Coronavirus
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Toch chapeau dan aan deze die tenminste meedenken of een poging doen tot.... Ik zie er dagelijks de revue passeren die beter betaald worden, langer gestudeerd hebben en godbetert om de 24 hr hun mening herzien omdat ze het zelf niet weten en wat toch als zoete koek geslikt wordt, zelfs hier op datzelfde seniorennet.E.T. schreef:
De afgelopen maand zijn er hier op Seniorennet alleen al, zeker een tiental geneesmiddelen/kuren/vitaminen als de oplossing aangebracht …
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Echte wetenschappers zijn keihard in hun labo's aan 't werk! Die hebben echt geen tijd om wat berichtjes te posten op de sociale media
Wetenschappelijk onderzoek is ook toegeven dat men fout zit/zat. En de waarheid vertellen is niet altijd leuk en/of gewenst. Er zijn er nu nogal wat die onze covid sterftecijfers aan de hoge kant vinden MAAR de oversterfte in de WZC en RVT's is er wel degelijk. Het heeft geen enkele zin je kop in 't zand te steken
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Klopt, maar constant moeten toegeven dat men fout zit/zat heeft niks meer met wetenschap te maken maar eerder met natte vinger werk. Madame Soleil zou het beter kunnen.E.T. schreef:
Wetenschappelijk onderzoek is ook toegeven dat men fout zit/zat.
Leuk doordenkertje.Echte wetenschappers zijn keihard in hun labo's aan 't werk!
Doet iemand dat hier op sennet, zijn kop in het zand steken bij die oversterftes? Ik kan er over gelezen hebben maar als u het zegt.MAAR de oversterfte in de WZC en RVT's is er wel degelijk. Het heeft geen enkele zin je kop in 't zand te steken![]()
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Maar blijkbaar gelooft niemand op Sennet dit :
Fred1950 schreef: ↑17 apr 2020, 10:38Gans die paniek vindt hier ook plaats in de WZC's, Hier worden doden zelfs dubbel geteld, en die werden ook pas later doorgegeven. NA die correctie is in China het aantal doden nog steeds kleiner dan hier ( 4636 in China , 4857 in België ) . Als je het procentueel bekijkt tussen China met zijn 1,7 miljard inwoners en België met zijn 11 miljoen inwoners, dan mag China meer dan 400.000 doden hebben om te kunnen "concurreren" met België.dejules schreef: ↑17 apr 2020, 09:03.....
Het coronavirus heeft in de Chinese stad Wuhan, waar de epidemie eerst opdook, 3.869 doden gemaakt. Dat zijn er plots 1.290 meer dan wat de autoriteiten in Wuhan de laatste weken communiceerden. Dat meldt de Chinese staatszender CCTV.
In een op de sociale media verspreid persbericht legt de stad Wuhan uit dat op de piek van de epidemie sommige patiënten thuis overleden omdat ze niet in de ziekenhuizen opgenomen konden worden. Ze werden dus niet geteld in de officiële statistieken, die enkel rekening hielden met wie in een ziekenhuis overleed. Ook werden meldingen pas veel later doorgegeven of waren ze onvolledig, omdat medische hulpverleners en instellingen overweldigd waren door de epidemie.
.....
Is het blindheid uit chauvinisme of uit flamigantisme dat men dit niet kan of wil zien ( ook de virologen en politiekers maken blijkbaar deze bedenkingen niet ). Het enige verweer dat je "soms" eens hoort is dat de buurlanden "ook" geen correcte cijfers meedelen, en met dit soort beweringen dekt men met zalf de eigen wonden dicht. Walgelijk.Fred1950 schreef: ↑17 apr 2020, 13:24Die hebben SARS , MERS , het vogelgriep virus gekend. Die weten hoe er mee om te gaan en hebben zelfdiscipline ! Weet je wat "case-fatality-ratio" is ? In België is dat het hoogst in Europa , nl. 14,29 % Dat betekent in de praktijk dat alleen de zwaarder zieke personen opgenomen worden, dus dat het aantal geregistreerden ver onder het werkelijk aantal besmette personen ligt. Het aantal geregistreerden in België is in verhouding met het bevolkingsaantal ook op de koop toe stukken hoger dan in onze buurlanden , zelfs in vergelijk met Italië. Dit bewijst dat we dom , ongedisciplineerd , slordig leven. Maar goed , "het is maar een griepje".Dat verzorgend personeel in WZC's vanaf de quarantaine geen mondmasker moesten dragen is er ver over. De personen die hiervoor verantwoordelijk zijn moeten voor een rechtbank verschijnen.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
In élk land worden mensen met Covid pas in het ziekenhuis opgenomen zodra ze ziek genoeg zijn om niet meer thuis te kunnen blijven. Bijgevolg is de Case Fatality Ratio prima vergelijkbaar: hoeveel gevallen werden er binnengebracht in belgische ziekenhuizen? En hoeveel in Nederlandse, Franse, Spaanse enz. ? Van die gevallen die opgenomen werden in een ziekenhuis kent men grote nauwkeurigheid het aantal mensen dat sterft.
Dus is de verhouding doden tov het aantal opnames in een ziekenhuis een heel goede barometer.
Daarnaast is er het aantal mensen dat zodanig verzwakt, oud en ziek is dat ze niet meer naar een ziekenhuis worden gebracht. Dat fenomeen stelt men ook vast in Nederland, Frankrijk en Spanje. Die mensen sterven vooral in zorgcentra en een aantal ook thuis. We zullen de oversterfte van die groep pas kennen over een maand of 2 - 3. Dán zullen we een heel goed benaderend getal kunnen kleven op het totaal aantal corona-overlijdens.
Dus is de verhouding doden tov het aantal opnames in een ziekenhuis een heel goede barometer.
Daarnaast is er het aantal mensen dat zodanig verzwakt, oud en ziek is dat ze niet meer naar een ziekenhuis worden gebracht. Dat fenomeen stelt men ook vast in Nederland, Frankrijk en Spanje. Die mensen sterven vooral in zorgcentra en een aantal ook thuis. We zullen de oversterfte van die groep pas kennen over een maand of 2 - 3. Dán zullen we een heel goed benaderend getal kunnen kleven op het totaal aantal corona-overlijdens.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Heel juist , en die is met 14,29 % de hoogste in Europa. Een week geleden stonden we nog op de derde plaats na het Verenigd Koninkrijk en Italië. En diegenen die door de huisdokter niet naar een ziekenhuis worden gestuurd komen ook niet in de statistieken terecht. Het feit dat ONS cijfer van "geregistreerde" besmettingen procentueel veel hoger ligt dan in onze buurlanden, betekent ook dat er procentueel nog veel meer besmette personen rondlopen dan in onze buurlanden.
Benaderend , juist ! En binnen 2 - 3 maand zijn die cijfers ook al "verzwakt" of niet meer achterhaalbaar. Men kan perfect testen, zelfs met een bloedafname of een stervende het virus te pakken heeft, en zo bepalen of hij aan het virus aan het sterven is. Een covid patiënt sterft door verstikking, en laat dit ook een duidelijke aanwijzing zijn. Als gij u dingen wilt laten wijsmaken met "statistieken van oversterfte" , dan is dat u goed recht, maar ik trap daar niet in, puur omdat men voor 100 % kan bepalen of iemand aan covid sterft of niet, zowel in een WZC als thuis. Punt. Zelfs als iemand op straat dood zou liggen kan men dit door autopsie nog achterhalen.Daarnaast is er het aantal mensen dat zodanig verzwakt, oud en ziek is dat ze niet meer naar een ziekenhuis worden gebracht. Dat fenomeen stelt men ook vast in Nederland, Frankrijk en Spanje. Die mensen sterven vooral in zorgcentra en een aantal ook thuis. We zullen de oversterfte van die groep pas kennen over een maand of 2 - 3. Dán zullen we een heel goed benaderend getal kunnen kleven op het totaal aantal corona-overlijdens.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 18 apr 2020, 00:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Als men nu eens er bij zegt dat land is X groter of heeft zoveel mensen op hun grondgebied(inwoners, gastarbeiders, seizoensarbeiders, vluchtelingen, toeristen, transmigranten, illegalen, etc).
Het kl België gaat mss 4 maal in Spanje. Het lijkt of men zegt zomaar wat.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Als ik hierboven het over "procentueel" heb, dan heb ik het over het aantal besmettingen tegenover het aantal inwoners van dat land. België kent 11 miljoen inwoners , Nederland 17 miljoen , Italië ongeveer 60 miljoen. Het aantal geregistreerde besmettingen per land vind je hier : https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps ... 7b48e9ecf6 Rest dus de regel van drie toe te passen of gewoon het aantal besmettingen per miljoen inwoners te vergelijken met mekaar. België met zijn 36.138 besmettingen telt dus 36.138 gedeeld door 11 of 3285 geregistreerde besmettingen per miljoen inwoners. De rest laat ik aan u over ( het aantal inwoners van een land vind je op Wikipedia terug )boeffer schreef: ↑18 apr 2020, 00:07Als men nu eens er bij zegt dat land is X groter of heeft zoveel mensen op hun grondgebied(inwoners, gastarbeiders, seizoensarbeiders, vluchtelingen, toeristen, transmigranten, illegalen, etc).
-
DelaVega - Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05
E.T. schrijft:
> De afgelopen maand zijn er hier op Seniorennet alleen al, zeker een tiental geneesmiddelen/kuren/vitaminen als de oplossing aangebracht …(eigen onderlijning)
Ik ben ontsnapt aan de begrafenisondernemer dankzij mijn zelfzorgmiddelen.
Ik doe enorm mijn voordeel met mijn kennis over alternatieve geneeskunde. Van dat covidje heb ik dus geen angst meer. Integendeel: het virusje heeft van mij angst gekregen na mijn overwinning tegen zijn infiltratie afgelopen maanden. 
Dat zal bij mij dus niet meer op bezoek durven komen.
> De afgelopen maand zijn er hier op Seniorennet alleen al, zeker een tiental geneesmiddelen/kuren/vitaminen als de oplossing aangebracht …(eigen onderlijning)
Ik ben ontsnapt aan de begrafenisondernemer dankzij mijn zelfzorgmiddelen.
Dat zal bij mij dus niet meer op bezoek durven komen.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.
-
DelaVega - Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05
Politici zouden gratis voedingssupplementen - vooral vitamine C - moeten uitdelen aan de bevolking en de economie kan per direct volledig opgestart worden. Van Ranst & co kunnen dan terug in hun stal gezet worden. Waar wachten ze nog op. Vooruit met de geit.

Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
En dus MOET zo'n overlijden als zodanig gerapporteerd worden. Het leven kan simpel zijn, toch?Een covid patiënt sterft door verstikking, en laat dit ook een duidelijke aanwijzing zijn.
Gebruik de weinige testen daar waar het zin heeft! Test de zorgverleners
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
-
Aelbrecht - Lid geworden op: 02 mei 2019, 16:45
Op vakantie gaan zit er niet in (naar het buitenland) tot zeker volgend jaar. Misschien eens een regionale uitstap en later misschien nog eens naar zee. (naar zee misschien eind 2020 )
Als mensen dus terug gaan werken (na economische werkloosheid), als ze dan nog werk hebben, gaan ze minder geld hebben en reizen zal, als het weer wordt toegelaten, veel veel duurder zijn.
Indien iemand dus van plan is om "mémé in huis te nemen", kan er best rekening mee houden dat "mémé" tamelijk lang bij de familie kan / zal verblijven.
-
figaretto - Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Inderdaad. Maar het blijft een bijna onmogelijke zaak om alle overlijdens in de WZC's al dan niet te catalogiseren onder Covid. Een goede benadering lijkt me de volgende : men gaat na wat het aantal overlijdens in die centra waren in een gelijkaardige periode van vorig jaar en vergelijkt deze met de huidige periode. Hierdoor zou men een vrij nauwkeurig beeld kunnen krijgen van de ravage door het virus. Uiteraard dient men dan ook het juiste aantal bewoners kennen in die WZC's bij de aanvang van beide periodes en deze cijfers in de berekening opnemen.
Dit brengt natuurlijk geen aarde aan de dijk, maar indien men dan toch graag richtcijfers heeft...
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
De zuurstofwaarde wordt telkens gemeten in je bloed om je op te volgen. Anders vlieg je aan de machine.
Maar welke medicijnen geven ze je ondertussen?
-Zou je mogen kiezen, nog juist gegoogled dat die kuur succes zou hebben en je wil ervoor tekenen https://www.hln.be/nieuws/buitenland/ex ... gle.com%2F
Of gewoon alles ondergaan ?
Maar welke medicijnen geven ze je ondertussen?
-Zou je mogen kiezen, nog juist gegoogled dat die kuur succes zou hebben en je wil ervoor tekenen https://www.hln.be/nieuws/buitenland/ex ... gle.com%2F
Of gewoon alles ondergaan ?
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk