Corona virus

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

20 apr 2020, 15:46

Fred1950 schreef:
20 apr 2020, 14:29
Alleen Oostenrijk heeft in de Westerse landen de ogen open getrokken.
In Tirol hebben ze de skiërs uit hun hotelkamers gesleurd en zonder eten op de bussen gezet (sommigen geklopt) en onder politiebegeleiding aan hoge snelheid naar de grens gebracht en ze uit het land geschopt. Die wisten verdomd goed wat zich op dat moment afspeelde!
dejules

20 apr 2020, 15:54

hovel schreef:
20 apr 2020, 15:35

En toch is het juist.
Je moet de cijfers juist interpreteren en de dingen niet door elkaar halen (aantal patiënten <=> opnames)

Aan de triage aan de hospitalen sturen ze U naar huis zonder doorverwijzing huisarts. De triages krijgen die doorverwijzingen via internet doorgestuurd. Hoeveel mensen sterven er thuis? Hoeveel oudere mensen hebben ze MET OPZET in de woonzorgcentra laten sterven? Die wzc werden gebruikt als BUFFERS om ic-bedden vrij te houden!
Laatst gewijzigd door dejules op 20 apr 2020, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.

hovel

20 apr 2020, 16:20

Fred1950 schreef:
20 apr 2020, 15:24
Er stinkt iets aan de getallen over de ziekenhuisopnames. Twee kinderen van mijn nicht, beide bijna veertigers hebben zich gemeld met lichte koorts, hoest en kortademigheid. Ze mochten terug keren ZONDER test, en dus ZONDER geregistreerd te worden. Mijn indruk bestaat dat men alleen nog de meer ernstige gevallen in de ziekenhuizen opneemt, en dat drukt uiteraard de opname en registratie cijfers.
Ik ruik niets. Is het niet normaal dat men pas in het ziekenhuis wordt opgenomen als men ernstig ziek is. Dat is toch altijd zo geweest. Sinds 12 maart is er ook de regel dat enkel wie opgenomen wordt in het ziekenhuis getest wordt.
Fred1950 schreef:
Als men inderdaad de opnames naar beneden haalt is dit puur volksbedrog.
De opnames worden niet naar beneden gehaald. Als er geen opname (nodig) is moet die natuurlijk ook niet geteld worden. Volksbedrog, die term hoor je wel meer hier op het forum, ik vind dit een zeer zware en onterechte beschuldiging. Met cijfers en statistieken moet men altijd oppassen. Met dezelfde cijfers kan men dikwijls tegengestelde dingen aantonen. Men moet alles in de juiste context zien en dat gebeurd zeer dikwijls niet.

Wil.

20 apr 2020, 17:30

Fred1950 schreef:
20 apr 2020, 14:29
Alleen Oostenrijk heeft in de Westerse landen de ogen open getrokken. Het resultaat kan je nog steeds hier https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps ... 7b48e9ecf6 bekijken, links naar beneden scrollen tot wanneer je "Austria" ziet en daarop klikken. Het verloop van de curve van het aantal besmettingen zie je rechts onderaan. Vergelijk dat maar eens met "Belgium" .
Kijk naar Griekenland - 10,7 miljoen inwoners - 113 doden / 2.235 geregistreerde gevallen
Oostenrijk: 8,8 miljoen inwoners - 470 doden / 14.795 geregistreerde gevallen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

20 apr 2020, 19:20

In Nederland zijn in 2018 een aantal mensen overleden aan kanker. Het waren er 44.739. Vorig jaar en dit jaar ongeveer hetzelfde aantal.

Nederland heeft nu 3.764 coronadoden.

Fred1950

20 apr 2020, 19:50

hovel schreef:
20 apr 2020, 16:20
Fred1950 schreef:
Er stinkt iets aan de getallen over de ziekenhuisopnames. Twee kinderen van mijn nicht, beide bijna veertigers hebben zich gemeld met lichte koorts, hoest en kortademigheid. Ze mochten terug keren ZONDER test, en dus ZONDER geregistreerd te worden. Mijn indruk bestaat dat men alleen nog de meer ernstige gevallen in de ziekenhuizen opneemt, en dat drukt uiteraard de opname en registratie cijfers.
Ik ruik niets. Is het niet normaal dat men pas in het ziekenhuis wordt opgenomen als men ernstig ziek is. Dat is toch altijd zo geweest. Sinds 12 maart is er ook de regel dat enkel wie opgenomen wordt in het ziekenhuis getest wordt.
Fred1950 schreef:
Als men inderdaad de opnames naar beneden haalt is dit puur volksbedrog.
De opnames worden niet naar beneden gehaald. Als er geen opname (nodig) is moet die natuurlijk ook niet geteld worden. Volksbedrog, die term hoor je wel meer hier op het forum, ik vind dit een zeer zware en onterechte beschuldiging. Met cijfers en statistieken moet men altijd oppassen. Met dezelfde cijfers kan men dikwijls tegengestelde dingen aantonen. Men moet alles in de juiste context zien en dat gebeurd zeer dikwijls niet.
En wat vindt ge van het feit dat de "Case-Fatality Ratio" van 14,58 % hierdoor het hoogste van Europa is ? Waarom heb je daar geen commentaar op geschreven ? We zijn van de derde plaats ( na het Verenigd Koninkrijk en Italië ) naar de eerste plaats gestegen.

Het aantal geregistreerden, dat zijn dus de "ernstige gevallen" die niet naar huis worden gestuurd, is procentueel ( t.o.v. het aantal inwoners = 11 miljoen ) ook hoger dan in onze buurlanden, en dat betekent dat het aantal gevallen dat naar huis wordt gestuurd tezamen met de "ernstige gevallen" nog eens vele procenten hoger ligt dan de officiële cijfers en die van onze buurlanden. Nogmaals de oorzaak ? Gebrek aan discipline omdat "het maar een griepje is".
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 20 apr 2020, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

20 apr 2020, 21:25

Fred1950 schreef:

En wat vindt ge van het feit dat de "Case-Fatality Ratio" van 14,58 % hierdoor het hoogste van Europa is ?
(...)

Nogmaals de oorzaak ? Gebrek aan discipline omdat "het maar een griepje is".
Hoe valt dan de CFR van Zweden te verklaren? 10,69% en daar heeft men de scholen voor leerlingen tot 18 jaar open gehouden. Bedrijven zijn blijven werken.

Natuurlijk zijn er ook maatregelen genomen (studenten hoger onderwijs krijgen online les - max. aantal personen dat mag samenkomen is 50. Gepensioneerden binnenblijven).

Bij ons onvoorstelbaar, maar hun cijfers zijn beter.

Fred1950

20 apr 2020, 21:48

Wil. schreef:
20 apr 2020, 21:25
Fred1950 schreef:

En wat vindt ge van het feit dat de "Case-Fatality Ratio" van 14,58 % hierdoor het hoogste van Europa is ?
(...)

Nogmaals de oorzaak ? Gebrek aan discipline omdat "het maar een griepje is".
Hoe valt dan de CFR van Zweden te verklaren? 10,69% en daar heeft men de scholen voor leerlingen tot 18 jaar open gehouden. Bedrijven zijn blijven werken.

Natuurlijk zijn er ook maatregelen genomen (studenten hoger onderwijs krijgen online les - max. aantal personen dat mag samenkomen is 50. Gepensioneerden binnenblijven).

Bij ons onvoorstelbaar, maar hun cijfers zijn beter.
Daar heeft het op zich niets mee te maken. Een lager CFR betekent dat men minder ernstige zieken ook registreert, en die dus minder kans hebben om te overlijden.

Wellicht is er meer discipline in Zweden te bespeuren. De Zweden gaan doorgaans ook afstandelijker met mekaar om , dat Italiaanse warme "ciao ciao" contact zit er zeker niet in. Misschien is dat ook één van de de redenen waarom er minder besmettingen zijn.

Wil.

20 apr 2020, 21:58

Een lager CFR betekent dat men minder ernstige zieken ook registreert, en die dus minder kans hebben om te overlijden.
Dat is jouw theorie. Is daar bewijs voor?

