Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

wardje

10 jul 2020, 10:43

Ice, een vraagje
Ga je nu een mondmasker dragen als je gaat winkelen nu het verplicht word , of ga je volharden in de boosheid en zeggen dat mondmaskers larie zijn?
Met alle respect voor je opvatting erover.

Fred1950

10 jul 2020, 11:19

Vandaag 147 nieuwe besmettingen geregistreerd. Het verplicht dragen van een mondmasker komt niet te laat !

benq

10 jul 2020, 11:40

Fred1950 schreef:
10 jul 2020, 11:19
Het verplicht dragen van een mondmasker komt niet te laat !
Dat is al te laat,
Dat die onnozele politiekers nu eens eindelijk hun verantwoordelijkheid nemen en luisteren naar de virologen en niet hun eigen goesting doen.

Dan mag dit, dan mag dat en een paar dagen mag het dan weer niet, een groot circus, en daar betalen wij veel euro’s aan, dikke niets nutten zijn het, ik kots op deze
(tja hoe moeten wij deze nu nog noemen……)

Het word stilaan tijd dat er grote kuis word gehouden en zeker Magie verbannen naar een onbewoond eiland.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:
Ice

10 jul 2020, 14:01

wardje schreef:
10 jul 2020, 10:43
Ice, een vraagje
Ga je nu een mondmasker dragen als je gaat winkelen nu het verplicht word , of ga je volharden in de boosheid en zeggen dat mondmaskers larie zijn?
Met alle respect voor je opvatting erover.
NEEN!
Bewijs eerst maar eens met FEITEN dat mondmaskers énig NUT hebben! (Behálve natuurlijk de poen die aangekochte mondmaskers moeten opbrengen! :evil: )
- Politieke leugenaars beweren dat het virus uitdooft, dat de besmettingen blijven dalen en gaan dan maatregelen verstréngen door verplíchte mondmaskers??
Behoeft dat nog uitleg?? :roll: en géén gezever over een mógelijke, misschien, ooit tweede golf - dat zijn ONGEGRONDE VERONDERSTELLINGEN die ook nog eens worden weerlegd door wetenschappers!
- Wetenschappelijke experts (niet de omgekochte, pseudo-experts) zeggen dat het virus zich gedraagt als elk ander griepvirus en reeds op dag ACHT na de uitbraak op retour is - dus al vanaf APRIL! We kunnen dus aannemen met redelijke zekerheid dat de pandemie voorbij is!
- De afstandsregel was voldoende zodat mondmaskers tegen besmetting niet nodig waren en nu dat de vermeende pandemie zogoed als verdwenen is, gaan ze opeens mondmaskers wél verplichten????
Wát zegt dat over de bedoeling van verplichte mondmaskers?? 8O
Denk, in Godsnaam, toch zélf eens ná!
Als je respect had voor mijn vrije mening hierover, dan stond je achter mijn opvatting, al de tegenstrijdigheden en leugens die reeds ontmaskerd werden over deze corona waanzin behoeven voor een normaal denkend mens toch geen uitleg meer! :roll:

Het gaat al van in het begin van deze georkestreerde pandemie NIET om onze gezondheid maar om verplichtingen te kunnen opleggen, ons récht op een vrije mening over deze schandelijke schending van onze rechten, onder het mom van een virus, de kop in te drukken.
Je mág niet twijfelen, in vraag stellen en een eigen mening vormen gebaseerd op feíten, je móet de huichelende politiek blindelings geloven met hun tegenstrijdigheden en valse cijfers dat ze zélf toegeven (waardoor ze zichzelf ongeloofwaardig maken!) om via onnodige en nutteloze maatregelen een dictatuur te kunnen invoeren.
En dát zien we onmiskenbaar als gevolg van de genomen maatregelen of nóg niet?!! 8O
Dit is een staatsgreep om van elke democratie een dictatuur te maken naar chinees model, stapje voor stapje onze rechten ontnemen en controle uitbreiden....door te blijven navelstaren op het virus en angsthazen en wakkere burgers tegen elkaar uit te spelen, ontgaat het werkelijke doel....een zeer gekende, politieke strategie die al áltijd gebruikt werd.

Angsthazen worden uitgelachen door de politiek want, behalve in eigen vel snijden, knappen deze nuttige idioten ook het vuile werk op door verdeeldheid te zaaien over een onbestaand gevaar dat ze niet zien maar waardoor de politiek haar gang kan gaan om dictatoriale wurgmaatregelen op de leggen!
Wát zijn de gevolgen voor de maatschappij, voor de toekomst van onze klein/kinderen??
Daar zouden angsthazen zich beter eens over beraden ipv te zeuren over onnodige mondmaskers. :x

wardje

10 jul 2020, 14:55

Ice;

Dus jij gelooft uberhaupt dat het coronavirus een fabel is om Jan met de pet onder de knoet te krijgen?
Zou je genoegen nemen mocht ik de mogelijkheid hebben ( via, via) u zendtijd te bezorgen tegenover virologen in de TV studio waar je eens echt je gedacht kan uiten tegen de virologen.
Want het zijn die mensen dat je moet overtuigen niet wij, wij betrouwen ons op de kennis van hen, en aan de vele sterfgevallen op deze aardkloot.
Kan er niet bij dat jij voet bij stuk houdt dat wij allemaal een bende onbenullen zijn die alles geloven wat met bewijzen wordt bewezen , spreek eens met mensen die Covid -19 aan de lijve hebben ondervonden.
Jij bent in mijn ogen de verpersoonlijkheid van Thomas die moest ook eerst zijn vinger in de wonde steken.
Kan er niet bij dat je niet inziet dat corona geen lachertje is ,en als je denkt dat beleidsmensen de economie willens nillens om zeep willen helpen ,dat is niet zo.
Dat ze over 3 maanden hals over kop soms verkeerde beslissingen hebben genomen dat kan ik beamen, maar uit zijn fouten leert men.
Ga er niet verder over uitweiden, je zal denk ik nooit van gedacht veranderen.

E.T.

10 jul 2020, 17:28

Afbeelding

Ik herken dat mens precies van ergens 😁
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

figaretto

10 jul 2020, 17:52

E.T. schreef:
Afbeelding

Het gebeurt dat mensen soms struikelen over mondmaskers....
Ice

10 jul 2020, 17:54

wardje schreef:
Ice;

Dus jij gelooft uberhaupt dat het coronavirus een fabel is om Jan met de pet onder de knoet te krijgen?
Absoluut, zonder enige twijfel, alles wijst daarop.
Als je het geheel overzicht zou willen/kunnen zien over deze corona-hoax wereldwijd, dan is het klaar en duidelijk: afbraak democratie, invoeren dictaturen.
Ik beweer nérgens dat het coronavirus niet ernstig is maar ernstig werd door geknoei in een labo want álle coronavirussen zijn gríepvirussen, alle 8 types...
Wetenschappers hebben elementen ín het virus gevonden die in de natuur niet kunnen voorkomen en dus aan het virus werden toegevoegd om er een killervirus van te kunnen maken dat vervolgens werd losgelaten op de wereld én opzettelijk verspreid werd (dát kan niemand meer ontkennen want anders was wuhan na de uitbraak meteen in quarantaine gezet om wereldwijde verspreiding via internationaal vliegverkeer te vermijden!)
Het is een beproefde, politieke machtsstrategie die reeds eerder als rode draad door de geschiedenis loopt.....maar we willen niet leren van het verleden dus herhaalt de geschiedenis zich noodgedwongen...
Télkens opnieuw:
- Eerst veroorzaakt de politiek een probleem, deze keer een gewoon griepvirus dat mogelijk in een labo tot killervirus werd gemodificeerd,
- dan wordt een uitbraak wereldnieuws en opgeblazen tot onwerkelijke proporties
- om paniek, angst en verdeeldheid te zaaien,
- dan worden géén maatregelen getroffen om de situatie uit de hand te laten lopen
- zodat uiteindelijk het angstige volk zelf maatregelen eist en
- zelfs bereid is om vrijwillig democratische vrijheden op te offeren voor valse veiligheid
- dan komt de politiek met een 'oplossing/maatregelen' en dát is dan het vooropgezette doel waarvoor het probleem gecreëerd werd: onder de knoet krijgen/machtscontrole.

Angstige mensen zijn gemakkelijk te manipuleren, ze geloven alles blindelings uit angst en worden zo nuttige idioten om de plannen van de politiek uit te voeren en protest, van wie nog gezond verstand en kritiek heeft, in de kiem te smoren waardoor de politiek dan het eigenlijke doel, dictatoriale controle, er toch kan doorduwen met wurgmaatregelen.
Altijd hetzelfde scenario en wie dat nog steeds niet herkent, moet eens zelf beginnen na te denken...

Je krijgt nu al geen toegang meer tot voedsel als je durft het nut van het verplichte mondmasker in vraag te stellen en je mag niet zelf beslissen of je die nutteloze muilband draagt om eten te gaan kópen!
Dat wil zeggen dat je gestraft wordt want je mag geen voedsel meer kopen omdat je eigen mening over mondmaskers niet strookt met wat de huichelende politiekers je willen wijsmaken: de veronderstelling van mogelijke heropflakkering van het virus dat reeds uitgedoofd is.
Je wordt gedwongen om de leugens van ongeloofwaardige politici te geloven en gestraft als je er niet in gelooft: vrije meningsuiting?????? 8O
wardje schreef:
Zou je genoegen nemen mocht ik de mogelijkheid hebben ( via, via) u zendtijd te bezorgen tegenover virologen in de TV studio waar je eens echt je gedacht kan uiten tegen de virologen.
Want het zijn die mensen dat je moet overtuigen niet wij, wij betrouwen ons op de kennis van hen, en aan de vele sterfgevallen op deze aardkloot.
Ik hoef niet in discussie te gaan met virologen die niet eens weten waar ze mee bezig zijn, ze moeten met élkaar in discussie gaan: de virologen die ons blaaskes komen wijsmaken moeten zich verdedigen tegen hun collega-virologen die bedrog en leugens weerleggen met FEITEN.
Awel, ik stel 'onze' virologen in vraag door bevindingen van hun collega-virologen uit zowat de hele wereld die het tegendeel beweren: WIE is dan de leugenaar en waarom?
Wélke virologen zijn geloofwaardig? Ik neig dan naar virologen met feíten.
De virologen die zich nu belangrijk voelen als 'expert' en elke dag komen orakelen met hun kop in alle mogelijke tv programma's (met politieke ambities?) of ernstige virologen die onderzoek verrichten in hun labo's en hun bevindingen enkel kwijt kunnen op sociale media en alternatieve websites omdat de mainstream media hen doodzwijgt?!
Wekt dát geen argwaan en vragen op? :roll:
Voor mij alleszins wél...blind vertrouwen is ongepast, kritisch beschouwen is noodzaak.
wardje schreef:
Kan er niet bij dat jij voet bij stuk houdt dat wij allemaal een bende onbenullen zijn die alles geloven wat met bewijzen wordt bewezen , spreek eens met mensen die Covid -19 aan de lijve hebben ondervonden.
Jij bent in mijn ogen de verpersoonlijkheid van Thomas die moest ook eerst zijn vinger in de wonde steken.
Kritisch denken voor jezelf is er blijkbaar tegenwoordig niet meer bij? 8O
Wát werd al bewezen en met wélke 'bewijzen'?
De vage, algemene (des)informatie die ons gevoederd wordt? Om de haverklap tegenstrijdigheden verkondigen? Veronderstellingen die worden voorgesteld als feiten?
Ik heb nog niemand ontmoet of geweten die covid-19 aan den lijve óf zelfs in hun omgeving hebben ondervonden, gij wel?
En niet vaag en van horen zeggen maar getest en bewezen dat de doodsoorzaak énkel het coronavirus betrof....?
Ik ben terecht wantrouwig over cijfers van ANONIEME corona slachtoffers waarmee we dágelijks rond de oren gemept worden zonder één enkel 'bewijs'...daar zou best iedereen eens over nadenken...het wordt met de dag steeds ongeloofwaardiger..
wardje schreef:
Kan er niet bij dat je niet inziet dat corona geen lachertje is ,en als je denkt dat beleidsmensen de economie willens nillens om zeep willen helpen ,dat is niet zo.
Corona is niet erger dan griep, gezonde mensen met een degelijk afweersysteem genezen vanzelf en een heel klein percentage met gezondheidsproblemen (óf door een verkeerde behandeling zoals beademing) kan overlijden: 0,3%!...nogmaals: áls corona erger is dan eender welk griepvirus, dat nog steeds niet werd bewezen door feíten, dan is ermee geknoeid in een labo, dat is de enige conclusie die dan kan getrokken worden.
Het is anderzijds wél een FEIT dat de seizoensgriep elk jaar méér slachtoffers eist dan corona.

