Corona virus
-
dejules
Trump zegt dat je een zonnebad moet nemen en dan dettol moet injecteren in uw aderen opdat uw longen gezuiverd worden. Daarna kan je gewoon gaan werken.tokkio schreef: ↑24 apr 2020, 17:23
Ze hebben heel het land op hold gezet zonder er bij na te denken, maar door hun fout kreunt de economie,en staan er vele bedrijven het water aan de lippen,er was geen enkele reden om iedereen thuis te zetten,met de nodige maatregelen, verplichte afstand, en gezond verstand kon zeker 90% van de bedrijven open blijven
In Zweden is er geen economische lockdown maar werden op 1 maand tijd bijna 40.000 mensen ontslagen.
Indien U een recept hebt om de wereldeconomie terug op te starten (de normaliteit), krijgt U de Nobelprijs voor economie. Dat wetenschappers elkaar tegenspreken klopt niet. Wetenschappers baseren zich op feiten en een feit klopt tot het tegendeel bewezen wordt. Aangezien dit een nieuw virus is krijg je constant nieuwe gegevens waardoor er steeds opnieuw moet bijgestuurd worden. Dit is niet "tegenspreken" maar "voortschrijdend inzicht".
Trouwens, wetenschappers geven advies en politici doen daarmee wat ze willen. Alle maatregelen werden en worden genomen door politici.
Laatst gewijzigd door dejules op 24 apr 2020, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ice
En HOE zul jij in Godsnaam kunnen weten wie je zou kunnen besmetten, met of zonder mondmasker? En dan nog zou je de besmetting moeten kunnen bewijzen, idioot.Fred1950 schreef: ↑24 apr 2020, 17:47Als ik door jou besmet word omdat ge geen masker opgezet zoudt hebben, vermoord ik je.( en dat is nog maar het begin - daarna vierendelen )
Ik heb zonet een oude dame zonder mondmasker in de apotheek met brullende stem naar de hoek verwezen omdat ze dichter bij mij kwam te staan dan 1,5 meter. Ge moest ze zien springen.
p.s. ik had mijn zelfgemaakt mondmasker op, en droeg van die heel dunne doorschijnende wegwerp handschoenen. Ik heb dan ook maar tezelfdertijd meteen een FFP2 masker gekocht. De apotheker zij dat hij dat mocht omdat ze in de ziekenhuizen niet meer weten wat er mee aan te vangen -- ze hebben er al genoeg in stock ---- en gij nu .... )
Of veronderstel je dat iedereen zonder mondmasker je zál besmetten?
Ben je al zovér heen in je corona paranoia?
Jij hoort thuis in een psychiatrische instelling, je vormt een gevaar voor de maatschappij en andere mensen...zeker je al dreigt met MOORD voor een mondmasker, dan spoor je helemaal niet meer...
En nog ne ongelikte beer die staat te brullen tegen een oud menske in een apotheek en er nog plezier in schept ook? Bah wat ben jij een laffe bullebak...durf je dat ook tegen een mán zonder mondmasker of enkel tegen oude vrouwtjes?
(En de apotheker ZEI?? In plaats van ZIJ zeker?
Overigens dragen mensen die hersteld zijn van het coronavirus géén mondmasker omdat zij immuun zijn en dus niemand meer kunnen besmetten! wees dus maar voorzichtig voor je iemand vermoordt omdat die geen mondmasker draagt...
Laatst gewijzigd door Ice op 24 apr 2020, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Als men alles loslaat wordt op de kortste keren 30 % van de bevolking ziek en zit thuis. De economie zal dan veel zwaarder getroffen worden dan nu ( zelfs het internet in België kan plat gaan ). Maak dat maar eens de idioten van de N-VA wijs, die zullen zich verdedigen met de woorden "laten we proberen, we zullen dan wel zien" .....dejules schreef: ↑24 apr 2020, 18:13.....
Het gevolg is dat de ziekenhuizen dan overspoeld worden en dat de leeftijd dan niet meer belangrijk is want iedereen die niet opgenomen kan worden zal dan sterven.
Dat gebeurt als je iedereen loslaat (de economie moet heropgestart worden).
De N-VA is gewoon achterlijk want uiteindelijk zullen 1.5 miljoen Belgen gehospitaliseerd worden nadat iedereen de eerste keer besmet werd.
....
-
Ice schreef: ↑24 apr 2020, 18:30En HOE zul jij in Godsnaam kunnen weten wie je zou kunnen besmetten, met of zonder mondmasker? En dan nog zou je de besmetting moeten kunnen bewijzen, idioot.Fred1950 schreef: ↑24 apr 2020, 17:47Als ik door jou besmet word omdat ge geen masker opgezet zoudt hebben, vermoord ik je.( en dat is nog maar het begin - daarna vierendelen )
Ik heb zonet een oude dame zonder mondmasker in de apotheek met brullende stem naar de hoek verwezen omdat ze dichter bij mij kwam te staan dan 1,5 meter. Ge moest ze zien springen.
p.s. ik had mijn zelfgemaakt mondmasker op, en droeg van die heel dunne doorschijnende wegwerp handschoenen. Ik heb dan ook maar tezelfdertijd meteen een FFP2 masker gekocht. De apotheker zij dat hij dat mocht omdat ze in de ziekenhuizen niet meer weten wat er mee aan te vangen -- ze hebben er al genoeg in stock ---- en gij nu .... )
Of veronderstel je dat iedereen zonder mondmasker je zál besmetten?![]()
Ben je al zovér heen in je corona paranoia?
Jij hoort thuis in een psychiatrische instelling, je vormt een gevaar voor de maatschappij en andere mensen...zeker je al dreigt met MOORD voor een mondmasker, dan spoor je helemaal niet meer...![]()
En nog ne ongelikte beer die staat te brullen tegen een oud menske in een apotheek en er nog plezier in schept ook? Bah wat ben jij een laffe bullebak...durf je dat ook tegen een mán zonder mondmasker of enkel tegen oude vrouwtjes?![]()
(En de apotheker ZEI?? In plaats van ZIJ zeker?)
Enfin, zo erg was het ook niet. Ik heb niet gebruld , ik heb luid gesproken.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Het is dus veel genuanceerder dan u schreef, prima. En ja, sorry van die peer op uw bakkes. Hopelijk deed het niet te pijn maar u kwam wel heel hysterisch over.Fred1950 schreef:
Enfin, zo erg was het ook niet. Ik heb niet gebruld , ik heb luid gesproken.Wat had ik moeten doen volgens u, de politie erbij halen en haar een GAS boete moeten laten geven omdat ze de regels van "social distancing" niet naleefde ? ( ja, sorry voor die ZIJ ... )
-
Wat is me dat nu weeral voor debiele praat. Men moet toch tot 67 werken ( of stel tot 65 jaar ), en gaat men dus alle 60 plusser op de werkloosheid zetten ? Als de crisis voorbij is, wil men die terug "reactiveren" , maar dat lukt dan niet meer, en die verliezen dan na wat tijd hun uitkering.dejules schreef: ↑24 apr 2020, 17:13....
Koen Metsu, burgemeester van Edegem (N-VA):
“Beschouw tijdens deze fase van de lockdown alle zestigplussers als Covid-positief en alle ‘zestigminners’ als Covid-negatief tot het tegendeel bewezen is”, vindt Metsu. “Een gewaagd, maar beredeneerd voorstel om ons uit deze corona-impasse te krijgen. Wel zijn er een aantal voorwaarden aan verbonden”, benadrukt Metsu. “Zo zullen alle zestigminners zich aan aangepaste voorschriften moeten houden, die bepaald worden door experten. Al die mensen, een belangrijk onderdeel van de actieve bevolking, zal het operationeel leven hervatten, inclusief school en werk.”
“Uit statistieken blijkt dat de zestigplussers kwetsbaarder zijn voor het virus, ze verdienen dus extra bescherming. Hoe moeilijk het ook lijkt te zijn, dienen zij zich aan de huidige regels van de lockdown te houden......
Zoals ge schrijft Jules, dit zijn gedachtenkronkels uit de nazi tijd waar men kon "ronselen" met concentratiekamp gevangen als werkkracht.
-
Ice
Ik ben niet degene die uit angst brult als iemand zonder mondmasker korter dan 1,5 meter in mijn buurt komt bij de apotheker....Ik ben niet degene die dreigt met moord, dol van angst voor besmetting door mensen zonder een mondmasker...Fred1950 schreef: ↑24 apr 2020, 18:36![]()
( ge gaat oh zo wild te keer, ge zijt precies een vrouw, of beter mijn schoonmoeder zaliger
)
Enfin, zo erg was het ook niet. Ik heb niet gebruld , ik heb luid gesproken.Wat had ik moeten doen volgens u, de politie erbij halen en haar een GAS boete moeten laten geven omdat ze de regels van "social distancing" niet naleefde ? ( ja, sorry voor die ZIJ ... )
Jaja, nu is het gauw 'luid gesproken'..
En nogmaals:
Overigens dragen mensen die hersteld zijn van het coronavirus géén mondmasker omdat zij immuun zijn en dus niemand meer kunnen besmetten! wees dus maar voorzichtig voor je iemand vermoordt omdat die geen mondmasker draagt...
-
U bent toch voorstander van een volledige lockdown. U haalt hier de 60+ aan die men dan terug wil activeren en dat lukt niet meer. Maar wat met de niet 60+sers die hun job verliezen omdat de economie op zijn gat ligt en ze niet meer kunnen activeren omdat er geen economie meer is? Sommigen zullen definitief uit de boot vallen andere zullen het geluk hebben terug aan de slag te kunnen in dat beetje economie dat er nog zal zijn. Verliezen die -60-tigers dan ook niet na wat tijd hun uitkering, geraken in armoede e.d. meer en die zijn veel jonger dan die 60+ die men op (nood breekt wet) vervroegd op pensioen zal zetten ?Fred1950 schreef:
Wat is me dat nu weeral voor debiele praat. Men moet toch tot 67 werken ( of stel tot 65 jaar ), en gaat men dus alle 60 plusser op de werkloosheid zetten ? Als de crisis voorbij is, wil men die terug "reactiveren" , maar dat lukt dan niet meer, en die verliezen dan na wat tijd hun uitkering.
U verkoopt inderdaad debiele praat.
-
Dat denkt gij ! Ik heb al geschreven dat diegenen die immuun zijn terug besmet kunnen geraken en tijdens de incubatietijd van ongeveer 7 dagen anderen kunnen besmetten vooraleer hun eigen immuunsysteem het virus gaat doden. Ge peinst dat het allemaal zo simpel is, maar dat is het niet.
En van dat vriendelijk vragen, denkt ge dat dat bij u zou helpen ? Zo efkens zich als een militair of politieagent gedragen heeft ook bij eigenzinnigaards nog steeds meer effect. En ik reageerde niet uit schrik maar uit woede omdat ze egoïstisch de regels niet opvolgde.
-
Neem Oostenrijk als voorbeeld. Hoe sneller en kordater men optreedt, hoe sneller het virus uit een bevolking verdwijnt, en dan blijft de impact op de economie ook miniem. In Oostenrijk zijn er minder dan 600 doden,en wat kost ons die meer dan 6000 doden die we nu al hebben gekend, en de massa besmette personen die nu thuis ziek zitten ? Wat kost het om die zwakke maatregelen steeds maar te verlengen als we hierdoor niet of nooit eens aan een totale groepsimmuniteit kunnen geraken ? Met strenge maatregelen die het virus uit de bevolking verwijderen ( zoals China dat voor ogen heeft ), bekom je geen groepsimmuniteit, maar de bevolking is er dan ook op korte termijn niet meer ziek, en de economie kan terug op korte termijn terug op volle toeren draaien ( onder voorwaarde dat men het virus buiten de grenzen kan houden, maar dat kan, dat is geen utopie ).Dicksy schreef: ↑24 apr 2020, 19:02U bent toch voorstander van een volledige lockdown. U haalt hier de 60+ aan die men dan terug wil activeren en dat lukt niet meer. Maar wat met de niet 60+sers die hun job verliezen omdat de economie op zijn gat ligt en ze niet meer kunnen activeren omdat er geen economie meer is? Sommigen zullen definitief uit de boot vallen andere zullen het geluk hebben terug aan de slag te kunnen in dat beetje economie dat er nog zal zijn. Verliezen die -60-tigers dan ook niet na wat tijd hun uitkering, geraken in armoede e.d. meer en die zijn veel jonger dan die 60+ die men op (nood breekt wet) vervroegd op pensioen zal zetten ?Fred1950 schreef:
Wat is me dat nu weeral voor debiele praat. Men moet toch tot 67 werken ( of stel tot 65 jaar ), en gaat men dus alle 60 plusser op de werkloosheid zetten ? Als de crisis voorbij is, wil men die terug "reactiveren" , maar dat lukt dan niet meer, en die verliezen dan na wat tijd hun uitkering.
