Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

11 jul 2020, 21:20

Dicksy schreef:
11 jul 2020, 20:36
.....
De Chinezen hebben alles snel begrepen en daarom is dat coronavirus nu verspreid over de hele wereld.

De Chinezen hebben ook snel begrepen dat er een nieuwe onbekende longziekte opgedoken is in Kazachstan die mogelijk zelfs nog dodelijker is dan het coronavirus.
Rest nu alleen de vraag nog wanneer of hoelang zal het duren vooraleer deze 'nieuwe onbekende longziekte' zich ook verspreid zal hebben over de hele wereld.
....
De Chinezen hebben zowat meteen gans hun provincie Hubei in quarantaine gezet. Wat hebben wij gedaan met diegenen die uit de skigebieden terug kwamen ? Niets !

In Kazachstan waart het Covid-19 rond, maar dat willen ze niet geweten hebben en denken dat het een ander virus of een bacterie is. Kazachstan behoort niet tot China, en dus kunnen ze daar niet onderzoeken wat er daar precies aan de hand is.

En dan nog zoiets : de builenpest kan ook niet tot een pandemie leiden omdat de oorzaak een bacterie is. Builenpest is alleen maar besmettelijk door de etter van de besmette persoon.

Dicksy

11 jul 2020, 21:40

Fred1950 schreef:
De Chinezen hebben zowat meteen gans hun provincie Hubei in quarantaine gezet. Wat hebben wij gedaan met diegenen die uit de skigebieden terug kwamen ? Niets !
Fredje, (1) de vraag blijft waar het coronavirus oorspronkelijk vandaan gekomen is. Waar vindt het zijn oorsprong, waar is het voor het eerst opgedoken, enz......? China misschien? :roll:
(2) Wat wij gedaan hebben met diegenen die uit skigebieden kwamen is jammer genoeg praat na de vaak want dan stel ik de volgende logische vraag. Hoe is dat virus in die skigebieden terecht gekomen? Door chinezen die gingen skiën in die gebieden nadat het was uitgebroken in China????
Dus met uw bewering dat ze zowat meteen gans hun provincie Hubei in quarantaine gezet hebben stel ik mij toch vragen bij en dat leidt mij automatisch terug naar punt (2).

Fred1950

11 jul 2020, 22:50

Dicksy schreef:
11 jul 2020, 21:40
Fred1950 schreef:
Fredje, (1) de vraag blijft waar het coronavirus oorspronkelijk vandaan gekomen is. Waar vindt het zijn oorsprong, waar is het voor het eerst opgedoken, enz......? China misschien? :roll:
(2) Wat wij gedaan hebben met diegenen die uit skigebieden kwamen is jammer genoeg praat na de vaak want dan stel ik de volgende logische vraag. Hoe is dat virus in die skigebieden terecht gekomen? Door chinezen die gingen skiën in die gebieden nadat het was uitgebroken in China????
Dus met uw bewering dat ze zowat meteen gans hun provincie Hubei in quarantaine gezet hebben stel ik mij toch vragen bij en dat leidt mij automatisch terug naar punt (2).
Op het moment dat ze Hubei in quarantaine hebben gezet waren en al besmettingen buiten die provincie. De eerste besmetting in België werd reeds op 4 februari vastgesteld, en waar zou die vandaan gekomen zijn ? Dat kon evengoed een Chinees geweest zijn die net uit China terugkeerde, of iemand van bij ons die van een zakenreis uit China terugkeerde. De haard van besmetting die in de skigebieden uitbrak kan eveneens van iemand komen die net uit China was teruggekeerd. Eén ding is duidelijk, daar waar veel mensen met mekaar in contact komen ontstaat de haard, en dat kan zowel op feestjes zijn, of onder de supporters van een voetbalploeg , op een markt of in de trein waar veel mensen bij mekaar opgepakt zitten.

Maar het is wel van belang dat men die haarden herkent en er meteen op reageert zoals de Chinezen dat hebben gedaan. Wat zij deden doen wij in Europa maar pas sinds de mini uitbraken in Duitsland, Spanje , Portugal. Je kan niet spreken van "voortschrijdend inzicht" omdat men reeds maanden geleden de Chinese manier van werken gekopieerd kon hebben. Maar nee, wij weten het beter dan die domme gele spleetogen, dat is de reden waarom wij de terugkeerders uit de skigebieden hun gang hebben laten gaan.

Het grote probleem in Europa zijn die "staarten" van een klein aantal nieuwe besmettingen per dag. Die worden veroorzaakt door de besmette maar asymptomatische egoïsten die weigeren om in de nabijheid van anderen een mondmasker te dragen en op die manier anderen blijven ziek maken. Ik heb zo'n stelletje buren die blijkbaar hun hoestje aan hun sigaret wijten. :roll:

Fred1950

12 jul 2020, 10:09

Fred1950 schreef:
11 jul 2020, 20:14
tokkio schreef:
11 jul 2020, 18:51
Fred1950 schreef:
11 jul 2020, 11:40
Vandaag terug 112 nieuwe besmettingen geregistreerd.

Nergens ter wereld ( behalve in China en nog een paar landen ) krijgt men het aantal besmettingen een paar dagen lang op nul. Dit ziet er niet goed uit voor het mensdom. Hopelijk haalt het verplicht dragen van een masker het dagelijks aantal besmettingen terug beneden de 100 per dag, en liefst nog beneden de 20 per dag zoals dat in andere "strengere" en wijze landen het geval is.
Ik weet niet waar u die cijfers haalt Fred 1950,maar ik hoor al heel de week 85 en 84 per dag.....
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ov ... ~aa5eb156/
....
Wel, men toont ons nu steeds gemiddelden van de voorbije week en van de week ervoor. Het totaal aantal besmettingen wordt ook dagelijks bijgehouden, maar dat wordt niet in de media gemeld omdat men dan zijn rekenmachientje moet bovenhalen.

Bijvoorbeeld , bekijk het In totaal aantal besmettingen van

https://covid-19.sciensano.be/sites/def ... -%20NL.pdf
en

Die van 10 juli en vandaag ( 11 juli ) zijn nog niet gearchiveerd, maar ik download die dagelijks vanaf de "Meest recente epidemiologische update" https://covid-19.sciensano.be/nl/covid- ... e-situatie en maak dan het verschil met de dag ervoor; Met één dag vertraging kan je dat verschil zelfs op de CSSE pagina https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps ... 7b48e9ecf6 vinden door "België" op te zoeken, dan rechtsonder in de kader de "Daily cases" aan te klikken, en dan in dezelfde kader op het bolleke rechtsboven binnen die kader aan te klikken. Dan zie je over gans je scherm dat staafdiagramma, en als je met de muis over zo'n staaf beweegt zie je datum en het aantal voor die dag. Dat aantal klopt met wat Sciensano als getallen vrijgeeft, no foefelaré.
Sciensano meldt 137 nieuwe besmettingen ......
Ice

12 jul 2020, 11:49

Fred1950 schreef:
Waarom gelooft gij deze leugens nog als ze zelf bekennen dat ze de cijfers vervalsen?
Uit angst? :roll:
Als ik iemand betrap op een leugen, dan verliest die elke geloofwaardigheid.
Waarom blijft gij leugenaars geloven? 8O

Fred1950

12 jul 2020, 12:00

Ice schreef:
Fred1950 schreef:
Waarom gelooft gij deze leugens nog als ze zelf bekennen dat ze de cijfers vervalsen?
Bekennen ze dat ze de cijfers vervalsen ? :D Die snoodaards ! :lol: Die cijfers durven ze niet vervalsen om internationaal niet met schaamrode kaken komen te staan. De WHO waakt ! We zijn internationaal al goed bekend dat onze WoonZorgCentra uitroeiingskampen waren, "ze" zullen zich wel behoeden om niet verder door de mand te vallen.
Ice

12 jul 2020, 12:29

Je antwoordt niet op mijn vraag: waarom blijf je leugenaars geloven als ze zelf bekennen dat ze liegen en hun geloofwaardigheid dus NUL is?
Nu ga je beweren dat ze geen cijfers durven vervalsen terwijl ze zélf toegeven dat ze de cijfers vervalsen?
Weet je hoe belachelijk dat klinkt?
Gij gaat ontkennen wat ze zelf toegeven??...man, man... :roll:

En who waakt?? 8O
who is nét de OORZAAK van de wereldwijde pandemie, who zorgde ervoor dat het virus zich kon verspreiden over de hele wereld door te weigeren het internationale vliegverkeer van en naar de besmettingsbron na uitbraak (reeds in november 2019!!)zelfs in jánuari 2020 te verbieden....er was immers helemaal geen gevaar voor de rest van de wereld want china ligt immers zo ver weg en het ging maar om een griepje...?? :roll:
Feíten, jongen, feíten!

Fred1950

12 jul 2020, 13:03

Ice schreef:
Je antwoordt niet op mijn vraag: waarom blijf je leugenaars geloven als ze zelf bekennen dat ze liegen en hun geloofwaardigheid dus NUL is?
Nu ga je beweren dat ze geen cijfers durven vervalsen terwijl ze zélf toegeven dat ze de cijfers vervalsen?

.....
Geef eens de bron door waar ze beweren dat ze vervalsen.
Ice

12 jul 2020, 13:31

Fred1950 schreef:
12 jul 2020, 13:03
Ice schreef:

.....
Geef eens de bron door waar ze beweren dat ze vervalsen.
Nu ga je zelfs ontkennen dat ze de vervalsing van de cijfers bekend hebben?
Wat scheelt er, geen verweer meer tegen de openbare bekendmaking van leugens? :twisted:
Zoek de bronnen zelf maar op, je vindt de artikels in de leugenmedia vast wel terug via google.

