Maar we kennen het aantal besmette mensen niet. Sommigen zeggen dat het 5 keer hoger ligt dan het officiële aantal. Anderen zeggen zelfs tien keer hoger. In dat laatste geval moet je die 3 tot 5% delen door tien en dan krijg je ... 0,4%
Van de cijfers die ik geef, zijn we zekerder: we kennen het aantal inwoners van een land. We kennen het aantal doden vandaag en we doen er nog een flinke schep bovenop. Dan kan het achteraf alleen maar meevallen, vermoed ik.
Allemaal uit april. Mijn citaat ging duidelijk over maart.Wij zagen op tv a) koelwagens aan ziekenhuizen b) koelwagens op 't kerkhof c) crematoria in overdrive en d) begrafenisondernemers die het allemaal even teveel is.
Waarschijnlijk wel, want de procedure is dat iedereen naar een ziekenhuis wordt gebracht als dat nodig is, BEHALVE wanneer de patiënt het vervoer wellicht niet zal overleven.Voldoende IC capaciteit … inderdaad maar wees er maar zeker van de internisten hun vingers gekruist houden.
Zouden we het ook aankunnen als de oudjes (tegen beter in) toch nog werden overgebracht?
Wellicht bijna allemaal? Wie niet meer zelfstandig kan ademen krijgt eerst zuurstof en indien dat niet volstaat, wordt hij beademd.De doden die te betreuren zijn in de ziekenhuizen, iemand enig idee hoeveel er daarvan op intensieve lagen?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.