloeg zich erdoor en stelt het intussen goed..

https://nl.metrotime.be/2020/04/14/must ... handeling/

Maar déze 2 zwaluwen maken de lente nog niet!

Fred1950

15 apr 2020, 19:25

tokkio schreef:
....
Waarom sommige wetenschapper zitten te klooien met virussen, ze het DNA/RNA willen veranderen,is dat opgelegd, zit er een plan achter,
.....
Bwah, wat denk je dat Van Ranst doet met al de virussen die in zijn diepvries steken ? Spelen ! Dit noemt "fundamenteel wetenschappelijk onderzoek". Het leidt meestal tot niets, en het enige doel is kennis vergaren. Misschien dat men met dit soort en ander onderzoek ooit het mechanisme ontdekt dat er voor gezorgd heeft dat het leven op aarde er kwam. Dit is allemaal pure chemie, niets meer dan dat, maar dan wel van een uitzonderlijke complexiteit ( véééééél ingewikkelder dan water in zuurstof en waterstof splitsen , ook dat is chemie :lol: )

Fazal

15 apr 2020, 19:33

Fazal schreef:
In datzelfde verslag las ik ook dat, mocht men het coronavirus zijn gang laten gaan, en de mensen niet proberen te redden, binnen de kortste tijd de wereldbevolking zou gereduceerd zijn tot ± 30%.
Alleen mensen die er immuun voor zijn, zouden nog kunnen overleven.
Het is zoals al altijd en overal, de zwaksten moeten eruit.

Fred1950

15 apr 2020, 20:13

Fazal schreef:
15 apr 2020, 19:33
....
Alleen mensen die er immuun voor zijn, zouden nog kunnen overleven.
Het is zoals al altijd en overal, de zwaksten moeten eruit.
En wie zou er immuun kunnen voor zijn ? Niemand ! Maar er zullen veel meer dan 30 % overlevenden zijn. Men stelt nu vast dat veel verzorgend personeel in WZC's besmet zijn zonder symptomen, idem vaststelling voor kinderen en jongeren. Dat zijn allemaal overlevers.

boeffer

16 apr 2020, 00:20

Ik heb Ice hare link bezien, meer zouden dat moeten doen. Dit leek op zoals vroeger: een pastoor in de preekstoel die de mensen toesprak. Als ge durfde kijken dan was er stemverheffing en nam hij u op de korrel.
Maar hoe bestuur je, leid je, controleer een grote bende, dus geen 1 voor 1 of brave enkelingen?
Met de zweep erop en lockdown.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk