Corona virus
-
Ice
Je zou je beter zorgen maken over wat ze binnen weer allemaal bedisseld hebben om je een poot uit te vijzen....ik walg van wat ze weer uit hun duim gezogen hebben om ons erin te luizen.
Weer typisch politiek gelul, jan hesp geraakte zelfs niet uit zn woorden....stotteren en stamelen...een half uur lullen en niks zeggen - terloops contact tracing vermelden, opzetten van callcenters, (zichzelf weer een pluim geven: er worden nog wel 2.000 jobs gecreëerd!) smijten met belastinggeld en bevoegdheden ruim uit de doeken doen, waar wij géén boodschap aan hebben, smijten met nieuwe woorden zoals 'interfederaal' maar angstvallig doodzwijgen hoe ze die contact tracing in de praktijk gaan invoeren - ze gaan zelfs alle contacten van een geïnfecteerd persoon anoniem en zonder naam opsporen en in een databank steken - dat moeten nogal experts zijn die dát kunnen, amai!
En het juridisch kader voor de privacy? Dat zal nog wel volgen, dat heeft geen haast...dat kader moeten ze nog dichtspijkeren om onze rechten te schenden want we moeten toch onze privacy vrijwillig opgeven voor de volksgezondheid?
Er werd natuurlijk nadruk op gelegd dat dit voorwaarden zijn om de maatregelen te versoepelen, maw: dictatoriale chantage, staatsterreur.
Of je geeft je privacy op of je mag niet meer gaan werken of nog een normaal leven leiden...
Nu moeten we al aan voorwaarden gaan voldoen om normaal te mogen leven.
-
wardje - Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Het is alsof ze niet willen dat iedereen mits de nodige voorzichtigheid weer de draad opneemt ( zoals in de buurlanden), er wordt zelfs geen goeie wil aan de dag gelegd om de bevolking( zoals in de buurlanden) mondmaskers te bezorgen.
In het begin van de epidemie was een mondmasker dragen niet nodig ( op TV zien we in de buurlanden en ook daarbuiten) iedereen met een mondmasker.
En plots hebben ZE het gevonden we gaan de burgers ze zelf laten maken , MAAR die maskers moeten ook nog ontsmet kunnen worden en dan doen de wildste verhalen de ronde hoe je dat klaar speelt.
ZE boren onze economie de grond in, tegenover de buurlanden , ze gooien met geld over de balk alsof het aan de bomen groeit, en dan komt een zekere econoom ( De Grauwe) met DE oplossing GEWOON geld bijdrukken!!!.
Waarom dan nog werken GEEF de mensen hun loon zo , druk er verdorie genoeg en het is opgelost????
Ofwel snap ik niks meer van al dat gedoe en is dat de gewone gang nu.
WE hebben nood aan een regering die orde op zaken stelt en niet een noodregering die beslissingen moet nemen en weten dat nog een regering moet gevormd worden, ze durven hun nek niet uitsteken en het zijn achter de schermen de virologen die het land besturen en een paraplu achter de hand houden met de zin " de uiteindelijke beslissing komt uit politieke hoek".
Dat ligt er toch vingerdik op , de bevolking wordt het stilaan beu en ziet met lede ogen aan de oplossing is nog veraf, naar ik onlangs las is een vaccin dat ontwikkeld wordt en op dieren getest wordt nog van een ver stadium dat het bij mensen ook effect heeft, ze spreken van ongeveer tien jaar en dan moet iedereen nog een vaccin krijgen ( de ganse wereldbevolking), voor het eerste griepvaccin op de markt kwam zijn er 10 jaar overgegaan, en nu maakt men ons wijs dat het in één twee drie binnen het anderhalf jaar op de markt komt , heb zo mijn twijfels.
In het begin van de epidemie was een mondmasker dragen niet nodig ( op TV zien we in de buurlanden en ook daarbuiten) iedereen met een mondmasker.
