Israël en de Palestijnen: enige toelichting
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Johan Depoortere krabt enkel aan de oppervlakte. Hij zou tot op de grond moeten gaan en dat is de haat die de Arabieren hebben tegenover de joden. Waar komt die vandaan? Dat is niet iets van de laatste 100 jaar. De oorsprong ligt in de uitspraken die 1400 jaar geleden zijn gebeurd.
Daarover rept J D met geen woord. In de 'statuten' van de islamideologie staat geschreven dat de joden de slechtste aller schepselen zijn. Zelfs het gemeenste beest staat nog boven een jood. Wie ook maar op enige manier vriendschap sluit of een alliantie aangaat met hen, is verdoemd en zal de verschrikkingen van de hel ondergaan. Bovendien moet de gelovige moslim die uiteindelijke afrekening niet overlaten aan Allah, hij moet zélf mee die straf tot uitvoering brengen.
Het joodse volk werd doorheen de geschiedenis geregeld getroffen door de haat van anderen. De christenen hebben ook hun deel bijgedragen omdat 'de joden Jezus vermoord hebben' . Aan die haat is door de kerkleiders uit de vorige eeuw een eind gesteld. Extreem rechtse groepen doen de laatste 100 jaar ook hun duit in het zakje.
De haat in de islamideologie is van een andere orde: die is door de allerhoogste in een tekst neergezonden en die kan nooit worden veranderd. Doorheen de geschiedenis zijn er constant islamitische aanvallen geweest op joden. Hier en daar was er een tussentijdse pauze van enkele tientallen jaren maar vervolgens laaide het vuur van de jodenhaat weer op.
De islamideologie vraagt om het heroveren van elk stuk grond dat ooit islamitisch was. Dus moet gans Israël islamgebied worden. Niet meer, niet minder. En dat wordt ook geregeld hardop gezegd door mensen die in machtsposities zitten.
Gisteren nog heb ik een uitspraak gepost van islamitische strijders die in Bulgarije een bus met joodse mensen opbliezen: “The holy war is not confined to a particular arena and we shall fight the Jews and the Americans until they leave the land of Islam.”
Herlees ook het plaatje van die 55-jarige Arabische vrouw op de vorige blz. Hetzelfde verhaal in andere woorden.
Dáárover gaat het conflict met Israël, en de Israëli's weten dat maar al te goed. Maar zoiets wil J D niet zien, of wat ook mogelijk is: hij beseft het niet eens. Als hij het wél weet, dan zou hij moeten ontslagen worden omwille van éénzijdige berichtgeving, wat een deontologische fout is voor iemand in zijn job.
Daarover rept J D met geen woord. In de 'statuten' van de islamideologie staat geschreven dat de joden de slechtste aller schepselen zijn. Zelfs het gemeenste beest staat nog boven een jood. Wie ook maar op enige manier vriendschap sluit of een alliantie aangaat met hen, is verdoemd en zal de verschrikkingen van de hel ondergaan. Bovendien moet de gelovige moslim die uiteindelijke afrekening niet overlaten aan Allah, hij moet zélf mee die straf tot uitvoering brengen.
Het joodse volk werd doorheen de geschiedenis geregeld getroffen door de haat van anderen. De christenen hebben ook hun deel bijgedragen omdat 'de joden Jezus vermoord hebben' . Aan die haat is door de kerkleiders uit de vorige eeuw een eind gesteld. Extreem rechtse groepen doen de laatste 100 jaar ook hun duit in het zakje.
De haat in de islamideologie is van een andere orde: die is door de allerhoogste in een tekst neergezonden en die kan nooit worden veranderd. Doorheen de geschiedenis zijn er constant islamitische aanvallen geweest op joden. Hier en daar was er een tussentijdse pauze van enkele tientallen jaren maar vervolgens laaide het vuur van de jodenhaat weer op.
De islamideologie vraagt om het heroveren van elk stuk grond dat ooit islamitisch was. Dus moet gans Israël islamgebied worden. Niet meer, niet minder. En dat wordt ook geregeld hardop gezegd door mensen die in machtsposities zitten.
Gisteren nog heb ik een uitspraak gepost van islamitische strijders die in Bulgarije een bus met joodse mensen opbliezen: “The holy war is not confined to a particular arena and we shall fight the Jews and the Americans until they leave the land of Islam.”
Herlees ook het plaatje van die 55-jarige Arabische vrouw op de vorige blz. Hetzelfde verhaal in andere woorden.
Dáárover gaat het conflict met Israël, en de Israëli's weten dat maar al te goed. Maar zoiets wil J D niet zien, of wat ook mogelijk is: hij beseft het niet eens. Als hij het wél weet, dan zou hij moeten ontslagen worden omwille van éénzijdige berichtgeving, wat een deontologische fout is voor iemand in zijn job.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Is dat zo, Wardje, of deed het zeer toen je verder probeerde na te denken dan je neus lang is?
Dit is de opdeling die werd voorgesteld door de Volkerenbond in 1948.

Het paarse deel was voor de Palestijnen voorzien.
Het andere - en kleinste! - deel was voor Israël.
Bedenk daarbij dat alles onder de gele stippellijn woestijn was (en is).
De Israëli's gingen akkoord met die opdeling. De Palestijnen verwierpen het voorstel. Waarom? Islamitische grond mag NOOIT terug onder de controle vallen van joden of christenen. Dat is ook vandaag nog het standpunt van de moslims in die regio.
Dit is de opdeling die werd voorgesteld door de Volkerenbond in 1948.

Het paarse deel was voor de Palestijnen voorzien.
Het andere - en kleinste! - deel was voor Israël.
Bedenk daarbij dat alles onder de gele stippellijn woestijn was (en is).
De Israëli's gingen akkoord met die opdeling. De Palestijnen verwierpen het voorstel. Waarom? Islamitische grond mag NOOIT terug onder de controle vallen van joden of christenen. Dat is ook vandaag nog het standpunt van de moslims in die regio.

In oktober 2015 gaf een geestelijke die lid is van Hamas een speech. Daarin liet hij nog eens horen wat de échte reden is van de Palestijnse haat tegen Israël.
Hamas Cleric and TV Host Abu Funun: We Will Not Leave a Single Jew, Dead or Alive, on Our Land
('Wij zullen geen enkele jood, dood of levend, op ONS LAND laten wonen.)
Iyad Abu Funun: Let me say something clearly to the Zionists, something that should reach all those enemies – whether left-Wing, right-wing, secular, religious, or extremist. Regardless of their appearance or the color of their skin, they are on the land of Islam, and the Muslims, on the land of the Prophet's nocturnal journey. Any of our enemies living on this land must understand that they have no place on this land.
Vertaling: 'Hoe ze er ook uitzien of wat de kleur van hun huid ook is, ze bevinden zich op het land van de islam en de moslims; op het land van de nachtelijke vlucht van de profeet. Om het even wie van onze vijanden die op deze grond woont, hij moet begrijpen dat er voor hen geen plaats is op dit stuk grond.'
Dit is de video
De diepste grond voor 'het probleem Israël' is een religieus probleem : eens islamitische grond, altijd islamitische grond.
Hamas Cleric and TV Host Abu Funun: We Will Not Leave a Single Jew, Dead or Alive, on Our Land
('Wij zullen geen enkele jood, dood of levend, op ONS LAND laten wonen.)
Iyad Abu Funun: Let me say something clearly to the Zionists, something that should reach all those enemies – whether left-Wing, right-wing, secular, religious, or extremist. Regardless of their appearance or the color of their skin, they are on the land of Islam, and the Muslims, on the land of the Prophet's nocturnal journey. Any of our enemies living on this land must understand that they have no place on this land.
Vertaling: 'Hoe ze er ook uitzien of wat de kleur van hun huid ook is, ze bevinden zich op het land van de islam en de moslims; op het land van de nachtelijke vlucht van de profeet. Om het even wie van onze vijanden die op deze grond woont, hij moet begrijpen dat er voor hen geen plaats is op dit stuk grond.'
Dit is de video
De diepste grond voor 'het probleem Israël' is een religieus probleem : eens islamitische grond, altijd islamitische grond.

wardje - Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Is dat zo, Wardje, of deed het zeer toen je verder probeerde na te denken dan je neus lang is?
Tja, Wil ze kunnen niet allemaal zon prachtig reukorgaan hebben als jij , de Denker.
Sorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Tja, Wil ze kunnen niet allemaal zon prachtig reukorgaan hebben als jij , de Denker.
Sorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
-
Hobo - Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40
Zouden we de KRUISTOCHTEN er ook niet moeten bij betrekken...
Waarvoor destijds zelfs uit Vlaanderen strijders zijn uitgerukt!?
Op de lagere school maakte de meester ons wijs, dat "Peter de Kluizenaar"
hiervoor manschappen ronselde...
Omdat "het graf van dé Heer" in handen van ongelovigen was gevallen.(sic.)
Heel wat jaren later hoorde ik een moderne versie
waarbij die Pieter vertelde, dat er ginder ver schoon vrouwvolk was
en ook heel wat goud en ander waardevol tuig viel te...verzamelen.
Waren het dan toch strooptochten
Waarvoor destijds zelfs uit Vlaanderen strijders zijn uitgerukt!?
Op de lagere school maakte de meester ons wijs, dat "Peter de Kluizenaar"
hiervoor manschappen ronselde...
Omdat "het graf van dé Heer" in handen van ongelovigen was gevallen.(sic.)
Heel wat jaren later hoorde ik een moderne versie
waarbij die Pieter vertelde, dat er ginder ver schoon vrouwvolk was
en ook heel wat goud en ander waardevol tuig viel te...verzamelen.
Waren het dan toch strooptochten
-
Maar...waar is de tijd dat in de voormalige Engelse kolonie
ene David Ben-Gurion of Ben-Goerion zijn gangetje kon gaan
Hij was een Israëlisch politicus van de Israelische arbeiderspartij Mapai
en de eerste premier van Israël van 1948 tot 1954 en van 1955 tot 1963.
Ben-Gurion was de drijvende kracht achter de Israëlische onafhankelijkheidsverklaring
en een van de belangrijkste grondleggers van Israëlische Staat.
. . . / . . .
En dan dit ook nog
https://www.christenenvoorisrael.nl/art ... orlog-0416
Ps.: Ik bracht ooit enkele weken door in EILAT
en er werd daar nogal opgeschept over de strook land
die manu militari van Egypte en Jordanië werd gestolen.
Gewoon om een uitgang te hebben naar de Rode Zee.
Het is een zogenaamd vakantieoord geworden,
maar toen ik er midden de jaren 80 was,
liepen er paramilitaire jongeren rond in stoere gevechtskledij
en een geweer over de schouder.
ene David Ben-Gurion of Ben-Goerion zijn gangetje kon gaan
Hij was een Israëlisch politicus van de Israelische arbeiderspartij Mapai
en de eerste premier van Israël van 1948 tot 1954 en van 1955 tot 1963.
Ben-Gurion was de drijvende kracht achter de Israëlische onafhankelijkheidsverklaring
en een van de belangrijkste grondleggers van Israëlische Staat.
. . . / . . .
En dan dit ook nog
Ps.: Ik bracht ooit enkele weken door in EILAT
en er werd daar nogal opgeschept over de strook land
die manu militari van Egypte en Jordanië werd gestolen.
Gewoon om een uitgang te hebben naar de Rode Zee.
Het is een zogenaamd vakantieoord geworden,
maar toen ik er midden de jaren 80 was,
liepen er paramilitaire jongeren rond in stoere gevechtskledij
en een geweer over de schouder.
-
Kijk eens naar de twee kaartjes onderaan op deze bladzijde. Die zijn van vóór het bestaan van Israël en toen was er al een uitweg naar de Rode Zee.

Wil. schreef: ↑13 mei 2021, 15:39Kijk eens naar de twee kaartjes onderaan op deze bladzijde. Die zijn van vóór het bestaan van Israël en toen was er al een uitweg naar de Rode Zee.
Verdeling of verovering?
Nadat de VN in september hadden voorgesteld om de Negevwoestijn (zie kader ‘Internationale inmenging’) te verdelen tussen Egypte en Jordanië, besloot Israël om dit gebied veilig te stellen voor zichzelf. Op 22 mei werd de Verordening Gebied van Jurisdictie en Bestuur aangenomen door de Knesset. Hierin stond dat alle gebied van Palestina dat door Israël werd veroverd, automatisch deel werd van de Joodse staat.
Op 15 oktober begon het Israëlische leger met operatie Yoav met de verovering van de Negevwoestijn. Het werd een groot succes, dankzij de gebrekkige diepte in de Egyptische defensie. Toen de Israëlische troepen door de Egyptische linies waren gebroken, was er vrijwel niets om hen tegen te houden. Be’er Sheva, Ashdod en de noordelijke Negevwoestijn werden veroverd.
EINDE CITAAT