U verkoopt inderdaad debiele praat.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 24 apr 2020, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
En dan nog zonder mondmaskersFred1950 schreef:
Iedereen op TV gezien met wat voor soort wagens al de deelnemers naar buiten reden toen de Veiligheidsraad ten einde liep ? Ongezien melomaan vertoon, en ik walg van dat soort kapitalistisch vertoon.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 24 apr 2020, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Hebt ge een tijd geleden de Oostenrijkers gezien toen die een persconferentie hielden ? Ze stonden recht op 2 meter van elkaar, achter een mansgroot plexischerm, en MET een mondmasker aan ! Deden ze het niet voor serieus, dan toch voor de show om een voorbeeld aan de bevolking te geven hoe zich te gedragen. Hier moeten ze al dan niet hun schoon smoeltje kunnen tonen, of het zal te "lastig" , vervelend of wat dan ook kunnen geweest zijn.Dicksy schreef: ↑24 apr 2020, 23:11En dan nog zonder mondmaskersFred1950 schreef:
Iedereen op TV gezien met wat voor soort wagens al de deelnemers naar buiten reden toen de Veiligheidsraad ten einde liep ? Ongezien melomaan vertoon, en ik walg van dat soort kapitalistisch vertoon.Ik denk dat die ministers in China dat niet moesten avonturen. En een mondmasker en in een riksja zouden ze dat daar doen, die arme drommels.
![]()
-
Ice
En wat gij schrijft werd natuurlijk uitgebreid en wetenschappelijk bewezen...Fred1950 schreef: ↑24 apr 2020, 19:39Dat denkt gij ! Ik heb al geschreven dat diegenen die immuun zijn terug besmet kunnen geraken en tijdens de incubatietijd van ongeveer 7 dagen anderen kunnen besmetten vooraleer hun eigen immuunsysteem het virus gaat doden. Ge peinst dat het allemaal zo simpel is, maar dat is het niet.
Wie immuun is, kán niet opnieuw besmet geraken....waarom niet?
Misschien omdat je dan niet immuun bént geweest??
Je laat je weer bedonderen en voor de kar spannen om desinformatie te verspreiden.
Bij mij niet, nee, maar ik blijf dan ook achter de gele streep....Fred1950 schreef: ↑24 apr 2020, 19:39En van dat vriendelijk vragen, denkt ge dat dat bij u zou helpen ? Zo efkens zich als een militair of politieagent gedragen heeft ook bij eigenzinnigaards nog steeds meer effect. En ik reageerde niet uit schrik maar uit woede omdat ze egoïstisch de regels niet opvolgde.
Ja, dat is leuk, als onbelangrijk niemendalletje, die anders zijn mond niet durft open te doen, opeens met een legitiem excuus de autoritaire agent te kunnen uithangen om stoute burgers die niet willen luisteren op de vingers te kunnen tikken..(overigens heeft de politie geen autoriteit meer, krijgt ook geen respect maar klappen..
En effect hebben? Ja hoor, tot je de verkeerde eens tegen het lijf loopt die zich niet laat intimideren, dan doe je dat nooit meer want die zal je dan weleens afleren om je met andermans zaken te bemoeien.