Corona virus
-
De kannibaal - Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25
Het is ook ondankbaar om dagelijks een slecht nieuws show te presenteren. Daarenboven vermoed ik strakkeFred1950 schreef: ↑18 apr 2020, 11:25Wat me niet bevalt is dat het aantal "Bevestigde COVID-19 gevallen" per dag amper daalt ! Dat het aantal ziekenhuis opnames daalt kan puur te wijten zijn dat men nu de zwaardere gevallen opneemt en voordien ook de minder erge gevallen opnam.
De curve onderaan voor België hier : https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps ... 7b48e9ecf6 vertoont nog steeds een rechte lijn zonder afbuiging naar rechts toe. Vergelijk dat eens met de curve van Oostenrijk of zelfs Zwitserland en het G.H. Luxemburg. Het panel Van Gucht brengt alle dagen de good news show om ons te sussen, maar echt positief is de evolutie niet.
politieke bewaking. Ik kan mij voorstellen dat het cijfermateriaal van ons land niet mag onderdoen met dat van andere landen. Het is ook zo dat de bepaling van de reproductiegraad geen heilige waarde is, en een zeer rekbaar begrip. In vergelijking met Duitsland, Amerika enz is het aantal testen dat hier worden uitgevoerd verwaarloosbaar. De waarde van het Koch instituut zal veel betrouwbaarder zijn, dan het cijfer dat Van Gucht naar voor schuift. Wie zelf de cijfers volgt, heeft onmiddellijk in het snuitje, dat het bij ons een beetje stinkt. De 2 ir's met hun wiskundig model voor de afbouw van de lock down hanteren eveneens andere cijfers. Zij rekenen actueel met een reproductiegraad van 0.99...., een minder positief getal dan dat van Van Gucht, maar de ontwerpers van het model hebben duidelijk weinig politiek toezicht. Deze mensen durven nu reeds getallen publiceren van 11 tot 19000 doden voor oktober aanstaande. Geen enkele politieker zal deze cijfers durven naar voren schuiven. De instelling van de boodschapper is hier heel belangrijk. Binnen ons beperkt midden is er een mentale heelmeester die ons willen oppeppen met het feit dat Covid19 maar een flut virus is dat slechts 0.34% van de bevolking treft.
-
dejules
In de buurlanden Denemarken, Finland, Noorwegen, Letland, ... zijn er factor 10 minder doden.
De Scandinaviërs gaan niet in Italië of Oostenrijk skiën, die hebben hun eigen wintersportcentra maw er waren veel minder besmettingsgevallen en Zweden is een uitgestrekt land waar de helft vd inwoners in kleine afgelegen dorpjes woont.
Wat Zweden betreft : ook daar zijn scholen gesloten en blijven veel risicogroepen in hun kot.
Wat ook explosief steeg: het aantal Zweden dat werd ontslagen. In maart kregen 36.800 mensen in het land hun ontslag, in dezelfde maand vorig jaar waren dat er 3.300.
https://www.rtlz.nl/beurs/bedrijven/art ... avia-stopt
Tot vandaag is er geen bewijs dat de groepsimmuniteit ergens gewerkt heeft en zeker niet in stedelijke gebieden zoals Wuhan, New York, London, Vlaanderen, Lombardije, Madrid, Barcelona, ...
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Je blijft de verzinsels maar rondstrooien en ronduit liegen. In Zweden woont 88,2% van de bevolking in stedelijke omgevingen. Dat kan iedereen hier zien.
Het land is niet in lockdown. We zullen zien hoe het afloopt.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Had men voor totale groepsimmuniteit gegaan ( een soort Endlösung ) dan ging hier in België met zijn "Case fatality-ratio" van 14,67 % zowat 1 miljoen doden vallen. Diegenen die pleiten voor "groepsimmuniteit" zijn gekken, gewoon omdat er blijkbaar waarnemingen zijn dat die immuniteit slechts voor een beperkte periode bestaat, misschien zelfs voor minder dan 1 jaar. Het virus moet de wereld uit, net zoals dat met het polio virus zo goed als het geval is. In China is het virus ( in theorie ) zo goed als verdwenen, maar de rest van de wereld zal door zijn laksheid hier nooit in slagen.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 18 apr 2020, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Waarom neemt ge nooit eens Oostenrijk als voorbeeld ? Als eens gekeken naar het aantal doden en hoe de besmettingscurve daar voor 't ogenblik verloopt ? Of draait ge uw hoofd weg voor hun succesverhaal.
-
dejules
Uit uw link :
The population density in Sweden is 25 per Km2 (64 people per mi2).
The population density in Belgium is 383 per Km2 (991 people per mi2).
Limburg is ook een stedelijk gebied maar kan je dat vergelijken met bijvoorbeeld Brussel?
ps Zowat elke Zweed heeft een tweede verblijf in een afgelegen streek.
-
De eerste keer heb je een hele leugen gepost.
Nu een statistische uitspraak die in dit kader waardeloos is. 88% woont in stedelijke omgevingen. Zoals bij ons.

dejules
Ge moet altijd zeggen dat uw opponent liegt.
Dat is de strategie van de N-VA en die andere nationalistische partij.
Het zwijgen opleggen, monddood maken en enkel de mening van de colaboratiepartij verkondigen als absolute waarheid.
Daarvoor werd zelfs een heel trollenleger ingehuurd om jarenlang de sociale media mee te bezoedelen.
Al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt ze wel, statutaire trol.
-
Leugen 1 van 17/4
Het agentschap van de schuld laat op de website zien:
De hoeveelste leugen is dat eigenlijk? Maar goed, ik kan het je eigenlijk niet kwalijk nemen. Vanuit jouw verre achtergrond in automotive en de pakjessleperij is dit misschien niet eens kwaadwilligheid.
Het agentschap van de schuld laat op de website zien:

Leugen 2
Eén leugen per dag lijkt me een goed gemiddelde voor jou. Hou het daarbij a.u.b.
Eén leugen per dag lijkt me een goed gemiddelde voor jou. Hou het daarbij a.u.b.

dejules
Singapore gold als voorbeeld voor aanpak coronavirus, maar tweede golf slaat hard toe: hoe komt dat?
Gisteren was er de grootste stijging tot nu toe met 942 nieuwe gevallen.
Iedereen is in lockdown geplaatst maar niet de arbeidsmigranten, die moeten blijven werken.
Daarbij wonen die met 12 op 1 kamer.
Gisteren was er de grootste stijging tot nu toe met 942 nieuwe gevallen.
Iedereen is in lockdown geplaatst maar niet de arbeidsmigranten, die moeten blijven werken.
Daarbij wonen die met 12 op 1 kamer.