Nogmaals: waarom blijf je leugenaars geloven waardoor je jezelf dan ook nog schade berokkent? Vindt je jezelf dan zo waardeloos?

tokkio

12 jul 2020, 16:18

Ice schreef:
Fred1950 schreef:
Ik lees nog altijd 85,4 en gemiddeld gedurende 7 dagen 86?raport van 9 juli
En dat die Kazachstan longziekte, ook "gewoon" covid 19 "zou ik niet durven beweren, de Chinezen zijn het nog aan het onderzoeken,maar als u het beter weet.... ik heb altijd geleerd , waar rook is is er vuur, en als ik iets hoor van "onbekende longziekte" of builenpest doe ik dat niet af als, "het is ver genoeg van hier", en ik hou altijd de woorden van mijn grootmoeder in gedachte die zegt altijd "Van de grote dieren moet ge geen schrik hebben, maar van de hele kleintjes die men niet ziet, die zijn gevaarlijk"
En daar men niet altijd weet wat er in die labo"s gebeurd, en men de laatste 15 jaar "toevallig" de ene uitbraak, na de andere ,maar steeds erger, voorvalt heb ik men twijfels in de goedheid van sommige mensen.......
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/ch ... ~a4c28eb1/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

voorn

12 jul 2020, 16:57

De bron van de stijging is gevonden.
Daar het merendeel in Antwerpen was blijkt nu dat een groep Joden naar Israël zijn geweest.
Gelukkig is dit een zeer gesloten gemeenschap.

Fred1950

13 jul 2020, 09:06

Das Oberkommando Sciensano hat gemeldet : 101 neue Verschmutzungen :D

@tokkio

De Chinezen onderzoeken niet wat er in Kazachstan gebeurt. De melding dat er in Kazachstan "iets mis loopt" komt slechts van de Chinese ambassadeur in Kazachstan, niets meer dan dat. Kazachstan was een vroegere Russische republiek en staat nog steeds onder de invloed er van, en in Rusland, daar loopt inderdaad "iets mis".

De "weekgemiddelden" zijn nu gestegen naar 90+ in plaats van 80+ . Morgen gaat ge een nieuw verslag kunnen downloaden.

@voorn

Het aantal besmettingen stijgt niet alleen in Antwerpen, ook in Gent en de randgemeenten ervan, en daar is er amper een Joodse gemeenschap.

boeffer

13 jul 2020, 10:07

China zit overal met z'n producten, supermercado in Spanje, in B zal het Action zijn, in Afrika, Z Amerika (no le se) , etc . En men koopt ganse fabrieken op. Zaakjes doen ergens in een hotel en vieren in een restaurant, terras, apres ski, bedenk maar iets .
Men komt dan persoonlijk zien naar hun buit ipv videoconferenties.
Mijn maat werkte vroeger in India, op die vliegtuigen zijn er altijd zetels leeg in first class, morgen vlieg je daarheen als zij willen. Zo zal dat voor Chinese zakenlui ook wel zijn.
Onwetend heeft men zo 't virus verspreid, los het maar op.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fred1950

13 jul 2020, 10:28

boeffer schreef:
13 jul 2020, 10:07
China zit overal met z'n producten, supermercado in Spanje, in B zal het Action zijn, in Afrika, Z Amerika (no le se) , etc . En men koopt ganse fabrieken op. Zaakjes doen ergens in een hotel en vieren in een restaurant, terras, apres ski, bedenk maar iets .
Men komt dan persoonlijk zien naar hun buit ipv videoconferenties.
Mijn maat werkte vroeger in India, op die vliegtuigen zijn er altijd zetels leeg in first class, morgen vlieg je daarheen als zij willen. Zo zal dat voor Chinese zakenlui ook wel zijn.
Onwetend heeft men zo 't virus verspreid, los het maar op.
China is op zich zo goed als geen probleem meer. Daar kennen ze hooguit nog 50 besmettingen per dag. Het zijn vooral de omliggende landen zoals Rusland ( en zijn Kazachstan ) , Indië , en waarschijnlijk ook Noord-Korea waar het virus de baas is. In Japan stijgt het aantal besmettingen ook terug heel snel. Uit het G.H. Luxemburg en Griekenland blijf je nu ook maar best weg, daar stijgt het aantal besmettingen per dag ook terug snel.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 13 jul 2020, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ice

13 jul 2020, 13:58

Dat zult gij allemaal kunnen weten....heb je de besmettingen misschien zelf geteld of geloof je de leugenaars weer?
Tiens, in Luxemburg helpen de verplichte mondmaskers dan ook niet, het bewijs dat ze nutteloos en nodeloos zijn. :mrgreen:

In belgië blijven de besmettingen stijgen maar dat zal vast zijn omdat de maatregel van verplicht mondmasker niet goed wordt opgevolgd, zeker? :roll:
Of komen er reeds besmette vakantiegangers terug uit vakantiegebieden met rode code? :twisted: