Corona virus

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.

21 apr 2020, 22:44

dejules schreef:
21 apr 2020, 22:01
In De Afspraak werd het nog duidelijker toen Van Ranst zei : "Als de curve daalt komen die uit de spouwmuren gekropen om commentaar te geven en proberen ze er ook nog een communautaire zaak van te maken maar als de curve terug stijgt dan kruipen die weer heel snel terug in hun spouwmuur".
Neen. Het woord 'communautaire' is door Van Ranst NIET uitgesproken. Het is jouw zoveelste leugen. Bewijs me waar dat in de uitzending werd gezegd, en ik zal je mijn excuses aanbieden.

De recentste leugens van julio (over de frequente vorige leugens gaan we het even niet hebben):

Leugen 1: "De kredietbeoordeelaars geven België allemaal een negatieve outlook."
Ik heb dat met feiten weerlegd.

Leugen 2: "Zweden is een uitgestrekt land waar de helft vd inwoners in kleine afgelegen dorpjes woont."
Ook daar heb ik aangetoond dat julio een leugenaar is.

Vandaag dan leugen nr. 3 met als bedoeling BDW in de zaak te betrekken. Iedereen doorziet jouw bedrog, jongen. Wie neemt jou nog ernstig?

Ga je weer beginnen te roepen: 'Houd de dief!" nadat je zelf betrapt bent?
Laatst gewijzigd door Wil. op 21 apr 2020, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

Edegems burgemeester en N-VA-Kamerlid Koen Metsu lanceerde dinsdag een controversieel voorstel om uit de economische impasse te geraken.
Alle mensen jonger dan 60 zouden vanaf 4 mei opnieuw aan de slag moeten gaan onder bepaalde veiligheidsvoorschriften vastgelegd in een nieuw ministerieel besluit.
De 60-plussers blijven in lockdown.
“Door in ons kot te blijven kunnen we geen groepsimmuniteit van 70 procent halen”, aldus Metsu.

https://www.gva.be/cnt/dmf20200421_0492 ... cent-halen
Laatst gewijzigd door dejules op 21 apr 2020, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
dejules

21 apr 2020, 23:00

Wil. schreef:

Neen. Het woord 'communautaire' is door Van Ranst NIET uitgesproken
Poltici die er nooit zijn (De Wever weigert ALS ENIGE PARTIJVOORZITTER te komen op het zaterdagoverleg van de federale regering over de coronamaatregelen) en die spelletjes spelen oppositie - meerderheid (De Wever haalt steeds uit naar de Walen oa wat betreft sluiten scholen, de economie van Vlaanderen mag niet kapot gemaakt worden door de PS en Ecolo, etc etc etc).
Zegt het woord "impliciet" U iets?
Iedereen begreep onmiddellijk wie en wat Van Ranst bedoelde.
U wilt het niet begrijpen, U bent de kontkruiper van De Wever.
Laatst gewijzigd door dejules op 21 apr 2020, 23:11, 3 keer totaal gewijzigd.
dejules

21 apr 2020, 23:04

Wil. schreef:

"Zweden is een uitgestrekt land waar de helft vd inwoners in kleine afgelegen dorpjes woont."

U hangt met leugens aaneen.
Zweden heeft meer doden dan alle andere Scandinavische landen samen.
“Zweden is een pak groter dan België, met ongeveer evenveel inwoners. Behalve in grootsteden als Stockholm wonen de mensen er dus veel verder uit elkaar. Dat houdt de verspreiding voor een deel tegen.”

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/18 ... om-met-de/
dejules

21 apr 2020, 23:10

Wil. schreef:
De kredietbeoordeelaars geven België allemaal een negatieve outlook."
De meest recente is negatief en heft alle andere op.
Gezien de enorme stijging van onze schuldenberg is er geen enkele reden dat die booordeling gunstiger wordt, INTEGENDEEL!!!!!!!

Wil.

21 apr 2020, 23:11

dejules schreef:
21 apr 2020, 23:00
Wil. schreef:

Neen. Het woord 'communautaire' is door Van Ranst NIET uitgesproken
Poltici die er nooit zijn (De Wever weigert te komen op het zaterdagoverleg van de federale regering over de coronamaatregelen) en die spelletjes spelen oppositie - meerderheid (De Wever haalt steeds uit naar de Walen oa wat betreft sluiten scholen, de economie van Vlaanderen mag niet kapot gemaakt worden door de PS en Ecolo, etc etc etc).
Zegt het woord "impliciet" U iets?
Iedereen begreep onmiddellijk wat Van Ranst bedoelde.
U wilt het niet begrijpen, U bent de kontkruiper van De Wever.
Wordt het blik met scheldwoordjes weer opengetrokken, jongen? Je kunt er niet goed tegen, hé, dat je 'fantasieën' worden blootgelegd voor wat ze zijn?

Wie is de oppositie, julio? Ik tel een handvol partijen.
JIJ hebt er 'communautaire zaak' bijgesleurd. Op geen enkel moment is dat gebeurd. Nérgens. Je kunt niet eens weergeven wat er écht gezegd wordt. Je liegt en je liegt nogmaals en dan lieg je nog eens extra.

Hoe noemen we zo iemand?

Wil.

21 apr 2020, 23:14

dejules schreef:
21 apr 2020, 23:10
Wil. schreef:
De kredietbeoordeelaars geven België allemaal een negatieve outlook."
De meest recente is negatief en heft alle andere op.
HILARISCH !!! :lol: :lol: :lol: Ik kom niet meer bij! :lol:

Nog erger dan Comical Ali.
De grootste dwazernij van deze week! Blijf alstublieft toch bij je doosjes, pakjesman .

Wil.

