Corona virus
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Simpel ! Ge hebt een "slecht" masker en ge lost lucht langs weerszijden van je neus. Plak twee propjes watte aan weerszijden van je neus op het masker. Sommige maskers ( FFP2 en chirurgische maskers ) hebben een ijzeren strip aan de bovenkant en die kan je rond het neusbeen dichtknijpen. Tevreden over mijn uitleg ?Fazal schreef: ↑03 mei 2020, 12:58Verdomd, met al dat De Wever en dat Wilmèsgedoe zeg.![]()
Hebben 'zij' soms dat vervloekte virus verspreid???
Ik herhaal daarom nog eens mijn vraag, want ik heb er verdomd last van!
Fazal schreef: ↑03 mei 2020, 12:07Misschien even over die mondmaskers?
1) mijn bril dampt aan zodat ik bijna niets meer kan zien;
2) mijn gezicht zweet zich te pletter.
Ik heb al van alles geprobeerd om dat masker in alle mogelijke posities te zetten, maar niets helpt!?
Ik zie of hoor echter niemand die daar o.m. in de supermarkt last van heeft.
Zijn er hier soms nog die daar zoveel last van hebben? Ik ben benieuwd.
Dank bij voorbaat.
Voor dat zweten heb ik echter geen oplossing ....
-
Ice
Ik weet nog een veel simpeler oplossing:Fred1950 schreef: ↑03 mei 2020, 13:20Simpel ! Ge hebt een "slecht" masker en ge lost lucht langs weerszijden van je neus. Plak twee propjes watte aan weerszijden van je neus op het masker. Sommige maskers ( FFP2 en chirurgische maskers ) hebben een ijzeren strip aan de bovenkant en die kan je rond het neusbeen dichtknijpen. Tevreden over mijn uitleg ?Fazal schreef: ↑03 mei 2020, 12:58Verdomd, met al dat De Wever en dat Wilmèsgedoe zeg.![]()
Hebben 'zij' soms dat vervloekte virus verspreid???
Ik herhaal daarom nog eens mijn vraag, want ik heb er verdomd last van!
Fazal schreef: ↑03 mei 2020, 12:07Misschien even over die mondmaskers?
1) mijn bril dampt aan zodat ik bijna niets meer kan zien;
2) mijn gezicht zweet zich te pletter.
Ik heb al van alles geprobeerd om dat masker in alle mogelijke posities te zetten, maar niets helpt!?
Ik zie of hoor echter niemand die daar o.m. in de supermarkt last van heeft.
Zijn er hier soms nog die daar zoveel last van hebben? Ik ben benieuwd.
Dank bij voorbaat.
Voor dat zweten heb ik echter geen oplossing ....![]()
Géén mondmasker dragen!
Het is makkelijker om mensen te misleiden
dan om ze te overtuigen dat ze zijn misleid.
(Mark Twain)
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Het zijn idd FFP2-maskers met een ijzeren strip bovenaan.Fred1950 schreef: ↑03 mei 2020, 13:20Simpel ! Ge hebt een "slecht" masker en ge lost lucht langs weerszijden van je neus. Plak twee propjes watte aan weerszijden van je neus op het masker. Sommige maskers ( FFP2 en chirurgische maskers ) hebben een ijzeren strip aan de bovenkant en die kan je rond het neusbeen dichtknijpen. Tevreden over mijn uitleg ?
Voor dat zweten heb ik echter geen oplossing ....
Aan dat dichtknijpen had ik nog niet gedacht. Het helpt, maar niet veel.
Ik zal het met die 2 watjes proberen, wie weet. Aan dat zweten echter, is er niets te doen
En ja, ik ben tevreden met uw uitleg. .
In ieder geval, bedankt Fred.
Het openbaar vervoer ga ik links moeten laten liggen want het is gewoon niet uit te houden.
Maar goed, ze zullen mij daar toch niet missen.
En jawel Ice, ik draag enkel een masker waar het verplicht is. Anders niet.