Fred1950

20 apr 2020, 22:32

Wil. schreef:
20 apr 2020, 21:58
Een lager CFR betekent dat men minder ernstige zieken ook registreert, en die dus minder kans hebben om te overlijden.
Dat is jouw theorie. Is daar bewijs voor?
Theorie ? Maar jong toch. Als je een groep van zwaar corona zieken bij mekaar zet, dan hebben die een grotere kans op overlijden, dan diegenen binnen een groep van minder zware corona zieken ( tenzij men die laatsten niet verzorgd tot ze ook zwaar ziek worden ). Als je dus alleen die zware zieken gaat registeren, gaat dat CFR de hoogte in. Meng je in de statistieken minder zwaar zieken, waarvan de kans op overlijden dus kleiner is, onder die zwaar zieken, dan gaat de CFR dalen. Toch duidelijk ? Dat CFR is niet meer dan het percentage doden binnen de geregistreerde groep van zieken.
Nu, het feit dat ons CFR stijgt ( of gestegen is ) doet me vermoeden dat men de ziekenhuisopnames van minder ernstige gevallen niet meer doet, en die worden dus ook niet geregistreerd. Moest ( onder voorbehoud dus ) het aantal opnames niet dalen en de CFR dan toch nog toenemen, dan zou dat betekenen dat er meer en meer ernstige gevallen beginnen voor te komen. Dit kunnen dan mensen zijn die in eerste instantie terug naar huis werden gestuurd omdat hun symptomen te licht waren ( en dus op dat moment niet geregistreerd werden ). Ik zou zo zeggen zo ... :D hou de CFR dagelijks in het oog en dat met betrekking tot het aantal ziekenhuisopnames per dag.

Wil.

20 apr 2020, 22:48

Dit is de essentie van je posting:

doet me vermoeden

Fred1950

20 apr 2020, 23:45

Ik beschik niet over politieke onschendbaarheid, Wil. :lol: En dus doe ik geen uitspraken in de stijl van De Wever. Met al wat nu in de WZC's gebeurt en is gebeurd door onverantwoorde beslissingen van de Vlaamse regering die naar nazi praktijken beginnen te stinken, hou ik me liever gedeisd. :twisted:
dejules

21 apr 2020, 01:36

De marktprijs van een vat Amerikaanse olie (159 liter) is maandag negatief geworden als gevolg van de coronacrisis. Dat betekent dat olieconcerns handelaren betalen om olie af te nemen, om te voorkomen dat de olieproductie in bepaalde velden moet worden stilgelegd. Het is voor het eerst dat de Amerikaanse olieprijs in de min zakt.

Door de maatregelen vanwege het coronavirus en de deels tot stilstand gekomen economie is de vraag naar olie fors afgenomen. Mensen hebben veel minder benzine nodig en ook de vraag naar kerosine voor de vliegtuigen is ingestort.

Wil.

21 apr 2020, 01:39

Je beledigt de mensen die effectief te lijden hebben gehad onder de nazi's. Wat nu her en der gebeurt, is een theekransje vergeleken bij wat de nazi's hebben aangericht. Hoe denk je dat die echte slachtoffers van de nazi's jouw uitspraak aanvoelen?

Zulke uitspraken werpen een smet op je voor de rest van je sennetleven.

Wil.

21 apr 2020, 01:49

dejules schreef:
21 apr 2020, 01:36
De marktprijs van een vat Amerikaanse olie (159 liter) is maandag negatief geworden als gevolg van de coronacrisis. Dat betekent dat olieconcerns handelaren betalen om olie af te nemen, om te voorkomen dat de olieproductie in bepaalde velden moet worden stilgelegd. Het is voor het eerst dat de Amerikaanse olieprijs in de min zakt.

Door de maatregelen vanwege het coronavirus en de deels tot stilstand gekomen economie is de vraag naar olie fors afgenomen. Mensen hebben veel minder benzine nodig en ook de vraag naar kerosine voor de vliegtuigen is ingestort.
Hieronder is de marktprijs op 20/4 om half acht 's avonds. De prijs is 21.40 dollar voor West Texas Intermediate Crude. Dat is de Amerikaanse olie waarover je het hebt.

Leg eens uit, waarom de prijs $21.40 zou zijn en niet negatief, julleke?

Afbeelding