En plots hebben ZE het gevonden we gaan de burgers ze zelf laten maken , MAAR die maskers moeten ook nog ontsmet kunnen worden en dan doen de wildste verhalen de ronde hoe je dat klaar speelt.
ZE boren onze economie de grond in, tegenover de buurlanden , ze gooien met geld over de balk alsof het aan de bomen groeit, en dan komt een zekere econoom ( De Grauwe) met DE oplossing GEWOON geld bijdrukken!!!.
Waarom dan nog werken GEEF de mensen hun loon zo , druk er verdorie genoeg en het is opgelost????
WE hebben nood aan een regering die orde op zaken stelt en niet een noodregering die beslissingen moet nemen en weten dat nog een regering moet gevormd worden, ze durven hun nek niet uitsteken en het zijn achter de schermen de virologen die het land besturen en een paraplu achter de hand houden met de zin " de uiteindelijke beslissing komt uit politieke hoek".
Dat ligt er toch vingerdik op , de bevolking wordt het stilaan beu en ziet met lede ogen aan de oplossing is nog veraf, naar ik onlangs las is een vaccin dat ontwikkeld wordt en op dieren getest wordt nog van een ver stadium dat het bij mensen ook effect heeft, ze spreken van ongeveer tien jaar en dan moet iedereen nog een vaccin krijgen ( de ganse wereldbevolking), voor het eerste griepvaccin op de markt kwam zijn er 10 jaar overgegaan, en nu maakt men ons wijs dat het in één twee drie binnen het anderhalf jaar op de markt komt , heb zo mijn twijfels.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Men wil niet onderdoen voor de buurlanden, ondanks dat we hier met het meeste besmettingen en het hoogste sterftecijfer zitten per aantal inwoners. Natuurlijk had men voor mondmaskers moeten zorgen , en natuurlijk had men ons moeten verplichten ze te dragen op openbaar vervoer en in grote winkelcentra zoals in het buitenland. Maar als ze zelf niet eens een mondmasker tijdens hun persconferenties of publieke toespraken dragen, hoe wil je dan het goede voorbeeld geven. Jambon al met een mondmasker gezien ? Ik niet hoor.wardje schreef: ↑25 apr 2020, 06:39Het is alsof ze niet willen dat iedereen mits de nodige voorzichtigheid weer de draad opneemt ( zoals in de buurlanden), er wordt zelfs geen goeie wil aan de dag gelegd om de bevolking( zoals in de buurlanden) mondmaskers te bezorgen.
Dat ligt er toch vingerdik op , de bevolking wordt het stilaan beu en ziet met lede ogen aan de oplossing is nog veraf, naar ik onlangs las is een vaccin dat ontwikkeld wordt en op dieren getest wordt nog van een ver stadium dat het bij mensen ook effect heeft, ze spreken van ongeveer tien jaar en dan moet iedereen nog een vaccin krijgen ( de ganse wereldbevolking), voor het eerste griepvaccin op de markt kwam zijn er 10 jaar overgegaan, en nu maakt men ons wijs dat het in één twee drie binnen het anderhalf jaar op de markt komt , heb zo mijn twijfels.![]()
Een regering die orde op zaken moet brengen kan hier niet. Er zijn gewoon geen politiekers te vinden die daartoe in staat zijn, noch op Vlaams niveau , noch op Belgisch niveau.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Euro's gewoon bijdrukken, da's idd. politiek op niveau van de eerste kleuterklas.
Alléén, is er een klein probleem, de rest van Europa zit ook met Euro's.
Waren het nog Belgische franken, dan was het waarschijnlijk allang gebeurd, met serieuze devaluatie tot gevolg.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
De ECB ( dus Europa ) drukt het geld bij, dat is wat De Grauwe voorstelt. Voor de ECB is geld maar een vodje papier. Maar je kan dat uiteraard niet blijven doen. Als je dat blijft doen wordt geld ook een vodje papier voor de burger, en dat mag uiteraard niet gebeuren om geen hyperinflatie en geldontwaarding ten opzichte van bijvoorbeeld de US Dollar te creëren.Charlie Maru schreef: ↑25 apr 2020, 08:50Euro's gewoon bijdrukken, da's idd. politiek op niveau van de eerste kleuterklas.