Ah, de onnodige lockdown voor een griep/corona, minder erg dan een seizoensgriep, is geen aanslag op de economie?
Wat zegt je dat voor mínder slachtoffers dan een jaarlijkse seizoensgriep heel de boel op slot gaat?
Waarom dan geen eerdere lockdown voor elke seizoensgriep?
Gaat het dan nog om dat virus, denk je? Of tóch om schade te berokkenen aan de economie en het normale leven te ontwrichten en ons onder de knoet te krijgen?
Want sinds de corona hysterie werd onze bewegingsvrijheid beperkt, werden we in ons kot opgesloten, mochten kinderen niet meer naar school, moesten duizenden inkomsten derven door technische werkloosheid, moesten we verplicht afstand houden, mochten we geen menselijk contact meer hebben, kwijnden bejaarden in zorgcentra weg en overleden duizenden doordat hun het reddend medicijn onthouden werd.
En dat voor een griep die minder erg is dan een seizoensgriep...geloofwaardig, hé? :roll:
wardje schreef:
Dat ze over 3 maanden hals over kop soms verkeerde beslissingen hebben genomen dat kan ik beamen, maar uit zijn fouten leert men.
Ga er niet verder over uitweiden, je zal denk ik nooit van gedacht veranderen.
Noem je dat verkeerde beslissingen?? Wellicht ook voorbarig? Angst en paniek komen zaaien onder de bevolking zonder dat ze weten waar ze het over hebben? Zonder zich eerst te laten informeren door échte experten en dan zomaar wat komen kakelen als kippen zonder kop om dan achteraf weer het tegendeel komen beweren?
Hoe geloofwaardig zijn ze dan nog?
En wat leren ze uit die fouten? Blijkbaar nog steeds níks want ze blijven maar aanmodderen en draaien zoals windhanen...

Ik noem dat opzettelijk en bedrieglijk verwarring stichten, verdeeldheid zaaien, mensen tegen elkaar opzetten en angst zaaien om dan achteraf hunne staart terug in te trekken om de verwarring groter te maken zodat geen mens meer weet wat feiten zijn en wat natte vingerwerk en veronderstellingen zijn.

Ze baseren zich op VERONDERSTELLINGEN om ons maatregelen op te kunnen leggen, voor de VERONDERSTELLING om een tweede golf corona besmettingen te voorkomen worden wij nu verplicht tot mondmaskers om voedsel te kunnen kopen terwijl het virus uitdooft en het aantal vage, anonieme besmettingen en vermeende slachtoffers blijft VERMINDEREN....
En zo zullen de besmettingen VERMEERDERD worden naarmate ze méér maatregelen door onze strot willen duwen want het domme volk weet toch niet of de cijfers vals zijn en enkel gebruikt worden om de schrik erin te houden om gehoorzaamheid te kunnen afdwingen.

Ik voorspel dat er een valse tweede golf zál komen, gebaseerd op anonieme en vage, valse cijfers van besmettingen en overlijdens om nog méér wurgmaatregelen te kunnen rechtvaardigen waarbij nog meer rechten en vrijheden voor het volk zullen sneuvelen want dát is het doel!
Was het maar enkel mijn 'gedacht'....ik stel alleen vast, ik benoem wat ik zie gebeuren, wat zich ontvouwt en niet enkel in ons land maar in heel europa en zelfs wereldwijd...

De tijd zal leren of jouw vertrouwen of mijn wantrouwen bevestigd zal worden...ik heb een sterk vermoeden over de uitkomst...en ze is níet rooskleurig voor de bevolking en de volgende generaties. :x

Fazal

10 jul 2020, 18:01

E.T. schreef:
Afbeelding

Ja ..., ik ook.
Dat is dat mens dat een masker droeg èn een bril.
En door het aan-dampen van die bril zag ze niet meer waar ze liep.
De schoonmaaksters hadden net gekuist, en de vloer was nog nat.
Ze kon dat niet zien, en gleed dus gewoon uit op de nog natte vloer. :mrgreen:

E.T.

10 jul 2020, 18:05

Ze kan het wel goed uitleggen hé Wardje
:wink:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

tokkio

10 jul 2020, 18:27

Heel diene nest politiekers die zich met volksgezondheid bezig houdt zou beter eens langs de psychiater passeren.
Als men denk dat men het strafste al gezien heeft.......komen er toch nog altijd straffere stoten uit.
Tja, ik denk dat heel dat parlement al corona gehad heeft,en daar het de hersenen aantast ,moeten we geen excuses verwachten, en blijven ze steeds opnieuw blunders aan halen :mrgreen:
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/cor ... en-hebben/
Maar we zijn er nog niet vanaf nadat de Chinezen eerst gewaarschuwd hebben voor het sars virus op 31 december 2019.
https://www.hln.be/wetenschap-planeet/m ... ~a0150501/
Ze onlangs nog een waarschuwing voor een pestuitbraak hebben gegeven in Noord China......
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... n-genomen/
Geven ze nu een waarschuwing voor een nog ergere longziekte....nu vanuit Kazachstan......
https://nos.nl/artikel/2340195-china-wa ... ieuws.html
Veel te veel volk denkt de aarde, tijd dat er opgeruimd wordt.....
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

tokkio

10 jul 2020, 18:40

en moeten wij nu ook nog binnen huis een mondmasker dragen.... :mrgreen:
https://www.demorgen.be/nieuws/ook-who- ... f1a8a20c2f
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

wardje

10 jul 2020, 18:55

Ice, "Ik heb nog niemand ontmoet of geweten die covid-19 aan den lijve óf zelfs in hun omgeving hebben ondervonden, gij wel?"
Jawel , mijn eigen dochter en twee personen in onze wijk ,die nu altijd miserie hebben om hun normale leven op te nemen.
Om dat in twijfel te trekken, ik hoop van harte dat je nooit ernstig besmet geraakt.
Heb je uitleg laten lezen door mijn dochter en die heeft maar één zin gezegd " hij of zij weet niet waarover ze spreekt eens besmet zal hij of zij wel een ander gedacht van hebben", geloof me vrij.
Dus je kent mijn mening en ik de jouwe, we zullen zien wie bij afzienbare tijd gelijk heeft.

figaretto

10 jul 2020, 20:00

Zopas nog eens even naar het item "Klimaat" geweest. Zalig ! Peis en vree alom ! Al de ganse maand niets dan stilte. Wauw ! Een heerlijke spot om te vertoeven...

michiel1954

11 jul 2020, 07:18

wardje schreef:
10 jul 2020, 18:55
Ice, "Ik heb nog niemand ontmoet of geweten die covid-19 aan den lijve óf zelfs in hun omgeving hebben ondervonden, gij wel?"
Jawel , mijn eigen dochter en twee personen in onze wijk ,die nu altijd miserie hebben om hun normale leven op te nemen.
Om dat in twijfel te trekken, ik hoop van harte dat je nooit ernstig besmet geraakt.
Heb je uitleg laten lezen door mijn dochter en die heeft maar één zin gezegd " hij of zij weet niet waarover ze spreekt eens besmet zal hij of zij wel een ander gedacht van hebben", geloof me vrij.
Dus je kent mijn mening en ik de jouwe, we zullen zien wie bij afzienbare tijd gelijk heeft.
Just Ward , ( af en toe kom je nog eens een normaal denkend mens tegen 🤗 )
Sommige mensen zouden ze hun anti verhaal moeten laten doen op de afdelingen IC. Volgens mij worden die dan terstond geëuthanaseerd !
Mijn buur verloor zijn dochter aan “corona “ , 43j , moeder van twee kinderen . Volgens mij is mijn buur en de rest van zijn familie bereid om met veel plezier een pan op hun hoofd te slaan , tenminste op het hoofd van zij die een en ander ontkennen ivm. Covid-19 .
Mijn pan hangt al klaar ! ...ge weet nooit ...
Mijn ervaring met reclame met heel lange teksten en veel citaten is dat het meestal bedrog en poging tot oplichting is .
Hier in de buurt woont er ook een idioot die beweert dat de aarde plat is 😂 .
En wat de regering betreft , ze doen hun best en leren uit de fouten , omdat deze situatie zowat uniek is . De omstandigheden zijn niet te vergelijken met 100 jaar geleden ( Spaanse griep ) Deze ziekte heeft ons genomen in snelheid , overal ter wereld reageerden ze “ te laat “
. Je hoort mij niet zeuren en ik volg de richtlijnen en verplichtingen . 😷
Amen .