Racisme...? Wat is racisme?
-
Idefix - Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Ik denk dat ze daar vroeg zullen moeten voor opstaan en niet te veel in de moskee aan hun voorligger zijn voeten gaan moeten rieken want de Israeli's hebben al een paar keer bewezen geduchte tegenstanders te zijn...Wil. schreef: ↑07 jan 2021, 18:29Is dit racisme? Het Iraans parlement debatteert over een wetsvoorstel 'om Israël binnen de 20 jaar te elimineren' . 2041 is bijgevolg de einddatum waartegen het moet gebeurd zijn.
De zon is gratis voor iedereen
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Wat mij daarjuist opgevallen is op CNN.....daar spreekt men over black people, white people, latino's.....enz....alsof het de normaalste zaak is.
Durft men hier ne "zwarte" zeggen tegen.....tja ne zwarte...., dan is het racisme en staat den helft van het land op zijne kop.
Durft men hier ne "zwarte" zeggen tegen.....tja ne zwarte...., dan is het racisme en staat den helft van het land op zijne kop.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Als je daar "zwarte" zegt dan verstaan ze Nigger en kan je beter lopen gaan ...
Black people zijn gewoon zwarte mensen
Black people zijn gewoon zwarte mensen
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Exact één jaar geleden werd in Peer een 73-jarige man doodgeslagen door een Afghaanse asielzoeker. Jos Haex werd door een Afghaan 'met een psychiatrisch verleden' in de coma geslagen en overleed kort daarna.
Waarom die Afghaan hem heeft doodgeslagen is nooit uitgelegd.
Hoe het kan dat zo'n 'psychiatrische patiënt' zomaar vrij rondloopt is nooit uitgelegd.
Als we de man in de straat de vraag stellen of er het afgelopen jaar nog Vlamingen het dodelijk slachtoffer geworden zijn van een immigrant, dan weet bijna niemand nog van iets. Een fait divers.
Waarom die Afghaan hem heeft doodgeslagen is nooit uitgelegd.
Hoe het kan dat zo'n 'psychiatrische patiënt' zomaar vrij rondloopt is nooit uitgelegd.
Als we de man in de straat de vraag stellen of er het afgelopen jaar nog Vlamingen het dodelijk slachtoffer geworden zijn van een immigrant, dan weet bijna niemand nog van iets. Een fait divers.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
sibarita - Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
-
sibarita - Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44
https://www.bndestem.nl/columns/eigenli ... gle.com%2F
Is dat ook geen vorm van racisme ?? Al commentaren gelezen van "onze" sportjournalisten ?? of gaan ze dit WK boycotten ??
Het belgisch elftal voetbalt volgend jaar naast de graven van 6500 doden ! We are the champions!
Aantal covid doden in Qatar : 257 !
https://www.worldometers.info/coronavir ... try/qatar/
Is dat ook geen vorm van racisme ?? Al commentaren gelezen van "onze" sportjournalisten ?? of gaan ze dit WK boycotten ??
Het belgisch elftal voetbalt volgend jaar naast de graven van 6500 doden ! We are the champions!
Aantal covid doden in Qatar : 257 !
https://www.worldometers.info/coronavir ... try/qatar/
Laatst gewijzigd door sibarita op 27 feb 2021, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
-
Rel rond Nederlandse vertaling van gedichten Amanda Gorman:
--------------------“Een witte vertaler: onbegrijpelijk”
--------------------------------
--------------------“Een witte vertaler: onbegrijpelijk”
--------------------------------

-
figaretto - Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Inderdaad onbegrijpelijk. Zwarte journaliste/diversiteitsactiviste Janice Deul, is van oordeel dat de poëzie van Amanda Gorman, de zwarte jongedame die haar gedichtje voorlas ter gelegenheid van de inauguratie van Joe Biden, niet in het Nederlands mag vertaald worden door een blanke dame, de Nederlandse schrijfster Marieke Rijneveld. Dit nadat Gorman zèlf haar toelating reeds had gegeven !
Schitterend voorbeeld hier van racisme waarvan blanken nog iets kunnen van leren.
Ik neem aan dat, omgekeerd, mevrouw Deul, eveneens afkerig staat tegenover de culturele en technische verworvenheden, eigen aan blanken. Dat zij dus niet naar Mozart wenst te luisteren of gebruik maakt van uitvindingen door de blanken, dus voor haar geen auto's, vliegtuigen, telefoons en ook geen boeken leest want ook de boekdrukkunst is lelijk blank.
Het meest trieste in heel deze zaak is de houding van de uitgeverij Meulenhoff en de schrijfster Marieke Rijneveld : die hadden toch gewoon kunnen zeggen : "Hé Janice, donder es op !"
Neen, ze buigen het hoofd en gaan in op absurd racistische wensen van het mens. Zielig....
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Als je de redenering van Janice omkeert, dan kun je stellen dat zwarte operazangeressen geen muziek van blanke componisten mogen/kunnen vertolken. Elke vertolking is immers op zich een 'vertaling' van wat er geschreven staat.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
figaretto - Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Als je de redenering van Janice omkeert, dan kun je stellen dat zwarte operazangeressen geen muziek van blanke componisten mogen/kunnen vertolken. Elke vertolking is immers op zich een 'vertaling' van wat er geschreven staat
Inderdaad.
Soms denk ik dat we nu het laatste van die sotternieën hebben meegemaakt, maar neen, het kan altijd nog gekker.
Inderdaad.
Soms denk ik dat we nu het laatste van die sotternieën hebben meegemaakt, maar neen, het kan altijd nog gekker.
-
Hobo - Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40
Gezien ik alles eerst op de "Digicorder" opneem, heb ik een beetje later dan de dag van de uitzending gekeken naar ENSLAVED met Samuel L . Jackson.
Dinsdag 2 mrt is deel 2 van 4 op CANVAS.
Samuel L. Jackson vertelt het verhaal van 400 jaar mensenhandel,
toen miljoenen tot slaaf gemaakte Afrikanen naar Amerika werden verscheept.
Wie dat document even volgt, krijgt er heel wrange gevoelens bij.
H.
Dinsdag 2 mrt is deel 2 van 4 op CANVAS.
Samuel L. Jackson vertelt het verhaal van 400 jaar mensenhandel,
toen miljoenen tot slaaf gemaakte Afrikanen naar Amerika werden verscheept.
Wie dat document even volgt, krijgt er heel wrange gevoelens bij.
H.
-
Daarnet in de ZevendeDag kwam een "lief" zwart meisje klagen dat zij, de "zwartjes" te weinig op tv kwamen. Onbeschaamd en met een slecht geheugen! Was zij het niet die de speech van Amanda Gorman onlangs bracht in het zelfde programma?
Gelukkig was er weerwerk van een donkere dame (uit de n.v.A dacht ik) die keihard de waarheid durfde te vertellen ... het aanklagen dat een zwarte auteur door een witte mens vertaald zou worden is RACISME
Gelukkig was er weerwerk van een donkere dame (uit de n.v.A dacht ik) die keihard de waarheid durfde te vertellen ... het aanklagen dat een zwarte auteur door een witte mens vertaald zou worden is RACISME