Alléén, is er een klein probleem, de rest van Europa zit ook met Euro's.
Waren het nog Belgische franken, dan was het waarschijnlijk allang gebeurd, met serieuze devaluatie tot gevolg.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
-
wardje - Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Wat ik niet begrijp is ; een mondmasker waar eventueel corna virus aanwezig is moet gewassen worden op minimum 60 graden of apart gekookt , maar het is voldoende uw handen waar eventueel een corona virus aanwezig is wassen met KOUD water , waarom mag dan een mondmasker niet met zeep gewassen worden met koud water en ook goed gespoeld? Wat is het verschil?
-
Ice
Wardje, voor het tekort aan mondmaskers hebben ze overigens een oplossing gevonden: een sjaaltje mag ook...moslima's zullen content zijn....wardje schreef: ↑25 apr 2020, 06:39Het is alsof ze niet willen dat iedereen mits de nodige voorzichtigheid weer de draad opneemt ( zoals in de buurlanden), er wordt zelfs geen goeie wil aan de dag gelegd om de bevolking( zoals in de buurlanden) mondmaskers te bezorgen.
Dat ligt er toch vingerdik op , de bevolking wordt het stilaan beu en ziet met lede ogen aan de oplossing is nog veraf, naar ik onlangs las is een vaccin dat ontwikkeld wordt en op dieren getest wordt nog van een ver stadium dat het bij mensen ook effect heeft, ze spreken van ongeveer tien jaar en dan moet iedereen nog een vaccin krijgen ( de ganse wereldbevolking), voor het eerste griepvaccin op de markt kwam zijn er 10 jaar overgegaan, en nu maakt men ons wijs dat het in één twee drie binnen het anderhalf jaar op de markt komt , heb zo mijn twijfels.![]()
En die sjaaltjes zijn de gedroomde kans om dan tegen ons te gebruiken als de curve een heropleving van besmettingen zal aantonen met valse cijfers om de versoepelingen terug te draaien en dan overal mondmaskers te verplichten.
Intussen gaat het bergaf met de economie en verzuipen bedrijfjes omdat het allemaal te lang duurt...hoe langer het duurt, hoe meer faillissementen.
Zoals werd bewezen was een lockdown én de maatregelen volstrekt nutteloos want het virus gedraagt zich overal hetzelfde zowel waar lockdown werd ingevoerd als in landen waar het niet geldt...intussen is het vast ook al uitgewoed....politici kijken niet over de grenzen naar wat er bewezen wordt in het buitenland want dat past niet in hun communistische straatje om ons onder controle te krijgen met allerlei verplichtingen..
Ik ben benieuwd wat de turken met hun trouwstoeten gaan doen en hoe de moslimgemeenschappen hoe suikerfeesten zullen gaan vieren op het einde van de ramadan..
Het bijgedrukte geld van vorige crisis is naar de banken gegaan, ook daar hebben ze ons liggen gehad met de leugen dat het in de economie werd gepompt.
En hoe is de situatie intussen bij de banken? Zijn ze gestopt met speculeren en gokken sinds 2008? Neen, dus hebben zij ook opnieuw 'redding' nodig en zal er weer een 'europees herstelplan' komen voor de economie met bijgedrukt geld dat....weer naar de banken zal gaan?
De bevolking is het inderdaad beu en zal enkel door burgerlijke ongehoorzaamheid zelf opnieuw een normaal leven moeten gaan afdwingen, hopelijk voor onze economie onherstelbaar beschadigd is en vóór wij, zoals de chineeskes, onder een communistische dictatuur zelfs big brother verplicht op onze telefoons hebben voor 'contact tracing' terwijl het virus al is uitgewoed.
-
Dat virus is een "vettig" ding , en iets dat vet oplost gaat het virus doden. Handen wassen met zeep is veel efficiënter dan iets wassen in een kuip omdat je de zeep gegarandeerd over de ganse oppervlakte van je handen kan wrijven. Een mondmasker heeft naden, stiksels waar misschien het water met de zeep niet kan doordringen.wardje schreef: ↑25 apr 2020, 12:05Wat ik niet begrijp is ; een mondmasker waar eventueel corna virus aanwezig is moet gewassen worden op minimum 60 graden of apart gekookt , maar het is voldoende uw handen waar eventueel een corona virus aanwezig is wassen met KOUD water , waarom mag dan een mondmasker niet met zeep gewassen worden met koud water en ook goed gespoeld? Wat is het verschil?
Het beste middel tegen "vet" is nog altijd alcohol. Als je een mondmasker een half uur te week zoudt leggen in alcohol ga je het beste resultaat bereiken ( onder die verstande dat het mondmasker materiaal de alcohol niet afstoot, er niet op "parelt" , maar er diep in doordringt )
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 25 apr 2020, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ice
En het openlijk bekennen dat de cijfers vervalst waren en dat wij hier "anders" tellen doordat ook overlijdens, oa door hartaanval, als corona-doden werden geteld en waardoor wij het hoogste sterftecijfer hebben, daar ga jij dan gemakshalve aan voorbij?!!
Gelooft iemand die leugenaars dan nog als het openlijk zelf wordt bekend gemaakt?? Ik geloof geen snars van al die cijfers die ze ons wijsmaken om bij de bevolking de schrik erin te houden zodat ze met ons kunnen doen wat ze willen door onnodige 'maatregelen'.
-
Ze gaven gewoon toe dat ze te lui of te dom waren om correcte diagnoses te stellen ( en te tellen )
Hadden die "maatregelen" van in het begin veel strenger geweest, dan zaten we in een Oostenrijks scenario waar er geen nieuwe besmettingen meer optreden ( en dus ook geen nieuwe ziekenhuis opnames ). In Oostenrijk gaan de winkels al open, MAAR , iedereen moet er nog steeds voor alle veiligheid een mondmasker blijven dragen zonder versoepeling. Daar lopen verstandigen mensen rond, hier lopen kind-volwassenen rond ....Gelooft iemand die leugenaars dan nog als het openlijk zelf wordt bekend gemaakt?? Ik geloof geen snars van al die cijfers die ze ons wijsmaken om bij de bevolking de schrik erin te houden zodat ze met ons kunnen doen wat ze willen door onnodige 'maatregelen'.![]()
-
De kannibaal - Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25
Ik ben eens nieuwsgierig naar de reactie van onze moderator REDPOPPY. Ik schreef een paar dagen geleden ook zo iets dergelijks en het werd gewist met een reprimande. Ze vond dat het aanleiding gaf tot het opwekken van een angst psychose en dat het een oproep was tot "Burgeroorlog"Ice schreef: ↑25 apr 2020, 12:18Wardje, voor het tekort aan mondmaskers hebben ze overigens een oplossing gevonden: een sjaaltje mag ook...moslima's zullen content zijn....wardje schreef: ↑25 apr 2020, 06:39Het is alsof ze niet willen dat iedereen mits de nodige voorzichtigheid weer de draad opneemt ( zoals in de buurlanden), er wordt zelfs geen goeie wil aan de dag gelegd om de bevolking( zoals in de buurlanden) mondmaskers te bezorgen.
En die sjaaltjes zijn de gedroomde kans om dan tegen ons te gebruiken als de curve een heropleving van besmettingen zal aantonen met valse cijfers om de versoepelingen terug te draaien en dan overal mondmaskers te verplichten.
Intussen gaat het bergaf met de economie en verzuipen bedrijfjes omdat het allemaal te lang duurt...hoe langer het duurt, hoe meer faillissementen.
Zoals werd bewezen was een lockdown én de maatregelen volstrekt nutteloos want het virus gedraagt zich overal hetzelfde zowel waar lockdown werd ingevoerd als in landen waar het niet geldt...intussen is het vast ook al uitgewoed....politici kijken niet over de grenzen naar wat er bewezen wordt in het buitenland want dat past niet in hun communistische straatje om ons onder controle te krijgen met allerlei verplichtingen..
Ik ben benieuwd wat de turken met hun trouwstoeten gaan doen en hoe de moslimgemeenschappen hoe suikerfeesten zullen gaan vieren op het einde van de ramadan..
Het bijgedrukte geld van vorige crisis is naar de banken gegaan, ook daar hebben ze ons liggen gehad met de leugen dat het in de economie werd gepompt.
En hoe is de situatie intussen bij de banken? Zijn ze gestopt met speculeren en gokken sinds 2008? Neen, dus hebben zij ook opnieuw 'redding' nodig en zal er weer een 'europees herstelplan' komen voor de economie met bijgedrukt geld dat....weer naar de banken zal gaan?
De bevolking is het inderdaad beu en zal enkel door burgerlijke ongehoorzaamheid zelf opnieuw een normaal leven moeten gaan afdwingen, hopelijk voor onze economie onherstelbaar beschadigd is en vóór wij, zoals de chineeskes, onder een communistische dictatuur zelfs big brother verplicht op onze telefoons hebben voor 'contact tracing' terwijl het virus al is uitgewoed.
-
Ice
Toegeven dat ze te lui of te dom waren, maakt volgens jou dan de cijfers opeens betrouwbaar?
Maw: ze gaven toe dat ze LOGEN over de cijfers dus de cijfers kunnen ook nu niet meer betrouwbaar of geloofwaardig genoemd worden.
Dat zijn vijgen na Pasen==>en wéér totaal irrelevant want niemand heeft een kristallen bol die kan zeggen hoe het verloop zou geweest zijn als ze van in het begin strenger zouden geweest zijn.....dat was trouwens niet nodig want ze wisten ook dat het een gewone griep was, ook dat hebben ze zelf bekend..alleen wisten ze toen nog niet hoe deze uitbraak zou gebruikt worden als smoes om verplichtingen op te leggen en de economie te nekken, dat kwam na overleg met eu.Fred1950 schreef: ↑25 apr 2020, 12:35Hadden die "maatregelen" van in het begin veel strenger geweest, dan zaten we in een Oostenrijks scenario waar er geen nieuwe besmettingen meer optreden ( en dus ook geen nieuwe ziekenhuis opnames ). In Oostenrijk gaan de winkels al open, MAAR , iedereen moet er nog steeds voor alle veiligheid een mondmasker blijven dragen zonder versoepeling. Daar lopen verstandigen mensen rond, hier lopen kind-volwassenen rond ....
Daar lopen ze figuurlijk al gemuilkorfd rond terwijl in communistisch china de mondmaskers af gaan.
Hier heb je ook zulke bange wezels die graag een muilkorf dragen en zo hun zelfbeschikking al metaforisch opgeven door zichzelf al de mond snoeren.
-
Ice
@kannibaal:
Ik schets enkel de mogelijkheid hoe de bevolking zal reageren als een normaal sociaal leven nog langer uitblijft en dit naar aanleiding van de steeds grimmiger toon op sociale media van misnoegde burgers die enkel burgerlijke ongehoorzaamheid nog zien om hun normaal leven terug te krijgen omdat de politiek blijft weigeren de volledige lockdown en maatregelen op te heffen.
Daar kan een moderator geen bezwaar tegen hebben.
Ik schets enkel de mogelijkheid hoe de bevolking zal reageren als een normaal sociaal leven nog langer uitblijft en dit naar aanleiding van de steeds grimmiger toon op sociale media van misnoegde burgers die enkel burgerlijke ongehoorzaamheid nog zien om hun normaal leven terug te krijgen omdat de politiek blijft weigeren de volledige lockdown en maatregelen op te heffen.
Daar kan een moderator geen bezwaar tegen hebben.