Corona virus

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Dicksy

23 apr 2020, 11:00

dejules schreef:
De Wever is burgemeesterke van de armste stad van Vlaanderen en binnenkort van België
Dus is zijn herverkiezing bij de volgende verkiezingen al een feit. Zeg nu zelf, wie wil er burgemeester worden van de armste stad waar de kassen leeg zijn en niks te graaien valt.
U, toch?
dejules

23 apr 2020, 11:01

De Croo: “Bepaalde sectoren gaan langdurigere periode van sluiting tegemoet”
dejules

23 apr 2020, 11:03

Dicksy schreef:
dejules schreef:
De Wever is burgemeesterke van de armste stad van Vlaanderen en binnenkort van België
Dus is zijn herverkiezing bij de volgende verkiezingen al een feit. Zeg nu zelf, wie wil er burgemeester worden van de armste stad waar de kassen leeg zijn en niks te graaien valt.
U, toch?
De Wever is bezig met verkiezingen terwijl zijn bevolking honger lijdt.
Dit soort figuren hebben een beperkte houdbaarheidsdatum.

Wil.

23 apr 2020, 11:05

dejules schreef:
23 apr 2020, 08:50
Als de Nationale Veiligheidsraad vrijdag het licht op groen zet om de scholen deels te heropenen op 15 mei, gebeurt dat best wel zonder oudere leerkrachten voor de klas. Dat zegt microbioloog Herman Goossens (UAntwerpen).
Voor de pensioenen zou het nochtans veel beter zijn: een aantal van die leeglopers (om in termen van julleke te spreken) gaan het niet halen als ze besmet worden en dat vlak vóór ze hun dubbele pensioenen zouden gaan binnenrijven.

Voor wie spreekt hij eigenlijk? Heeft die Goossens zelf ooit iets bijgedragen tot de staatskas? Ooit zelf een bedrijf opgericht? :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

23 apr 2020, 11:09

dejules schreef:
23 apr 2020, 09:05
In Vlaanderen sterven meer mensen dan normaal sinds de coronacrisis, maar er zijn grote regionale verschillen. Roeselare, Kortrijk en Hasselt tellen meer dan dubbel zoveel doden als normaal. Dat blijkt donderdag uit een rondvraag van De Tijd bij elf Vlaamse centrumsteden.
Opvallend: niet in Antwerpen! Hoe zou dat komen? :lol:
dejules

23 apr 2020, 11:11

Wil. schreef:

Voor wie spreekt hij eigenlijk? Heeft die Goossens zelf ooit iets bijgedragen tot de staatskas? Ooit zelf een bedrijf opgericht?
Ons overheidsbeslag is 10% BBP hoger dan Nederland en 20% BBP hoger dan Zwitserland.
Met de bedenking dat wij een economisch kerkhof zijn.
U probeert het onverdedigbare te verdedigen.
Zinloze strijd!
Laatst gewijzigd door dejules op 23 apr 2020, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Dicksy

dejules schreef:
dejules15 mar 2020, 15:04
Wij weten nu waarvoor het Vlaams-nationalisme staat en waarom jullie afstammelingen zijn van collaborateurs met de nazi's.
Ik draai het om : moet iedereen honger lijden opdat 1 groep kaviaar en kreeft kan eten?
Wij zijn N-Korea niet.
U moet niets omdraaien omdat er niets om te draaien valt.
Omdat eerste de gezondheid van de mensen en dan de economie voor u heilig is en u dat principe verdedigt tot der dood zit u gewoonweg niks in met die daklozen. Of ze nu creperen of niet of sterven van de honger zal u worst wezen. Eerst de gezondheid van de mensen dan de economie. Op welke basis trieert u eigenlijk......daklozen zijn maar daklozen, zoiets?
dejules

23 apr 2020, 11:12

Dicksy schreef:

Omdat eerste de gezondheid van de mensen en dan de economie voor u heilig is

Maggie De Block
@Maggie_DeBlock
Ik begrijp het enthousiasme om naar het normale leven terug te keren. Maar als arts en minister kies ik voor de gezondheid van iedereen. Als we de remmen loslaten, geven we het virus opnieuw een kans. Dat zou de inspanningen van de zorgverleners tenietdoen

petrol

23 apr 2020, 11:13

dejules schreef:
Dicksy schreef:
23 apr 2020, 10:54
Als de ambtenaar maar bloedt" en meer moet dat niet zijn en of daar andere mensen de dupe van zijn kan u eigenlijk geen barst schelen.
Ik draai het om : moet iedereen honger lijden opdat 1 groep kaviaar en kreeft kan eten?
Wij zijn N-Korea niet.
Ge bedoelt de kaviaar sossen Yvan Mayeur en Pascale Peraïta.
Toch?

Wil.

23 apr 2020, 11:15

dejules schreef:
23 apr 2020, 10:55
petrol schreef:
23 apr 2020, 10:50

En maar kakken en zeiken op De Wever en NVA !!!
Arm, maar gezond! De 'rode vlekken' situeren zich in Limburg en op andere plaatsen. ..
Er worden gebedswaken voor Limburg georganiseerd in het Antwerpse - mét social distancing - vanzelfsprekend. De solidariteit met Limburg is enorm in Antwerpen. De burgemeester heeft zijn steun uitgesproken.

Afbeelding
dejules

23 apr 2020, 11:16

petrol schreef:
23 apr 2020, 11:13

Ge bedoelt de kaviaar sossen Yvan Mayeur en Pascale Peraïta.
Toch?
Kaviaar dankzij de erfenis van uw schoonmoeder, toch?

Wil.

23 apr 2020, 11:17

dejules schreef:
Wil. schreef:

Voor wie spreekt hij eigenlijk? Heeft die Goossens zelf ooit iets bijgedragen tot de staatskas? Ooit zelf een bedrijf opgericht?
Ons overheidsbeslag is 10% BBP hoger dan Nederland en 20% BBP hoger dan Zwitserland.
Met de bedenking dat wij een economisch kerkhof zijn.
U probeert het onverdedigbare te verdedigen.
Zinloze strijd!
Je begrijpt het niet: Goossens verdedigt de leeglopers die op het punt staan hun dubbele pensioenen op te nemen. Word eens wakker!

Wil.

23 apr 2020, 11:20

moet iedereen honger lijden opdat 1 groep kaviaar en kreeft kan eten?
De mieren van toen, mogen nu ook eens zingen. Toch?

Ik heb de periode van 'de buikriem tot in het laatste gaatje aantrekken ' nog gekend. U niet: u nam 3 jobs voor uw rekening en kon de krekel uithangen, maar dat is u zuur opgebroken. En nog wel door toedoen van een ambtenaar ...

gast43

23 apr 2020, 11:22

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/23 ... -daklozen/

Sant'Egidio start extra voedselbedeling voor Antwerpse daklozen

Afbeelding

De christelijke beweging Sant'Egidio deelt extra maaltijden uit aan thuislozen in Antwerpen. "Door corona is er honger in de stad en dat is nieuw. Daklozen zijn nu extra kwetsbaar omdat winkels, bars en restaurants gesloten zijn", zegt Jan De Volder van Sant'Egidio op Radio 2 Antwerpen. De organisatie pleit ook voor de tijdelijke regularisering van mensen zonder papieren.

Zoiets gebeurt niet in de stad Antwerpen 8O
Zoiets gebeurt alleen maar elders.
Toch raar .
dejules

23 apr 2020, 11:26

Wil. schreef:
23 apr 2020, 11:17
Goossens verdedigt de leeglopers die op het punt staan hun dubbele pensioenen op te nemen.
Als het ambtenarij statuut binnenkort is afgeschaft dan bevordert dat de arbeidsmobiliteit.
Mijnheer Goosens kan dan, indien hij dat wenst, in het buitenland een veelvoud verdienen.
Er bestaat geen land in de wereld behoudens misschien Venezuela, N-Korea, ... waar een statuut de hoogte vh loon/pensioen bepaalt en niet uw prestaties. U was 50 jaar toen U dankzij een archaïsch statuut vrijwillig met vervroegd pensioen ging, toch?