Coronavirus
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Come and see next week!frits1955 schreef: ↑17 apr 2021, 16:44Qua beschikbare vaccins en de vooruitzichten van de volgende weken qua leveringen zal einde mei ook wel goed zijn zekerIk verwacht dat we tegen eind volgende week voor álle 65+ ers boven 90% zullen zitten.men is nog maar net begonnen aan de groep 65 -69 jaar. Ik (66 j.)heb net bericht gekregen dat ik een Pfizerprikje kan krijgen op 2 mei en 6 juni.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Hier in Gent, krijg je er vanaf mei een valscherm bij.De kannibaal schreef: ↑17 apr 2021, 16:38Proficiat, ikzelf gisteren en vandaag voel ik mij precies alsof men mij uit een vlieger gesmeten heeft.
De prik is gratis, maar het valscherm niet!
Maar als het niet opengaat, dan krijg je uw geld terug ... .
-
Wat heeft de hoogste overheid daarover beslist?E.T. schreef: ↑17 apr 2021, 16:47Of je herverdeelt de dosissen onder alle leeftijdsgenotenAls men naar verhouding van het bevolkingsaantal ook vaccins krijgt toegeleverd, maar je kunt de mensen in de oudste categorie niet overtuigen om zich te laten inenten, dan ga je die vaccins niet in de afvalbak gooien. Dan begin je natuurlijk aan de jongere bevolkingslaag.![]()
Waarom dan niet vanaf het begin alles verdelen over alle leeftijdscategorieën?
Dat handvol mensen met 'een aandoening' verstoort het ritme niet.Met die uitzondering dat de 45-65 met een aandoening NU ingeschoven worden terwijl nog 2/3 van de 65+ wachten op hun eerste prikin Vlaanderen worden de vaccinaties uitgevoerd volgens afspraak: de oudste categorie eerst, dan de eerstvolgende groep![]()
Vanzelfsprekend wacht 2/3 van de 65+ nog!
Men is verdorie nog bezig met degenen die 74 - 73 - 72 - 71 zijn.
Het blijft me verbazen hoe je de meest voor de hand liggende zaken niet begrijpt.
Laatst gewijzigd door Wil. op 17 apr 2021, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.

De kannibaal - Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25
Gij vergeet de prioritaire groepen, of iedereen die er van overtuigd is dat hij voorrang moet krijgen; de atleten, de voetballers, de leraren enz, enzE.T. schreef: ↑17 apr 2021, 16:47Of je herverdeelt de dosissen onder alle leeftijdsgenotenAls men naar verhouding van het bevolkingsaantal ook vaccins krijgt toegeleverd, maar je kunt de mensen in de oudste categorie niet overtuigen om zich te laten inenten, dan ga je die vaccins niet in de afvalbak gooien. Dan begin je natuurlijk aan de jongere bevolkingslaag.![]()
Met die uitzondering dat de 45-65 met een aandoening NU ingeschoven worden terwijl nog 2/3 van de 65+ wachten op hun eerste prikin Vlaanderen worden de vaccinaties uitgevoerd volgens afspraak: de oudste categorie eerst, dan de eerstvolgende groep![]()
-
Niks te prioritairen. Ouderdom is de meest bepalend factor omdat de oudste mensen het grote pak van de overleden covidmensen uitmaken.
81% van die 23.000 dode belgen komt uit de groep boven 75 jaar.
81% van die 23.000 dode belgen komt uit de groep boven 75 jaar.

