Corona virus

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

voorn

22 apr 2020, 09:30

[quote=Dicksy
Sommigen houden van een pintje..... maar dat zijn de simpele van geest in ons clubje en worden een beetje genegeerd. Ik houd het bij zelfgemaakte wijn.
[/quote]

Ik zou dat maar niet zeggen in een studentencafé

gast43

22 apr 2020, 11:17

Dicksy , ik heb met niks problemen .

Ik zit hier soms te lachen achter mijne pc .
Maar is wel zeer laag tegen over u vrienden (Man cave )
Echte vrienden die raak je niet .
sorry

Fazal

22 apr 2020, 11:28

Bangmakerij ...? Ik denk het niet. Maar 't is toch om bang van te worden!

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/21 ... september/

Dicksy

22 apr 2020, 11:40

Gast43: voor u ga ik het allemaal eens op een rijtje zetten want blijkbaar gaat het echt uw petje te boven.
dejules 16 apr 2020, 11:46
Wij hebben in onze buurt een "voetbalkelder". Die is nu omgedoopt tot "mancave". Wij komen daar regelmatig bijeen en hebben onze eigen gemaakte wijn en voor mij mijn Cristallekes (ik drink geen wijn behalve witte bij mijn visgerecht en eiswein). Wij zijn hobby koks en koken bij bijna elke samenkomst. Wij hebben ons georganiseerd zoals de moslims nl de vrouwen apart. Wij hebben geen last van controles. De burgemeester en de korpschef wonen in onze residentiële straat en maken deel uit van ons gezelschap.
Wil.Gisteren, 23:29
Wie haalt de vrt daar als 'expert' aan voor deze aardrijkskundige kennis? Een viroloog! Ja, een viroloog! En julleke is er mee weg.
Dicksy Gisteren, 23:36
In welke mancave zou deze ‘expert’ zich ophouden denk je?
dejulesVandaag, 00:15
Is uw stamcafé nog steeds gesloten?
Mist gij uw tooghangers?
Dicksy Vandaag, 00:54
Maar julleke toch. Ik heb geen stamkroeg.
Ik woon in een residentiële buurt en ik ben lid van een mancave. Vroeger was dat een voetbalkelder maar die hebben we omgebouwd. Wij komen hier regelmatig samen om iets te drinken en wat te kokkerellen, vrouwen zijn zelfs bij ons geband.
Sommigen houden van een pintje..... maar dat zijn de simpele van geest in ons clubje en worden een beetje genegeerd. Ik houd het bij zelfgemaakte wijn.
Gast43 schreef:
Ik zit hier soms te lachen achter mijne pc .
Maar is wel zeer laag tegen over u vrienden (Man cave )
Echte vrienden die raak je niet .

sorry
Dus Gast43, mijn bericht van vandaag 00:54 is een persiflage op het bericht van dejules van 16/04/2020 - 11.46 uur

En omdat gij werkelijk geen flauw benul hebt van wat de betekenis is van persiflage zet ik er hier ook nog eens de betekenis bij:
Persiflage: Spottende imitatie. Overdrijven van enkele kenmerken van het origineel met de bedoeling dit belachelijk te maken (Karikatuur).

En nu stop ik erover want........
dejules

22 apr 2020, 12:03

Meer dan de helft van alle werknemers in het bedrijfsleven in Frankrijk zit vanwege de coronacrisis werkloos thuis. "Het gaat nu om 10,2 miljoen mensen. Dat is enorm, zoiets hebben we nog nooit gezien", zei minister van Arbeid Muriel Pénicaud op de Franse televisie. "Die mensen werkten bij 820.000 bedrijven, dat wil zeggen dat zes op de tien bedrijven is getroffen."

Zwaar getroffen sectoren zijn de bouw (93 procent werkloosheid) en de horeca (90 procent). De betreffende werknemers zijn met 'verlof' gestuurd, de overheid vult hun salarissen nu aan. Pénicaud: "Op die manier behouden ze hun arbeidscontract en kunnen ze snel weer aan het werk zodra dat mogelijk is."

NOS

Eergisteren loog (*) De Wever in de media nog door te zeggen dat slechts 3% van de Franse werknemers met economische werkloosheid thuis zat.

(*) 'Niemand pleit voor het opheffen van de maatregelen, maar de herneming van het economisch leven is nodig, mits strenge regels. We zitten met 22% technische werkloosheid, Frankrijk 3% en Duitsland 6%. Dat is niet vol te houden', zegt voorzitter De Wever.

gast43

22 apr 2020, 12:14

Beste : Dicksy aan mij moet je niet verantwoorden .

Jij mag u mening uiten , moet je maar ook tegen stootje kunnen als wij iets zeggen .
En dat gezever tussen jullie en dejules , hoe komt dat wij niks naar ons hoofd krijgen
Omdat we die mens met rust laten .Die man moet berenvel hebben wat die iedere dag
naar zijn hoofd geslingerd krijgt , hopelijk dat hij geen punthoofd ervan krijgt .
En iedereen doet er nog schepke bovenop want achter de scherm voelen ze hun sterk maar in
realiteit is veel minder .

https://www.hln.be/in-de-buurt/izegem/i ... a9815bbd4/

Izegemse N-VA-schepen laat per ongeluk microfoon op digitale gemeenteraad openstaan: “Linkse, vuile ratten”

De eerste online gemeenteraad in Izegem stond grotendeels in het teken van de coronacrisis, maar op het eind bleef vooral een opmerkelijke tussenkomst van schepen Tom Verbeke (N-VA) bij. Zijn microfoon bleef bij de bespreking van een toegevoegd punt per ongeluk open staan. Net na een tussenkomst van raadslid Balder Clarys (Groen) kon je hem horen zeggen “Linkse, vuile ratten.” Hij bood ondertussen zijn excuses aan.

Zo zie je maar , dat ze ook geen engeltjes zijn op de werkvloer , is dan ook schepen 8O :lol:
De ware aard komt toch vroeg of laat naar boven . Zijn zo doetjes :P :P
dejules

22 apr 2020, 12:21

dejules schreef:
22 apr 2020, 12:03
Meer dan de helft van alle werknemers in het bedrijfsleven in Frankrijk zit vanwege de coronacrisis werkloos thuis. "Het gaat nu om 10,2 miljoen mensen. Dat is enorm, zoiets hebben we nog nooit gezien", zei minister van Arbeid Muriel Pénicaud op de Franse televisie. "Die mensen werkten bij 820.000 bedrijven, dat wil zeggen dat zes op de tien bedrijven is getroffen."

Zwaar getroffen sectoren zijn de bouw (93 procent werkloosheid) en de horeca (90 procent). De betreffende werknemers zijn met 'verlof' gestuurd, de overheid vult hun salarissen nu aan. Pénicaud: "Op die manier behouden ze hun arbeidscontract en kunnen ze snel weer aan het werk zodra dat mogelijk is."

NOS

Eergisteren loog (*) De Wever in de media nog door te zeggen dat slechts 3% van de Franse werknemers met economische werkloosheid thuis zat.

(*) 'Niemand pleit voor het opheffen van de maatregelen, maar de herneming van het economisch leven is nodig, mits strenge regels. We zitten met 22% technische werkloosheid, Frankrijk 3% en Duitsland 6%. Dat is niet vol te houden', zegt voorzitter De Wever.
De Wever probeerde de "hardwerkende Vlamingen" op te zetten tegen de wetenschappers door te zeggen dat de landen die wel aan het werk zijn marktaandeel gingen overnemen in Vlaanderen waardoor de Vlamingen massaal hun job zouden verliezen.
De Wever kan zijn job niet verliezen, de man is nooit economisch actief geweest en hing vanaf zijn geboorte aan het infuus van de BELGISCHE schatkist. Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zal hij in die hoedanigheid ook sterven. De Wever is groot in het cumuleren van politieke mandaten.Hij staat erom bekend om enkel op donderdag in het parlement te verschijnen, heel kort, om te kaarten. De Wever heeft nooit 1 wetsvoorstel ingediend.
De man staat bekend als opruier en praatjesmaker die veel belooft maar nooit iets waarmaakt. Zo beloofde hij de afbouw van de schuldenberg maar onder de N-VA in de regering Michel waren de begrotingstekorten exuberant groot. Er is nooit schuldafbouw geweest.

Afbeelding
Bijlagen
image.png
image.png (392.08 KiB) 579 keer bekeken
Laatst gewijzigd door dejules op 22 apr 2020, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Dicksy

22 apr 2020, 12:22

dejules schreef:
Eergisteren logen ook de UGent-onderzoekers die beweerden in een studie van 17/04/2020 dat slechts 3% van de Franse werknemers in economische werkloosheid zaten. En hier had BDW zijn mosterd gehaald
maar wat blijkt nu uit een artikel van DM van 21.04.2020:

'Stijn Baert, professor Arbeidseconomie aan de UGent en een van de auteurs van de studie, gaf gisteren op Twitter al aan dat intussen duidelijk is geworden “dat Frankrijk ondertussen ook een enorme tijdelijke werkloosheid kent”. De UGent-studie is inmiddels aangepast. Er werd een pagina toegevoegd waarin de Gentse onderzoekers toegeven dat ze de recentere Franse cijfers “over het hoofd hebben gezien”.'

Begin eens opnieuw? :P :P :P :P
dejules

22 apr 2020, 12:36

Dicksy schreef:
22 apr 2020, 12:22
dejules schreef:
Eergisteren logen ook de UGent-onderzoekers die beweerden in een studie van 17/04/2020 dat slechts 3% van de Franse werknemers in economische werkloosheid zaten. En hier had BDW zijn mosterd gehaald
maar wat blijkt nu uit een artikel van DM van 21.04.2020:

'Stijn Baert, professor Arbeidseconomie aan de UGent en een van de auteurs van de studie, gaf gisteren op Twitter al aan dat intussen duidelijk is geworden “dat Frankrijk ondertussen ook een enorme tijdelijke werkloosheid kent”. De UGent-studie is inmiddels aangepast. Er werd een pagina toegevoegd waarin de Gentse onderzoekers toegeven dat ze de recentere Franse cijfers “over het hoofd hebben gezien”.'

Begin eens opnieuw? :P :P :P :P
Deze cijfers waren al langer bekend en toch probeert De Wever ons nog te beliegen.
De leugenpartij in volle glorie, proficiat.

Wil.

22 apr 2020, 12:42

Wat lees ik nu, julleke? Begint gij iemand te betichten van ... leugens? Echt? :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

22 apr 2020, 12:56

dejules schreef:
Deze cijfers waren al langer bekend en toch probeert De Wever ons nog te beliegen.
De leugenpartij in volle glorie, proficiat.
U bedoelt de UGent maar dat zal niet in uw kraam passen denk ik. Probeert u nu BDW mee in uw leugenpaleis te trekken? :P :P :P
dejules

22 apr 2020, 13:22

Wil. schreef:
22 apr 2020, 12:42
Wat lees ik nu, julleke?
Afbeelding
Bijlagen
image.png
image.png (392.08 KiB) 564 keer bekeken
dejules

22 apr 2020, 13:34

Veel zelfstandige ondernemers en freelancers zonder werk krijgen helemaal niets. Is het een goed idee om ook hen tijdelijk toe te laten tot het stelsel van de werkloosheidsuitkering?
Van de Cloot: “Dat is een van die zaken die besproken moet worden, al is uw opmerking terecht.
Ambtenaren hebben quasi werkzekerheid en zullen op financieel vlak geen hinder van de coronacrisis ondervinden. Andere beroepsgroepen betalen een zeer zware prijs en incasseren de schok integraal. Dat kan niet. Er moeten solidariteitsmechanismen tussen de verschillende groepen overwogen worden.

https://www.demorgen.be/nieuws/ivan-van ... ~b427d764/

Dicksy

22 apr 2020, 13:44

Een heel wijs man dat hij pleit voor een solidariteitsmechanisme tussen de verschillende groepen. Nu nog invullen hoe hij dat ziet en we kunnen aan de slag.
En nee, dejules. Ik schrijf hij en dan bedoel ik Ivan Van de Cloot en niet u. :P :P

Fred1950

22 apr 2020, 14:02

Dicksy schreef:
22 apr 2020, 00:54
........ Ik houd het bij zelfgemaakte wijn.
Ciderazijn ? :mrgreen: