Daar erger ik mij natuurlijk ook aan.
Ik zou die lijst gemakkelijk 10 pagina's lang kunnen maken, maar ja ... .
Men zou wel gaan denken dat ik mij werkelijk aan àlles erger, alhoewel dit niet zo ver gezocht zou zijn.
Hier beneden in de inkomhal van ons appartementsgebouw, 'smeten' sommige bewoners (vroeger) reclamefolders, welke ze niet nuttig achtten, gewoon op de vloer. 't Was echt geen zicht.
Tot ik beneden een paar brieven heb uitgehangen met de boodschap dat dit niet door de beugel kon.
En jawel, het heeft geholpen. Sindsdien was er nog zelden een klein papiertje op de vloer te vinden.
Tot ... er nu en dan nieuwe bewoners kwamen welke ik welkom heette, maar hen tevens onmiddellijk op een zo vriendelijk mogelijke manier met hun neus op die uithangbrieven drukte. Bij een paar heeft het toch een paar weken geduurd, maar uiteindelijk was er toch weer niets meer te vinden.
Ik woon op de 4de verdieping, en kan dus niet zien wat er beneden gebeurt. Toch wist ik algauw wie de schuldige was. Ik nam dan hun papierafval mee naar boven en 'smeet' het 'letterlijk' voor hun eigen deur, telkens opnieuw. Zodoende begrepen ze dan toch 'eindelijk' wat de bedoeling was. Ik ging er geen woorden meer aan verspillen.
Het is nu eenmaal zo, dat mensjes over het algemeen niet zo sociaal zijn als we zouden denken. Nee, ik zie de mens in het algemeen niet als een 'sociaal wezen' zoals hij als dusdanig wordt beschreven. Toch vind ik 'mensjes-kijken' boeiend genoeg om er mijn besluiten uit te trekken.
En geloof mij maar, die zijn niet mals! Al bemoei ik er mij niet (altijd) mee, of dan tenminste misschien, op een beleefde vriendelijke en diplomatische manier. Diplomatie is eigenlijk niet mijn sterkste kant, maar ik doe mijn best en houd rekening met iedereen. Meer kan men van mij niet verwachten.