Coronavirus
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Volgens sommige bronnen zou het ons slechts ± zes maanden beschermen?
En dan is zelfs dàt nog niet zeker.
Dat wordt dan 2 keer per jaar als ik goed kan rekenen.
Misschien zelfs 4 keer, afhankelijk van het merk.
Dat zal niet gratis blijven mijn gedacht.
En dan is zelfs dàt nog niet zeker.
Dat wordt dan 2 keer per jaar als ik goed kan rekenen.
Misschien zelfs 4 keer, afhankelijk van het merk.
Dat zal niet gratis blijven mijn gedacht.
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Men kan roepen wat men wilt natuurlijk. Volgens een aantal wetenschappers zou het minimaal 8 maanden zijn; volgens anderen 1 tot 2 jaar. Volgens weer anderen zal een boostervaccin nodig zijn in het najaar en volgens de meesten zal het een jaarlijks toe te dienen vaccin worden;Naar verluidt, zou het ons slechts ± zes maanden beschermen?
De waarheid is natuurlijk dat men het niet precies kan weten en dat enkel tijd raad zal geven.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Men "berekent" dat aantal maanden bescherming aan de hand van de daling van de antistoffen in de tijd. Alleen weet men niet hoeveel antistoffen nog aanwezig moeten zijn om effectief beschermd te zijn. Eén en ander hangt ook af van hoeveel virusmateriaal je binnen krijgt bij een besmetting.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Deductief redeneren.
Iedereen krijgt de kans zich te laten vaccineren. 70% gaat erop in. In Vlaanderen 20% meer.
Wat kan de verklaring zijn?
a) Ze zijn er niet toe bereid (om welke reden dan ook)
b) Ze worden bedreigd door iets of iemand en daarom komen ze niet opdagen...
c) ..... Vul maar aan.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
De aantallen schommelen tussen 1,2 miljoen en 1,5 miljoen, wat drie tot vier keer hoger is dan ik verwacht had. Dat aantal heeft ook betrekking op gans belgië, terwijl we het hadden over de Vlaamse context.frits1955 schreef: ↑17 apr 2021, 18:45Die mensen met aandoeningen worden dan volgens hem in groten getale bij opgenomen in de categorie 65-74 maar in die categorie ga je geen 1,5 miljoen risicopatiënten vinden. Die zitten veeleer in de oudste twee categorieën, dwz van 75 tot 105 jaar
Neen. Die 1,5 miljoen kan je hieronder vinden:
Wie staat op de lijst met risicopatiënten?
De Hoge Gezondheidsraad (HGR), een adviesraad van experten, heeft de overheid geadviseerd over wie tot deze risicogroep behoort. Het gaat over mensen die een groter risico lopen om op intensieve zorg terecht te komen, als ze besmet zijn met Covid-19. Als je kampt met één van de volgende chronische aandoeningen, zal je bij voorrang worden gevaccineerd:
Patiënten van 45 tot 64 jaar met:
• Chronische ernstige luchtwegaandoeningen • chronische hart- en vaatziekten • obesitas (zwaarlijvigheid) met BMI ≥ 30 • diabetes type I en II • chronische aandoeningen van het zenuwstelsel • dementie • kanker (tumoren) niet langer dan 5 jaar geleden • verhoogde bloeddruk minstens 14O mmHG systolisch of minstens 90 mmHg diastolisch
Patiënten van 18 tot 64 jaar met:
• chronische nierziekten minstens 3 maand aanwezig • chronische leverziekten minstens 6 maand aanwezig • hematologische kankers (bv. leukemie) • syndroom van Down • transplantatiepatiënten (ook zij die op de wachtlijst staan) • verstoord immuunsysteem d.w.z lijden aan een immunodeficiëntie of neemt immunosupressiva • actieve HIV/AIDS • Sommige zeldzame aandoeningen behorend tot de officiële lijsten van zeldzame aandoeningen
Het getal heeft wel betrekking op álle mensen tussen 18 en 64 met onderliggende aandoeningen. We hadden het in eerste instantie over de groep 45-64, maar bon, we zullen het wel zien, hé?
Ik merk rondom mij dat er volop afspraken worden gemaakt voor mensen tussen 65 en 74. Ik ben benieuwd wanneer we in dat segment percentages boven de 80% gaan zien. Ik verwacht dat het snel zal gaan.

Prima Vera - Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10
Daar geen last van tot hiertoe maar wel een geweldige pijnlijke arm, heb ik bij griepspuit ook maar nu is't precies meer. Zelfs mijn man, die daar bij een griepspuit geen last van heeft, heeft een pijnlijke arm. Nu als dat maar alles is, klagen we niet.De kannibaal schreef: ↑17 apr 2021, 16:38Proficiat, ikzelf gisteren en vandaag voel ik mij precies alsof men mij uit een vlieger gesmeten heeft.
-
Seppe123 - Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53
Nog altijd geen reacties van gast. Na de verwarring op zijn posts over man-vrouw, denk ik dat Charlie Manu gelijk heeft. De mededeling dat haar man ziek is en opgenomen, komen waarschijnlijk van zijn vrouw, niet van gast zelf.
Het kan zijn dat hij een week na zijn vaccinatie toch nog besmet is door covid want je hebt dan nog geen antistoffen. Of een andere ziekte? Ik wens gast een spoedig herstel en veel sterkte, ook aan zijn vrouw.
Het kan zijn dat hij een week na zijn vaccinatie toch nog besmet is door covid want je hebt dan nog geen antistoffen. Of een andere ziekte? Ik wens gast een spoedig herstel en veel sterkte, ook aan zijn vrouw.
-
En toch klopt er iets niet. Men kan misschien procentueel wat meer vaccineren bij de 85+ in Vlaanderen , maar wat is het absolute aantal van spuitjes dat in Vlaanderen meer werd/wordt gegeven aan die 75+ en 85+ waardoor er een 20 % verschil bestaat bij de 65-74 jarigen tussen Vlaanderen en Wallonië ? Er zullen zowel in Wallonië en Vlaanderen een pak minder 75+ rondlopen dan 65-74 jarigen ( babyboomers dus ) en dus is het absolute aantal aan spuitjes die de 75+ krijgen sowieso minder dan bij de andere categorieën, veel te weinig om dat 20 % verschil te verklaren.Wil. schreef: ↑17 apr 2021, 19:08Deductief redeneren.
Iedereen krijgt de kans zich te laten vaccineren. 70% gaat erop in. In Vlaanderen 20% meer.
Wat kan de verklaring zijn?
a) Ze zijn er niet toe bereid (om welke reden dan ook)
b) Ze worden bedreigd door iets of iemand en daarom komen ze niet opdagen...
c) ..... Vul maar aan.
-
Ik merk dat je geen betere of zelfs geen andere verklaring hebt?
Voor exacte aantallen, zie op de website van sciensano. Daar hebben ze 'het aantal spuitjes' ook vermeld staan.
In Brussel hebben ze hetzelfde probleem; daar is het nog extremer, zoals je kunt afleiden uit het tabelletje dat ik gisteren heb gepost. Ook daar veel te weinig inentingen bij de oudere bevolking, maar net als in Wallonië is ook de bevolking van Brussel HG jonger dan de Vlaamse bevolking.
Dit leidde tot het volgende beslissing: men daalt sneller af naar de eerstvolgende leeftijdscategorie omdat men de vaccins niet wil weggooien.

Voor exacte aantallen, zie op de website van sciensano. Daar hebben ze 'het aantal spuitjes' ook vermeld staan.
In Brussel hebben ze hetzelfde probleem; daar is het nog extremer, zoals je kunt afleiden uit het tabelletje dat ik gisteren heb gepost. Ook daar veel te weinig inentingen bij de oudere bevolking, maar net als in Wallonië is ook de bevolking van Brussel HG jonger dan de Vlaamse bevolking.
Dit leidde tot het volgende beslissing: men daalt sneller af naar de eerstvolgende leeftijdscategorie omdat men de vaccins niet wil weggooien.

Voor de ongelovige en luie Thomassen heb ik de cijfers zelf maar eens opgezocht. Per regio worden er in verhouding tot de bevolkingsaantallen ook vaccins geleverd.
In Vlaanderen en Wallonië werden dezelfde percentages ingeënt, maar zoals ik hogerop heb laten zien, worden in Wallonië en Brussel veel minder mensen ingeënt in de oudste categorieën.

In Vlaanderen en Wallonië werden dezelfde percentages ingeënt, maar zoals ik hogerop heb laten zien, worden in Wallonië en Brussel veel minder mensen ingeënt in de oudste categorieën.

Jaja, maar gisteren ( of eergisteren ) was er op de VRT een Sciensano madammeke aan het woord die ook niet wist waarom dat verschil tussen Vlaanderen en Wallonië in de categorie 65-74 er was. Men moet de reden bij de Gewesten zelf gaan zoeken en daar heeft Sciensano geen zicht op ( op het cliëntilisme zoals Geert Noels dat noemt , weet je wel ). Over Brussel wil ik het niet hebben, dat is een geval apart met al zijn verschillende etnische groepen en bewoners.
-
Ik geef je de cijfers. Ik geef je verklaring die in lijn is met wat er in BHG gebeurt. Ik geef je de bevolkingsstructuur van Wallonië en Vlaanderen.
Dat zijn de logische elementen die je enkel nog dient te verbinden. Ook dat heb ik gedaan.
Waar blijft jouw 'wetenschappelijk onderbouwde verklaring' ?
Dat zijn de logische elementen die je enkel nog dient te verbinden. Ook dat heb ik gedaan.

De kannibaal - Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25
Een zinloze verspilling van energie. De cijfers leren ons dat er op 11juli, nog een hele hoop Vlamingen rondlopen die amper 50% beschermd worden door een vaccin, en nog veel meer Vlamingen, met 0 % bescherming. Een Beke ,Van Damme en niet te vergeten Jambon die blijven beweren dat ze het nog zien zitten, zullen de komende 2 maanden, het konijn uit hun hoed moeten toveren. Laten vaccineren door dokters, apothekers, door verplegers en militairen op de zeedijk, in de stations enz is de boodschap om victorie te kraaien en succes te boeken. Weg met de ambtenarij en leren hoe men het doet in het buitenland.Wil. schreef: ↑18 apr 2021, 10:49Ik geef je de cijfers. Ik geef je verklaring die in lijn is met wat er in BHG gebeurt. Ik geef je de bevolkingsstructuur van Wallonië en Vlaanderen.