Corona virus
-
dejules
Uit tests op immuniteit van de Nederlandse bloedbank Sanquin blijkt dat 3 procent van de Nederlandse bloeddonors antistoffen hebben tegen covid-19, de ziekte die door het coronavirus wordt veroorzaakt. Dat zegt RIVM-directeur Jaap van Dissel in de Tweede Kamer. Mocht dit representatief zijn, dan betekent dit dat een half miljoen Nederlanders het coronavirus inmiddels in meer of mindere mate heeft gehad en dat nog 16.800.000 het moeten krijgen.
-
dejules
Maandenlang al maken de Chinezen de wereld blaasjes wijs over het coronavirus. Terwijl ze aan het thuisfront klokkenluiders zoveel mogelijk het zwijgen opleggen. Het wantrouwen is nu zo groot, dat zelfs het verhaal over de uitbraak op de markt van Wuhan niet meer geloofd wordt. “Er is geen rechtstreeks bewijs dat het uit een lab komt. Maar op dit moment wijzen veel elementen in die richting.”
https://www.hln.be/de-krant/hoe-china-d ... a5db74dd6/
https://www.hln.be/de-krant/hoe-china-d ... a5db74dd6/
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Enkele jaren geleden vertelde een ambtenaar van financiën me dat er op vrijdagmiddag nooit gewerkt wordt. Iedereen gaat gewoon naar huis of naar de kroeg.paullamb schreef: ↑15 apr 2020, 22:56Een ambtenaar die ze willen omscholen tot naaien?
Zo een man of vrouw heeft anders niets gedaan dan koffie drinken of gaan halen voor hun baas.
Gazetten lezen en af en toe een nota lezen en naar de pc staren of er iets intéressant op staat.
Ik zit al dagen te mailen dat er een fout zit bij My Fin. Geen antwoord.
Vanmorgen om 9 hr naar een hoofdkantoor gereden. Ah ja ,nummertje trekken want het was pauze
Om 10 hr ontvangen. Neen dit was niets voor hun. Gelieve even te wachten, want het is overleg.
Half twaalf. ,sorry hoor, middagpauze. Nog een geduld. Om 13.30 hebben ze gebeld naar Brussel.
Daar wisten ze ervan, maar tja, het was juist Pasen geweest en ze moesten het probleem nog even bestuderen.
Als boerke versta ik dat niet. Het is nog niet opgelost. Maar vriendelijk zijn ze wel. Mail gehad, Sorry M
We werken eraan, maar we hebben nog tijd tot 15 Mei om alles op punt te stellen.
Jawatte
-
dejules
Er zijn de afgelopen 24 uur 417 nieuwe doden door het coronavirus gerapporteerd in België, wat het totaal nu op 4.857 doden brengt. Er liggen momenteel nog 5.309 patiënten in het ziekenhuis. De voorbije 24 uur waren er 310 nieuwe opnames. Op intensieve zorgen liggen 1.182 personen, een lichte daling van 22 patiënten in vergelijking met gisteren. 455 patiënten werden uit het ziekenhuis ontslagen.
Ik geloof niet dat wij in de zomer "losgelaten" worden.
Schrijf maar op 90% vd Belgische horeca gaat failliet.
Ik geloof niet dat wij in de zomer "losgelaten" worden.
Schrijf maar op 90% vd Belgische horeca gaat failliet.
-
dejules
Universitaire ziekenhuizen zoeken ouderen voor test met tbc-vaccin
Radboudumc en UMC Utrecht starten vandaag met een onderzoek naar de invloed van tuberculose-vaccin BCG op het coronavirus onder ouderen. Een groep van 1600 60-plussers kan zich opgeven.
Uit eerder onderzoek bleek dat dit tuberculose-vaccin het immuunsysteem een oppepper geeft die leidt tot meer bescherming tegen griep. Maar het is niet bekend of dat ook voor andere infecties, zoals corona, geldt.
Bij dit onderzoek krijgt de helft van de deelnemers het tuberculose-vaccin en de andere helft een placebo. Het onderzoek moet uitwijzen of er een verschil te zien is in het aantal besmettingen en of het de ernst van de symptomen vermindert bij ouderen met covid-19.
Radboudumc en UMC Utrecht starten vandaag met een onderzoek naar de invloed van tuberculose-vaccin BCG op het coronavirus onder ouderen. Een groep van 1600 60-plussers kan zich opgeven.
Uit eerder onderzoek bleek dat dit tuberculose-vaccin het immuunsysteem een oppepper geeft die leidt tot meer bescherming tegen griep. Maar het is niet bekend of dat ook voor andere infecties, zoals corona, geldt.
Bij dit onderzoek krijgt de helft van de deelnemers het tuberculose-vaccin en de andere helft een placebo. Het onderzoek moet uitwijzen of er een verschil te zien is in het aantal besmettingen en of het de ernst van de symptomen vermindert bij ouderen met covid-19.
-
dejules
Wij hebben in onze buurt een "voetbalkelder". Die is nu omgedoopt tot "mancave". Wij komen daar regelmatig bijeen en hebben onze eigen gemaakte wijn en voor mij mijn Cristallekes (ik drink geen wijn behalve witte bij mijn visgerecht en eiswein). Wij zijn hobby koks en koken bij bijna elke samenkomst. Wij hebben ons georganiseerd zoals de moslims nl de vrouwen apart. Wij hebben geen last van controles. De burgemeester en de korpschef wonen in onze residentiële straat en maken deel uit van ons gezelschap.
-
dejules
Wanneer mag ons land uit lockdown? Dit zijn de 6 voorwaarden die de Wereldgezondheidsorganisatie oplegt
1.het aantal besmettingen met het coronavirus is onder controle en blijft beperkt tot enkele “sporadische clusters van besmettingen
2. Het gezondheidssysteem moet voldoende (kunnen) testen
3. In ziekenhuizen en zorginstellingen moet het risico op uitbraak tot het minimum herleid worden
4. Preventieve maatregelen op het werk en op scholen
5. Het risico op import van besmettingen moet tot het minimum herleid worden
6. Gemeenschappen en individuen zijn geëngageerd om zich de ‘nieuwe normen’ eigen te maken
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/wa ... ~a509e02b/
1.het aantal besmettingen met het coronavirus is onder controle en blijft beperkt tot enkele “sporadische clusters van besmettingen
2. Het gezondheidssysteem moet voldoende (kunnen) testen
3. In ziekenhuizen en zorginstellingen moet het risico op uitbraak tot het minimum herleid worden
4. Preventieve maatregelen op het werk en op scholen
5. Het risico op import van besmettingen moet tot het minimum herleid worden
6. Gemeenschappen en individuen zijn geëngageerd om zich de ‘nieuwe normen’ eigen te maken
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/wa ... ~a509e02b/
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Julio, blijf van die alcohol af! Je hebt dit vanmorgen óók al eens gepost. 't Is niet omdat je alles dubbel ziet dat je ook dubbel moet posten, hé , kadee.dejules schreef: ↑16 apr 2020, 11:40Universitaire ziekenhuizen zoeken ouderen voor test met tbc-vaccin
Cristal en whisky ... gelukkig draag je die pamper nog.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
dejules
Ik ben een gelegenheidsdrinker en drink met mate en enkel in gezelschap. Ik ben nooit dronken.
In het bedrijfsleven wordt alcoholmisbruik NOOIT getollereerd en leidt steeds tot ontslag op staande voet.
In de ambtenarij wordt dat beschouwd als arbeidsziekte en worden die mensen doorbetaald.
Tot welke groep behoorde jij?
-
dejules
Von der Leyen: excuses aan Italië
De EU biedt Italië excuses aan voor het uitblijven van steun na de eerste coronabesmettingen in dat land. Dat heeft voorzitter van de Europese Commissie Ursula von der Leyen gezegd in het Europees Parlement. "Ja, het klopt dat niemand hiervoor klaar was. Het klopt ook dat er te weinig steun was toen Italië in het eerste begin hulp nodig had. En daarvoor moet Europa als geheel zijn oprechte excuses aanbieden."
De EU biedt Italië excuses aan voor het uitblijven van steun na de eerste coronabesmettingen in dat land. Dat heeft voorzitter van de Europese Commissie Ursula von der Leyen gezegd in het Europees Parlement. "Ja, het klopt dat niemand hiervoor klaar was. Het klopt ook dat er te weinig steun was toen Italië in het eerste begin hulp nodig had. En daarvoor moet Europa als geheel zijn oprechte excuses aanbieden."
-
De kannibaal - Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

Toch eens de speciale aandacht voor de dynamische aanpak van de Vlaamse minister president tijdens de veiligheidsraad. De aandacht van alle collega's wordt er op gevestigd dat het 14h30 is, de tijd dat onze president zijn middagslaapje doet. Het hoofd kwartier in Antwerpen heeft er de nadruk op gelegd dat het voor iedereen duidelijk moet zijn , dat hij daar dik tegen zijn goesting zit. De dag voordien werd de onderste lip met een lading Botox onder handen genomen, opdat de kijker de indruk zou krijgen dat de lip ver onder de kin uitkomt. Voor de wallen onder de ogen, werd er waarschijnlijk ook gebruik gemaakt van Botox, om de indruk te versterken dat hij nood heeft aan een goeie nachtrust. Waarschijnlijk zitten er een paar citroenen in zijn mond geduwd, of misschien zelfs een hoop teentjes look om er zuur genoeg uit te zien en een ondraaglijke stank te verspreiden om mevrouw Wilmes het leven zuur te maken.
Wij kunnen als Vlaming fier zijn dat wij door een dergelijke figuur vertegenwoordigd worden. Lang leve de President.