21 apr 2020, 23:29

dejules schreef:
21 apr 2020, 23:04
Wil. schreef:

"Zweden is een uitgestrekt land waar de helft vd inwoners in kleine afgelegen dorpjes woont."

U hangt met leugens aaneen.
Zweden heeft meer doden dan alle andere Scandinavische landen samen.
“Zweden is een pak groter dan België, met ongeveer evenveel inwoners.Behalve in grootsteden als Stockholm wonen de mensen er dus veel verder uit elkaar. Dat houdt de verspreiding voor een deel tegen.”

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/18 ... om-met-de/
Wie haalt de vrt daar als 'expert' aan voor deze aardrijkskundige kennis? Een viroloog! Ja, een viroloog! En julleke is er mee weg. Enigerlei kritische houding is hem vreemd. Ik ga Van Gught geen seconde betwijfelen wanneer hij het over het virus en de evolutie van de ziekte heeft, maar hij vergist zich.

Er is een instelling die zich bezighoudt met dit soort gegevens. Ze heet Worldometer. Dit geven ze ons mee:

Afbeelding

Je merkt dat ze het aantal mensen in stedelijke gebieden vrij gedetailleerd weten aan te geven.

Van Gught, zou die ook iets over koken weten, of spreek ik dan best met J. Meurs?
En Van Gught, weet die ook iets te zeggen over de muziek van Bach, of vraag ik dat beter aan S. Kuijken?

Jongens toch :roll:

Dicksy

21 apr 2020, 23:36

Wil schreef:
Wie haalt de vrt daar als 'expert' aan voor deze aardrijkskundige kennis? Een viroloog! Ja, een viroloog! En julleke is er mee weg.
In welke mancave zou deze ‘expert’ zich ophouden denk je?
dejules

22 apr 2020, 00:15

Dicksy schreef:
21 apr 2020, 23:36

Is uw stamcafé nog steeds gesloten?
Mist gij uw tooghangers?

Dicksy

22 apr 2020, 00:54

dejules schreef:
Dicksy schreef: ↑Gisteren, 23:36

Mist gij uw tooghangers?
Maar julleke toch. Ik heb geen stamkroeg.
Ik woon in een residentiële buurt en ik ben lid van een mancave. Vroeger was dat een voetbalkelder maar die hebben we omgebouwd. Wij komen hier regelmatig samen om iets te drinken en wat te kokkerellen, vrouwen zijn zelfs bij ons geband.
Sommigen houden van een pintje..... maar dat zijn de simpele van geest in ons clubje en worden een beetje genegeerd. Ik houd het bij zelfgemaakte wijn.

gast43

22 apr 2020, 03:27

dejules schreef:
Dicksy schreef: ↑Gisteren, 23:36

Mist gij uw tooghangers?
Maar julleke toch. Ik heb geen stamkroeg.
Ik woon in een residentiële buurt en ik ben lid van een mancave. Vroeger was dat een voetbalkelder maar die hebben we omgebouwd. Wij komen hier regelmatig samen om iets te drinken en wat te kokkerellen, vrouwen zijn zelfs bij ons geband.
Sommigen houden van een pintje..... maar dat zijn de simpele van geest in ons clubje en worden een beetje genegeerd. Ik houd het bij zelfgemaakte wijn.

Toffe mensen die hun vrouw bannen :evil: zo zie je maar !! Mensen die bier drinken zijn simpele van GEEST verbetert nog !! Zou dat nog niet durven plaatsen op forum . :roll: Jij bent ook van de oudere generatie Vader aan toog en moeder aan haard :P

Dicksy

22 apr 2020, 07:00

Gast43 schreef:
Toffe mensen die hun vrouw bannen :evil: zo zie je maar !! Mensen die bier drinken zijn simpele van GEEST verbetert nog !! Zou dat nog niet durven plaatsen op forum . :roll: Jij bent ook van de oudere generatie Vader aan toog en moeder aan haard :P
Wat hebt gij verkocht als zelfstandige.....tutters en luiers? Volg de discussie dan kun je het in zijn juiste context plaatsen en/of begrijpen.

gast43

22 apr 2020, 08:09

Dicksy ,

Aan zo uitspraken leer je de mensen kennen , sorry dat ik zo verwoord .
En ben jij ambtenaar geweest u woordenschat is soms ook niet wat moet zijn .
Of kon dat allemaal binnen de kern .
Heb mij anders moeten opstellen en gedragen .
En daarmee is alles gezegd .
Hangt dat eens uit wat je hier hebt geplaatst in de mancave
Denk dat er veel rare gezichten zouden trekken .

Moet die discussie niet volgen weet wel dat er twee mancave zijn .

Dicksy

22 apr 2020, 09:22

Gast43 schreef:
Dicksy ,

Aan zo uitspraken leer je de mensen kennen , sorry dat ik zo verwoord .
Hangt dat eens uit wat je hier hebt geplaatst in de mancave
Denk dat er veel rare gezichten zouden trekken .

Moet die discussie niet volgen weet wel dat er twee mancave zijn .
Zoek de betekenis eens op van 'persiflage,' misschien begrijp je dan wat ik gepost heb. En als ge het dan nog niet begrijpt.... tja, dan kan ik mij dat werkelijk niet aantrekken.
Doetjes horen thuis in een kindercreche. Wie uitdeelt moet ook kunnen incasseren maar blijkbaar hebt u daar een probleem mee. :roll:
En ja, binnen onze 'kern,' ik noem dat op de werkvloer, was het recht voor de raap en niet rond de pot gedraai. En vrijdags gingen we pinten drinken na het werk.
Heel goed voor u en het siert u, maar dat zal eigen geweest aan het soort job dat u deed.
En inderdaad, daarmee is alles gezegd.