Corona virus

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

gast43

18 apr 2020, 10:32

Voorn , denk dat niemand zoiets had verwacht wat er nu gebeurd .

Sorry de winkels kunnen hun producten verkopen online , hun website uitbreiden
en online betalen , en drive in , en genoeg afstand houden inladen en weg ermee .
Dan moet er niemand van werknemers of zaakvoerders in contact komen .
Maar ze kijken ook veel liever de kat uit de boom en dan verschieten dat hun buurlanden
met de hap weg zijn . Sorry maar dat is al jaren zo met online verkoop !!
Dat ze ook site maken zoals Bol.com om te beginnen
Hoofdzetels van doe het zelf zaken hebben bijna allemaal online site wat houd hun tegen
bestellen online en direct betalen ,en dat ze leveren aan hun winkels en ook drive in
En ga zo maar door , spijtig dat ik geen it'er ben , zou de mensen helpen .
Je kan website online kopen , oké kost geld maar geen inkomsten
is veel slechter . Kbc kun je in 10 stappen starten webshop .Je kan voor eigen vervoer kiezen , of contract met Bpost of andere bedrijven mogelijkheden genoeg .
dejules

18 apr 2020, 10:40

Dicksy schreef:
18 apr 2020, 10:21
dejules schreef:

Dicksy schreef: ↑Vandaag, 08:23
Wie ligt daar nu in godsnaam wakker van.
Het motto luidt: ‘Eerst de gezondheid van de mensen, dan de economie’/quote]
‘Hun geld was belangrijker dan onze gezondheid’

Wat schreef u allemaal:
dejules15 mar 2020, 11:49
U zegt hetzelfde als De Wever nl economie is belangrijker dan mensenlevens.
In crisistijden komt het goede en het slechte boven bij de mens.
U bent een slecht mens!
dejules14 mar 2020, 11:32
De Wever wou helemaal niet ingrijpen.
Economische belangen waren veel belangrijker dan de gezondheid van de mensen.
dejules12 mar 2020, 00:44
Er is in België maar 1 man van zijn voetstuk gevallen en dat is Mijnheer De Wever.
Hij vindt dat de economie belangrijker is dan de gezondheid van zijn Vlaams volk.
Enz, enz, enz.........

En nu gaat u de mensen waarschuwen met uw posting met datgene wat Steemans zegt over de aankomende economische crisis...... :roll: :roll: :P :P :P :P

U verdedigde het motto ‘Eerst de gezondheid van de mensen, dan de economie’, en dat bewijzen uw eerdere postings, terwijl ze net hand in hand kunnen gaan en ik al eerder hier geschreven heb.
U draait als een windhaan.
Gisteren in De Afspraak op vrijdag zei De Roover (N-VA) dat er geen geld was voor de sociale zekerheid. Voor hun was een indexering van 0 de enige optie. Op de vraag van De Vadder dat steeds meer mensen ouder worden en meer medische zorgen nodig hebben en de gezondheidsuitgaven mee moesten groeien kwam er alleen een minwarige blik en schouderophalen vanwege De Roover en "er is geen geld".
Die partij weet dat ze heeft afgedaan.
De vele honderden reacties op de sociale media na de uitzending van gisteren waar De Roover het echte gelaat van de N-VA liet zien (alleen voor de rijken) spreken boekdelen. Tuurlijk gaan die de volmachten niet verlengen. Dat hoeft ook niet, de N-VA is niet nodig gezien er een ruime meerderheid is bij de andere partijen.
Bij de volgende verkiezingen gaat het Vlaams Belang elk uur op de radio reclameboodschappen laten horen met uitspraken van N-VA-politici : "Eerst huis opeten en dan pas ocmw", "Er valt nog veel te rapen in de sociale zekerheid", "We moeten met zijn allen langer werken maar er is geen geld voor hogere pensioenen", ...
Alle andere partijen gaan dat overnemen, U kunt daar gif opnemen. De N-VA weet dat en kruipt in een hoekje, radeloos. Hun voorzitter heeft niets meer te zeggen, niemand luistert nog. Jambon en De Roover zijn pensioengerechtigd en bollen het af, ... Die partij is stuurloos en kan geen enkele kiezer nog aanspreken want ondertussen is bijna iedereen werkloos, ziek of gepensioneerd en die mensen brengen niets op en kosten alleen maar geld. De N-VA is er alleen voor hardwerkende Vlamingen en vooral voor de rijken. De rest is ballast.
dejules

18 apr 2020, 10:44

Dicksy schreef:

U verdedigde het motto ‘Eerst de gezondheid van de mensen, dan de economie’, en dat bewijzen uw eerdere postings
Ik blijf dat verdedigen tot mijn dood.
U bent heel uw leven afhankelijk geweest vd staatskas en U wilt dat mensen terug gaan werken om U uw dubbel pensioen te voederen.
U zit niets in met andere mensen maar zij ook niet met U.
dejules

18 apr 2020, 11:03

Ondertussen is de N-VA zijn laatste overgebleven kiezers ook nog aan het buitenwerken :
Als het van Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) afhangt, dan duurt het schooljaar langer dan normaal - voor de leerkrachten dan toch.
De reacties vanuit het onderwijs zijn eenduidig en luid negatief.
Nu goed, Weyts mag de scholen open doen maar hij vergeet 1 ding nl niet hij heeft de scholen gesloten.
De dag voor de lockdown en de sluiting vd scholen hadden zich een recordaantal onderwijzers ziek gemeld zodat het onmogelijk was geworden om nog functioneel te zijn en ze open te houden. Weyts stond voor het blok.
Als hij ze volgende week terug opent krijg je hetzelfde nl massale ziekmeldingen.
Kinderen zijn asymptomatisch dwz als zij drager zijn van covid-19 hebben ze geen ziekteverschijnselen maar dragen zij dat wel over op anderen.
Daardoor hebben de medewerkers op de scholen een aangeboren angst gekregen voor die kinderen want voor hun kan covid-19 ernstige gevolgen hebben (los vh feit dat zij het kunnen overdragen op hun gezin, ouders, ...) nl blijvende invaliditeit en zelfs de dood als gevolg.
dejules

18 apr 2020, 11:06

Ook bij tuincentrum Van Uytsel in Kontich blijft de verwachte stormloop voorlopig uit. Vlak voor de opening was het er een beetje aanschuiven, maar toen de deuren opengingen raakte uiteindelijk iedereen op korte tijd gewoon binnen.
dejules

18 apr 2020, 11:09

290 overlijdens en 303 nieuwe hospitalisaties
Dat meld het crisiscentrum. 192 van die overlijdens vielen in de woon-zorgcentra.

Fred1950

18 apr 2020, 11:25

dejules schreef:
18 apr 2020, 11:09
290 overlijdens en 303 nieuwe hospitalisaties
Dat meld het crisiscentrum. 192 van die overlijdens vielen in de woon-zorgcentra.
Wat me niet bevalt is dat het aantal "Bevestigde COVID-19 gevallen" per dag amper daalt ! Dat het aantal ziekenhuis opnames daalt kan puur te wijten zijn dat men nu de zwaardere gevallen opneemt en voordien ook de minder erge gevallen opnam.

De curve onderaan voor België hier : https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps ... 7b48e9ecf6 vertoont nog steeds een rechte lijn zonder afbuiging naar rechts toe. Vergelijk dat eens met de curve van Oostenrijk of zelfs Zwitserland en het G.H. Luxemburg. Het panel Van Gucht brengt alle dagen de good news show om ons te sussen, maar echt positief is de evolutie niet.

Fazal

18 apr 2020, 11:29

Juist! En bij Van Gucht, ligt het er dik op.

Dicksy

18 apr 2020, 11:46

dejules schreef:
dejules Gisteren, 11:46
Wij hebben in onze buurt een "voetbalkelder". Die is nu omgedoopt tot "mancave". Wij komen daar regelmatig bijeen en hebben onze eigen gemaakte wijn en voor mij mijn Cristallekes (ik drink geen wijn behalve witte bij mijn visgerecht en eiswein). Wij zijn hobby koks en koken bij bijna elke samenkomst.
Dicksy 16 apr 2020, 17:47
Zich verplaatsen naar een ‘voetbalkelder,’ pintjes gaan drinken en de hobbykok gaan spelen. Prachtig dat een mens zijn verzetje heeft maar zelf een pamper steken is er teveel aan.
Gisteren in De Afspraak op vrijdag zei De Roover (N-VA) dat er geen geld was voor de sociale zekerheid.
Voor een pamper te steken 2x daags/een beetje wassen ook, want u bent het sukkeltje, zal het wit/gele kruis voor u wel een forfait C aanrekenen aan de SZ. Hoeveel is dat julleke.....ongeveer een 800€/maand? Maar u verplaatsen om pinten gaan te pakken en te kokkerellen is helemaal geen probleem.
Zulke sujetten als u zuigen de SZ zekerheid leeg. Pinten gaan pakken en gaan koken in uw 'mancave' waar u regelmatig samenkomt, dus u moet zich verplaatsen, maar een pamper steken moet op kosten van de maatschappij.
Ik blijf dat verdedigen tot mijn dood.
U bent heel uw leven afhankelijk geweest vd staatskas en U wilt dat mensen terug gaan werken om U uw dubbel pensioen te voederen.
U zit niets in met andere mensen maar zij ook niet met U.
U denkt niet verder dan uw neus lang is. U zit werkelijk niks met anderen in. Voor u telt alleen: " Als de ambtenaar maar bloedt" en meer moet dat niet zijn en of daar andere mensen de dupe van zijn kan u eigenlijk geen barst schelen. U bent een Dagobert in hart en nieren en om dat te bewerkstelligen gaat u over lijken.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 18 apr 2020, 12:02, 2 keer totaal gewijzigd.

gast43

18 apr 2020, 11:47

Fred1950

Gisteren op de radio wel van nieuws 14 uur , dat hij bang is voor de winter tegemoet te gaan .
Zegt genoeg en dat was De Gucht .Denk dat niemand weet hoe dat gaat evolueren .
Zolang er geen vaccin op de markt is en dan moet je nog afwachten , als je dat leest 8O
Onze gewoonte's van dagelijks leven heeft grote inpakt gekregen , zal ooit nog terug zelfde worden !!
Als je die viroloog leest van Nederland :roll:
Was toch ook beloofd voor september vaccin , maar is bijna jaar verder als je nu leest ? Zolang die testen
niet op punt staan kun je moeilijk een vaccin op de markt brengen .

Wil.

18 apr 2020, 12:08

Dicksy schreef:
dejules schreef:

Dicksy schreef: ↑Vandaag, 08:23
Wie ligt daar nu in godsnaam wakker van.
Het motto luidt: ‘Eerst de gezondheid van de mensen, dan de economie’/quote]
‘Hun geld was belangrijker dan onze gezondheid’

Wat schreef u allemaal:
dejules15 mar 2020, 11:49
U zegt hetzelfde als De Wever nl economie is belangrijker dan mensenlevens.
In crisistijden komt het goede en het slechte boven bij de mens.
U bent een slecht mens!
dejules14 mar 2020, 11:32
De Wever wou helemaal niet ingrijpen.
Economische belangen waren veel belangrijker dan de gezondheid van de mensen.
dejules12 mar 2020, 00:44
Er is in België maar 1 man van zijn voetstuk gevallen en dat is Mijnheer De Wever.
Hij vindt dat de economie belangrijker is dan de gezondheid van zijn Vlaams volk.
Enz, enz, enz.........

En nu gaat u de mensen waarschuwen met uw posting met datgene wat Steemans zegt over de aankomende economische crisis...... :roll: :roll: :P :P :P :P

U verdedigde het motto ‘Eerst de gezondheid van de mensen, dan de economie’, en dat bewijzen uw eerdere postings, terwijl ze net hand in hand kunnen gaan en ik al eerder hier geschreven heb.
U draait als een windhaan.
Hij is een slechte mens geworden!
Hij gaat in de mancave te vaak om met statutaire ambtenaren. Besmetting is dan onvermijdelijk.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn

18 apr 2020, 13:15

De onderwijsvakbonden zijn razend.
Er werd voorgesteld door te gaan tot eind juni met lessen
Nu zitten die al meer dan een maand te niksen op enkele na
Ze mogen een voorbeeld nemen aan de verplegers nood breekt wet; zeker in de secundaire afdelingen,
Zulke mensen kunnen ze in de industrie zeker niet gebruiken.

Wil.

18 apr 2020, 13:23

Het is een schande.

Wil.

18 apr 2020, 13:29

Hoe zit het ondertussen met Zweden? Die lijken hun doelstelling - groepsimmuniteit - te kunnen bereiken zonder lockdown, zonder de economie beperkingen op te leggen.

Het aantal bevestigde gevallen lijkt daar al af te vlakken.

Afbeelding

Bron

voorn

18 apr 2020, 13:33

Het onderwijzend personeel zou volgens hun diploma zeker bij het lager of hoger kader vallen.
D,w,z ten allen tijde oproepbaar.