-
carnac2009 - Lid geworden op: 25 aug 2009, 10:24
Ik kom zelden op het forum.
Maar nu begin ik Bart De Wever en zijn kring, kotse beu aan het worden met zijn zinloze politiek, en ook daarbij heel die Vlaamse onderhuidse hersenspoelingsbeleid ,O, ja, daar zijn ze mee bezig, door onze politiekers, voor Vlaanderen onafhankelijk te maken binnen België.
Ik ben op de eerste plaats Belg (staat op mijn indentiteitskaart en pasport), en uit mijn hart fier om Vlaming te zijn.
Hebben jullie al het werk gezien van een mierennest door zijn Koningin en bevolking, Zo moet de regering werken, en niet anders, zo komen we eruit in België. Ieder politieker zou een mierennest in huis moeten hebben om eruit te leren.
EN,
Wat we nu zien is voor iedereen iets nieuws, Corona!, iets waar geen draaiboek van bestaat, iets waar de wetenschap nog moet uitzoeken, .....en plots moet je oordelen van hoe aan te pakken, voor alles, alles wat met ons struktuur te maken heeft. En niemand weet wat er zal komen.
En wat de richtlijnen zijn, we moeten ze onderhouden, masker of geen.
Bescherm Uzelf op de eerste plaats en Uw medemens,
Eind Februari ben ik terug gekomen uit Oeganda, gelukkig met een van de laatste vluchten. 6 dagen later was de luchthaven gesloten en waren er 10-tal mensen in quarantaine op de luchthaven zelf. Mijn zoon en zijn familie zijn gevlucht in de brousse nabij zijn bedrijf. Ook zijn bedrijf ziet af van de lockdown maatregel van het land, maar geen regeringshulp, NIETS
Wat er daar nu is, weet ik van mijn zoon in ons dagelijks kontaktgesprekken. Ze stellen het heel goed niet tegen staande wat ontberingen. Ze worden geholpen door de bewoners van het dorpje, en ze helpen de bewoners van het dorpje. Dat is Naasteliefde dat wij hier 50% niet meer kennen!
pfff, t' moest er even uit, maar ja.
grt
Maar nu begin ik Bart De Wever en zijn kring, kotse beu aan het worden met zijn zinloze politiek, en ook daarbij heel die Vlaamse onderhuidse hersenspoelingsbeleid ,O, ja, daar zijn ze mee bezig, door onze politiekers, voor Vlaanderen onafhankelijk te maken binnen België.
Ik ben op de eerste plaats Belg (staat op mijn indentiteitskaart en pasport), en uit mijn hart fier om Vlaming te zijn.
Hebben jullie al het werk gezien van een mierennest door zijn Koningin en bevolking, Zo moet de regering werken, en niet anders, zo komen we eruit in België. Ieder politieker zou een mierennest in huis moeten hebben om eruit te leren.
EN,
Wat we nu zien is voor iedereen iets nieuws, Corona!, iets waar geen draaiboek van bestaat, iets waar de wetenschap nog moet uitzoeken, .....en plots moet je oordelen van hoe aan te pakken, voor alles, alles wat met ons struktuur te maken heeft. En niemand weet wat er zal komen.
En wat de richtlijnen zijn, we moeten ze onderhouden, masker of geen.
Bescherm Uzelf op de eerste plaats en Uw medemens,
Eind Februari ben ik terug gekomen uit Oeganda, gelukkig met een van de laatste vluchten. 6 dagen later was de luchthaven gesloten en waren er 10-tal mensen in quarantaine op de luchthaven zelf. Mijn zoon en zijn familie zijn gevlucht in de brousse nabij zijn bedrijf. Ook zijn bedrijf ziet af van de lockdown maatregel van het land, maar geen regeringshulp, NIETS
Wat er daar nu is, weet ik van mijn zoon in ons dagelijks kontaktgesprekken. Ze stellen het heel goed niet tegen staande wat ontberingen. Ze worden geholpen door de bewoners van het dorpje, en ze helpen de bewoners van het dorpje. Dat is Naasteliefde dat wij hier 50% niet meer kennen!
pfff, t' moest er even uit, maar ja.
grt
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
En ze krijgen ook geen boete van 250€,raar ben benieuwd wat ze gaan doen op het openbaar vervoer,want nadat onze 9 ministers van volks gezondheid niet konden, het vertikte of niet de moeite deden om mandmaskers en andere bescherm kledij te bestellen en uit te delen aan de bevolking,hebben ze de bevolking maar de opdracht gegeven om ze zelf te maken, de filter die komt ........misschien later wel, maar in ieder geval moet men een mondmasker dragen op het openbaar vervoer anders krijgt men een boete van 250€,een sjaal zou voorlopig nog kunnen maar ik denk dat het afhangt van oom agent.voorn schreef: ↑
Gisteren, 14:52
Voor de teruggekeerde Marokkanen telt de maatregelen en regels blijkbaar niet.
Op de TV liet men beelden zien van hun begroeting.
Omhelzen en kussen en met tientallen op een hoop
Mogen die misschien meer dan wij ik mag mijn kinderen nog niet bezoeken.
Ook draaien ze zich in alle bochten om de 284 vergunningen die ze toekenden voor de uitvoer naar Monaco te minimaliseren,maar door hun fout en hun lakseit en on-intresse mogen ze wel een groot deel van de pandemie als een fout (die ze nooit gaan toegeven)van hun beleid geven, want als ze beging februari de mensen hadden ingelicht, ze adviseerde van een mondmasker te dragen en afstand te houden als ze buiten komen, zouden we er al vanaf geweest zijn, maar de ministers en virologen zijn alleen met zich zelf bezig , "ik ben toch in beeld geweest" dat en hun te veel geld dat ze er voor krijgen is alles wat ze interesseren.
En als het virus overwonnen is gaan ze drummen om van voor te staan,en op TV te komen om te orakelen hoe goed ze het hebben gedaan.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Vandaag naar de wasserij geweest, en daar rechtover, stonden 3 Turken dicht bij elkaar, lawaai te maken, dat laatste zijn we gewoon, maar het blijft irritant! Nadien zijn er nog een paar wagens gestopt om even te kletsen, wel op de rijweg, het verkeer blokkerend, hetgeen we ook al gewoon zijn geworden, maar het blijft irritant! Maar erger was, dat ze zijn uitgestapt en die drie hebben vervoegd, jawel, dicht bij elkaar. En op een afstand van nog geen halve meter afstand, stonden ze nog lawaai te maken, alsof de wereld was aan het vergaan. Zijn we ook al lang gewoon, maar het 'blijft' irritant.
Daarna zijn ze hun wagens gaan parkeren, en ja natuurlijk, een dikke BMW en een grote Mercedes 500 SL, en zijn ze samen met die anderen, nog eens vergezeld van een vrouw, het huis binnen gegaan. De deur bleef open, want ze verwachtten waarschijnlijk nog wat volk. Naast dat huis is al een tijdje geleden, een moskee ingericht, want die hebben namelijk geen grote moskee nodig.
Het was dus niet moeilijk te veronderstellen voor wat dat huis ernaast met de deur open, moest dienen. Die mensen maken er overal een moskee van. En dat ze zonder masker zo dicht bij elkaar waren, dat gaf niet, want Allah zou hen wel beschermen. Alsof die laatste dat al ooit heeft gedaan.
Daarna zijn ze hun wagens gaan parkeren, en ja natuurlijk, een dikke BMW en een grote Mercedes 500 SL, en zijn ze samen met die anderen, nog eens vergezeld van een vrouw, het huis binnen gegaan. De deur bleef open, want ze verwachtten waarschijnlijk nog wat volk. Naast dat huis is al een tijdje geleden, een moskee ingericht, want die hebben namelijk geen grote moskee nodig.
Het was dus niet moeilijk te veronderstellen voor wat dat huis ernaast met de deur open, moest dienen. Die mensen maken er overal een moskee van. En dat ze zonder masker zo dicht bij elkaar waren, dat gaf niet, want Allah zou hen wel beschermen. Alsof die laatste dat al ooit heeft gedaan.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Allah beschermt al voor de 250€Het was dus niet moeilijk te veronderstellen voor wat dat huis ernaast met de deur open, moest dienen. Die mensen maken er overal een moskee van. En dat ze zonder masker zo dicht bij elkaar waren, dat gaf niet, want Allah zou hen wel beschermen. Alsof die laatste dat al ooit heeft gedaan.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Wil schreef:Bij ons in de buurt was het erger!Fazal schreef: ↑Vandaag, 17:58
Maar erger was, dat ze zijn uitgestapt en die drie hebben vervoegd, jawel, dicht bij elkaar. En op een afstand van nog geen halve meter afstand, stonden ze nog lawaai te maken
-
dejules
"Vandaag gaan in Vlaanderen tussen de 75.000 en 150.000 medewerkers weer aan de slag”, zegt Johann Leten, gedelegeerd bestuurder van Voka Limburg. “Dat is zo’n tien à twintig procent van de 750.000 tijdelijke werklozen in de private sector." Momenteel krijgen 750.000 werknemers een uitkering wegens technische werkloosheid. In realiteit zijn het er veel meer omdat de HVW een paar honderdduizend dossiers achterstand heeft.
Mijn vraag : fijn dat 10% terug aan de slag is (voor hoelang?) maar wat met die 90% anderen?
Mijn vraag : fijn dat 10% terug aan de slag is (voor hoelang?) maar wat met die 90% anderen?
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Wachten tot het bedrijf op volle kracht draait.
Zo bestaat de mogelijkheid dat mijn kleindochter verder thuis blijft werken i.p.v op de winkel
waar ze zowel in de winkel vertoeft als administratie doet als junior manager. Afstand aan de toog tussen de verkopers is belangrijk
Zo bestaat de mogelijkheid dat mijn kleindochter verder thuis blijft werken i.p.v op de winkel
waar ze zowel in de winkel vertoeft als administratie doet als junior manager. Afstand aan de toog tussen de verkopers is belangrijk
-
dejules
De omzet in de Nederlandse winkels ligt 80% lager tov voor de coronacrisis.
Velen zijn uit eigen beweging gesloten.
Kijk kerel, 90% vd mensen in technische werkloosheid blijven in dat stelsel zitten en de meesten zullen regulier werkloos worden. Dit is niet echt "VOLLE KRACHT", toch?
Dit lijkt mij eerder op het begin van het einde.
-
dejules
De grootste hinderpaal van de herstart is niet de veiligheid.
Wel de onzekerheid en het gebrek aan vraag.
“Twee derde van de bedrijven geeft aan dat dit een probleem zal zijn”, zegt Leten(VOKA) . “Daarom starten de meeste bedrijven gefaseerd op.
Het productieproces opstarten is één ding, maar ze moeten klanten hebben en zorgen dat de vraag weer stijgt.
Tachtig procent van de bedrijven geeft aan dat ze een omzetdaling ervaren door de coronacrisis. “De voornaamste reden voor de omzetdaling is het volledig wegvallen of gedeeltelijk wegvallen van de verkoop”, zegt Leten.
hbvl
Wel de onzekerheid en het gebrek aan vraag.
“Twee derde van de bedrijven geeft aan dat dit een probleem zal zijn”, zegt Leten(VOKA) . “Daarom starten de meeste bedrijven gefaseerd op.
Het productieproces opstarten is één ding, maar ze moeten klanten hebben en zorgen dat de vraag weer stijgt.
Tachtig procent van de bedrijven geeft aan dat ze een omzetdaling ervaren door de coronacrisis. “De voornaamste reden voor de omzetdaling is het volledig wegvallen of gedeeltelijk wegvallen van de verkoop”, zegt Leten.
hbvl
-
Ice
En zijn dat dan enkel de erkende asielzoekers of stelt deze aardbeienboer ook illegalen tewerk terwijl de helft van onze bevolking in technische werkloosheid werd geduwd?