De kannibaal - Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25
Fazal schreef: ↑17 apr 2021, 16:54Hier in Gent, krijg je er vanaf mei een valscherm bij.De kannibaal schreef: ↑17 apr 2021, 16:38Proficiat, ikzelf gisteren en vandaag voel ik mij precies alsof men mij uit een vlieger gesmeten heeft.
De prik is gratis, maar het valscherm niet!![]()
Maar als het niet opengaat, dan krijg je uw geld terug ... ....na een jaar of 10 of zo.
![]()
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Jij schrijft hier dat men in Vlaanderen van oud naar jong zou vaccineren ... Dat was ooit wel de bedoeling ja MAAR als ze wachten met de mensen met een aandoening pas op te roepen NA de 65+ dan weet iedereen dat die mensen die dan aanschuiven een aandoening hebben en dan kan voor hun privacy niet.Het blijft me verbazen hoe je de meest voor de hand liggende zaken niet begrijpt.
Daarom worden NU - THANS - AL personen uit de groep 45-65 met aandoening opgeroepen om zich te mengen onder de 65+ die hun eerste prik nog moeten krijgen.
Dat dit in tegenstelling is met van oud naar jong prikken is voor velen hier inderdaad een voor de hand liggende zaak
Laatst gewijzigd door E.T. op 17 apr 2021, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Handvol? 1,5 miljoen risicopatiënten in dit land...Dat handvol mensen met 'een aandoening' verstoort het ritme niet.
Geen enkele van hen behoort tot de "prioritaire" groepen.Gij vergeet de prioritaire groepen, of iedereen die er van overtuigd is dat hij voorrang moet krijgen; de atleten, de voetballers, de leraren enz, enz
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
-
Best mogelijk. ET had het over de groep tussen 45 en 65. Die mensen met aandoeningen worden dan volgens hem in groten getale bij opgenomen in de categorie 65-74 maar in die categorie ga je geen 1,5 miljoen risicopatiënten vinden. Die zitten veeleer in de oudste twee categorieën, dwz van 75 tot 105 jaar .

Wat besluit jij in dat verband uit dit tabelletje, ET? Ik ben benieuwd.

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Heb je cijfers van de "weigeraars" in Wallonië ?
Nogmaals , heb je cijfers van de "weigeraars" boven de 85 jaar in Wallonië ?Hoe komt dat? Vaccins die bij deze mensen worden gebruikt, kun je niet meer gebruiken bij de 65+ ers.
....
Het verschil draait wel rond de 20 % , nietwaar. Lopen er ginder zoveel meer "Ice"s en "bluevelvet"'s rond ?
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Jaja, als dat vaccin nog iets doet tegen de nieuwe varianten die om de haverklap geboren wordenFazal schreef: ↑17 apr 2021, 17:31Oef ..., het houdt maar niet op.
https://nl.metrotime.be/2021/04/16/must ... cin-nodig/
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Die mensen met aandoeningen worden dan volgens hem in groten getale bij opgenomen in de categorie 65-74 maar in die categorie ga je geen 1,5 miljoen risicopatiënten vinden. Die zitten veeleer in de oudste twee categorieën, dwz van 75 tot 105 jaar
Neen. Die 1,5 miljoen kan je hieronder vinden:
Wie staat op de lijst met risicopatiënten?
De Hoge Gezondheidsraad (HGR), een adviesraad van experten, heeft de overheid geadviseerd over wie tot deze risicogroep behoort. Het gaat over mensen die een groter risico lopen om op intensieve zorg terecht te komen, als ze besmet zijn met Covid-19. Als je kampt met één van de volgende chronische aandoeningen, zal je bij voorrang worden gevaccineerd:
Patiënten van 45 tot 64 jaar met:
• Chronische ernstige luchtwegaandoeningen • chronische hart- en vaatziekten • obesitas (zwaarlijvigheid) met BMI ≥ 30 • diabetes type I en II • chronische aandoeningen van het zenuwstelsel • dementie • kanker (tumoren) niet langer dan 5 jaar geleden • verhoogde bloeddruk minstens 14O mmHG systolisch of minstens 90 mmHg diastolisch
Patiënten van 18 tot 64 jaar met:
• chronische nierziekten minstens 3 maand aanwezig • chronische leverziekten minstens 6 maand aanwezig • hematologische kankers (bv. leukemie) • syndroom van Down • transplantatiepatiënten (ook zij die op de wachtlijst staan) • verstoord immuunsysteem d.w.z lijden aan een immunodeficiëntie of neemt immunosupressiva • actieve HIV/AIDS • Sommige zeldzame aandoeningen behorend tot de officiële lijsten van zeldzame aandoeningen