Corona virus

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

19 apr 2020, 11:18

Wil. schreef:
18 apr 2020, 19:37
Iedereen die hier komt kijken, kan lezen, julleke.

Al plaats je nog 10 uitroeptekens bij, je leugens staan hierboven te kijk. Toch?
U hangt met leugens aaneen.
Zweden heeft meer doden dan alle andere Scandinavische landen samen.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/18 ... om-met-de/

Liegen en bedriegen zit in uw bloed.
Laatst gewijzigd door dejules op 19 apr 2020, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
dejules

19 apr 2020, 11:20

230 nieuwe overlijdens gemeld, aantal patiënten in ziekenhuizen zakt onder 5.000
Er zijn de voorbije 24 uur 230 nieuwe overlijdens door het coronavirus gemeld, wat het totaal op 5.683 brengt. 76 mensen stierven in het ziekenhuis, 154 in de woonzorgcentra. Van die laatste is wel slechts 3,9 procent bevestigd met een coronabesmetting.

Wil.

19 apr 2020, 13:57

dejules schreef:
Wil. schreef:

Al plaats je nog 10 uitroeptekens bij, je leugens staan hierboven te kijk. Toch?

Heb ik daarover iets ontkend? Waar zit dan mijn leugen? Of lees je alleen maar feiten die je niet aanstaan?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

19 apr 2020, 14:27

FACT CHECK:

Spanje heeft officieel tot nu toe 20.453 doden.
Op dit ogenblik gaat het over 1 op 2.300 Spanjaarden die aan corona is overleden.
In een gemeente met zo'n 10.000 burgers, zijn het er dan ongeveer 4. Meestal ouderlingen.

We zijn in Spanje al 17 dagen voorbij de piek van het dodenaantal per dag. In de daling van de curve gaat het dodenaantal nog eens verdubbelen. Dan komen we afgerond op 40.900.

We gaan dat getal vermenigvuldigen met 2,5 want men zegt dat het dodenaantal hoger ligt dan gerapporteerd. We komen uit op 102.250 overlijdens na deze eerste golf.

Er komt nog een tweede opstoot. Die zal minder erg zijn, aangezien de burgers nu alert zijn. Toch reken ik ook daar op 100.000 overlijdens.

In het totaal spreken we van 202.250 doden t.g.v. corona in gans Spanje na twee coronagolven.

Spanje heeft afgerond 47 miljoen inwoners. Dat is een sterfteratio van 202.250/47.000.000 = 0,43%
Anders gezegd : 1 op 232 Spanjaarden zou dan gestorven zijn aan deze ziekte.

E.T.

19 apr 2020, 14:53

Ook een fact check is dat dankzij een haast volledig lockdown (inclusief Guardia Civil op "elke" straathoek) er uiteindelijk slechts 0,43% Spaanse doden te betreuren zullen zijn.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
dejules

19 apr 2020, 15:11

Wil. schreef:
19 apr 2020, 13:57
dejules schreef:
Wil. schreef:

Heb ik daarover iets ontkend?
Waar zit dan mijn leugen? Of lees je alleen maar feiten die je niet aanstaan?
Stukske leugenaar, liegen en de waarheid verdraaien naar uw mening is uw tweede natuur!

Dicksy

19 apr 2020, 15:56

dejules schreef:
Stukske leugenaar, liegen en de waarheid verdraaien naar uw mening is uw tweede natuur!
Hier is al langer geweten en meermaals aangetoond wie dat ‘stukske leugenaar is en de waarheid verdraaid zodat het in zijn kraam past.’ Is het nu een poging om u terug geloofwaardig te maken Dagobert? 😂😂😂
dejules

19 apr 2020, 16:50

Dicksy schreef:
19 apr 2020, 15:56
dejules schreef:
Hier is al langer geweten en meermaals aangetoond wie dat ‘stukske leugenaar is en de waarheid verdraaid zodat het in zijn kraam past.’ Is het nu een poging om u terug geloofwaardig te maken Dagobert? 😂😂😂
3 handen op 1 buik en allen statutair ambtenaar.
Wie zijn ze, wat deden ze?

Wil.

19 apr 2020, 17:12

dejules schreef:
19 apr 2020, 15:11
We kennen die truc: de dief loopt weg en schreeuwt dan zelf zo hard hij kan 'Houd de dief!' terwijl hij voor zich uit wijst. :lol: :lol:

De mensen hebben verstand, julio. Ze doorzien jouw leugens. IK heb ze opgelijst. Jij niet.... 'Houd de dief!!'

Wil.

19 apr 2020, 17:15

E.T. schreef:
19 apr 2020, 14:53
Ook een fact check is dat dankzij een haast volledig lockdown (inclusief Guardia Civil op "elke" straathoek) er uiteindelijk slechts 0,43% Spaanse doden te betreuren zullen zijn.
Kijk, wanneer men geconfronteerd wordt met een moeilijke situatie, dan worden er vanzelfsprekend beveiligingsmechanismen in werking gezet. Dat is binnen het menselijk lichaam zo en dat is in een gemeenschap ook het geval.

0.43%. Niet 'slechts' 0.43% , ET

E.T.

19 apr 2020, 18:51

… beveiligingsmechanismen in werking gezet. Dat is binnen het menselijk lichaam zo :?: en dat is in een gemeenschap ook het geval ...
Maar niet in elke gemeenschap, maar dit terzijde.
De "echte" mortaliteit van Covid-19 is vele male hoger dan sommigen hier laten uitschijnen 8O

Is er nog ergens een land/regio waar m'n geen maatregelen treft?
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Wil.

19 apr 2020, 19:06

E.T. schreef:
19 apr 2020, 18:51
… beveiligingsmechanismen in werking gezet. Dat is binnen het menselijk lichaam zo :?: en dat is in een gemeenschap ook het geval ...

De "echte" mortaliteit van Covid-19 is vele male hoger dan sommigen hier laten uitschijnen 8O
Hoe hoog is de échte mortaliteit dan? En wie bedoel je met 'sommigen'?
Is er nog ergens een land/regio waar m'n geen maatregelen treft?
Bij mijn weten niet. Ook in Zweden waar men de ziekte haar gang laat gaan, dringt men aan op handen wassen. Ook dát is een maatregel om het virus tegen te gaan.

E.T.

19 apr 2020, 20:09

Wil. schreef:
- Mortaliteit Covid-19 = 3 à 5%
- Er was nog niet zo heel lang geleden een microbioloog die het had over 75.000 Belgen 8O
- Door steeds te verwijzen naar percentages ver achter de komma geef je de indruk dat het allemaal niet zo erg is.
- Of opmerken dat de begrafenisondernemers niks merken terwijl er koelwagens dienen gebruikt.
- In vele landen liggen de ziekenhuizen gewoon VOL 8O
- Wil, de ene dode is de andere niet! België is een ontwikkeld land waar het aantal IC bedden wat al behoorlijk was heel snel heeft kunnen verdubbelen; en er is echt geen overschot!

Wil.

19 apr 2020, 20:29

E.T. schreef:
19 apr 2020, 20:09
Wil. schreef:
- Mortaliteit Covid-19 = 3 à 5%

1. Gemeten op de ganse bevolking, zoals ik dat doe? Of op de officieel genoteerde besmettingen?
2. Wie zegt dat? Kunnen we dat controleren? Morgen zegt er iemand 10% . Tja ...
- Door steeds te verwijzen naar percentages ver achter de komma geef je de indruk dat het allemaal niet zo erg is.
Dat is jouw interpretatie. Jij schreef hierboven nog 'slechts 0,43%' waardoor je de zaak minimaliseert.
Ik geef de feiten en ik ga uit van een situatie die erger is dan de huidige, gekende situatie. Bv. dat de tweede golf nog eens evenveel doden zal opleveren. Dat zal niet zijn. Toch ga ik uit van die veronderstelling.
- Of opmerken dat de begrafenisondernemers niks merken terwijl er koelwagens dienen gebruikt.
- In vele landen liggen de ziekenhuizen gewoon VOL 8O
Ik heb de mensen van het vak zélf geciteerd. Wie zal het best weten? Voor de goede orde: dat was de situatie op het einde van maart en er werd teruggekeken over gans maart.
Wie het beter weet dan de begrafenisondernemers mag het zeggen.
- Wil, de ene dode is de andere niet! België is een ontwikkeld land waar het aantal IC bedden wat al behoorlijk was heel snel heeft kunnen verdubbelen; en er is echt geen overschot!
Hoeveel procent van de IC bedden is bezet? Op 1/4 was dat 50%.
We zijn nooit boven 60% uitgekomen qua bezettingsgraad van de IC-bedden. Dan is er nog 40% vrij. Geen overschot, zeg je??
Kékneker iere in Den Tyt

E.T.

19 apr 2020, 21:05

Sorry Wil die cijfers komen gewoon van Wiki hé en gaan over het percentage (besmette) mensen dat sterft aan Covid.

Wat dat minimaliseren betreft … hieronder nog eens die posting:
dat dankzij een haast volledig lockdown (inclusief Guardia Civil op "elke" straathoek) er uiteindelijk slechts 0,43% Spaanse doden te betreuren zullen zijn.
Het mogelijks totaal aantal doden is te danken aan hun lockdown

Wij zagen op tv a) koelwagens aan ziekenhuizen b) koelwagens op 't kerkhof c) crematoria in overdrive en d) begrafenisondernemers die het allemaal even teveel is.

Voldoende IC capaciteit … inderdaad maar wees er maar zeker van de internisten hun vingers gekruist houden.
Zouden we het ook aankunnen als de oudjes (tegen beter in) toch nog werden overgebracht?

De doden die te betreuren zijn in de ziekenhuizen, iemand enig idee hoeveel er daarvan op intensieve lagen?